طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
جستجو
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

طراحی سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک
زمان مطالعه: 6 دقیقه

طراحی سایت داینامیک

طراحی وب سایت داینامیک که به دسته ای سایت هایی که بر مبنای نیازهای کاربران و خواسته های مشتری طراحی شوند و از انعطاف پذیری بالایی نیز برخوردار باشند گفته می شود. به راحتی هر وب مستر یا صاحب چنین وب سایت هایی می تواند بر مبنای ضرورت و صلاح دیدش تمامی اطلاعات و مطالب سایت را به صورت کاملا آنلاین به روز رسانی و تغییر دهد. تمامی بخش های سایت را می تواند مدیریت وبسایت به راحتی کنترل نموده و نیازی به ارتباط برقرار کردن با طراح وب نخواهد داشت.

صاحب سایت در چنین سایت هایی به صورت شخصی می تواند محتواهای سایت را ویرایش و حذف و از مظالب و تصاویر جدید استفاده نماید. قابلیت ایجاد برگه ها ، حذف صفحات ، منوهای مختلف ، ویرایش محتویات ، ایجاد بخش تصاویر و … را در این وب سایت ها توسط ادمین یا مدیریت سایت انجام خواهد گرفت. اگر بخواهید وب سایت هایی dynamic بسازید باید از قبل به طراحی وب سایت به صورت کاملا حرفه ای مسلط باشید و قطعا این شغل نیز همانند مشاغل دیگر نیازمند تخصص های مختلفی است و قبل از هرچیزی شما باید به شاخصه های طراحی وب سایت استاتیک و طراحی سایت شرکتی مسلط باشید تا با دید بازتری بتوانید اقدام به طراحی وب سایت در این حیطه نمایید.

به طور کلی طراحی سایت از لحاظ محتوایی به سه دسته تقسیم بندی می شوند شامل طراحی سایت استاتیک یا ایستا که به صورت ثابت هستند ( Static) — طراحی سایت داینامیک یا به صورت پویا و فعال هستند (Dynamic) — همچنین طراحی سایت به صورت نیمه پویا نیز می باشند.

طراحی سایت داینامیک

 

طراحی سایت استاتیک چیست؟

طراحی وب سایت به صورت استاتیک یا ثابت که به صفحاتی می گویند که از چندین صفحه HTML ایجاد می گردد و محتواهایی کاملا ثابت دارند و برای تغییر در اطلاعات و مطالب آن باید به دانش های فنی در این زمینه دست داشت و اکثرا تغییرات توسط برنامه نویس یا طراح و شرکت های سازنده وب سایت انجام میگیرد. در بخش طراحی سایت استاتیک کاملا در این زمینه توضیحات لازم را داده ایم که می توانید مراجعه نمایید.

 

طراحی سایت داینامیک یا پویا چیست؟

اکثر وب سایت هایی که در اینترنت وجود دارند به صورت داینامیک طراحی و ساخته می شوند یعنی محتویات و اطلاعات سایت بر مبنای کارکرد و زمان انجام و … قابلیت تغییر دارند. مثلا وب سایت هایی که بخش جستجو یا بخش ثبت نام دارند و همچنین فروشگاه هایی که به فروش انواع محصولات آنلاین و متنوع می پردازند. وب سایت های خبری و دانلودی که در زمینه اطلاع رسانی و افزایش علم و تکنولوژی فعالیت می نمایند. سایت های آموزشی که به صورت کاملا داینامیک و پویا ایجاد می گردند.

اکثرا وب سایت های داینامیک به بانک اطلاعاتی متصل اند و این بانک اطلاعاتی که به سیستم منظم و جامعی گفته می شود در زمینه نگهداری اطلاعات فعالیت می کنند. مثلا شما یک فرم ثبت نام در وب سایت خود دارید که کاربر با وارد کردن مشخصاتی نظیر نام و نام خانوادگی ، شماره تماس ، ایمیل ، آدرس و … در وبسایت تان ثبت نام می کند و دیتابیس یا بانک اطلاعاتی باید این موارد را ذخیره سازد. بانک اطلاعاتی می تواند این اطلاعات را ذخیره سازی نموده و هر وقت که نیاز داشتید بتوانید این اطلاعات را تغییر دهید و بر اساس مشخصات مشتری یک سیستم آماری دقیق بسازید. برای مثال می توانید از این بانک اطلاعاتی بخواهید لیست مشتریانی که بیشترین خرید را از وب سایت فروشگاهی شما داشته اند را در صدر نمایش دهد.

طراحی سایت استاتیک

 

مزیت ها و برتری طراحی وب سایت داینامیک چیست ؟

وب سایت های داینامیک دارای پنل مدیریت آسانی هستند و هر کاربر با هر سطح دانش می تواند به راحتی بر روی مطالب و محتوای وب سایت خود مدیریت داشته باشد و به دانش های فنی خاصی نیازی نیست. وب سایت های Dynamic به راحتی قابلیت افزودن و یا حذف کردن مطالب و اطلاعات را خواهید داشت و یکی از تفاوت های اصلی سایت داینامیک و استاتیک در همین بخش است. وب سایت های داینامیک دارای بانک اطلاعاتی هستند که شما توسط آن می توانید به مدیریت اطلاعات بپردازید و آمارهای مهم و دقیقی به شما خواهد داد.

 

وب سایت های Dynamic نسبت به وب سایت های Static دارای مزایا و برتری هایی می باشد که در ادامه به آنها می پردازیم :

1- قابلیت آپدیت یا به روز رسانی همیشگی وب سایت ها که پویایی و زنده بودن سایت شما را کاربر احساس خواهد نمود.

2- امکان صرفه جویی در زمان و به روز رسانی وب سایت ها

3- قابلیت ارائه خدمات متنوع تحت وب به کاربران

4- به روز رسانی آسان و سریع و کاملا آنلاین توسط مدیریت سایت

5- امکان گنجاندن و قرار دادن حجم زیاد اطلاعات در وب سایت

6- قابلیت مدیریت و آپدیت سایت بدون نیاز به تخصص خاص

7- انعطاف پذیری بالای وب سایت ها

8- امکان وصل شدن به شبکه های اجتماعی مانند توییتر ، فیسبوک ، تلگرام و …

9- قابلیت افزودن ابزارها و ماژول های سفارشی

10- قابلیت ایجاد مدیریت سایت چند کاربره

11- کاهش هزینه های پشتیبانی و نگهداری سایت

12- امکان ایجاد سایت های چند زبانه

13- قابلیت به روز رسانی مداوم و ایجاد محتوای جدید

14- از لحاظ سئو و بهینه سازی نیز دسترسی مدیریت راحت تر بوده و سئو بهتری نیز دارا می باشد.

15- کاملا واکنشگرا و پر اهمیت در بازگشایی در موبایل و دیگر دستگاه ها

 

قابلیت به روز رسانی محتواها و مطالب سایت

یکی از مزیت های مهم و برتر سایت های داینامیک امکان به روز رسانی محتواها و مطالب سایت می باشد. محتوای جدید باعث ماندگاری کاربران در وب سایت شما می گردند و می تواند آنها را درگیر خودش کند. محتواهای یونیک و کپی نشده و کاملا جدید ، با کیفیت بالا می تواند کاربرانی همیشگی برای شما تولید نماید. به راحتی در موتورهای جستجوگر دیده شوید و در گوگل رنک بالایی بدست آورید ، همانطور که می دانید تنها داشتن یا طراحی سایت کافی نیست شما باید از لحاظ سئو و بهینه سازی سایت نیز در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر قوی باشید.

معایب و مشکلات سایت های داینامیک

در این بخش به بررسی چند عیب و مشکلات سایت های داینامیک در مقابل مزیت های زیادی که دارند می پردازیم که برخی از آنها شامل موارد زیر است :

  • برنامه نویسی وب سایت های داینامیک

از مشکلات اساسی سایت های داینامیک در این است که بخواهید سایتی که آماده است را به برنامه نویس دیگر بسپارید ، قطعا کار برای برنامه نویس جدید نیز سخت خواهید شد. زیرا باید به کدهای برنامه نویس قبلی دسترسی کامل داشته باشد و همه آنها را بخواند تا از آنها سر در بیاورد و تغییرات فنی جدید را لحاظ کند. البته این مشکلات برای صاحب سایت بوجود نخواهد آمد زیرا او اصلا درگیر مشکلات برنامه نویسی سایت نیست و مشکل تنها برای برنامه نویس جدید بوده که نیازمند اعمال تغییرات با زمان بیشتر در سایت است.

  • هزینه هاس سرور در سایت های داینامیک

برای استفاده نمودن از بانک های اطلاعاتی شما نیاز به سرورهایی با پردازنده های بالا دارید که به صورت مداوم باید کار کنند. هر چه تعداد بازدیدکننده سایت بیشتر شود حجم کار پردازنده سرور نیز بیشتر خواهد شد. در ضمن سرور به حافظه بیشتری نیز نیاز پیدا می کند. یکی از مشکلاتی که سایت داینامیک دارد اینست که هزینه سرور این نوع سایت ها بیشتر است. البته این مساله ارتباط مستقیم با تعداد بازدیدکنندگان دارد و معمولا برای سایت های کم بازدید این هزینه زیاد نیست.

 

 هزینه طراحی سایت داینامیک

هزینه های طراحی وب سایت داینامیک :

ساخت سایت های داینامیک قطعا پیچیده تر از استاتیک است و هزینه های طراحی یک سایت نیز قطعا بالاتر خواهد بود. هزینه طراحی سایت داینامیک با توجه به برنامه نویس یا شرکت طراح متغییر است. میزان پیچیده بودن ساخت سایت به برنامه نویس و بانک اطلاعاتی بستگی دارد و سوابق کاری برنامه نویس از پارامترهای تعیین کننده هزینه ساخت چنین وب سایت هایی است.

 

نیکداد متخصص در زمینه طراحی سایت های داینامیک :

نیکداد با توجه به فعالیت کاربران و موضوعات مختلفی که برای آنها سایت طراحی می شود و مخاطب شناسی و نیازسنجی هر فرد می تواند انواع سایت های تجاری ، فروشگاهی ، صنعتی ، اداری ، تولیدی و خدماتی را به صورت کاملا داینامیک بر پایه سیستم های مدیریت محتوای آسان و با زبان فارسی که برای هر کسی کارکردن در ان راحت باشد. بر اساس نیازها و سلایق افراد به راحتی می توانند محتویات و اطلاعات سایت را ویرایش و تغییر دهند و محتوای جدیدی به وب سایت خود بیافزایند و آنها را به روز رسانی کنند.

نیکداد بحث امنیت در ساخت سایت های داینامیک را بسیار مورد توجه قرار داده و همچنین افزایش سرعت لود وب سایت ها و صفحات آنها نیز در دستور کار تیم ما قرار می گیرد. ما با در نظر گرفتن سئو و بهینه سازی صفحات وب سایت برای موتورهای جستجوگر نظیر گوگل که باعث افزایش کاربر و فروش بهتر شما خواهد شد. در ساختار و پی ریزی سایت های داینامیک، موجب ارتقای جایگاه اینگونه وب سایت ها در موتورهای جستجو طی مدت زمان کوتاهی می گردد.

ساخت و اجرای پروژه های مختلف سایت های داینامیک برای شرکت ها و سازمان ها و اشخاص که در بخش نمونه کارها نیکداد قابل مشاهده بوده و این خود دلیلی بر موارد فوق است. اگر به دنبال طراحی وب سایت های مناسب با قیمت ارزان هستید در طراحی سایت ارزان قطعا ما به شما کمک زیادی خواهیم کرد و انواع سایت های داینامیک و استاتیک را برای شما کاربران عزیز طراحی خواهیم نمود. پس با مشاوران آنلاین ما در تماس باشید تا به صورت رایگان و 24 ساعته به شما در این زمینه مشاوره های رایگانی عرضه بدارند.

 

درخواست مشاوره طراحی سایت داینامیک

ارتباط با ما در نیکداد
اگر نیاز به مشاوره دارید اطلاعات خود را وارد کنید در کمترین زمان با شما تماس خواهیم گرفت
سوالی ذهنت رو درگیر کرده؟
ارتباط با ما سایت نیکداد
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =