طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
جستجو
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

اهمیت تجربه کاربری برای کسب و کارها

اهمیت تجربه کاربری برای کسب و کارها
زمان مطالعه: 8 دقیقه

طراحی تجربه کاربری برای کسب و کارها و بیزینس بسیار پراهمیت است. ما باید بدانیم که اصلا تجربه کاربری به چه معناست و محصول شما چطور می تواند با آن سودمند باشد؟ در ادامه همراه ما با مقاله اهمیت تجربه کاربری برای کسب و کارها همراه باشید.

 

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت:

تجربه کاربری احساسی است که فرد هنگام تعامل با یک سیستم دارد. شامل یک وب سایت، برنامه تلفن همراه، نرم افزار دسکتاپ و اساساً هر شکلی از تعامل انسان/دستگاه است.

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت

اهمیت تجربه کاربری

چرا طراحی UX یا اهمیت تجربه کاربری مهم است؟

تجربه کاربری اهمیت زیادی دارد زیرا تلاش می کند تا نیازهای کاربر را برآورده کند. هدف آن ارائه تجربیات مثبت است که کاربر را به محصول یا برند وفادار نگه دارد. علاوه بر این یک تجربه کاربری معنادار به شما امکان می دهد تا سفرهای مشتری را در محصول تان تعریف کنید که بیشترین کمک را برای موفقیت کسب و کار دارد.

 

چه چیزی یک تجربه کاربری عالی را ایجاد می کند؟

اهمیت تجربه کاربری بسیار ضروری است. تجربه کاربری برای هر شخصی متفاوت است. مهمترین چیزی که در طراحی یک محصول باید در نظر داشته باشید این است که اگرچه شما محصول را طراحی کرده اید، اما ممکن است کاربر بالقوه ای نباشید که از آن محصول استفاده می کند. بنابراین ما نمی توانیم فرض کنیم که یک کاربر چه می خواهد یا چه نیازهایی دارد.

 

چگونه یک تجربه عالی را تعریف می کنید؟

به کاربران تان نزدیک شوید، با آنها صحبت کنید، تماشا کنید که از محصول شما استفاده می کنند. به ذهن آنها وارد شوید و از خودتان دربار تصمیماتی که می گیرند سوال نمایید. شما از کاربران و مشتریان تان چیزهای زیادی یاد میگیرید. پس توجه کنید و گوش دهید و مشاهده کنید و سوالهایی بپرسید.

اهمیت فرآیند تجربه کاربری برای کسب و کارها طراحی سایت

فرآیند طراحی UX

اهمیت تجربه کاربری یا UX در زمان هایی که مشتری با مشکلی روبرو است به سراغ طراح می آید. اکثر طراحان مستقیماً به سراغ راه حل ها می روند.

 

روش های فرآیند طراحی UX

در اینجا چند مرحله اساسی برای شروع پروژه تجربه کاربری آورده شده است.

1. پرسونای کاربر

اولین قدم در این فرآیند، شناخت مخاطبانتان است. به شما امکان می دهد تجربیاتی را ایجاد کنید که به صدا و احساسات کاربران مربوط می شود. برای شروع کار می خواهید یک پرسونای کاربر ایجاد نمایید. در واقع نمایانگر بخش خاصی از مخاطبان برای محصول و خدماتی است که در حال طراحی آن هستید. این به شما امکان می دهد نمونه ای از افرادی که ممکن است از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند ایجاد کنید.

2. مصاحبه های کاربر

با کاربران موجود و بالقوه محصول یا خدمات مصاحبه نمایید تا بینش تان را درباره موثرترین طراحی به دست آورید. از آنجایی که تجربه کاربر ذهنی است. بهترین روش برای بدست آوردن مستقیم اطلاعات،مطالعه و تعامل با کاربران است.

3. داستان های شغلی

یک توضیح کوتاه و ساده از یک ویژگی محصول که از دیدگاه شخصی که آن ویژگی را می خواهد بیان می کند.

4. نقشه عملکرد

زمانی که داستان های شغلی را مطالعه کردید، با ساختن یک نقشه عملکرد برای صفحاتی که می خواهید ایجاد کنید را شروع نمایید. نقشه عملکرد یک سلسله مراتب کاملاً سازمان یافته از تمام صفحات و زیرصفحه های محصول شما است. ایجاد یک نقشه عملکرد، تصور اینکه کاربر چگونه از نقطه A به نقطه B در محصول شما می رسد را آسان تر می کند، این یک ابزار موثر برای افزودن کارایی به فرآیند ساخت محصول است.

چرا ux یا اهمیت تجربه کاربری ضروری است؟

5. Wireframes

تصاویر موجود در هر صفحه به اندازه ساختار سایت اهمیت دارند، بنابراین برای ایجاد وایرفریم‌ها، که راهنماهای بصری هستند که چارچوب استخوانی یک محصول را نشان می‌دهند و پیش‌نمایشی از ظاهر و احساس محصول شما ارائه می‌دهند، زمان بگذارید. با قرار دادن یک قاب سیمی، می‌توانید مشکلات قابلیت استفاده را قبل از توسعه از بین ببرید. این می تواند در زمان توسعه شما برای تنظیمات لازم در این زمینه صرفه جویی کند.

6. نمونه سازی در اهمیت تجربه کاربری

نمونه اولیه یک نسخه “مدل” از محصول نهایی شما است. پس از آن برای آزمایش کاربر قبل از عرضه محصول استفاده می شود. هدف آن کاهش سطح اتلاف زمان و پول است که اغلب ممکن است زمانی رخ دهد که آزمایش مناسبی روی یک محصول قبل از عرضه انجام نشده باشد.

7. تست قابلیت استفاده در اهمیت تجربه کاربری

تست قابلیت استفاده راهی برای آزمایش آسان بودن استفاده از یک محصول با آزمایش آن با کاربران واقعی به منظور شناسایی موانع یا اصطکاک هایی است که ممکن است هنگام تعامل با آن با آن مواجه شوند.

“طراحی فقط آن چیزی نیست که به نظر می رسد و احساس می کند. طراحی این است که چگونه کار می کند.» –استیو جابز

شما با ارائه یک تجربه کاربری عالی برای کاربران تان، نه تنها می توانید احتمال انجام کارهای تبدیل در محصول تان را افزایش دهید، بلکه می توانید زندگی را نیز تغییر دهید. و اگر محصول یا خدمات شما بتواند به کاربران شما کمک کند تا وظایف خود را انجام دهند یا مشکلات خود را در سریع ترین زمان ممکن حل کنند، این اثر ماندگاری خواهد داشت که آنها با خوشحالی در مورد آن با دوستان و خانواده خود صحبت خواهند کرد. با مطالعه این موارد به اهمیت تجربه کاربری پی خواهید برد.

چرا UX یا اهمیت تجربه کاربری ضروری است؟

چرا UX یا اهمیت تجربه کاربری ضروری است؟

تجربه کاربری را همانند مهمان نوازی می بینیم. از نظر انگیزه تفاوتی با چیدمان دقیق و جزییات میز و یا آماده کردن اتاق مهمان با توجه به نیازهای ساکنان آینده ندارد. از نظر کسب و کار UX اساساً این است که شما مشتریان چگونه از محصول خود لذت می برید (و اینکه چقدر احتمال دارد به تجربه بازگردند).

وقتی از مشتریان خود مراقبت می کنید، آنها مایلند که برگردند یا برای محصول یا خدمات شما هزینه بیشتری بپردازند و پول بیشتری را برای کسب و کار شما بگذارند. به طور خلاصه، رضایت مشتری برابر است با درآمد.

نتایج نظر سنجی تجربه کاربری

به دلایل غیر منطقی تجربه کاربری اغلب توسط شرکت ها نادیده گرفته می شود. این کاملا تعجب آور است زیرا کاربران در واقع مشتریانی هستند که پشت صفحه نمایش لپ تاپ یا تلفن همراه می نشینند. و هنگامی که آنها تجربه بدی با یک محصول داشته باشند،  عذرخواهی نمی کنند. بنابراین در زمینه اهمیت تجربه کاربری نظرسنجی شده است.

– 90 درصد از کاربران گزارش دادند که استفاده از یک برنامه را به دلیل عملکرد ضعیف متوقف کردند.
– 86٪ یک برنامه را در نتیجه مشکلاتی در عملکرد یا طراحی آن حذف یا پاک کردند.
–  88 درصد از مصرف کنندگان آنلاین احتمال کمتری دارد که پس از یک تجربه بد به یک سایت بازگردند.

اهمیت تجربه کاربری برای کسب و کارها

تجربه کاربری با ارزش تجاری روبرو است. استراتژی و راه حل های طراحی باید همیشه با اهداف تجاری شرکت همسو باشد. هنگامی که یک محصول دیجیتال دارید، باید یک سوال اساسی از خود بپرسید: “من می خواهم با این سایت یا برنامه تلفن همراه به چه چیزی برسم؟” بنابراین اهمیت تجربه کاربری بسیار حائز اهمیت است.

User Experience Design در مورد کاربر محور بودن و تمرکز بر نیازهای کاربر بسیار صحبت می کند. به هر حال، هدف UX ارائه راه حل هایی به کاربران است که آنها را دوست دارند. اما بیایید صادق باشیم، اکثر کسب و کارها به دلایل صرفاً نوع دوستانه نمی خواهند تجربه کاربری عالی ارائه دهند. آنها این کار را انجام می دهند زیرا می خواهند یک شرکت کارآمد و سودآور را اداره کنند. وقتی روی تجربه کاربری سرمایه گذاری می کنند، نتایج تجاری می خواهند. در پایان، همه چیز به این می رسد که چه چیزی برای سازمان خوب است.

رضایت کاربران

رضایت کلی کاربران از محصول، افزایش وفاداری و حمایت آنها باید در درآمد (یا سایر معیارهای موفقیت تجاری) منعکس شود. جایی برای راه حل هایی که ارزش تجاری را ارائه نمی دهند وجود ندارد. یک طراح UX عالی می‌تواند اهداف کاربر را با اهداف تجاری مرتبط کند تا هم کاربران و هم شرکت از مزایایی بهره ببرند.

 

در اینجا چند نمونه از رویکردی اهمیت تجربه کاربری وجود دارد:

بانک آمریکا → طراحی مجدد فرآیند ثبت نام کاربر محور -> ثبت نام تا 45 درصد افزایش یافت
Anthropologie (شرکت پوشاک) → طراحی مجدد UX فرآیند پرداخت → فروش 24 درصد افزایش یافت
GFK (شرکت مشاوره) → طراحی مجدد دکمه خرید -> فروش 500 میلیون دلار افزایش یافت
یونایتد ایرلاینز → تحقیقات کاربر -> بلیط آنلاین تا 200 درصد افزایش یافت

اهمیت تجربه کاربری برای کسب و کارها

اهمیت تجربه کاربری به شما در دستیابی هدف تجاری کمک می کند!

زمانی که کاربران به سایت یا برنامه موبایل شما مراجعه می کنند، کارهایی وجود دارد که می خواهید آنها را با موفقیت انجام دهند. این اقدامات از اهداف تجاری شما حمایت می کند. این می تواند امضای یک آزمایش رایگان یا یک خبرنامه، خرید چیزی، ایجاد یک حساب کاربری، تماس با شماره شما باشد. تجربه ضعیف افراد را از انجام این کارها باز می دارد. نقش و اهمیت تجربه کاربری به افراد برای دستیابی هدفها کمک می کند. طراحان کاربری دانش روان شناسی انسان را با مهارت های تحقیق و منطقی ترکیب می‌کنند که به آنها یک قدرت فوق‌العاده می‌دهد. آنها می‌توانند کشف کنند که چگونه طراحی کنند تا به نتایجی که می‌خواهید برسند. اهمیت تجربه کاربری در دست یافتن به هدف ها ضروری است.

ارزش کسب و کار را در معیارهای کلیدی اندازه گیری کنید

زمان صحبت از ارزشهای کسب و کار، داده ها بسیار مهم هستند. در واقع به مدیران کمک می کند تا بر اساس حقایق و اعداد آماری تصمیم گیری نمایند. زمانی که درباره رشد کسب و کارتان صحبت می کنیم، از داده های مالی، عملیاتی، منابع انسانی، بازاریابی یا فروش استفاده می کنیم. همین قانون در مورد توسعه محصول نیز صدق می کند. برای ارزیابی اینکه چگونه راه حل های پیاده سازی شده بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد، به داده هایی نیاز دارید. داده های معیارهای کلیدی افزایش یافته بهترین راه برای مشاهده ارزش تجاری UX است. سعی کنید در مبحث اهمیت تجربه کاربری ارزش کسب و کارتان را اندازه گیری کنید.

 

سرمایه گذاری در UX و اهمیت تجربه کاربری

از لحاظ تجاری در اوایل توسعه محصول باید روی UX تمرکز کنید. اگر قابلیت استفاده و نیزاهای کاربر را نادیده بگیرید، احتمال زیادی وجود دارد که محصولی را عرضه نمایید که آنطور که می خواهید عمل نکند. در آن مرحله شما هزینه های زمانی و مالی و انسانی را انجام داده اید. حتی بدتر از آن باید پول بیشتری برای تعمیر و کار مجدد محصول خرج کنید.

به همین خاطر شما باید از طراحی کاربری به عنوان یک سرمایه گذاری در شرکت تان استفاده نمایید. پیدا کردن و رفع مشکلات تجربه کاربری در اولین مرحله طراحی/نمونه سازی به معنای کار مجدد کم هزینه تر خواهد بود. تخمین زده شده است که به ازای هر 1 دلار برای رفع یک مشکل در طول طراحی، 5 برابر بیشتر برای رفع همان مشکل در طول توسعه و 30 برابر بیشتر پس از عرضه محصول هزینه خواهد داشت! از آنجایی که توسعه نرم افزار همیشه بسیار گران است، سرمایه گذاری در طراحی UX منطقی است.اهمیت تجربه کاربری بسیار ضروری و مهم می باشد.

 

نتیجه گیری اهمیت تجربه کاربری:

اگر فرآیندهای UX را در توسعه محصول تان معرفی نکرده اید، می توانید از مشاورین مجموعه نیکداد که در زمینه طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری تخصص دارند برای پروژه های تان بهره ببرید. هر گزینه ای را که انتخاب کنید، گامی در مسیر درست خواهد بود. شما همیشه باید میزبان عالی در محل کسب و کارتان باشید. خب به پایان مقاله اهمیت تجربه کاربری رسیده ایم که امیدورایم مورد توجه شما قرار بگیرد.

 

معرفی پکیج های لینک سازی در نیکداد:

بک لینک و ریپورتاژ آگهی در ۱۰۰ بلاگ آتوری ۵۰
ثبت لینک در ویکیپدیا Wikipedia
ریپورتاژ آگهی و بک لینک در ۲۰۰ وبلاگ
رپورتاژ آگهی در ۱۴ سایت ایرانی با قیمت ارزان

رپورتاژ سایت خارجی دامین آتوری ۴۰ تا ۹۰

بک لینک و رپورتاژ در سایت های با کیفیت

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =