طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
جستجو
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX

برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX
زمان مطالعه: 6 دقیقه

برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX یکی از قدامات عالی برای افزایش ورود کاربران در سایت در محدوده پروژه های شما می باشد. شما باید از ترفند زمان بهترین استفاده را ببرید. چگونه می توانید بیشترین مزیت را از UX یا تجربه کاربری بدست آورید؟ در این مقاله نحوه انتخاب ترکیب مناسب از ابزارها برای کار اصولی و درست را توضیح داده ایم و در ادامه سایت نیکداد همراه ما باشید.

 

شروع با برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX

شما باید برای کار تجربه کاربری وب سایت تان برنامه ریزی موثری داشته باشید. معمولا این برنامه ریزی نتیجه مورد نیازتان را در محدوده زمانی، بودجه و محدودیت های منابع پروژه به شما می دهد. وظیفه شما به عنوان یک متخصص UX این است که بهترین تجربه کاربری را در زمان و بودجه مورد نظر ارائه دهید.

برنامه ریزی پروژه ها ممکن است وقتی انجام شود که شما در حال نوشتن یک پیشنهاد کاری هستید که هنوز آغاز نشده است. حتی یک پروژه زنده را نیز شامل می شود. در زمان برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX باید به اهداف پیشنهادی، کمبودها و مسائل و مشکلات فکر کنید.

برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX زمانی باید انجام شود که شما در حال نوشتن و ایجاد یک پیشنهاد کاری هستید. از جهات مختلف برنامه ریزی ها می تواند خودش به یک چالش طراحی تبدیل شود. شما باید به نتایجی دست پیدا کنید و این به رویکرد شما برای رسیدن به آن بستگی دارد. باید از ابزارها و تکنیک های مناسب با بینش لازم استفاده نمایید. همچنین بودجه یکی از اطلاعات کلیدی مهم برای کمک به برنامه ریزی مفید می باشد.

شروع با برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX

نکات کلیدی برای برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX

یکی از اصول کلیدی برای تمامی پروژه های تجربه کاربری این است که باید مطمئن شوید که کاربران به نحوی در فرآیند طراحی مشارکت دارند. باید خودتان را به چالش بکشید و ببینید که چگونه می توانید با محدودیت های پروژه کار کنید و تا حد ممکن کاربران تان را درگیر کنید. مشارکت کاربر نه تنها خروجی پروژه تان را بهبود می بخشد، بلکه به تصمیم گیری آنها نیز کمک می کند. پروژه های یو ایکس معمولا از سه مرحله اصلی تشکیل می شود: مرحله تحقیقاتی ، مرحله طراحی ، مرحله تحقیقاتی برای آزمایش و اعتبارسنجی طرح ها

  • مرحله تحقیقاتی

این مرحله دقیقا جایی است که شما باید در پروژه تان غرق شوید و پس زمینه ای را در طراحی پروژه تان انتخاب و تصمیم گیری نمایید. در طول این مرحله تلاش خواهید کرد تا جای ممکن درباره کسب و کار، اهداف، کاربران و رقیبان تان اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

  • مرحله طراحی

شما باید در این بخش بررسی کنید که چه چیزی طراحی می کنید و چگونه کار می کند؟ چگونه باهم هماهنگ می شود. این مرحله شامل ویژگی ها و عملکرد و نحوه رفتار طراحی می باشد.

  • مرحله اعتبار سنجی

این بخش اعتبار سنجی که باید تشخیص دهید که آیا آنچه را در مرحله طراحی بدست آورده اید واقعاً با مخاطبان مورد نظرتان کار می کند یا خیر؟ این مرحله معمولاً با دورهای بعدی طراحی و آزمایش دنبال می‌شود تا مشکلاتی را که هنگام آزمایش با کاربران پیدا می‌کنید، حل کنند.

 

فروش طراحی کاربر محور به مشتریان تان

برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX از اهمیت زیادی برخوردار است، اهمیت تجربه کاربری در طول 10 سال گذشته نیز رشد چشمگیری داشته است. شما با این مزیت ها می توانید محصولات تان را به مشتریان و همکران تان بفروشید. در اینجا برخی از مهم ترین مزایای رویکرد طراحی کاربر محور (UCD) آورده ایم که شامل:

 

  • محصولات بهتر

فرآیندی که شامل کاربران نهایی و همچنین افرادی که اهداف تجاری را درک می کنند، همیشه به محصولی منجر می شود که برای هدف مورد نظرتان بهتر عمل می کند.

  • ارزان تر برای رفع مشکلات

با مشارکت دادن کاربران در فرآیند طراحی در واقع به آنها می آموزید که چه چیزی در زمانی برای رفع مشکل مقرون به صرفه است. اصلاح یک فریم یا نمونه اولیه چندین برابر ارزان تر از تعمیر فنی بعد از عرضه محصول است.

  • ریسک کمتر

رویکرد UCD کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مسائل طراحی در بخش طراح و نه پس از راه اندازی محصولات کشف و رفع شوند. یک محصول دیجیتالی ممکن است هرگز تمام نشود. اما یک رویکرد یو سی دی منجر به محصولاتی با خطر کمتر شکست می شود.

  • تا مهلت مقرر تحویل دهید و از خزش دامنه جلوگیری کنید

با شناسایی پویایی های بیشتر و پرداخت به این چالش ها در مرحله اولیه، شانس زیادی برای جلوگیری از خزش دامنه و تحویل رسیدن به مهلت شما وجود دارد.

در برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX چقدر زمان و بودجه نیاز داریم؟

در برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX چقدر زمان و بودجه نیاز داریم؟

یکی از سوالات رایج که اغلب از ما پرسیده می شود این است که در هنگام برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX نیاز به چه بودجه و زمانی داریم؟ مخصوصا اگر مشتریان یا طراحان نسبتا تازه کاری هستند. البته این مشکل بیشتر با خدمات شرکت هایی ناشی می شود که در آن متخصصان UX و طراحی بصری بر سر بودجه مشتری مشکلاتی درارند و با مبالغ کمی روبرو هستند.

البته این طرز فکر می تواند مضر باشد. زیرا UX در واقع می تواند به چیزی تبدیل شود که مبالغ و دستمزد را بالا پایین کند، در حالی که در واقعیت باید جزئی از کار طراحی و بصری و توسعه باشد. نه اینکه به عنوان یک جریان کاری جداگانه با مرکز هزینه در نظر گرفته شود. یکی از روش های عالی برای بررسی زمان و بودجه برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX استفاده از ابزارها و روش ها می باشد. البته هر پروژه اولویت ها و چالش ها و اهداف منحصر به فرد خودش را دارد و باید به طور کاملا بررسی شود.

هزینه و زمان انجام کار باهم در تعامل هستند و یک UX کار حرفه ای که نمونه کارهای موفقی در اینترنت دارد قطعا با هزینه های پایین راضی نمی شود. هر متخصص تجربه کاربری وب سایت دستمزد خاص خودش را دارد. ابزارها و تکنیک های مختلف نیز تاثیرگذار هستند و گاهی نیز در پروژه های کوچک بودجه ها محدود تر هستند.

مطلعات موردی برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX

مطلعات موردی برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX

ابزارها و تکنیک هایی که انتخاب می شوند با توجه به چالش طراحی و زمان و بودجه در دسترس تعیین می شوند. برای طراحی یک سایت کوچک از ابتدا باید رویکرد متفاوتی نسبت به طراحی وب سایت بزرگ و طراحی سایت فروشگاهی داشته باشیم.

 

انجام تجربه کاربری با بودجه کمتر

برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX از اهمیت زیادی برای متخصصان برخوردار است. زمانی که یک مشتری یا سازمان با قابلیت استفاده و طراحی کاربر محور آشنا نیست. معمولا شما به سختی می توانید از چنین مشتریانی هزینه دریافت کنید. البته به لطف یو ایکس و رابط کاربری شما از ابزارها و تکنیک های مختلف و زیادی که در این زمینه وجود دارد برای پروژه های خاص مشتریان تان استفاده نمایید و به نحوی کاربران را درگیر کنید. قطعا هرچقدر مشتری بابت تجربه کاربری هزینه بهتری پرداخت کند و از متخصصان حرفه ای تر با نمونه کارهای قوی استفاده نماید، می تواند طراحی و دیزاین بهترین تحویل بگیرد.

برنامه ریزی موثر در پروژه طراحی UX

سخن پایانی

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت  کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت  طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. همچنین صفحه خدمات طراحی سایت نیکداد را برای این کار نگاه کنید. شرکت Nikdad بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت نیکداد خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هفت =