طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

همه چیز درباره سئو سایت های فروشگاهی یا Ecommerce seo

همه چیز درباره سئو سایت های فروشگاهی یا Ecommerce seo
زمان مطالعه: 28 دقیقه

سئو سایت های فروشگاهی

سئو تجارت الکترونیک و سئو سایت های فروشگاهی از اهمیت زیادی برخوردار است و برای کسب و کارهای اینترنتی و دیده شدن در موتورهای جستجوگر باید این فعالیت را بر روی وب سایت های خود انجام دهید. در سال های اخیر با رشد فروشگاه ها در دنیای اینترنت، دیگر مردم کمتر به سراغ خریدهای سنتی و قدیمی می روند و بیشتر افراد ترجیح می دهند تا خریدهای خود را از داخل خانه خود انجام دهند. در سه ماهه دوم سال 2022، مشتریان در آمریکا به ازای هر 5 دلار، 1 دلار را به صورت آنلاین خرج کرده اند، افزایش این مقدار به بیش از 44 درصد نسبت به سال قبل می رسد. در کشورهای دیگر نیز چنین اتفاقی افتاده است و روند آن نیز در حال افزایش است. خوشبختانه در کشور ما ایران نیز در سال های اخیر فروش اینترنتی محصولات برای نمونه در مجموعه دیجی کالا و فروشگاه های مشابه بسیار افزایش پیدا کرده است و صرفا دیجی کالا در اکثر محصولات دیجیتالی در رتبه اول و حتی سایت اول گوگل قرار دارد و همین دلیل باعث فروش میلیاردی آنها شده است و بنابراین وقت آن است که فروشگاه آنلاین خود را با سئو راه اندازی کنید. در ابتدا حتما باید به فکر سئو سایت های فروشگاهی باشید.

سئو سایت های فروشگاهی و نحوه فروش آنلاین بیشتر

حتما می دانید که سئو و بهینه سازی وب سایت مخصوصا در سئو سایت های فروشگاهی از اهمیت زیادی برخوردار است و برای اینکه در کلمات کلیدی مهم و پرسرچ در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید، باید بر روی کلمه کلیدی های مهم و به روز رسانی و سئو داخلی و خارجی فروشگاه خود فعالیت نمایید. در ادامه فهرست مطالب این مقاله ارائه شده است که امیدواریم مورد توجه شما دوستان عزیز قرار بگیرد. بنابراین همراه ما در مقاله سئو سایت های فروشگاهی باشید.

فهرست مطالب در سئو سایت های فروشگاهی

سئو سایت های فروشگاهی یا سئو تجارت الکترونیک (e-commerce) چیست؟
قبل از اینکه به سئو سایت های فروشگاهی بپردازیم
– شما کی هستید؟ محصول شما چیست؟ سوالات مهم در سئو سایت های فروشگاهی
– برندسازی کسب و کار آنلاین در سئو سایت های فروشگاهی
– تحقیق کلمات کلیدی برای سئو سایت های فروشگاهی
– ساختار سایت، ناوبری و پیوند داخلی در سئو سایت های فروشگاهی
– تجربه ای که کسب و کار آنلاین شما به کاربران ارائه می دهد
– محتوا در سئو سایت های فروشگاهی
– صفحات محصول خود را برای سئو سایت های فروشگاهی بهبود دهید
– سئوی فنی و تکنیکال در سئو سایت های فروشگاهی
– لینک سازی برای سئو سایت های فروشگاهی
– سئو سایت های فروشگاهی برای ووکامرس
– سئو سایت های فروشگاهی برای Shopify
– سئوی محلی برای تجارت الکترونیک
– سئوی بازاریابی و سئو سایت های فروشگاهی
– همه چیز درباره سئو سایت های فروشگاهی

 

سئو سایت های فروشگاهی

 

سئو سایت های فروشگاهی یا سایت های e-commerce چیست؟

سئو تجارت الکترونیکی و سایت های فروشگاهی ایکامرس مربوط به تمامی تاکتیک هایی است که می توانید برای بدست آوردن بازدید و ترافیک ارگانیک بیشتر برای فروشگاه آنلاین تان در موتورهای جستجوگر همانند گوگل می باشد. این تاکتیک ها شامل تمرکز بر روی جنبه های فنسی و محتوایی seo می باشد. با بهینه سازی فروشگاه تان با استفاده از e-commerce ، می توانید جریان قابل اعتمادی از ترافیک هدفمند به سایت تان داشته باشید. این به نوبه خودش باعث فروش بیشتر نیز می شود. بنابراین باید به فکر سئو سایت های فروشگاهی باشیم تا بتوانید موفق شویم.

 

قبل از اینکه به سئو سایت های فروشگاهی بپردازیم:

به یاد داشته باشید که موفقیت کسب و کارتان به چیزی بیش از نکاتی که در این راهنمای سئو e-commerce ارائه شده است، متکی است. سئو تجاری می تواند مشتریان را جذب کند، اما مشتریان شما باید به محصول شما نیاز داشته باشند. به علاوه، آنها باید یک تجربه خوب پس از حضور در فروشگاه شما داشته باشند. سئو سایت های فروشگاهی در این مبحث از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

یک محصول یا خدمات عالی ارائه دهید

باید به یاد داشته باشید که محصول یا خدمات شما باید واقعا خوب باشد تا کاربران آنها را در نظر بگیرند. با این حال، به نظر می رسد بسیاری از مدیران فروشگاه ها فکر می کنند که سئو تجاری می تواند تعداد زیادی از بازدیدکننده ها را برای آنها به ارمغان بیاورد که به طور خودکار منجر به فروش بیشتر می شود. اما نمی توانید رژ لب را روی خوک بزنید و سعی کنید از آن دور شوید، این یک مثال بود، یعنی مطمئن شوید که محصول یا خدمات شما خوب باشد. در زمینه سئو سایت های فروشگاهی باید خدمات و محصولات با کیفیت ارائه دهید.

اگر محصول یا خدمات برتری نداشته باشید، دچار مشکل می شوید، اگر کوچکترین تحقیقی برای دستیابی به مخاطبان تان انجام نداده باشید، دچار مشکل می شوید. یک تجارت خوب و صادقانه ای بسازید و به مشتریان تان گوش دهید، نظارت را جمع آوری نمایید و بر اساس بازخورد آنها بهبود پیدا کنید. حتی اگر در موقعیت سختی کار می کنید، می توانید با عالی بودن بسیار متمایز شوید.

 

یک محصول یا خدمات عالی ارائه دهید

 

شما کی هستید؟ محصول شما چیست؟

شما تنها شرکتی نیستید که سعی می کنید چیزی را به صورت آنلاین می فروشید، البته، ممکن است فکر کنید که منحصر به فرد هستید، اما در بیشتر موارد اینگونه نیست. در اکثر جایگاه ها، شما با ده ها اگر نه صدها یا حتی هزاران نفر دیگر باید رقابت نمایید.

  • ابتدا با پیدا کردن اینکه چه کسی هستید شروع کنید و اینکه ارزش های شما چیست؟
  • چه چیزی باعث می شود شما محصولات تان فروش رود؟
  • چه چیزی باعث می شود بگویید که بهترین هستید و مردم چگونه می توانند شما را باور کنند؟

با مردم صحبت کنید و از نظرات و افکار آنها استفاده کنید. ببینید آنها شما را چگونه می بینند، پس از آن یک تکه کاغذ بگیرید و شروع به نوشتن ماموریت تان نمایید.

نوشتن ماموریت ها و اهداف می تواند به شما در مسیر راه تان کمک کند. می توانید شروع به تحقیق درباره مخاطبان تان کنید و یک استراتژی برای دستیبای به مخاطبین تهیه نمایید. در پایان این به شما کمک می کند تا یک سایت تجارت الکترونیکی یا تجارت آنلاین بهتر بسازید. در زمان سئو سایت های فروشگاهی باید به مشتریان بگویید که چکارهایی انجام می دهید.

همین امر درباره محصول یا خدمات شما نیز صدق می کند و باید آن را به طور کامل بررسی کنید و در اینجا ماموریت ها و هدف های شما بسیار مفید و مهم است.

آیا محصولات با کیفیت را با کمترین قیمت ممکن می فروشید؟

این ممکن است مورد توجه مشتریان قرار بگیرد، البته که در داخل ایران محصولات با قیمت پایین مورد توجه افراد زیادی قرار خواهد گرفت و البته پایینترین قیمت ها می تواند حاشیه سود کمی برای شما ایجاد کند. اما به این مهنی نیست که نمی توانید بهترین خدمات را ارائه دهید. گاهی اوقات باید انتخاب کنید که ماموریت و هدف های شما چیست و می خواهید کسب و کارتان چگونه باشد؟ شما با فروش بیشتر محصولات در تعداد بالا و سود کم می توانید با بقیه سایت ها بهتر رقابت نمایید. حتی در این زمینه می توانید برای فروش محصولات تان از سایت های ترب و ایمالز نیز بهره بگیرید و در اولین مراحل راه اندازی محصولات تان بدون تبلیغات آنها را به دیگران معرفی نمایید. سئو سایت های فروشگاهی در ارائه بهتر محصول بسیار حائز اهمیت است.

 

برندسازی کسب و کار آنلاین شما

همانند فرمول بندی ماموریت ها برای کسب و کارتان، برندسازی نیز باعث منحصر به فرد بودن کارتان خواهد بود، ایجاد یک برند به شما کمک می کند تا کاملا برجسته شوید. ساختن یک نام تجاری قابل تشخیص فقط مربوط به جلوه های بصری همانند لوگو یا طلسم نیست، بلکه چیزهایی همانند لحن صدا در ارتباطات شما یا رسیدگی به درخواست های مشتری نیز هست. برندسازی در سئو سایت های فروشگاهی مهم است پس به فکر آن باشید.

در این راستا کلمات کلیدی بر موفقیت تاثیر می گذارند. اگر یک شغل نان پزی دارید و نام شرکت تان را بنام BREAD گذاشته اید، نامی خواهید داشت که به راحتی قابل تشخیص است، اما همچین نامی که رتبه بندی آن در گوگل دشوار است، باز هم نحوه ارائه تان به دنیای بیرون همه تفاوت ایجاد می کند. برندسازی به شما کمک می کند تا در ذهن افراد وارد شوید و در آنجا بمانید. اما آن را واقعی و مناسب کنید در حالی که نیستند و سعی نکنید خونسرد رفتار کنید. همین حالا می توانید سئو سایت های فروشگاهی را انجام دهید.

 

ما باید در مورد چگونگی بهبود نام تجاری خود بخوانیم:

جایی که برند شما با استراتژی کلمات کلیدی شما مطابقت دارد
پنج نکته برای بهبود برندینگ
برندسازی کم‌هزینه برای مشاغل کوچک

 

تحقیق کلمات کلیدی برای فروشگاه

تحقیق کلمات کلیدی برای فروشگاه

یکی از مهم ترین جنبه های تجاری الکترونیکی یا فروشگاهی این است که بفهمید کدام کلمات کلیدی را می توانید هدف قرار دهید و مشتریان بالقوه شما به دنبال کدام کلمات کلیدی هستند. این به شما احساس بهتری از رقابت و چشم اندازی که در آن مشغول فعالیت هستید، می دهد. انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو فروشگاهی ضروری است.

در حین انجام تحقیق کلمات کلیدی برای فروشگاه آنلاین تان، اهداف جستجوی مختلفی را نیز کشف خواهید کرد. یک مشتری در سفر خرید خود از خط مستقیمی پیروی نمی کند، آنها به سختی از کشف نیاز به یافتن محصولی که نیاز خرید آن را در یک فروشگاه خاص برآورده می کند، می پرند. تحقیق کلمات کلیدی در سئو سایت های فروشگاهی بسیار ضروری است و باید به فکر آن باشید.

تحقیق کلمات کلیدی

 

نقشه سفر مشتری

زمانی که درباره این فرآیندها تحقیق می کنید، فرصت هایی برای پاسخ به هر سوال مشتری در طور گشت و گذار خریدار با محتوای مفید در مکان مناسب و در زمان عالی پیدا خواهید کرد. وظیفه تان این است که مردم را به فروشگاه تان راهنمایی کنید و آنها را وادار به خرید نمایید و در صورت امکان آنها را برگردانید. حتما کاربران تان را در مسیری که در سایت تان می گذارنند دنبال کنید و این جزو ضروریات سئو سایت های فروشگاهی است.

برای این کار، می توانید از استراتژی های بازاریابی ثابت شده مانند مدل AIDA (توجه، علاقه، میل، اقدام) استفاده کنید تا به مشتری کمک کنید تا نیاز خود را کشف کند و آنها را به سمت خرید راهنمایی کند.

تحقیق کلمات کلیدی برای فروشگاه های آنلاین یک موضوع گسترده است و دارای قطعات متحرک زیادی است. درباره تحقیق کلمات کلیدی برای سئو فروشگاهی بیشتر بیاموزید و در دوره های سئو و پکیج های لینک سازی نیکداد ثبت نام کنید تا به درستی با تحقیق کلمات کلیدی آشنا شوید.

 

 

ساختار سایت، ناوبری و پیوند داخلی

ساختار سایت برای هر نوع سایتی ضروری است، هرچه سایت شما بزرگتر باشد، کنترل آن اهمیت زیادتری پیدا می کند. تنظیم شفاف همه چیز به مشتریان و موتورهای جستجوگر کمک می کند تا به راحتی راه تان را در سایت های فروشگاهی پیدا کنید. دیزاین و گرافیک در سئو سایت های فروشگاهی بسیار مهم است.

همانطور که گوگل از ساختار برای درک سایت تان استفاده می کند، باید به این فکر کنید که چگونه همه چیز را بهم مرتبط می کنید. با جدا کردن صفحات یا بخش های مرتبط، گوگل مجبور نیست تمام کارهای سخت را به تنهایی انجام دهد. با پیوند داخلی مناسب، وزنی به برخی از صفحات دهید به عنوان یک رای برای گوگل محسوب می شود. بنابراین، اگر مهم ترین صفحات محصول یا دسته بندی تان را بیشتر لینک دهید، گوگل این را به عنوان سیگنالی می بیند و این موارد از مهم ترین بخش ها در صفحات شما هستند و این صفحات را نسبت به سایر صفحات با لینک کمتر اولویت بندی می کند.

 

  • بهبود ناوبری وب سایت:

همین امر در مورد ناوبری نیز صدق می کند. ناوبری خوب نه تنها در گوگل، بلکه کاربران نیز از آن راضی می کند. موتورهای جستجوگر همانند گوگل از مسیریابی فروشگاه آنلاین برای کشف محتوای شما استفاده می کند. آنها همچنین از ناوبری و ساختار سایت شما برای اتصال به بخش های مختلف وبسایت استفاده می کنند.

به عنوان مثال، گوگل به مدیران فروشگاهی توصیه می کند که از منوها به صفحات دسته بندی به صفحات زیر مجموعه و در نهایت از صفحات زیر مجموعه به تمام صفحات محصولات، لینک اضافه کنند. بسیار مهم است که به همه محصولاتی که می خواهید ایندکس کنید، لینک سازی انجام دهید. فراموش نکنید که مهم ترین صفحات و دسته بندی های تان را به پاورقی اضافه نمایید.

تجربه ای که کسب و کار آنلاین شما به کاربران ارائه می دهد

  • فروشگاه آنلاین بدون تجربه کاربری دلپذیر چیست؟

شما باید به مشتریان کمک کنید تا قبل از اینکه آماده باشند، پول نقدی که به سختی به دست آورده اند را در اختیار شما قرار دهند، احساس امنیت نمایند و از محیط سایت شما به خوبی استقبال نمایند.

تجربه کاربر در سئو فروشگاهی ترکیبی از طراحی، احساسات و عملکرد می باشد. استفاده از یک فروشگاه آنلاین بهینه شده بسیار لذت بخش است، تجربه خرید ایمن و مطمئن را ارائه می دهد و در کمترین زمان بارگیری شوند، در تلفن همراه و در لپ تاپ و تبلت ها نمایش داده شوند و عکاسی و تایپوگرافی و محتوای اصولی به تجربیات کاربر کمک زیادی کند.

تجربه کاربری یا UX که باعث از بین بردن نا امیدی ها می شود و موانع دستیابی سریع کاربران به هدف ها را از میان بر می دارد. این درباره بهینه سازی صفحات محصول، CTA ها و جریان های پرداخت را شامل می شود تا افراد بدون مشکل در این فرآیندها حرکت کنند. تجربه کاربری را در سئو سایت های فروشگاهی لحاظ کنید.

 

  • تجربه کاربری نرخ تبدیل را بهبود می بخشد

تمرکز بر تجربه کاربر در سئو فروشگاهی می تواند به شما در بهبود نرخ تبدیل فروشگاه کمک کند. علاوه بر این، همچنین می تواند با مشتریان ارتباط برقرار کند و به آنها کمک می کند تا برای خرید بیشتر برگردند. وا داشتن یک نفر برای خرید یک بار آنقدرها هم سخت نیست، اما بازگرداندن او سخت است! وفاداری به برند را از طریق تجربه کاربری حماسی ایجاد نمایید.

بنابراین باید سرعت فروشگاه آنلاین تان را افزایش دهید، گزینه ای را برای پرداخت مهمان اضافه نمایید، جستجوی سرعت تان را کارآمدتر کنید، متن CTA خود را بهبود بخشید و ناوبری وجهی مناسب را ارائه دهید. اینها فقط چند مورد هستند که می توانید روی آنها کار کنید.

 

محتوا کلید سئوی فروشگاهی

محتوا کلید سئوی فروشگاهی:

بعد از انجام تحقیقات مناسب برای کلمات کلیدی، لیستی از کلمات کلیدی را خواهید داشت و اکنون باید کاری با آنها انجام دهید تا بتوانند به سئو فروشگاهی شما کمک کنند. امروزه محتوا همچنان پادشاه هستند و به این زودی ها نیز تغییر نخواهد کرد. داشتن محتوی عالی در وب سایت تان می تواند به گوگل کمک می کند و مشتری شما را بالاتر از رقبای شما انتخاب می کند.

توضیحات محصول را بهتر بنویسید

توضیحات محصول شما ضروری است، بنابراین باید بهترین کارتان را به کار بگیرید و چیزی اصیل و خوب بنویسید، سعی کنید توضیحات منحصر به فرد محصول نوشته و صفحات دسته بندی را فراموش نکنید. در اینجا ما نکات زیادتری درباره نحوه نوشتن توضیحات عالی محصولات را به شما ارائه داده ایم.

مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که توضیحات محصول شما باید منحصر به فرد باشد. به توضیحاتی که از سازنده دریافت کرده اید اعتماد نکنید. شما تنها نخواهید بود، بنابراین گوگل با توضیحاتی مشابه برای محصولات مشابه پر شده است. چیزی منحصر به فرد بنویسید، ارزش زحمت را دارد! اگر تعداد زیادی محصول دارید، با مهم ترین یا با ارزش ترین ها شروع کنید.

هزاران فروشگاه آنلاین وجود دارد که تنها به توضیحات محصول ارائه شده توسط تولید کنندگان متکی هستند.

حتماً به زبانی که با مخاطبین تان برای یافتن و توصیف این محصولات استفاده می کنید، بنویسید. از اصطلاحات صنفی یا کلمات ساختگی که فقط خودتان می فهمید استفاده نکنید. توضیحات محصول خوب قابل درک و خواندن آنها آسان است. در حین نوشتن از دیوارهای متنی دوری کنید، از سلسله مراتب هدر خوبی استفاده نمایید و متن را با پاراگراف ها و لیست ها مستقیم نمایید.

بهبود صفحات دسته بندی برای سئوی ایکامرس یا تجارت الکترونیکی

صفحات دسته بندی بخش مهمی از استراتژی سئو تجارت الکترونکی شما را تشکیل می دهند. مشتریان اغلب برای دسته خاص جستجوی اقدام تلاش می کنند، ، نه لزوماً یک محصول خاص از یک برند خاص. شما می توانید اینها را طوری تنظیم کنید که به جای یک اصطلاح بسیار متمرکز، مجموعه وسیع تری از اصطلاحات را هدف قرار دهید. اغلب، رتبه بندی صفحات دسته بندی آسان تر از صفحات تک محصولی است.

بعد تحقیق کلمات کلیدی، ایده خوبی از اصطلاحاتی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید در اختیار دارید. اکنون اگر منطقی باشد، می توانید صفحات دسته بندی محصول ایجاد کنید که باید از مهم ترین آنها شروع کنید.

اول، شما باید اصول اولیه را به ترتیب داشته باشید. صفحات دسته بندی شما باید طراحی بسیار عالی داشته باشند و تجربه کاربری مناسب را به مشتریان ارائه دهید. به آنها عنوان خوب و توضیحات متا با کلمات کلیدی که می خواهید برای صفحات رتبه بندی انجام شود را قرار دهید. علاوه بر این یک ساختار URL مناسب برای صفحات دسته بندی خود انتخاب کنید. این موارد را کوتاه و متمرکز نگه دارید.

به هدف جستجو فکر کنید

باید هدف جستجوها را در نظر بگیرید. صفحات دسته بندی باید راه حل هایی را برای رفتار کاربران همانند کلمات جمع و عبارت گسترده ارائه دهید. البته، با این کاری که شما با صفحات تک محصول انجام می دهید، متفاوت است. برای صفحات دسته بندی می خواهید برای «لباس سیاه» رتبه‌بندی کنید در حالی که صفحه محصول فردی شما ممکن است بخواهد برای «لباس سیاه» رتبه‌بندی شود.

یک قطعه متن را به صفحه دسته اضافه کنید تا به گوگل و مشتریان بینش بیشتری در مورد آنچه این صفحه دارد و چرا منحصر به فرد، مفید، ارزشمند و مفید است، ارائه دهید. با این حال زیاده روی نکنید؛ لازم نیست که دیواری از متن باشد. فقط مطمئن شوید که برای انسان نوشته شده باشد نه ماشین و پر از کلمات کلیدی شما نباشد.

فراموش نکنید که تصاویر محصول عالی را به صفحات دسته بندی خود اضافه کنید. همچنین، صفحات دسته بندی خود را از سایر صفحات مرتبط در فروشگاه خود پیوند دهید.

به هدف جستجو فکر کنید

 

بازاریابی محتوا: یک وبلاگ به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید

یکی از مهم ترین روش های تبلیغ فروشگاه اینترنتی شما بازاریابی محتوا است. افزودن یک وبلاگ به سایت تان طیف وسیعی از گزینه ها را برای رتبه بندی در موتورهای جستجو و جذب موج جدیدی از مشتریان را همزمان در اختیار شما قرار می دهد. نکته شگفت انگیز درباره محتوای مرتبط این است که می تواند یک جریان ثابت را از ترافیک بسیاری از کلمات کلیدی فراهم کند.

در حالی که توضیحات محصول و صفحات فرود به شما امکان می دهد درباره محصولات خاص صحبت کنید، یک وبلاگ می تواند بسیار انعطاف پذیرتر باشد. در اینجا می توانید عمیق تر در محصول، کسب و کارهایتان و هر آن چیزی که فکر می کنید غرق شوید. فقط مطمئن شوید که مربوط به افرادی است که می خواهید آنها را هدف قرار دهید.

با محتوای با کیفیت، نشان می دهید که به محصول خود علاقه مند هستید و در این زمینه نیز متخصص هستید. اعتماد و تخصص فاکتورهای حیاتی برای گوگل و بازدیدکنندگان برای یافتن کسب و کاری است که می خواهند با آن تجارت کنند.

اگر کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهید، محتوای مرتبط شانس زیادی برای رتبه بندی دارد. شما می توانید مقالات جامع و معتبری بنویسید که می تواند به عنوان پایه ای برای استراتژی محتوای استفاده شوند. با پشتیبانی از آن مقالات، می توانید به جزئیات بیشتری در مورد جنبه های خاص بروید.

 

صفحات محصول خود را برای سئو و تبدیل بهبود دهید

صفحه محصول شما جایی است که بسیار شگفت انگیز است و در اینجا شما می خواهید مشتریان شما بدون تردید دکمه خرید را فشار می دهند.

اما جنبه های یک صفحه محصول عالی چیست؟ برای بهبود صفحات محصول خود برای سئو چه کاری می توانید انجام دهید؟

سئوی صفحه محصول: 5 چیز برای بهبود
UX صفحه محصول: 3 نمونه عالی
نحوه ساخت صفحات محصول استثنایی در Shopify
فروش بیشتری در Shopify دریافت کنید

عناوین عالی و توضیحات متا بنویسید

همانطور که نشان دادیم، کلماتی که برای توصیف مقالات خود استفاده می کنید ضروری هستند. البته، این در مورد کلماتی که برای استفاده از محصول خود در SERP ها ارائه می کنید، عناوین و توضیحات متا نیز صدق می کند. اینها را فریبنده کنید و به آنها کمک کنید برجسته شوند. در اینجا، نکاتی را برای بهبود عناوین و توضیحات متا شما ارائه خواهیم کرد.

در سال 2021، گوگل به طور فعال عناوین صفحات بیشتری را از همیشه بازنویسی می کرد. به گفته گوگل، بسیاری از سایت ها از عناوین غیر توصیفی یا اسپم استفاده می کردند. بنابراین، بهتر است عناوین خود را بهبود بخشید و مراقب آنچه که Google برای محصولات شما نشان می دهد، باشید.

با استفاده از افزونه‌های SEO/WooCommerce SEO و برنامه‌های Shopify SEO مانند Yoast SEO برای Shopify، می‌توانید قالب‌هایی را برای عنوان و توضیحات متا تنظیم کنید، بنابراین از یک الگوی مشابه پیروی می‌کنند. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و لازم نیست همه کارها را با دست انجام دهید. البته برای مهم ترین مقالات و صفحات خود باید همه چیز را دستی بنویسید. آن را برجسته کنید!

عناوین عالی و توضیحات متا بنویسید

 

نظرات محصول یا خدمات خود را اضافه کنید

بررسی ها برای کسب و کار شما بسیار مهم هستند. آنها را جمع آوری کنید، نمایش دهید و به داده های ساختاری بررسی و رتبه بندی اضافه کنید. می‌تواند به مشتریان کمک کند تا محصول یا خدمات شما را بخرند و به Google کمک کند تا آن نظرات را به فهرست‌های برجسته در نتایج جستجو تبدیل کند – با ستاره و همه چیز.

جمع‌آوری رتبه‌بندی و توصیف آن‌ها با داده‌های ساختاریافته، ممکن است ستاره‌های دوست‌داشتنی در Google برای شما به ارمغان بیاورد

هر خریدار قبل از خرید یک محصول یا تصمیم گیری در مورد خدمات، نظرات خود را بررسی می کند. در حالی که در دسترس بودن نظرات در صفحات محصول شما به ایجاد اعتماد با مشتریان کمک می کند، اما آنها باید واقعی باشند. نظرات جعلی را منتشر نکنید یا فقط نظراتی را منتشر نکنید که محصول یا خدمات شما را مثبت نشان می دهد. حتی نقدهای منفی هم جایی دارند! علاوه بر این، نحوه پاسخگویی به نظرات منفی چیزهای زیادی در مورد شما و کسب و کارتان می گوید.

محصولات مرتبط را برای فروش متقابل و پیوند داخلی اضافه کنید

برای افزایش نرخ تبدیل و کل مبلغ خرج شده برای هر سبد خرید، می توانید از انواع تاکتیک ها استفاده کنید. یکی از این تاکتیک‌ها، افزودن محصولات مرتبط در صفحات محصول و حتی در صفحه پرداخت است، اگرچه باید گزینه دوم را آزمایش کنید تا به روند پرداخت آسیبی نرساند.

همین امر در مورد لیستی از محصولات جایگزین برای محصولی که مشتری به دنبال آن است نیز صدق می کند. یک ویژگی دیگر مشتریان نیز به کشف محصولات بیشتر برای افراد کمک می کند، به علاوه به آنها کمک می کند سریعتر به هدف خود برسند. علاوه بر این، این به پیوند داخلی شما نیز کمک می کند. با این کار دسترسی مشتریان و موتورهای جستجو به بخش های مختلف سایت تان را آسان می کنید.

عکس های محصول منحصر به فرد و با کیفیت اضافه کنید

عکاسی عالی از محصول یک روش فوق العاده برای متمایز شدن نسبت به رقیبان تان می باشد. مخصوصا اگر همه چیزهای مشابه می فروشید. مشتری شما حق دارد محصولات شما را با جزئیات ببیند. تا زمانی که یک فروشگاه آجر و ملات نداشته باشد، مشتریان نمی توانند خودشان بیایند و محصول را ببینند تا بفهمند محصول چیست و چه حسی دارد. عکاسی خوب به پرکردن این شکاف ها کمک می کند.

سعی کنید عکس های معتبر بگیرید و خودتان این کار را انجام دهید. به تصاویر سازنده تکیه نکنید. اگر خودتان آنها را درست کنید بهتر است. مطمئن شوید که آنها با کیفیت هستند و فراموش نکنید که محصول خود را در حال استفاده نشان دهید! این بهترین ایده را از ظاهر یک محصول در موقعیت های واقعی می دهد.

اگر عکس‌های خوبی از محصولات خود گرفته‌اید، آن‌ها را برای اندازه مناسب بهینه کنید، آن‌ها را فشرده کنید و به آن‌ها یک نام سئوی مناسب بدهید. از نام محصول در نام فایل تصویر و متن جایگزین هنگام آپلود آن در فروشگاه خود استفاده کنید.

 

تجربه خرید را با فیلترها بهبود بخشید

 

تجربه خرید را با فیلترها بهبود بخشید

در فروشگاه‌ های آنلاین مدرن، ناوبری وجهی برای صفحات دسته‌بندی ضروری است. ناوبری وجهی – همچنین به عنوان فیلترها شناخته می شود – به کاربران امکان می دهد جستجوی خود را به سطح قابل مدیریت تری فیلتر کنند. همه ما فیلترهایی مانند اندازه، قیمت، رنگ، برند و غیره را می شناسیم. ارائه گزینه های فیلتر فراوان واقعاً تجربه خریدار در سایت شما را بهبود می بخشد. فیلترها به آنها امکان پیدا کردن محصولی با اصطحکاک بسیار کمتر را می دهند.

وقتی به درستی تنظیم شوند، باید بدون مشکل کار کنند. مشکلات ناوبری وجهی زمانی شروع می شود که این سیستم به لطف پارامترهای فیلتر شده، تعداد زیادی URL قابل نمایه سازی را بیرون می زند. این می تواند منجر به محتوای تکراری، مشکل ایندکس و  خزیدن شود. این URL ها نباید توسط گوگل ایندکس شوند.

به محصولات خارج از انبار رسیدگی کنید

هر فروشگاه اینترنتی در نهایت به نقطه ای می رسد که موجودی محصولاتش تمام می شود. سپس این سوال مطرح می شود: چگونه باید این محصولات موجود در انبار را به درستی مدیریت کنید تا به سئو آسیب نرساند. بنابراین در این زمینه نیز باید اطلاعات کافی کسب نمایید.

سئوی فنی تجارت الکترونیک e-commerce

سئوی فنی تجارت الکترونیک e-commerce

سئوی تجارت الکترونیک بدون برخی جنبه های فنی سئو کامل نمی شود. در اینجا، ما به برخی از ملاحظات مهم برای فروشگاه آنلاین شما خواهیم پرداخت.

خزیدن و نمایه سازی فروشگاه خود را برطرف کنید

در حالی که ممکن است فکر کنید می خواهید هر صفحه از سایت تجارت الکترونیک تان را نمایه کنید، اینطور نیست. به عنوان مثال، فروشگاه‌ های آنلاین بزرگ می‌توانند میلیون‌ها URL داشته باشند و نباید همه آنها در گوگل ظاهر شوند. اگر تعداد زیادی URL بی فایده دارید، گوگل زمان ارزشمندی را صرف خزیدن و فهرست کردن صفحاتی می کند که می خواهید ایندکس کنید.

سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و متوجه شوید که آن URL های بی فایده در کجا زندگی می کنند. این می تواند نتایج قابل نمایه سازی از موتور جستجوی داخلی شما، URL هایی با پارامترهای ناوبری وجهی یا فیلترهای محصول، محتوای قدیمی، صفحات موقت، محتوای آزمایشی و غیره باشد.

غول تجارت الکترونیک هلندی bol.com بیش از 14.000.000 URL فهرست شده در گوگل دارد.

از فایل robots.txt خود برای کنترل کارهایی که موتورهای جستجو می‌توانند و یا نمی‌توانند در وب‌ سایت خود انجام دهند، استفاده کنید و به اندازه کافی از برچسب‌ های متا روبات‌ ها برای مسدود کردن مواردی استفاده کنید که نمایش آن در نتایج جستجو منطقی نیست.

برای اینکه گوگل به درستی در فروشگاه شما بخزد، به نقشه های سایت XML بهینه شده نیاز دارید. اکثر پلتفرم های تجارت الکترونیک به طور پیش فرض دارای یک نقشه سایت هستند. به عنوان مثال، وردپرس دارای یک نقشه سایت XML اولیه است که می توانید با نصب یک برنامه SEO مانند Yoast SEO، آن را لغو کنید.

سئو سایت های فروشگاهی

خزیدن و نمایه سازی فروشگاه خود را برطرف کنید

 

اهمیت هاست خوب برای فروشگاه شما

انجام برخی از گزینه ها برای بهبود سئوی تجارت الکترونیکی شما دشوار است، در حالی که برخی دیگر آسان هستند. یکی از ساده ترین اما تاثیر گذارترین پیشرفت هایی که می توانید انجام دهید این است که برنامه میزبانی خود را ارتقا دهید. به خصوص اگر یک فروشگاه WooCommerce در وردپرس دارید، میزبانی خوب همه تفاوت ها را ایجاد می کند. ما بهترین ارائه دهندگان میزبانی وردپرس را برای شما جمع آوری کرده ایم – توسط Yoast بررسی شده است.

البته، در شروع، ممکن است کاهش صدها دلار برای یک برنامه میزبانی مناسب منطقی نباشد. اما به محض اینکه به یک سطح خاص رسیدید، همه چیز در جهان معنا پیدا می کند. هاست خوب باعث می شود سایت شما سریعتر بارگذاری شود  و مدیریت ترافیک بیشتر از همیشه باشد. همچنین می‌تواند تلاش‌های خزیدن Google و سایر موتورهای جستجو را بهتر انجام دهد و فهرست کردن URL شما را برای آنها آسان‌ تر می‌کند.

اکثر ارائه دهندگان هاستینگ چندین بسته را با ضمانت های آپتایم، گزینه های مقیاس پذیری، پشتیبانی اختصاصی و غیره ارائه می دهند. یک ارائه دهنده میزبانی متخصص در تجارت الکترونیک پیدا کنید و سعی نکنید مسیر ارزان را انتخاب کنید.

SSL برای سئوی تجارت الکترونیک ضروری است

 

SSL برای سئوی تجارت الکترونیک ضروری است

روزهایی که داشتن گواهینامه SSL برای سایت شما اختیاری بود، گذشته است. امروزه، باید پیش‌فرض برای هر سایتی باشد، به‌ویژه سایت‌های تجارت الکترونیک. هر زمان که چیزی را می فروشید یا اطلاعات مشتریان خود را از طریق فرم های وب جابجا می کنید، باید این کار را در یک محیط امن انجام دهید. امروزه هیچ کس جزئیات کارت اعتباری خود را در وب سایتی که به اندازه کافی ایمن نیست باقی نمی گذارد.

داشتن یک وب سایت با امنیت مناسب مزایای دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، گوگل بارها گفته است که داشتن اتصال SSL می تواند رتبه سایت شما را افزایش دهد. علاوه بر این، بسیاری از فناوری‌ های جدید اینترنت مانند HTTP/2 فقط در وب‌ سایت‌ هایی کار می‌کنند که از اتصالات HTTPS استفاده می‌کنند.

آدرس های اینترنتی فروشگاه آنلاین خود را بهبود بخشید

URL های ناخوانا درک محصولات شما را برای موتورهای جستجو و مصرف کنندگان سخت تر می کند و عدم استفاده از انواع محصولات به خوبی می تواند باعث دردسر شود. با دقت در مورد URL های محصول خود فکر کنید، می تواند اینکار را برای Google بسیار آسان تر کند.

هر سایت تجارت الکترونیک تعداد زیادی URL دارد. نه تنها هر محصولی یک محصول دارد، بلکه هر تنوع محصولی نیز دارد. علاوه بر این، مواردی مانند ناوبری وجهی می توانند به سرعت جریان بی پایانی از انواع URL ایجاد کنند که ممکن است موتورهای جستجو را سردرگم کند.

آدرس های اینترنتی فروشگاه آنلاین خود را بهبود بخشید

 

اگر گوگل محصولات مشابهی را در چندین URL پیدا کند، کدام یک را باید در نتایج جستجو نشان دهد؟

با به حداقل رساندن تعداد URL ها در فروشگاه آنلاین خود برای جلوگیری از خزیدن غیر ضروری به موتورهای جستجو کمک کنید. نتایج جستجوی صفحه بندی شده خود را بررسی کنید و ببینید آیا همه اینها یک URL منحصر به فرد دارند یا خیر. برای کمک به موتورهای جستجو برای شناسایی محتویات، به آدرس های اینترنتی خود نام های توصیفی بدهید، بنابراین سعی کنید از /product/323551 جلوگیری کنید و از ژاکت محصول/زشت-کریسمس-ژاکت استفاده کنید. مطمئن شوید که پارامترهای URL خود را به درستی تنظیم کرده اید.

درست کردن URL های شما یک جنبه حیاتی در سئوی تجارت الکترونیک است. توصیه های گوگل را در مورد نحوه طراحی ساختار URL برای وب سایت های تجارت الکترونیک دنبال کنید.

داده های ساختار یافته محصول را برای سئوی تجارت الکترونیک اضافه کنید

داده های ساختار یافته در قالب Schema به شما امکان می دهد محصولات و اطلاعات کسب و کار خود را برای گوگل توصیف کنید. این کار باعث می شود که موتور جستجو راحت تر بفهمد که صفحات شما چه معنایی دارند. در عوض، می‌توانید نتایج غنی مانند اطلاعات محصول برجسته دریافت کنید.

گزینه های زیادی برای دادن اطلاعات مورد نیاز گوگل وجود دارد، اما مهم ترین آنها به محصول و کسب و کار شما مربوط می شود. می‌توانید از داده‌های ساختار یافته برای ارائه جزئیاتی مانند عناوین و توضیحات، جزئیات موجودی و حمل و نقل، SKU، قیمت‌ها، نظرات، رتبه‌بندی‌ها و تصاویر محصول برای محصولات استفاده کنید. با استفاده از این جزئیات، Google می‌تواند محصولات شما را به روش‌های مختلف و مکان‌های مختلف، مانند تصاویر گوگل و خرید، برجسته کند.

با داده های ساختاری محصول، محصولات شما می توانند در Google Images و موارد مشابه برجسته شوند.

 

 

جزئیات کسب و کار خود را شرح دهید

برای کسب و کار خود نیز باید هر آنچه که می توانید ارائه دهید. گوگل از این داده ها برای تأیید اینکه می گویید چه کسی هستید یا خیر استفاده می کند. اطلاعاتی را که در سایت شما پیدا می کند با اطلاعاتی که از Google Merchant Center / نمایه کسب و کار دارد ارجاع می دهد. داده های شما باید همیشه واقعی و به روز باشند. این بدان معناست که جزئیات کسب‌ و کارتان، مانند مکان، شماره تلفن، ساعات کاری – اگر فروشگاه دارید – به‌روز نگه دارید.

راه‌ های زیادی برای استفاده از داده‌ های ساختار یافته برای افزایش بیشتر درک گوگل از سایت شما وجود دارد. همچنین می‌توانید از عناصر برای هدف‌گیری نتایج جستجوی برجسته‌شده مختلف، مانند سؤالات متداول، استفاده کنید. اگر داده‌ های ساختار یافته صفحه پرسش‌های متداول را در سایت خود اعمال کنید، آن‌ها این شانس را دارند که در نتایج جستجو برجسته شوند و برای جستجوگران جذاب‌ تر شوند.

 

داده های ساختار یافته طرحواره در Yoast SEO

در Yoast، ما می دانیم که داده های ساختار یافته چقدر مهم هستند. ما از دانش خود برای ساختن یکی از پیچیده ترین داده های ساختاری Schema برای Yoast SEO استفاده کرده ایم. محصولات متمرکز بر تجارت الکترونیک ما، مانند WooCommerce SEO و Yoast SEO برای Shopify، با داده‌ های ساختاری محصول خاص ارائه می‌شوند تا محصولات شما را بیشتر برای گوگل مشاهده کنند.

محتوای تکراری و سئوی تجارت الکترونیک

در برخی موارد، محتوای تکراری می تواند برای فروشگاه های آنلاین مشکل ساز شود. به تمام تنوع های مختلف محصول ، از رنگ گرفته تا اندازه فکر کنید.

یا در مورد تمام آن توضیحات محصول ارائه شده توسط تولید کنندگان که همه از آنها استفاده می کنند، چطور؟

این موارد به خوبی مدیریت نمی شوند، می توانند موتورهای جستجو را سردرگم کنند.

همانطور که در بخش URL این پست ذکر شد، خوب است مشاهده کنید که CMS تجارت الکترونیک شما چگونه تغییرات محصول و ناوبری وجهی را مدیریت می کند. مطمئن شوید که به Google سیگنال می دهید که نسخه اصلی یک صفحه یا محصول چیست، معمولاً URL متعارف کافی است. اگر می خواهید چیزی را حذف کنید، فراموش نکنید که به صفحه یا محصول مناسب هدایت نمایید(ریدایرکت کردن مطالب حذف شده).

تجربه خرید تلفن همراه خود را بهبود بخشید

تجربه خرید تلفن همراه خود را بهبود بخشید

موبایل دیگر نمی تواند یک فکر بعدی باشد: جلو و مرکز است. بسیاری از مردم خرید آنلاین خود را با تلفن همراه انجام می دهند و این مورد در حال افزایش است. به همین دلیل است که فروشگاه آنلاین شما باید یک تجربه کامل از خرید تلفن همراه را ارائه دهد.

این تجربه به دو بخش مجزا گره خورده است: عملکرد و طراحی. در بخش بعدی راهنمای سئوی تجارت الکترونیک، کمی عمیق‌ تر به بخش سرعت سایت توجه نمایید. هرچه صفحات شما سریع‌ تر بارگذاری شوند، احتمال اینکه شخصی از فروشگاه شما خرید کند بیشتر است. صفحات موبایل شما باید فورا بارگیری شوند و تجربه صفحه ای که ارائه می دهد باید عالی باشد. مردم نباید منتظر باشند تا اطلاعات شما بارگذاری شوند، فقط باید با یک تجربه کاربر نامطلوب با چیزهایی که به اطراف می پرند مواجه شوند. همه چیز را ثابت نگه دارید و از شر عوامل حواس پرتی خلاص شوید.

سئو سایت های فروشگاهی

طراحی خوب در سئو سایت های فروشگاهی ضروری است

این همچنین در مورد طراحی سایت تجارت الکترونیک تلفن همراه شما صدق می کند – باید ساده نگه داشته شود و در عین حال تجربه برندسازی مورد نظر شما را ارائه دهد. برخی از برندها دوست دارند بصری باشند، بنابراین باید با استفاده از تصاویر مناسب و متمرکز نگه داشتن آنها تعادل برقرار کنید. به خصوص در صفحات محصول خود، باید حداقل میزان حواس پرتی را ارائه دهید تا افراد را در سریع ترین زمان ممکن به تبدیل کنید. مطمئن شوید که تم شما پاسخگو باشد و به اندازه مناسب برای همه اندازه های صفحه نمایش بدون طرح های متعدد باشد.

تایپوگرافی بخشی از طراحی است که بر تجربه کاربر نیز تأثیر می گذارد. افسانه ای وجود دارد که مردم از گوشی های هوشمند نمی خوانند، اما این به سادگی درست نیست. اگر صفحات خود را به خوبی، با تایپوگرافی عالی و محتوای خوب طراحی کنید، کلمات شما خوانده می شود. به خوانایی صفحات خود توجه ویژه ای داشته باشید، به خصوص آنهایی که بیش از کمی متن دارند، مانند صفحات محصول یا پست های وبلاگ.

 

سرعت سایت در سئو سایت های فروشگاهی بهینه کنید

سرعت سایت یک چالش مداوم برای اکثر پروژه های سئو تجارت الکترونیک است. همانطور که گوگل آن را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی اعلام کرده است، شما باید زمان بارگذاری سایت های خود را بهبود ببخشید. برای سایت‌های تجارت الکترونیک، این گزینه مهم‌ است زیرا یک فروشگاه کند می‌تواند برای شما هزینه داشته باشد. بارها ثابت شده است که مردم به احتمال زیاد از یک فروشگاه آنلاین با سرعت صفحه مناسب خرید می کنند. هر میلی ثانیه که بتوانید زمان بارگذاری صفحات خود را کاهش دهید، پول بیشتری به شما می دهد – به همین سادگی.

علاوه بر این، خزنده های موتورهای جستجو نیز از سایت های سریع لذت می برند. هرچه سایت شما سریعتر باشد، خزنده ها سریعتر می توانند کار خود را انجام دهند. این ممکن است به ایندکس شدن سریعتر محصولات و محتوای شما کمک کند. در زمینه سئو سایت های فروشگاهی حتما به فکر سرعت سایت تان باشید.

نحوه بهبود زمان بارگیری فروشگاه خود به نوع فروشگاهی که در حال اجرا هستید بستگی دارد. پلتفرم های میزبانی شده مانند Shopify و Wix دارای بهبود عملکرد داخلی هستند، مانند CDN (شبکه تحویل محتوا) و گزینه های بهینه سازی تصویر. برای این پلتفرم‌ های SaaS، شما تا حدودی به انتخاب‌هایی که انجام می‌دهند محدود هستید.

اگر یک فروشگاه ووکامرس در وردپرس راه اندازی می کنید، کنترل بیشتری بر عملکرد خود دارید. شما می توانید برنامه های میزبانی خود، نظیر CDN، مدیریت کش و غیره را انتخاب کنید. البته راه حل اشتباهی وجود ندارد. هر چیزی را که متناسب با اهداف و بودجه شما باشد انتخاب کنید. سرعت وب سایت عالی در سئو سایت های فروشگاهی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

نظرات محصول یا خدمات خود را اضافه کنید

 

کد های خود را بهبود ببخشید

بسیاری از بهبودهای عملکردی که می توانید انجام دهید در کد شما یافت می شود. مطمئن شوید که کد تم شما نازک و متوسط است. اسکریپت هایی را که رندر محتوای شما را در DOM مسدود می کنند، رفع کنید. کد خود را کوچک کنید و سعی کنید بارگذاری تنبل را به تصاویر در جایی که منطقی است اضافه کنید. برای بارگیری عملکردها و محتواهای مهم به جاوا اسکریپت اعتماد نکنید.

تمام تاکتیک های سرعت سایت همیشه سبز باید در فروشگاه آنلاین شما نیز اعمال شود. به بهینه سازی تصاویر خود، حذف برنامه ها و افزونه های غیر ضروری، به روز رسانی CMS و افزونه ها، بهینه سازی حافظه پنهان، به حداقل رساندن تعداد درخواست های HTTP، بارگیری ناهمزمان اسکریپت ها و غیره فکر کنید. به فکر کدنویسی تمیز و بدون نقص باشید تا بتوانید سئو سایت های فروشگاهی را به نحو احسن انجام دهید.

 

لینک سازی برای سئو سایت های فروشگاهی

سئوی تجارت الکترونیک می تواند به شما کمک کند تا مردم از فروشگاه شما در موتورهای جستجو بازدید کنند و این بسیار عالی است. همچنین راهی وجود دارد که آنها را از طریق پیوندهایی در پلتفرم‌ ها و سایت‌های دیگر کشف کنند. با ساخت لینک برای فروشگاه های آنلاین، می توانید سایت خود را به سرعت مورد توجه قرار دهید.

شما باید مواردی را منتشر کنید که مردم بخواهند به آن پیوند دهند تا این اتفاق بیفتد. این الزاماً نباید یک پست وبلاگ باشد، بلکه می تواند یک راهنمای خرید، یک اینفوگرافیک، ابزاری باشد که به افراد در تصمیم گیری کمک می کند، تحقیقات اصلی و غیره. امکانات بی پایان هستند و می توانید خلاقانه درباره گزینه های مناسب فکر کنید.

یکی از بهترین راه ها برای دریافت لینک فروشگاه شما، انتشار محتوای با کیفیت بالا در مورد محصولات، تجارت و موضوعات مرتبط است. این نوع محتوا به جستجوگران کمک می کند تا شما و محصولاتتان را بهتر بشناسند. محتوای عالی و منحصر به فرد شانس بیشتری برای دریافت لینک از سایت ها و افراد مرتبط دارد.

راه دیگر برای دریافت لینک به فروشگاه تان این است که با جامعه محلی خود تماس بگیرید تا آنها را وادار کنید تا در مورد شما صحبت کنند. یا می‌توانید روی اینفلوئنسر مارکتینگ و روابط عمومی دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید تا سئوی تجارت الکترونیک خود را تقویت کنید. سعی کنید در زمان سئو سایت های فروشگاهی به فکر لینک بیلدینگ و ایجاد لینک های خارجی برای وب سایت خود باشید.

 

سئو سایت های فروشگاهی

 

سئو سایت های فروشگاهی برای ووکامرس

برای سایت‌ های وردپرس، بسیاری از فروشگاه‌ های تجارت الکترونیک توسط ووکامرس پشتیبانی می‌شوند. WooCommerce یک راه حل قدرتمند تجارت الکترونیک است که هر آنچه را که برای ساخت فروشگاه آنلاین خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

نکته زیبا در مورد سئوی تجارت الکترونیک این است که به پلتفرم خاصی وابسته نیست. بسیاری از پیشنهادات پلتفرم آگنوستیک هستند. البته، هر ارائه دهنده راه حل های تجارت الکترونیک چالش های سئوی خود را دارد، اما به طور کلی، بیشتر توصیه ها همیشه سبز هستند. سئو سایت های فروشگاهی مخصوصا برای ووکامرس و تجاری بسیار ضروری است.

 

 

سئوی محلی برای تجارت الکترونیک

اگر فروشگاه آنلاین خود را با یک فروشگاه آجری ترکیب می کنید، باید روی سئوی محلی نیز تمرکز کنید. کشف کنید که چگونه فروشگاه های آنلاین و آفلاین شما می توانند از یکدیگر حمایت کنند تا یکدیگر را قوی تر کنند. محتوای بهینه شده برای منطقه خود بنویسید و صفحات فرود خوبی بسازید که به شما کمک می کند برای جستجوهای منطقه خود مورد توجه قرار بگیرید.

سئوی محلی به تخصص متفاوتی نیاز دارد و خوشبختانه، ما می توانیم به شما در تسلط بر آن کمک کنیم. ما تعداد زیادی محتوا در مورد سئوی محلی داریم، به علاوه یک دوره تعاملی در مورد سئوی محلی که همه نکات را به شما می آموزد. سئو محلی یا مخصوص شهر خودتان در سئو سایت های فروشگاهی تاثیرگذار است.

 

سئوی بازاریابی و تجارت الکترونیک

سئوی بازاریابی و سئو سایت های فروشگاهی

می توانید بنشینید و منتظر باشید تا افراد در فروشگاه آنلاین شما ظاهر شوند یا می توانید اقدام کنید. اگرچه از نظر فنی SEO نیست، بازاریابی هنوز در اختیار شماست و کارهای زیادی می توانید انجام دهید. قبلاً در مورد بازاریابی محتوا صحبت کرده‌ایم، اما در مورد رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات و بازاریابی ویدیویی نیز صحبت خواهیم کرد.

رسانه های اجتماعی

همه می‌دانند که رسانه‌های اجتماعی در صورت استفاده درست، می‌توانند فواید زیادی داشته باشند. بنابراین، از آن به نفع خود استفاده کنید. این به رتبه بهتر فروشگاه شما کمک نمی کند، اما می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را جذب کرده و ایجاد کنید. این می تواند به عنوان یک توسعه دهنده سئوی تجارت الکترونیک عمل کند و یک راه فوق العاده برای تماس با مشتریان شما است. بازاریابی رسانه های اجتماعی برای برندسازی شما ضروری است، جایی است که مردم می توانند شما را ببینند و کاری که انجام می دهید. بیشترین بهره را از آن ببرید! معمولا شبکه های اجتماعی در سئو سایت های فروشگاهی تاثیر زیادی دارند و می توانید در این زمینه از آنها بهره ببرید.

بازاریابی ویدیویی

ویدئو بسیار مهم است و رشد آن به هیچ وجه متوقف نمی شود. در صورت داشتن بودجه در بازاریابی ویدئویی سرمایه گذاری کنید، یا البته می توانید خودتان این کار را انجام دهید. فقط مطمئن شوید که ظاهر خوبی دارد و نشان دهنده کسب و کار شما است. ما قصد نداریم عمیقاً در این مورد غوطه ور شویم، اما می خواهیم به مواردی اشاره کنیم که باید به آنها توجه کنیم.

با ویدیو، مهم است که از قبل بدانید می‌خواهید به چه چیزی برسید.

آیا می خواهید در یوتیوب شناخته شوید و ویدیوهای شما در آنجا رتبه خوبی داشته باشند؟

سپس اینجاست که باید توجه خود را متمرکز کنید زیرا افزودن چند ویدیو به فروشگاه شما در این شرایط کمکی نمی کند. سعی کنید در کنار تولید محتوای ویدیویی به فکر سئو سایت های فروشگاهی خودتان نیز باشید.

آیا می خواهید بهترین ویدیوها را در سایت تجارت الکترونیک خود تولید کنید؟

سپس باید به این فکر کنید که می‌خواهید اینها را کجا میزبانی کنید و چگونه این کلیک‌ها را با مخاطبان خود ایجاد کنید.

آیا می خواهید ویدیوها در نتایج جستجوی ارگانیک به خوبی عمل کنند؟

این کاملاً چیز دیگری است. سئو سایت های فروشگاهی در نتایج ارگانیک مخصوصا با تولید ویدیو بسیار عالی می باشد.

خوشبختانه، ما تعداد زیادی محتوا در زمینه SEO ویدیو داریم. علاوه بر این، ما یک افزونه SEO برای Yoast SEO نیز داریم که به شما کمک می کند تا ویدیوهای خود را مورد توجه موتورهای جستجو قرار دهید.

اجرای تبلیغات پولی

قرار دادن تبلیغات (در موتورهای جستجو) راه دیگری برای متمایز شدن از جمعیت است. به شما این امکان را می دهد که برای کلمات کلیدی خاص پیشنهاد قیمت بدهید و  بسته به جایگاه شما می تواند راهی نسبتاً ارزان را به بالای نتایج جستجو برساند.

فروشگاه های نوپا اغلب به تبلیغات پولی متکی هستند تا در نتایج جستجو مورد توجه قرار گیرند. البته هیچ ایرادی در این نیست. اما، با تبلیغات پولی، باید مبلغی را پرداخت کنید، در غیر این صورت جریان ورود مشتریان شما به سایت از بین خواهد شد. این یک استراتژی معقول نیست که فقط بر اجرای تبلیغات پولی تمرکز کنید. آن را با سئو، رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا ترکیب کنید. معمولا تبلیغات پولی در کنار سئو سایت های فروشگاهی می تواند ایده بسیار خوبی باشد.

وارد نمودن مشخصات کالاها و محصولات

سئو سایت های فروشگاهی

فید خرید Google / Merchant Center

در حالی که خوب است روی یافتن محصولات خود در نتایج جستجوی ارگانیک Google تمرکز کنید، اکثر فروشگاه های آنلاین نیز برای خرید گوگل تلاش می کنند. Google به مشتریان کنجکاو کمک می کند تا بهترین محصولات را با بهترین قیمت در بخش خرید پیدا کنند.

در سال 2020، در طول همه‌گیری کووید-19، Google این امکان را برای بازرگانان فراهم کرد تا محصولات خود را به بخش خرید اضافه کنند. به سادگی در Google Merchant Center ثبت نام کنید، تمام داده های مورد نیاز در مورد کسب و کار خود را به درستی پر کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

دو لیست موجود است: استاندارد و پیشرفته. برای فهرست استاندارد، Google می‌تواند داده‌های ساختاری محصول را که به فهرست‌های محصول خود اضافه کرده‌اید، انتخاب کند تا محصولات شما را در نتایج جستجوی ارگانیک، تصاویر، لنز و موارد دیگر نشان دهد.

اگر فهرست بهبود یافته را می‌خواهید، باید یک فید داده محصول معتبر به Merchant Center اضافه کنید. علاوه بر مقصدی که قبلاً ذکر شده است، این به محصولات شما امکان می دهد در Google Shopping و YouTube ظاهر شوند. فید محصول باید حاوی تمام داده‌ هایی باشد که Google برای محصول خاص شما می‌خواهد. در غیر این صورت، لیست های شما ظاهر نمی شوند. مطمئن شوید که تصاویر و پیوندهای عالی را به صفحات محصول زنده اضافه کنید. و لیست را به روز نگه دارید، به خصوص قیمت!

Google Merchant Center به شما کمک می کند محصولات خود را در جستجوی Google، خرید و YouTube دریافت کنید. پس سئو سایت های فروشگاهی از اهمیت زیادی برخوردار است و در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهید.

سئو سایت های فروشگاهی

همه چیز درباره سئو سایت های فروشگاهی

شما در پایان این مقاله طولانی و جامع یاد گرفته اید که سئو تجارت الکترونیک یا سئو سایت های فروشگاهی را خودتان انجام دهید. یک موضوع پیچیده مانند سئوی تجارت الکترونیک را نمی توان در یک راهنمای واحد گنجاند. در ادامه هر سئوالی در این زمینه داشتید می توانید از مجموعه نیکداد بپرسید. اگر نیاز به طراحی سایت فروشگاهی داشتید ما می توانید با قیمت مناسب و کیفیت فوق العاده برای شما آن را پیاده سازی نماییم. در پایان تاکید می کنم که حتما به فکر سئو سایت های فروشگاهی خود باشید تا بتوانید محصولات تان را به فروش برسانید. در پایان اگر در زمینه سئو سایت های فروشگاهی سوالی داشتید حتما آن را با ما مطرح سازید.

 

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
آیناز درزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 15 =