طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

لینک بیلدینگ یا لینک سازی داخلی چیست؟

لینک بیلدینگ یا لینک سازی داخلی چیست؟
زمان مطالعه: 7 دقیقه

لینک بیلدینگ یا لینک سازی داخلی چیست؟

 

مقدمه ای بر لینک سازی :

لینک سازی یا لینک بیلدینگ یکی از موارد مهم در سئو و بهینه سازی صفحات وب به شمار می روند. همیشه سئو و لینک بیلدینگ یکی از مباحث مهم و مرتبط با یکدگیر در فضای اینترنت مطرح است ، سئو سایت به دو بخش مهم نظیر سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم بندی می شود که سئو داخلی منظور لینکسازی درون مقالات داخلی وب سایت شما می باشد ، لینک سازی خارجی نیز شامل لینک کردن و پیوند دادن دیگر وب سایت ها می باشد. البته اهمیت ایجاد لینک های با کیفیت بالا هرگز عامل رتبه بندی بالاتری نخواهد بود ، اغلب تنها دلیلی می باشد که یک صفحه نسبت به رقیبان رتبه بالاتری دارد ، بنابراین درک اهمیت لینک سازی به عنوان بخشی از کمپین سئو با کیفیت بالا برای رقابت ضروری است. اگر در ساخت لینک تازه کار هستید و مدتی است که شروع به لینک بیلدینگ نموده اید این مقاله به شما کمک می کند تا درک درستی از لینک بیلدینگ و اهمیت آن ، انواع لینک سازی ها و چگونگی انجام آنها برای کسب و کارتان داشته باشید.

 

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ به فرآیند ایجاد لینک از وب سایت های دیگر به سایت شما را می گویند. موتورهای جستجو پیوندهای بین صفحات منفرد در وب سایت شما و پیوندهای بین کل وب سایت ها را خزش می کند تا تعیین کند چه چیزی به عنوان یک پیوند مناسب به حساب می آید. پیوند به وب سایت شما این سیگنال را به گوگل می فرستد که وب سایت شما منبعی با کیفیت درباره موضوع است و ارزش استناد دارد. سایت هایی با بک لینک با کیفیت تمایل دارند رتبه های بالاتری را در گوگل کسب نمایند. سئوکاران اغلب از آن به عنوان “link juice” یاد می کنند.

انواع مختلفی از تکنیک های لینک بیلدینگ وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، در حالی که همه آنها سخت و پیچیدگی های متفاوتی دارند ، لینک بیلدینگ یکی از بخش های وقت گیر سئو کاران محسوب می شود و معمولا همه لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. به عنوان مثال پیوندی از سایت گاردین برای شما بسیار ارزشمندتر از پیوندی است که از وب‌سایت یک وبلاگ نویس ناشناس دریافت می کنید.

 

لینک سازی برای سئو

 

چرا لینک سازی برای سئو مهم و پراهمیت است؟

لینک بیلدینگ بخش مهمی از خدمات سئو محسوب می شود ، زیرا به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا صفحات وب جدیدی را کشف نمایند و تعیین کنند که کدام صفحات باید در SERP رتبه بالاتری داشته باشند. شرکت گوگل درباره لینک سازی می گوید که به طور کلی مدیران وب سایت ها می توانند با ایجاد سایت هایی با کیفیت بالا که کاربران مایل به استفاده و اشتراک گذاری آنها هستند ، رتبه های سایت خود را بهبود ببخشند. این بدان معنی است که زمان استفاده از استراتژی های لینک سازی ، تمرکز شما باید روی کسب لینک باشد ، زیرا محتوای فوق العاده ای ایجاد نموده اید که کاربران می خواهند آنها را اشتراک بگذارند و نه فقط لینک سازی برای موتورهای جستجوگر.

لینک بیلدینگ یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل است، در کنار:

سئو داخلی و بهینه سازی محتوا
اعتماد و اقتدار وب سایت
سرعت بارگذاری سایت
سازگاری با موبایل
عناصر تجربه کاربری

 

سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه

زمانی که درباره مبحث لینک سازی صحبت می کنیم ، یک راه درست و یک راه اشتباه وجود دارد. برای داوم و عملکرد طولانی مدت سایت شما ، تاکتیک های لینک سازی شما باید به طور طبیعی انجام گیرد و از دستوراعمل های وب مستر تعیین شده توسط گوگل پیروی نماید.

سئو کلاه سفید فرآیند استفاده از تاکتیک های ارگانیگ برای بهتر دیده شدن کسب و کار آنلاین شما در نتایج جستجو می باشد. این تکنیک ها از گوگل به خوبی استقبال می کنند ، اما معمولاً بیشتر از تکنیک‌های کلاه سیاه زمان می‌برند. تکنیک های ساخت لینک سئو سفید می تواند شامل موارد زیر باشد:

ارسال پست مهمان
تبلیغ محتوای شما
ایجاد اینفوگرافیک
ایجاد روابط آنلاین
اظهار نظر در مورد وبلاگ های معتبر و پست های وبلاگ
استفاده از دایرکتوری های وب سایت و لیست های تجاری

 

 

روش های سئو کلاه سیاه روش های غیراخلاقی هستند که به رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجوگر کمک می کنند. این روش ها عموما توسط گوگل شامل جریمه می شوند. در واقع اگر گوگل متوجه شود تکنیک های شما دستوراعمل های کیفی آنها را نقض می کند ، سایت شما ممکن است دچار جریمه دستی یا حتی پنالتی و حذف ایندکس ها گردد. اگر شما اقدام به سئو کلاه سیاه نمایید باعث هزینه های جبران ناپذیری به وبسایت و حذف عملکرد و رتبه بندی ها می شود. تکنیک های سئو کلاه سیاه عبارتند از :

لینک های مخفی
طرح های پیوند
صفحات درگاه
پر کردن کلمات کلیدی
محتوای تولید شده به صورت خودکار
سوء استفاده از داده های ساخت یافته یا متن لنگر
و اساساً هر چیز مخرب یا هرزنامه

البته یک نوع سئو دیگر بنام سئو کلاه خاکستری نیز وجود دارد که چیزی مابین کلاه سفید و کلاه سیاه می باشد ، البته شما نمی توانید گوگل را دور بزنید یا سر گوگل شیره بمالید ، سعی کنید در مسیر درست و با اندکی هزینه لینک سازی را به صورت کلاه سفید پیش ببرید.

 

 

لینک های فالو و نوفالو

لینک های فالو و نوفالو در واقع می تواند در مواردی استفاده شود که به خزنده گوگل بگوید این پیوند را دنبال یا دنبال نکند. اصطلاحی که به این پیوندها «دنبال کردن» یا «dofollow» می‌گویند. لینک های فالو یک رای اعتماد برای گوگل محسوب می شود. همچنین یک ویژگی “nofollow” وجود دارد که گاهی اوقات می توان آن را اعمال نمود. به لینک زیر دقت نمایید.

<a href=”http://www.website.com/” rel=”nofollow”>متن پیوند</a

این به Google می‌گوید که هیچ PageRank یا “link juice” را به این پیوند ارسال نکند. در اصل، شما به گوگل می گویید که به لینک اعتماد نداشته باشد و نباید در نمایه بک لینک شما در نظر گرفته شود.

نو فالو به وب سایت ها این اجازه را می دهد تا کنترل کاملی بر روی پیوندهای صفحات داشته باشد. پس یک گزینه مفید و قابل استفاده ای در مبحث لینک سازی به حساب می آید. حتما تاکتیک های سئو کلاه سیاه که در بالا اشاره نموده ایم را به یاد دارید خب تکنیک های سئوی اسپم بسیار زیاد است و سئوکاران سعی می کردند تا به طور مصنوعی وب‌سایت‌های خود را تقویت کنند. با معرفی nofollow، اکثر هرزنامه‌ها از ارسال لینک‌های نامربوط خسته نمی‌شوند، زیرا می‌دانند که پیوند «فالو» دریافت نمی‌کنند.

ممکن است تعجب کنید که این پیوندهای “nofollow” به کجا تعلق دارند. از لینک های Nofollow می توان در موارد زیر استفاده کرد:

نظرات وبلاگ
انجمن ها
پاسخ های یاهو
صفحات ویکی، مانند ویکی پدیا
نظرات کتاب مهمان
امضاهای پست مهمان

 

در این مکان ها کاربران می توانند به صورت آزادانه پست بگذارند و به آنها پیوند اضافه نمایند. از آنجایی که تعدیل تک تک پیوندهای هرزنامه عملی نیست، می توانید انتخاب کنید که یک “nofollow” را به همه پیوندهای ارسال شده توسط سایر کاربران اضافه کنید، اما این به صلاحدید وب سایت بستگی دارد. برای مثال، ممکن است به کاربری که به طور منظم در بحث شما شرکت می کند، جایزه بدهید.

 

لینک بیلدینگ

 

خدمات لینک بیلدینگ چگونه می تواند به کسب و کارها کمک کند؟

اهمیت لینک سازی در رتبه بندی موتورهای جستجوگر تفاوت زیادی ایجاد می کند. نحوه تعامل و استفاده از لینک بیلدینگ در طول سالها تغییر نموده است ، اما همچنان سنگ بنای هر استراتژی سئو است. به غیر از مزایای عملکرد سئوی سایت شما ، لینک سازی می تواند به ایجاد کسب و کار یا برند شما با بسیاری از مزایای قابل توجه دیگر کمک زیادی نماید.

 

ایجاد برندینگ :

اگر لینک سازی به درستی انجام گیرد می تواند به ایجاد برند و گسترش فعالیت شما در اینترنت کمک زایدی نماید. شما اگر می خواهید نام تجاری تان در صدر نتایج گوگل قرار بگیرد ، از تکنیک های بازاریابی محتوا که شامل تولید محتوای با کیفیت بالا و ارسال پست مهمان به خوبی استفاده نمایید. نمایش تخصص شرکت شما می تواند را درازی در ساخت برندتان داشته باشد به عنوان یک صدای معتبر برای آنچه در انجام می دهید باشید.

 

ترافیک ارجاعی :

یک لینک خوب از وب سایت های پربازدید ، نه تنها به شما link juice می دهد ، بلکه می تواند منجر به افزایش ترافیک شود. اگر به وب سایت های مرتبط با سایت تان پیوند دهید به احتمال زیاد ترافیک آنها نیز با این مرتبط خواهد بود. این فقط در مورد سایت‌های پربازدید صدق نمی‌کند ، حتی یک مخاطب کوچک و بسیار پرشور از یک وبلاگ مرتبط ممکن است از مخاطبیان در سایت های بزرگ تر و عمومی تر مفید واقع شود.

 

ایجاد رابطه :

استراتژی های لینک سازی اغلب شامل دسترسی به وب سایت ها یا وبلاگ های مرتبط شامل یک اینفوگرافیک جذاب یا یک تبلیغ باشد. در حالی کههدف اصلی توسعه، البته، به دست آوردن پیوند است، توسعه می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا روابط بلندمدت با افراد کلیدی فعالیت و حوزه کسب و کارتان ایجاد نماید. این روابط می تواند به ساخت برند شما، ایجاد شبکه و ایجاد اقتدار کمک کند. ایجاد ارتباط قوی باعث قابل اعتمادتر شدن کسب و کار و شرکت تان می گردد.

 

بهینه سازی و سئو توسط نیکداد

 

فرصت های فروش بیشتر

ترافیک ارجاعی یا آورده شده به وب سایت شما از طریق سایت های مربوطه منجر به مشتریان بالقوه برای شما می شود که هرچه قدر مشتری شما بیشتر باشد ، فروش بالاتر خواهد رفت. شما نه تنها از افزایش رتبه بندی که لینک بیلدینگ به شما می دهد ، بلکه از ترافیک ارجاعی از انواع مختلف پیوندها به دست آورده اید کسب درآمد می کنید. این بدان معنی است که می توانید محصولات یا خدمات بیشتری را بفروشید و از یک راه جدید درآمد کسب کنید.

گوگل همیشه می خواهد معتبرترین وب سایت ها را با محبوب ترین محتوا به کاربران نشان دهد ، بنابراین لینک بیلدینگ به گوگل کمک می کند تا سایت های با کیفیت تر را شناسایی نماید.

 

انکرتکست

انکر تکست در اصل یک عبارت کوتاه از چکیده مطلبی است که شما به آن لینک داده اید تا خواننده بتواند یک تصویر کلی از آن مطلب را در ذهن خود ایجاد کند. همچنین این انکر تکست باید در صفحات مختلف یکسان باشد و توصیه می شود برای هر صفحه تنها یک تا سه انکرتکست استفاده شود.

 

نکته پایانی

سئو وب سایت ها یک روش کاملا تخصصی است که باید توسط متخصصین حرفه ای انجام بگیرد ، ما در وب سایت نیکداد با دارا بودن سئوکارهای قدرتمند و باتجربه می توانیم به صورت کاملا رایگان سایت های شما را آنالیز نموده و برای سئو سایت و آوردن در صدر نتایج گوگل تلاش نماییم. ما اماده ارائه خدمات حرفه ای در زمینه طراحی اپلیکیشن ، سئو سایت ، تبلیغات گوگل هستیم و در ادامه می توانید نمونه کارهای ما را در بخش نمونه کار سئو مشاهده نمایید.

 

کانال تلگرام لینک بیلد  https://t.me/link_Build

پیج اینستاگرام لینک بیلد https://instagram.com/link_build

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 9 =