طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

مراحل کامل ساخت فروشگاه اینترنتی

مراحل کامل ساخت فروشگاه اینترنتی
زمان مطالعه: 7 دقیقه

مراحل کامل ساخت فروشگاه اینترنتی

حتما تابحال با واژه فروشگاه اینترنتی یا استور و شاپینگ برخورده اید ، در زمان های قدیم بیشتر فروشگاه ها به صورت کاملا سنتی بود ، ولی با ظهور دنیای اینترنت فروشگاه به سمت آنلاین شدن پیش رفتند ، امروزه آنلاین شاپ های زیادی را در سطح اینترنت چه به صورت وب سایت و چه پیج های اینستاگرامی مشاهده نموده اید ، اگر به فکر گسترش فعالیت و کسب و کارها و افزایش فروش تان هستید باید همین حالا اقدام به ساخت اولین فروشگاه اینترنتی خودتان نمایید ، در این مقاله سعی کرده ایم به طور ساده شما را با نحوه ایجاد یک فروشگاه آنلاین از ابتدا تا انتها آشنا نماییم.

ساخت فروشگاه های آنلاین امروزه توسط فروشگاه سازهای معتبر و قدرتمندی نظیر ووکامرس ، اوپن کارت ، پرستاشاپ ، مجنتو و … به راحتی قابل انجام است. البته پیشنهاد می کنیم از فروشگاه ساز وکامرس استفاده نمایید که یکی از برترین ها در این زمینه است و به خوبی درکنار وردپرس یک وب سایت قدرتمندی به شما اهدا می کند. آیا تابحال با خود فکر کرده اید چگونه می توانیم فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ ساخت فروشگاه اینترنتی چقدر زمان و هزینه برمیدارد ؟ چرا باید یک فروشگاه اینترنتی راه بیاندازیم؟ تمامی سئوالات شما در این مقاله پاسخ داده خواهد شد.

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

 

مراحل کلی مختلف ساخت فروشگاه اینترنتی :

1- از یک فروشگاه ساز حرفه ای استفاده نمایید (نظیر ووکامرس)

2- بهترین طرح و قالب ها را انتخاب نمایید

3- یک نام دامنه مناسب برای فروشگاه تان انتخاب کنید

4- الگوی تجاری را انتخاب نمایید

5- قالب و تمپلیت تان را سفارشی سازی نمایید

6- محصولات تان را اضافه نمایید

7- روش های پرداخت را تنظیم کنید

8- تنظیمات حمل و نقل و اداره پست را مرتب نمایید

9- نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد را در سایت دریافت نمایید

10- فروشگاه آنلاین خودتان را پیش نمایش ، تست و آزمایش های مختلف انجام دهید

11- حالا می توانید فروشگاه را در دید عموم قرار داده و منتشر کنید.

12- البته در مرحله آخر نیز باید به فکر سئو ، بهینه سازی ، تبلیغات و … برای افزایش فروش باشید

 

فروشگاه ساز ها چیست؟

فروشگاه سازها یک سری از نرم افزارهای آنلاین هستند که به شما این قابلیت را می دهند تا بدون نیاز به مهارت های فنی پیشرفته ، دانش کدنویسی یا برنامه نویسی بتوانید در سریعترین زمان ممکن فروشگاه آنلاین خودتان را راه اندازی نمایید. تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال به اینترنت و یک ایده تجاری عالی است. پس هنگام راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی ، اولین قدم انتخاب فروشگاه سازهای اینترنتی مناسب می باشد. شما می توانید از فروشگاه سازهای ووکامرس وردپرس ، Shopify برای فروشگاه های آنلاین بزرگ و پرستاشاپ و Wix برای فروشگاه های کوچکتر استفاده نمایید.

 

فروشگاه ساز ها

 

بهترین طرح و قالب ها را انتخاب نمایید

تمپلیت یا قالب های فروشگاهی که یکی از مهم ترین چیزها در زمان ساخت یک فروشگاه آنلاین می باشد ، شما می توانید با استفاده از قالب های فروشگاهی که در راستچین یا ژاکت وجود دارند ، جدیدترین قالب ها را با قیمت مناسب خریداری نموده و آنها را سفارشی سازی نمایید ، بدون اینکه متخصص طراحی باشید یا به کدنویسی مسلط باشید. انتخاب تم بر حسب سلیقه شما می باشد و تنها کاری که باید انجام دهید ، مشاهده پیش نمایش قالب ها و انتخاب و خرید آنهاست. البته قالب های رایگان زیادی نیز در سطح اینترنت وجود دارند که پشتیبانی خوبی ندارند به همین خاطر پیشنهاد می کنیم از جای معتبر آن را خریداری نمایید. انتخاب و نصب تم ها در فروشگاه سازها بسیار آسان است.

شما در انتخاب قالب های سایت تان باید به نکات مهمی نظیر فروشگاه شما چه ویژگی هایی دارد؟ چه سبکی از صفحه اصلی را می خواهید؟  می خواهید مشتریان چگونه در سایتتان پیشمایش کنند؟ توجه فرمایید و باید همه این موارد بررسی شوند. با استفاده از ووکامرس شما هم می توانید یک بخش وبلاگ نویسی داشته باشید و هم خدمات تجاری و فروشگاه آنلاین داشته باشید.

ساخت فروشگاه اینترنتی

یک نام دامنه برای فروشگاه خود انتخاب کنید

دامین یا نام سایت مخصوصا برای فروشگاه های اینترنتی از اهمیت زیادی برخوردار است ، نام دامنه های شما باید کمتر از 5 کلمه باشد تا به راحتی در ذهن کاربر شکل بگیرد ، سعی کنید دامنه های شما خاص و برند شما باشد و از دیگر فروشگاه ها تقلید نکنید مثلا برای نمونه از Digikala98 استفاده نکنید ، زیرا خود فروشگاه دیجی کالا یک برند مشهور در ایران است و اصلا نمی توانید با این دامنه شما رقابت نمایید. نام دامنه باید دربرگیرنده نام فروشگاه شما باشد. انتخاب یک نام خوب کلید راه اندازی یک فروشگاه آنلاین موفق است. حتی این باعث ایجاد اعتماد در مشتریان به ایجاد برندتان نیز خواهد شد.

مثلا وب سایت فروشگاهی نایک با دامنه https://www.nike.com می باشد و این دامین اصلی این شرکت بوده و هرچیزی که مشتریان در نوار آدرس و جستجوهای گوگل می بینند مربوط به این دامین است. نام دامنه در واقع همانند یک تابلویی که در بالای یک فروشگاه واقعی در خیابان است باید در نظر گرفت. شما در ایران اگر بخواهید از دامین .ir استفاده کنید باید در سامانه آیرنیک ثبت نام و یک پنل کاربری با مشخصات خودتان بسازید و سپس اقدام به ثبت دامنه نمایید. اگر هم بخواهید دامین هایی با پسوند .com یا .net خریداری نمایید باید از شرکت های هاستینگ بخواهید اینکار را برای شما انجام دهند که با خرید این دامین ها در وب سایت آنها امکان پذیر می باشد.

 

طراحی سایت فروشگاهی

سفارشی سازی قالب های فروشگاهی :

پس از انتخاب یک قالب یا موضوع برای شروع سفارشی سازی باید به ابزار مدیریت فروشگاه تان بروید. سفارشی کردن بسیار آسان است ، شما می توانید تقریبا هر چیزی را تغییر دهید که این شامل :

اندازه و فونت متن
طرح رنگی
تصاویر
موقعیت یابی محصولات
امکانات
قرارگیری رسانه های اجتماعی
و …

 

اکثر تولید کننده های فروشگاه های آنلاین به شما این قابلیت را می دهند تا برنامه ها را جایگذاری نمایید. حتی این گزینه در اپلیکیشن ها نیز یافت می شود و می توانید هر ویژگی مورد نیازی که ممکن است در پلتفرم تعبیه نشده باشد ، در آپدیت های بعدی قالب یا برنامه قرار داده شود. البته گاهی سفارشی کردن قالب نیاز به کدنویسی و تغییرات در قالب نیز خواهد داشت که باید در این زمینه آموزش ببینید.

 

 

راه‌اندازی روش‌های پرداخت

در این مرحله باید روش های پرداختی که کاربران از سایت توسط درگاه بانکی یا واسط خریداری می کنند را مشخص نمایید ، سازندگان فروشگاه های اینترنتی اینکار را برای شما آسان کرده اند و شما با نصب افزونه های بانکی می توانید روش های پرداخت درگاه های بانکی را به سایت تان اضافه نمایید. فروشگاه سازهای مختلف امکان اتصال مستقیم وب سایت شما به بانک های مختلفی نظیر بانک ملت ، سامان ، پاسارگاد ، سپه ، ملی ، صادرات و … را دارا هستند. البته قبل از اینکه اقدام به دریافت درگاه بانکی نمایید ، وب سایت فروشگاه تان باید اینماد یا مجوز الکترونیکی کسب و کارها را دریافت کرده باشد و سپس برای دریافت درگاه بانکی اقدام نمایید.

 

راه‌اندازی روش‌های پرداخت

 

تنظیمات حمل و نقل را مرتب کنید

شما محصولات و گزینه های پرداخت را برای مشتریان اضافه کرده اید تا آنها را بخرند ، مرحله بعدی این است که مطمئن شوید می توانید آنها را به مشتریان تحویل دهید. برای درک بهتر از نحوه ساخت یک فروشگاه آنلاین ، باید بدانید گزینه های حمل و نقل چگونه کار می کنند. فروشگاه سازهای اینترنتی با گزینه های مختلف حمل و نقل همراه هستند. مثلا گزینه های مختلفی نظیر پست پیشتاز ، پست سفارشی ، پیک موتوری و تحویل درب منزل وجود دارد که شما با استفاده از افزونه هایی نظیر تاپین و افزونه حمل و نقل ووکامرس و یا از بازار الکترونیک شرکت پست می توانید به راحتی چنین قابلیت هایی را فعال نمایید. البته در آن باید موقعیت مکانی فروشگاه را مشخص نمایید و اقدام به تنظیمات نمایید.

 

 

با پیش نمایش، تست و … حالا فروشگاه آنلاین خود را منتشر کنید

حالا باید محصولات تان را اضافه نمایید ، الگوی فروشگاهی تان را سفارشی نمایید ، پرداخت و حمل نقل تان را تنظیم کرده باشید و تنظیمات فروشگاه را مرتب نمایید. خب تمامی اینکارها انجام گرفت ، اما قبل از اتمام کار فروشگاه آنلاین تان باید چندین مرحله تست و آزمایش را انجام دهید. تست فروشگاه تان بهترین را اطمینان از اینکه نیازهای مشتریان را برآورده می کند برای مثال خودتان به عنوان مشتری در سایت ثبت نام کنید ، یک محصولی را خرید بزنید و وارد درگاه پرداخت بشوید ، از درگاه اینترنتی مطمئن شده و پرداخت را تکمیل نمایید. اگر مشکلی مشاهده نکرده اید ، کار تمام است فروشگاه تان راه اندازی شده است.

ساخت فروشگاه اینترنتی

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد :

برای دریافت نماد اعتماد باید به وب سایت اینماد به نشانی https://enamad.ir مراجعه و ثبت نام نمایید ، پس از ساخت پنل کاربری ، می توانید وارد آن شده و سایت تان را ثبت نمایید ، پس از چند ساعت سایت شما بررسی شده و یک سری موارد در کارتابل قرار می گیرد باید آن را برای فروشگاه اینترنتی تان انجام دهید و با پرداخت هزینه و احراز هویت مکان ، تلفن ثابت و موبایل و ایمیل می توانید ادامه دهید و پس از چند روز نماد اعتماد به شما تعلق خواهد گرفت.

ساخت فروشگاه اینترنتی

نماد اعتماد الکترونیکی

در مرحله آخر نیز باید به فکر تبلیغات و بهینه سازی و سئو باشید که به افزایش مشتری و پیشرفت کار شما کمک زیادی می کند. همچنین برای آشنایی با فضای یک فروشگاه اینترنتی می توانید به فروشگاه اینترنتی ویدا پی سی که متعلق به نیکداد است مراجعه نمایید. ساخت فروشگاه اینترنتی 

ساخت فروشگاه اینترنتی

 

نکات پایانی ساخت فروشگاه اینترنتی :

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت  طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. همچنین صفحه خدمات طراحی سایت نیکداد را برای این کار نگاه کنید. شرکت نیکداد بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. ساخت فروشگاه اینترنتی 

همچنین سئو سایت برای موتورهای جست و جو و  تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت نیکداد خدمات طراحی سایت تهران ،تبلیغات گوگل و سئوسایت را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. به پایان مقاله ساخت فروشگاه اینترنتی رسیده ایم که امیدواریم مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد. ساخت فروشگاه اینترنتی

ساخت فروشگاه اینترنتی

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یازده =