طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

همه چیز درباره سئو معنایی یا Semantic SEO

همه چیز درباره سئو معنایی یا Semantic SEO
زمان مطالعه: 17 دقیقه

راهنمای استفاده از سئو معنایی یا Semantic SEO برای رتبه بندی بهتر

زمانی که افراد جستجویی را در دنیای اینترنت انجام می دهند، واقعاً به دنبال چه چیزی هستند؟ قطعا جستجو در دهه های گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است و فناوری وب معنایی یکی از دلایل اصلی تبدیل آنها شده است. اکنون کاربران می خواهند موتورهای جستجوگر زبان طبیعی آنها را مانند قبل بفهمند. چه بگوییم؟ گوگل می تواند هدف کاربر پشت پرسش ها را بدون کمترین زمان درک کند.

در زمان های قدیم، زمانی که موتورهای جستجو به پیچیدگی های امروز نبوده اند، به سختی می توانستید پاسخ سؤال تان را با چند کلیک پیدا کنید. حتما یادتان است که وقتی در گوگل یک مطلبی را در سالهای قدیم جستجو می کرده اید و آن چیزی را که به دنبال آن بوده اید را پیدا نمی کردید، مثلا وقتی شخصی در گوگل “MySpace vs Facebook” را تایپ می کرد، به جای اینکه تفاوت این دو را پیدا کند، در وهله اول به خود این وب سایت ها می رسیدید.

 

استفاده از سئو معنایی یا Semantic SEO برای رتبه بندی بهتر

 

حالا چگونه است؟

گوگل در طول زمان سعی کرده است موتور جستجوی خود را کاربرپسندتر کند. در نتیجه ما با اصطلاحات مختلف سئو همانند سئوی داخلی، سئو محلی، سئو پیشرفته، سئو ارگانیک و آخرین گزینه که بسیار پراهمیت است سئو معنایی یا Semantic SEO آشنا می شویم. در اینجاست که سئو معنایی وارد می شود و این مرحله بعدی تکامل سئو است. اگر می خواهید صفحه وب سایت شما در رتبه های بالاتری در موتورهای جستجوگر کسب کند، باید سئو معنایی یا Semantic SEO را بسازید، به طوری که بتوانید تمامی انتظارات کاربران را در موتورهای جستجوگر برطرف نمایید و هدف کاربران باشید.

 

چگونه می توان اینکار را انجام داد؟

لازم نیست نگران باشید ما در این مقاله سعی کرده ایم شما را با سئوی معنایی آشنا کنیم پس در این مقاله سئو معنایی یا Semantic SEO همراه مجموعه نیکداد باشید.

 

سئو معنایی یا Semantic SEO چیست و چگونه کار می کند؟

سئو معنایی در واقع ایده ایجاد محتوا برای یک موضوع به جای کلمه کلیدی است. بدان معنی که شما باید هدف جستجو را در نظر بگیرید و با ایجاد محتوای با کیفیت و عمیق تمام اطلاعات مورد نظرتان را در اختیار کاربران قرار دهید.

چندین سال پیش، مردم با تکرار چندین بار کلمات کلیدی مشابه در یک محتوا، رتبه های برتر موتورهای جستجو را شکست می دادند. مثلا اگر با قرار دادن چندین بار کلمات کلیدی سئو معنایی در وبلاگ خود یا یک وبلاگ در سئوی معنایی ایجاد کنید که در آن زمان رتبه برتر را کسب خواهید کرد.

سناریوی قبل از سئوی معنایی: تکرار یک کلمه کلیدی به کسب رتبه تنها برای آن کلمه کلیدی کمک کرد.

دیگر از آن روزها خبری نیست. حالا باید برای چندین کلمه کلیدی محتوا ایجاد کنید و باید روی موضوع تمرکز کنید.

بنابراین، محتوایی که به درستی برای سئو معنایی یا Semantic SEO بهینه سازی شده باشد، نه تنها به سؤالی که اکنون کاربر دارد پاسخ می دهد، بلکه به تمام سؤالات مرتبطی که ممکن است پس از خواندن محتوا داشته باشد نیز پاسخگو است.

به عنوان مثال ، اگر «Semantic SEO» را در گوگل جستجو کنید، خوشحال نخواهید شد که مقاله ای را باز کنید و به سادگی به شما پاسخ دهد سئو معنایی یا Semantic SEO چیست. همچنین می خواهید بدانید که سئو معنایی یا Semantic SEO چگونه کار می کند و چگونه می توانید سایت خود را برای سئو معنایی بهینه سازی نمایید و غیره.

 

سئو معنایی یا Semantic SEO چیست

 

استراتژی سئو معنایی: بهینه سازی برای کلمات کلیدی معنایی

یک مقاله Semantic SEO بهینه شده خوب، تمام زوایای محتوای پشت یک عبارت جستجو را پوشش می دهد.

چرا سئوی معنایی برای کسب و کار شما مهم است؟

سئو معنایی امکان تولید محتوا با هدف بزرگتر را فراهم می کند. صفحاتی که از این استراتژی سئو استفاده می کنند، معمولا رتبه های بالاتری در جستجو و محتوای عمیق تری برای کاربران دارند.

گوگل می خواهد با ارزش ترین و مفید ترین محتوا را در اختیار کاربران قرار دهد و دنبال کردن سئو معنایی یا Semantic SEO تنها شانس محتوای شما را افزایش می دهد. در نظر گرفتن اصول E-A-T گوگل نیز به ایجاد محتوای با کیفیت کمک می کند.

در ادامه برخی از مزیت های مهم تمرین سئو معنایی یا Semantic SEO را بررسی خواهیم نمود:

1. محتوای شما رتبه بالاتری دارد

مزیت اصلی سئو معنایی یا Semantic SEO این است که محتوای شما در نتایج جستجوی رتبه بالایی خواهند داشت، زیرا مدل موضوعی که موتور جستجو برای آن کلمه کلیدی ساخته است را بهتر منعکس می کند.

2. شما برای کلمات کلیدی بیشتر رتبه بندی می کنید

یکی از مزیت های اصلی سئو معنایی یا Semantic SEO این است که در نهایت برای کلمات کلیدی بهتر و بیشتر رتبه می گیرید. وقتی محتوایی را پیرامون یک موضوع کامل می نویسید، بیشتر از کلمات کلیدی مرتبط با معنای مرتبط با آن موضوع استفاده می کنید. این بدان معنی است که محتوای شما در جستجوهای بسیار بیشتری نسبت به زمانی که روی یک کلمه کلیدی تمرکز کنید خودش را نشان می دهد.

 

3. شما سیگنال های کیفیت را به گوگل ارسال می کنید

همچنین نوشتن محتوای متمرکز بر موضوع، سیگنال هایی با کیفیتی را به گوگل می دهد که وب سایت شما به عنوان اعتبار موضوعی برای مقالات که درباره آنها می نویسید، دیده می شود. بدان معنی است که وقتی محتوای جدیدی را درباره یک موضوع مرتبط می نویسید، رتبه بندی در نتایج جستجو را آسانتر خواهید کرد.

 

محتوای شما در PAA نمایش داده می شود

4. محتوای شما در PAA نمایش داده می شود

«مردم هم می پرسند» یکی دیگر از مزایای استفاده از سئو معنایی یا Semantic SEO است. وقتی همه جنبه های موضوعی را پوشش دهید، محتوای شما بیشتر به عنوان منبعی برای پاسخ دادن به ویژگی های افرادی که سوال می پرسند، انتخاب خواهند شد. بر طبق گفته Ahrefs، اکنون 43 درصد از تمام جستجو ها کادر «مردم همچنین می‌ پرسند» را نشان می‌ دهند. بنابراین این یک استراتژی است که می تواند ترافیک شما را به طور چشمگیری افزایش دهد.

 

5. بازدیدکنندگان شما مدت بیشتری در وب سایت شما می مانند

محتوایی که تمام جنبه های یک موضوع را پوشش می دهد، بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در صفحه شما نگه می دارد. این یک سیگنال تجربه کاربری است که به رتبه بالاتر محتوای شما کمک می کند. همچنین به کاهش نرخ پرش سایت شما کمک می کند.

 

 

چگونه سئوی معنایی به وجود آمد (3 به روز رسانی الگوریتم جستجوی گوگل آن را توضیح داده است)

در روزهای اولیه پیدایش موتورهای جستجو، برخی از افراد شروع به پر کردن وب سایت تان با کلمات کلیدی مرتبط می کردند.این به آنها کمک می کرد که حتی اگر بهترین راه حل را ارائه نکرده باشند، به رتبه های بالاتری در SERP دست پیدا کنند. این امر گوگل را در مسیری قرار داد تا راه هایی را برای درک الگوریتم خود از زبان انسان کشف کند.

 

صفحه نتایج جستجوی گوگل قبل از معرفی سئوی معنایی

برای رعایت بالاترین استانداردهای کیفیت، گوگل عوامل مختلفی را در نظر می گیرد که در نهایت بر آنچه که در نتایج جستجو می بینید، تاثیرگذار است. برای اینکار گوگل یک سیستم پیچیده بر اساس چندین الگوریتم را ابداع کرد که مرتبط ترین صفحات را برای یک پرس و جو می خزند، رتبه بندی و ارائه می دهند. در نتیجه سئو معنایی یا Semantic SEO وارد میدان می شود.

گوگل از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی برای ارائه بهترین نتایج SERP و بهبود UX استفاده می کند. آنها همچنین برای حفظ یک جستجوی معنایی موفق بسیار حائز اهمیت هستند، بنابراین گوگل دائما در حال به روز رسانی های الگوریتم های خود هستند و هر ماه آن را منتشر می کنند تا سئو معنایی یا Semantic SEO را بیش از پیش بالغ‌ تر کند.

 

روش های بهینه سازی و سئو وب سایت با جستجوی صوتی

 

بیایید برخی از مهم ترین به روز رسانی های SEO Semantic Google را بررسی کنیم-

الگوریتم مرغ مگس خوار

1- مرغ مگس خوار

مرغ مگس یک به روز رسانی گوگل است که در سال 2013 عرضه شد و مسلماً آغازی است برای جستجوی معنایی که مرغ مگس خوار از NLP (پردازش زبان طبیعی) استفاده می کند تا مطمئن شود که صفحات وب منطبق با معنی، به جای صفحاتی که فقط با برخی کلمات مطابقت دارند، خوب عمل می کنند. این بدان معناست که صفحاتی که بهتر با تنظیمات و هدف جستجوگر مطابقت دارند، در مقایسه با صفحاتی که تکراری با کلمات کلیدی کمتر را تنظیم می کندن و رتبه بهتری خواهند داشت.

اگر کلمه “potato wedges” را جستجو کنید، SERP حاوی نتایج ارگانیک استاندارد و پیوند هایی به وب‌ سایت‌ های مناسب است، اما همچنین حاوی مجموعه‌ ای غنی از داده‌ های نمودار دانش، از جمله جعبه پاسخ با دستور غذا، پانل دانش سمت راست حاوی حقایق تغذیه است. در مورد این غذا و پیشنهاداتی برای موضوعات جستجوی مرتبط.

 

 

2- رنک برین

گوگل RankBrain را در سال 2015 راه اندازی کرد. این یک سیستم یادگیری ماشینی است که هم هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل پرس و جو هوشمند و هم عامل رتبه بندی است. رنک برین مشابه مرغ مگس خوار، تلاش می کند تا هدف مشتری را در پشت سؤالات درک کند. تمایز اساسی بین آنها بخش هوش مصنوعی RankBrain است.

RankBrain به طور مستمر انتخاب می‌ کند، آیتم‌ های پرس و جو با بهترین عملکرد را بررسی می‌ کند، و شباهت‌ هایی را بین صفحاتی که مشتریان مهم تشخیص می‌ دهند جستجو می‌ کند.

 

 

3- برت

گوگل در سال 2019 برت (نمایش رمز گذار دو طرفه از Transformers) را معرفی کرد. این موضوع بر روی طرح دریافت اضافی و تنظیمات جستجوی متمرکز می باشد. BERT به مشتریان اجازه می دهد تا داده های مهم و دقیق را به راحتی پیدا کرده و به طور موثر کشف کنند. این سیستم از ز فناوری NLP (پردازش زبان طبیعی) برای درک بهتر سؤالات جستجو، تفسیر متن، و شناسایی روابط بین کلمات، عبارات و غیره استفاده می‌ کند. همه این به‌روزرسانی‌ ها برای بهینه‌ سازی درک رایانه از زمینه سؤالات جستجوی ایجاد شده‌ اند. این یک تحلیل ماشینی عمیق از کلمات و مقاصد است.

 

 

سئوی معنایی در مقابل سئوی سنتی: تفاوت های عمده ای که باید بدانید

سئو سنتی فرآیندی است که برای بهینه سازی سایت یا محتوای شما برای موتورهای جستجوگر استفاده می شود و از لحاظ سئو سنتی محتوای مبتنی بر کلمه کلیدی را به جای محتوای مبتنی بر موضوع در اولویت قرار می دهند. این بدان معناست که تمرکز شما بر روی آماده کردن محتوای تان برای موتورهای جستجوگر است نه خدمت به هدف کاربران و آن چیزی که کاربران در اینترنت به دنبال آن هستند.

صرف نظر از اینکه بگوییم، سئو معنایی یا Semantic SEO این شکاف بین محتوای شما و هدف کاربران را بر طرف می کند. تمرکز آن بر ایجاد محتوا برای خدمت به اهداف کاربران است.

 

سئوی معنایی پلی بین محتوای شما و هدف کاربران است. این بزرگترین تفاوت بین سئو سنتی و سئو معنایی است.

با این حال، اینطور نیست که تحقیق کلمات کلیدی برای سئو معنایی نامعتبر باشد. همچنین بخشی مهمی از سئوی معنایی است. تفاوت این است که سئوی معنایی انتشار محتوا برای کلمات کلیدی مختلف را پیشنهاد می کند در حالی که سئو سنتی احتمالاً محتوا را بر اساس یک کلمه کلیدی منتشر می کند.

همچنین سئو معنایی یا Semantic SEO اینجا است تا تجربه کاربر را افزایش دهد، زیرا بر ایجاد محتوای طولانی با هر اطلاعات ممکن برای یک موضوع خاص تمرکز دارد. این بدان معناست که کاربران به جای یافتن آن از وبلاگ های مختلف، تمام اطلاعات را در یک مکان دریافت خواهند کرد.

بهترین روش های سئو معنایی یا Semantic SEO برای کسب رتبه بهتر

بهترین روش های سئو معنایی یا Semantic SEO برای کسب رتبه بهتر

در این بخش نکات مهم و ثابت شده ای که در سئو معنایی برای بدست آوردن بهترین نتایج در SERP سایت مورد بحث قرار گرفته اند را قرار داده ایم که شامل:

– سعی کنید هدف کاربر را درک کنید
– روی ایجاد طرح کلی محتوا تمرکز کنید
– محتوای دقیق ایجاد کنید
– بهینه سازی برای چند کلمه کلیدی (کلید واژه های معنایی)
– به مردم پاسخ دهید همچنین سوال بپرسید
– خوشه بندی موضوع را دنبال کنید
– داده های ساختاریافته را اضافه کنید

حال قصد داریم هر یک از نکات فوق را یاد بگیریم. بیایید با اولین مورد شروع کنیم، محتوای دقیق ایجاد کنید.

1. سعی کنید هدف کاربر را درک کنید

مهمترین کاری که باید برای بهینه سازی محتوای تان برای سئو معنایی انجام دهید، درک هدف پشت پرس و جوی جستجو است. موتورهای جستجوگر نظیر گوگل می خواهند سفری به کاربران ارائه دهند که به طو کامل به هدف پست پرس و جو می پردازد. آنها نمی خواهند قطعاتی از محتوا را به طور تصادفی تولید شده اند ارائه دهند.

بیایید فرض کنیم که جستجوگر «نحوه استفاده از وردپرس» را جستجو می کند. اما می‌توانیم اطلاعات دیگری که او به آن نیاز دارد را نیز پیش‌ بینی کنیم:

• مزایای استفاده از وردپرس چیست؟
• آیا وردپرس بهتر از سایر CMS ها است؟
• بهترین افزونه ها و تم ها برای استفاده با وردپرس؟
• هزینه استفاده از وردپرس چقدر است؟
• چگونه با وردپرس سایت طراحی کنیم؟
• بهترین دامنه و هاست برای وردپرس

اگر بتوانید تمام آن اطلاعات را در محتوای تان ارائه دهید، تجربه کاربری بهتری برای جستجوگر فراهم می کند. به جای اینکه از مقاله ای به مقاله دیگر سر بزنند، می توانند تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در یک مکان بدست آورند.

آن قسمت از محتوا در موتورهای جستجوگر رتبه بالاتری خواهند داشت، زیرا تجربه کاربری بهتری نسبت به مقالاتی که فقط به یک جنبه از موضوع می پردازند، ارائه می دهد.

 

2. بر ایجاد طرح کلی محتوا تمرکز کنید

یکی دیگر از استراتژی های کلیدی در سئو معنایی یا Semantic SEO ایجاد یک طرح کلی برای مقاله شما است. محتوای شما باید به دقت پیرامون موضوعات فرعی در موضوع اصلی شما ساخته شود. داشتن یک طرح کلی ساختار یافته به این معنی است که چگونه می توانید مطمئن شوید که موضوع را بهط رو کامل پوشش می دهید.

طرح کلی شما باید به بخش های اصلی (عنوان H2) و بخش های فرعی (عنوان H3) تقسیم شود. بسته به میزان جزئیات مطالب، ممکن است به بخش هایی در زیر بخش های خود نیز نیاز داشته باشید (عناوین H4).

در زمان تحقیق درباره محتوای تان، هر بخش اصلی (به عنوان مثال هر عنوان H2) را به عنوان مقاله خاص خود در نظر بگیرید.

فرض کنید موضوع مقاله شما پیتزای مرغ باربیکیو است. بخش‌های اصلی شما (عناوین H2) ممکن است «دستور پخت پیتزا مرغ کباب»، «بهترین رستوران برای تهیه پیتزا کباب»، «نگرانی سلامتی با پیتزا» و «بهترین زمان برای خوردن پیتزا» باشد.

هر یک از آن موضوعات را طوری تحقیق کنید که انگار یک مقاله تنها است. هنگامی که شما این رویکرد را در پیش می گیرید، تضمین می کند که محتوای شما دارای اعتبار موضوعی است و نسبت به سایر مقالات در همان موضوع معتبر تر خواهد بود.

محتوای دقیق ایجاد کنید

3. محتوای دقیق ایجاد کنید

محتوای تفصیلی به معنای محتوای عمیق است. این بدان اشاره دارد که محتوای شما چقدر جزئیات را برای یک موضوع خاص پوشش می دهد. اگرچه طول محتوا یک عامل رتبه‌ بندی رسمی نیست، محتوای طولانی‌ تر به احتمال زیاد سیگنال‌ های معنایی قوی‌ تری را نشان می‌ دهد.

اما صرفاً تکیه بر پر کردن کلمات کلیدی یا تکرار برای بهبود طول محتوا مؤثر نخواهد بود. سپس چگونه باید برای محتوای دقیق برنامه ریزی کرد؟

خوب، یک راه آسان برای انجام این کار وجود دارد. می توانید موضوع خود را در موتور های جستجو کنید و از نتایج برتر عبور کنید. سپس به این ایده خواهید رسید که چه مقدار اطلاعات باید پوشش دهید تا به تمام سوالات احتمالی خوانندگان خود پاسخ دهید.

روش هوشمند دیگر برای قرار دادن اطلاعات دقیق در مورد یک موضوع خاص، استفاده از Answer The Public است. چگونه؟

فرض کنید، موضوع شما “Semantic SEO” است، به “Answer The Public” بروید و “Semantic SEO” را جستجو کنید. نتیجه را ببینید.

این بدان معناست که اکنون بیش از 40 سوال مرتبط با سئوی معنایی در وبلاگ خود دارید. بدیهی است که همه سوالات مربوط به وبلاگ شما نخواهد بود، اما بیشتر سوالاتی که می توانید به آنها مراجعه کنید.

به این ترتیب می توانید محتوای دقیق ایجاد کنید، این اولین نکته برای بهینه سازی محتوای شما برای سئوی معنایی یا Semantic SEO یا است.

بهترین راه برای جستجوی کلمات کلیدی برای سئو

 

4. بهینه سازی برای کلمات کلیدی چندگانه (کلید واژه های معنایی)

ایده اصلی پشت سئو معنایی یا Semantic SEO بهینه سازی محتوای شما برای چندین کلمه کلیدی است. تحقیق کلمات کلیدی به طو خلاصه بسیار پیچیده است. بیشتر نویسنده ها فقط تحقیقات ساده ای درباره کلیک واژه های فردی انجام می دهند که به محصولات و خدمات آنها مرتبط است.

اما اگر سئوی معنایی را تمرین می‌کنید، باید با استفاده از کلمات کلیدی معنایی یک قدم جلو تر بروید. کلمات کلیدی معنایی چیست؟

آنها صرفاً کلمات یا عباراتی هستند که از نظر مفهوم با یکدیگر مرتبط هستند. به عبارت دیگر، آنها نیازی به به اشتراک گذاشتن کلمات مشابه ندارند، فقط موضوع مشابهی دارند.

این شامل افعال، صفت ها، سوالات مرتبط، عبارات، موضوعات فرعی و کلمات کلیدی LSI می شود. ابزار های مختلفی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط و LSI برای موضوع شما وجود دارد، همچنین می توانید از کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل برای بهینه سازی محتوای خود استفاده کنید. به عنوان مثال:

وقتی در مورد «اهمیت ورزش برای سلامتی» می نویسید، باید با کلید واژه نکاتی برای سالم بودن شروع کنید. کلمات کلیدی مرتبط معنایی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

– لیست مواد غذایی برای کاهش وزن
– دستور تهیه شیک پروتئینی
– وعده های غذایی کم کربوهیدرات و غیره.

وقتی تحقیقات کلمات کلیدی خود را افزایش دهید و تولید محتوا را دوچندان کنید، در ایجاد محتوای مرتبط موفقیت زیادی خواهید داشت. این محتوا همچنین در نتایج جستجو برای عبارات کلیدی مرتبط‌ تر ظاهر می‌شود.

5. به مردم پاسخ دهید، همچنین سؤال می پرسند

وقتی هر چیزی را در گوگل جستجو می کنید، بخش People Also Ask را در صفحه اول، به طور دقیق تر، بعد از قطعه برجسته یا موقعیت صفر می بینید.

این لیستی از سوالاتی است که مردم بیشتر از آنها پرسیده اند. گوگل خود این سوالات را رتبه بندی می کند، بنابراین پرداختن به این سوالات در وبلاگ شما می تواند دلیل خوبی برای افزایش تجربه کاربری شما باشد و بهبود تجربه کاربری یکی از ایده های اصلی سئوی معنایی است.

با پاسخ دادن به این سوالات در محتوای صفحه وب خود، نه تنها سیگنال های معنایی خود را بهبود می بخشید، بلکه به صفحه خود این فرصت را می دهید که در صدر SERP ها قرار گیرد.

بخش People Also Ask در صفحه اول گوگل

 

6. خوشه بندی موضوعات را دنبال کنید

خوشه بندی موضوعی گروهی از صفحات است که حول یک موضوع مرکزی می چرخد. از صفحه ستونی به عنوان مرکز اصلی با صفحات خوشه ای استفاده می کند که همه به صفحه ستون و از آن پیوند دارند.

این بدان معناست که شما محتوایی را در یک موضوع خاص منتشر خواهید کرد. سپس چند وبلاگ دیگر مرتبط با آن موضوع را منتشر کنید.

فرض کنید، می خواهید محتوایی در مورد «چگونه افزونه را تبلیغ کنیم» ایجاد کنید. پست ستون به طور خلاصه به موضوعات فرعی در ارتقاء افزونه اشاره می کند، مانند:

– بهترین راه برای توسعه افزونه وردپرس
– بازار های برتر برای تبلیغ افزونه شما
– روانشناسی قیمت گذاری را درک کنید
– راه های بازاریابی دیجیتال برای تبلیغ افزونه شما
– بازاریابی ورودی برای تبلیغ افزونه

مقاله شما درباره “تبلیغ پلاگین” به صفحات جداگانه ای پیوند می خورد که این موضوعات فردی را با جزئیات بیشتری پوشش می دهد.

خوشه های موضوعی برای سئوی معنایی عالی هستند زیرا به موتور های جستجو نشان می دهند که سایت شما در آن موضوع دارای اعتبار است. علاوه بر این، پیوند داخلی که از یک خوشه موضوعی حاصل می‌ شود، یک سیگنال مهم مرتبط با موضوع را به موتور های جستجو ارسال می‌ کند.

 

7. داده های ساختار یافته را اضافه کنید

برای کمک به گوگل در درک بهتر محتوای شما، از داده های ساختار یافته (Schema) استفاده کنید. این قالبی برای طبقه بندی محتوا در یک صفحه است. داده های ساختار  یافته زبانی است که به موتور های جستجو توضیح می دهد که چه محتوایی را به شیوه ای جذاب نمایش دهند.

با استفاده از داده های ساختار یافته، موضوع، توضیحات، تصویر، ویدئو، نوع، رتبه بندی، دقیقه مطالعه و غیره می تواند به راحتی به مقاله شما منتقل شود. داده های ساختار یافته باعث می شود محتوای شما به راحتی برای خواننده ها و موتورهای جستجو قابل درک باشد.

شما می توانید از Schema.org برای ایجاد داده های ساختار یافته برای محتوای خود استفاده کنید. این چارچوبی را فراهم می کند که به شما کمک می کند معنی محتوای خود و ارتباط آن با سایر موارد در وب سایت خود را توصیف کنید. حداقل، این طرح به موتور های جستجو کمک می کند تا محتوای شما را با دقت بیشتری فهرست کنند.

با فرض اینکه محتوای شما نیز خوب است، پیاده سازی داده های ساختار یافته ممکن است به رتبه بندی برخی از صفحات شما در نتایج ارگانیک کمک کند.

توجه: چندین افزونه رایگان در WordPress.org برای ایجاد و استفاده از داده های ساختار یافته برای وبلاگ شما وجود دارد.

8. امتیاز: پیوند داخلی هوشمند را تمرین کنید

لینک سازی داخلی که پیوند دادن صفحات مرتبط بهم دیگر در همان وب سایت است. وقتی خوشه بندی موضوعات را دنبال می کنید، لینکسازی داخلی برای شما ضروری می شود. جدا از خوشه بندی موضوعی، هنگام ایجاد یک پست در سایت خود، باید به صورت داخلی لینک دهید.

یک ساختار پیوند داخلی خوب در نظر گرفته شده تا به محتوای شما کمک کند تا در مکان مناسب در جستجوها نشان داده شوند. با پیوند دادن صفحات به یکدیگر، نه تنها به خوانندگان کمک می کنید تا در سایت شما حرکت کنند، بلکه به گوگل نیز کمک خواهید کرد که به راحتی در آن بخزد و صفحات جدیدی را کشف کند.

به عنوان مثال، اگر صفحه فرود تم شما در نتایج جستجو بالا تر ظاهر شود. لینک دادن از این صفحه به صفحه دیگر (به عنوان مثال، صفحه نمایشی تم) شانس کسب موقعیت بالاتر برای این صفحه را نیز افزایش می دهد.

به عبارت دیگر، هرچه محتوای شما هوشمند تر به یکدیگر لینک داده شود، تأثیر بهتری بر گوگل و کاربران خواهد داشت.

 

مرتبط: استراتژی‌ های لینک‌ سازی که در واقع ترافیک ارگانیک را افزایش می‌ دهند

سه ابزار محبوب و رایگان برای سئو معنایی یا Semantic SEO :

هیچ ابزار رایگانی برای سئو معنایی یا Semantic SEO به اندازه کافی قادر به مراقبت از سئوی معنایی سایت شما به تنهایی وجود ندارد. می توانید از ابزارهای زیر برای انجام بخشی از وظایف سئو معنایی یا Semantic SEO استفاده نمایید.

 

1. تکمیل خودکار گوگل (Google autocomplete)

شما در حال حاضر از تکمیل خودکار گوگل برای وبلاگ خود استفاده می کنید، درست است؟

می توانید از این پیشنهاد برای یافتن کلمات کلیدی معنایی برای محتوای خود استفاده کنید. به گوگل بروید، یک کلمه کلیدی را در نوار جستجو تایپ کنید، فضا را وارد کنید و پیشنهادات را دریافت کنید.

2. جستجوهای مرتبط با گوگل

شما می توانید کلمات کلیدی LSI را برای کلمه کلیدی اصلی خود از جستجو های مرتبط گوگل بیابید. به سایت گوگل بروید، کلمه کلیدی اصلی خود را تایپ کنید و به صفحه نتیجه بروید، در آنجا لیست کلمات کلیدی مرتبط را پیدا خواهید کرد.

 

Google related searches

 

3. به عموم پاسخ دهید

قبلاً درباره Answer The Public صحبت کرده ایم. این یکی از بهترین مکان ها برای یافتن کلمات کلیدی معنایی برای کلمه کلیدی اصلی شما است.

به سایت بروید، کلمه کلیدی خود را در کادر جستجو تایپ کنید، سپس لیست را دریافت خواهید کرد. سعی کنید حتما در سئو معنایی یا Semantic SEO به سوالات دیگران پاسخ دهید.

سوالات متداول سئو معنایی یا Semantic SEO

– سئوی جستجوی معنایی چیست؟

سئو معنایی یا Semantic SEO فرآیندی است که نشان می دهد چگونه یک موتور جستجو دقیق ترین نتیجه جستجو را با درک هدف جستجوگر و کلمات کلیدی ایجاد می کند.

– ساختار سئوی معنایی چیست؟

ساختار سئو معنایی یا Semantic SEO تکنیکی است که ترافیک وب سایت را با ارائه ابرداده معنادار و محتوای مرتبط معنایی که می تواند به طور دقیق به یک هدف جستجوی خاص پاسخ دهد، بهبود می بخشد.

– آیا گوگل یک جستجوی معنایی است؟

بله، گوگل از الگوریتم های جستجوی معنایی پیروی می کند. وقتی هر چیزی را در گوگل جستجو می‌ کنید، با کمک سئو معنایی یا Semantic SEO ، گوگل سعی می‌ کند هدف جستجوگر را درک کند و پاسخ‌ هایی را مطابق درخواست ارائه دهد.

– چرا سئوی معنایی مهم است؟

سئوی معنایی مهم است. زیرا کمک می کند تا؛
1. برای محتوای خود رتبه بالاتری کسب کنید
2. رتبه بندی کلمات کلیدی بیشتر
3. گوگل را درک کنید که سایت قابل اعتمادی دارید.
4. محتوای خود را در PAA رتبه بندی کنید (مردم همچنین می پرسند)
5. بهبود نرخ پرش.

– جستجوی معنایی یا سئو معنایی یا Semantic SEO در NLP چیست؟

در یادگیری ماشینی، جستجوی معنایی معنی را از ورودی کلماتی مانند جملات، پاراگراف ها و موارد دیگر دریافت می کند. این تکنیک‌ های NLP (پردازش زبان طبیعی) را برای درک و پردازش مقادیر زیادی از داده‌ های متن و گفتار پیاده‌ سازی می‌ کند.

– منظور از جستجوی معنایی چیست؟

سئو معنایی یا Semantic SEO تکنیکی است که در آن جستجوی نه تنها به یافتن کلمات کلیدی بلکه تعیین هدف و معنای متنی کلماتی که شخص برای جستجو استفاده می کند، می باشد.

– گوگل چگونه سئوی معنایی را معرفی کرد؟

گوگل سئو معنایی یا Semantic SEO را از طریق به روز رسانی الگوریتم جستجوی خود معرفی کرد. گوگل الگوریتم های مرغ مگس خوار، RankBrain و BERT را منتشر کرده است تا سئوی معنایی را برای ما معرفی کند.

افزایش رتبه با سئو معنایی یا Semantic SEO

 

وب سایت را برای سئو معنایی یا Semantic SEO بهینه کنید و رتبه خود را افزایش دهید

اکنون می دانید سئوی معنایی چیست، چگونه کار می کند و نکاتی برای بهینه سازی آن برای سایت خود دارید. همچنین، ما لیستی از ابزار های Semantic SEO را به اشتراک گذاشته ایم که می توانید برای حرفه ای تر کردن وظایف خود از آنها استفاده کنید.

در پایان مقاله سئو معنایی یا Semantic SEO منتظر چی هستی؟

بهینه سازی سایت تان را با ایجاد محتوای سئو معنایی یا Semantic SEO شروع کنید. در پایان در وب سایت نیکداد اگر در زمینه سئو معنایی سوال داشتید می توانید از کارشناسان ما در بخش دیدگاه ها بپرسید و ما دوست داریم در اولین فرصت مشکلات سئو و بهینه سازی سایت تان را رفع نماییم. همچنین اگر نیاز به طراحی وب سایت داشتید ما می توانید به آسانی انواع سایت ها را برای شما پیاده سازی نمایید. همچنین پیشنهاد می کنیم که به صفحات خرید بک لینک و خرید رپورتاژ سری بزنید و از لینک سازی خارجی برای رتبه بندی بهتر سایت تان بهره مند شوید.

 

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
آیناز درزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + چهار =