طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

طراحی وب سایت با بهینه سازی و سئو در سال 2021

طراحی وب سایت با بهینه سازی و سئو در سال 2021
زمان مطالعه: 12 دقیقه

طراحی وب سایت با بهینه سازی و سئو در سال 2021

تمامی کسب و کارها باید به دنبال روش ها و راه حل های جدیدی برای افزایش رتبه بندی کسب و کارهای شان در موتورهای جستجوگر باشند. به این دلیل این کار انجام می گیرد که هرچه بیشتر در نتایج جستجو سایت شما ظاهر شود ، احتمال دارد افراد در زمان جستجوی آن محصول یا خدمات خاص را در وب سایت شما پیدا کنند و مشتری شما گردند. مطالعه ای که توسط بک لینکو انجام شد ، 5 میلیون نتیجه جستجوی وب سایت گوگل را تجزیه و تحلیل نمود و نشان داد که 75٪ از کلیک ها به سه نتیجه جستجوی اول می روند.

یکی از راه های بهبود رتبه جستجو ، بهینه سازی وب سایت با استفاده از سئو می باشد. بهینه سازی موتورهای جستجو که از آن تحت عنوان SEO یاد می شود ، فرآیندی است که در آن محتوا و طراحی شما باید به گونه ای تغییر کند که با آنچه که مردم در موتور جستجوگرهایی نظیر گوگل ، یاهو و بینگ جستجو می کنند ، مطابقت داشته باشد. در این مقاله ما درباره اینکه چگونه می توانید سئوی وب سایت تان را با نکات زیر برای هر کسی بهینه سازی و بهبود ببخشید را ذکر کرده ایم.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

محتوای ارزشمند با کیفیت بالا ایجاد کنید

همیشه محتواها پادشاه هستند ، شما نمی توانید بدون داشتن محتوای با کیفیت در سئو موفق شوید ، اگر افراد به صفحه شما علاقه مند هستند یا به دنبال آنها هستند ، احتمالا از صفحه شما بازدید می کنند. بنابراین درباره چه چیزی باید بنویسید ؟

ایجاد محتوای بالقوه پرسود به این معنی است که موضوع باید چیزی باشد که بیشتر مردم بخواهند آنها را بخوانند یا بیاموزند. این موضوع می تواند شامل مواردی همانند وبلاگ های سبک زندگی (به عنوان مثال، «آنچه امروز خوردم»)، پست‌های چگونه (مثلاً نحوه ایجاد کردن)  ، (بودجه)، بررسی محصولات و خدمات، بحث در مورد رویدادهای جاری، و غیره باشد. یعنی شما به آموزش رسمی در این باره نیاز دارید و باید مطمئن شوید که مطالب سایت تان دارای اطلاعات ارزشمند و جذابی هستند.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

سرعت بارگذاری و لود صفحات تان را افزایش دهید

الگوریتم های گوگل زمان بارگذاری یک صفحه را در زمان تعیین رتبه بندی در نظر می گیرند. این یعنی اگر سایت تان به کندی لود شود ، به اندازه سایر سایت های که لود سریع تری دارند ، رتبه پایینتری خواهند داشت. علاوه بر از بین رفتن بازدیدکنندگان از سایت شما خواهد شد ، بلکه کاربران نیز در زمان ورود به سایت به دلیل کندی سرعت ، خسته خواهند شد و سریعا سایت را ترک می کنند.

طبقه مطالعات و تحقیقاتی که توسط Website Builder Experts انجام شده است ، از هر چهار بازدید کننده ، یک نفر وب سایتی که بارگذاری آن بیش از 4 ثانیه طول میکشد را رها می کند. یعنی اگر می خواهید بازدیدکنندگان بالقوه ای را حفظ نمایید ، زمان بارگذاری اولیه بسیار ضروری است و می توانید با استفاده از ابزارهایی همانند GTmetrix برای تجزیه و تحلیل زمان بارگذاری فعلی استفاده کنید.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

 

سرعت بارگذاری وب سایت ها

طراحی وب سایت با بهینه سازی

10 روش برای بهبود سرعت وب سایت به شرح زیر است:

بهبود زمان پاسخگویی سرور
بهینه سازی تصاویر
ذخیره مرورگر را فعال کنید
درخواست های HTTP را به حداقل برسانید
فایل ها را کوچک و ترکیب کنید
زمان را برای اولین بایت به حداقل برسانید
گزینه میزبانی مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید
فشرده سازی فایل ها را فعال کنید
دلیوری CSS را بهینه کنید
اولویت بندی محتوای بالاتر (lazy loading)

طراحی وب سایت با بهینه سازی

تصاویر خود را بهینه کنید

تصاویر با حجم بالا می توانند فضای زیادی از هاست شما را اشغال کنند ، بنابراین بسیار مهم است که عکس ها برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شوند ، شما باید یک محدودیت کلی برای اندازه و ابعاد فایل را در CMS (سیستم مدیریت محتوا) یا بخش آپلود کننده خود داشته باشید. زمانی که تصاویر شما آپلود می شوند ، باید نام های مناسبی برای آنها برگزینید ، افزودن کلمات کلیدی به سئوی تصاویر کمک می کند مثلا بجای کلمه دوچرخه Bike می توانید از «bike-shop-pittsfield-ma» استفاده کنید. یا مثلا برای کلمه سایت می توانید از طراحی صفحات وب سایت بهره ببرید. در نهایت برچسب های alt را فراموش نکنید! این مورد برای بهینه سازی سئو سایت تان بسیار مهم است و کلمات کلیدی در جایی که مناسب هستند اضافه نموده و البته آنها را اسپم نکنید زیرا ممکن است جریمه شوید.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

طراحی وب سایت با بهینه سازی

ابزار Google Analytics را در سایت خود نصب کنید

داشتن یک ابزار تجزیه و تحلیل برای وب سایت تان می تواند به شما در سئو سایت کمک زیادی کند. شما می توانید از این ابزار برای مشاده و نحوه تعامل با افراد را در محتوا استفاده نمایید ، بنابراین می توانید گرایش ها یا الگوهایی که بر رتبه بندی سئو تاثیر می گذارند از جمله اینکه چه مقاله‌هایی در بین خوانندگان محبوب‌تر هستند، از کجا منابع ترافیک می‌آیند (رسانه‌های اجتماعی در مقابل جستجوی Google) را شناسایی کنید و غیره.

4 روش ارزشمند برای استفاده از تجزیه و تحلیل تان :

1- صفحات با عملکرد برتر را بر اساس تبدیل ها پیدا کنید و آنچه را که باعث می شود افراد در آن صفحات با نرخ بالاتری تبدیل شوند را تجزیه و تحلیل کنید.

2- صفحاتی را که عملکرد ضعیفی دارند بر اساس تبدیل پیدا کنید و به این فکر کنید که چگونه می توانید تبدیل ها را در آن صفحات افزایش دهید.

3- تجزیه و تحلیل نرخ پرش بر اساس صفحات. مکان هایی را که افراد سایت را ترک می کنند را پیدا کنید و یک استراتژی برای ماندن آنها در نظر بگیرید.

4- ترافیک موبایلی را در سراسر سایت نظارت کنید، وب سایت را مطابق با روند دستگاه ها تنظیم کنید.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

از کلمات کلیدی استفاده کنید اما بیش از حد از آنها استفاده نکنید و آنها را اسپم نکنید

در زمان نوشتن محتوای جالب و مرتبط باید تلاش کنید که از کلمات زیادی در مقالات تان استفاده نکنید ، در حالی که این می تواند برای شما وسوسه انگیز باشد که کار خود را با کلماتی نظیر “seo”، “رتبه بندی” و “google” تقویت کنید، اگر مراقب نباشید، انجام این کار فقط به سایت شما صدمه می زند. موتورهای جستجو ، وب سایت ها را برای پرکردن کلمات کلیدی اسپم ، جریمه می کنند ، زیرا می دانند که سوء استفاده از این تکنیک برای صاحب و نویسنده وب سایت چقدر آسان است. اگر جز این عبارات پرکننده اطلاعات قابل توجه دیگری در صفحه شما وجود نداشته باشد ، در این صورت تلاش های بهینه سازی تان ممکن است به جای افزایش رتبه سایت ، شما را در صفحات نتایج جستجو حذف نماید.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

استفاده از کلمات کلیدی در سایت

طراحی وب سایت با بهینه سازی

از تگ های هدر برای تجزیه محتوا استفاده کنید

تگ های هدر برای تجزیه محتوا عالی هستند ، بنابراین خواندن آنها نیز آسان تر می شود. همچنین این به شما این قابلیت را می دهد تا تصاویر را در بین بخش های متنی بدون از دست دادن هیچ یک از قالب بندی ها در هر دو طرف وارد نمایید. شاید این موضوع چندان مهم به نظر نرسد، اما هیچ چیز بدتر از این نیست که محتوای طولانی را بخوانید و ناگهان تصویری در چهره شما ظاهر شود که جریان مطالبی را که می خواهید بخوانید، مختل می کند!

تگ‌های هدر یکی از بهترین راه‌ها برای اسکن کردن محتوای شما هستند و همچنین به موتورهای جستجو ایده بهتری درباره نوع اطلاعات موجود در آن صفحه می‌دهند. آنها به شما این امکان را می دهند که برای پست های وبلاگ، صفحات محصول، انواع خاصی از محصولات (به عنوان مثال: لباس) و غیره سرصفحه های مختلفی ایجاد کنید. این امر باعث می شود افرادی که در حال جستجوی آنلاین هستند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند زیرا آنها به راحتی می توانند از طریق آن مرور کنند. سرفصل ها و سپس اگر جزئیات بیشتری می خواهند به مقاله های جداگانه نگاه کنند.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

از استراتژی های وبلاگ نویسی و بازاریابی محتوا استفاده کنید

پست های وبلاگ باید همیشه منظم به روز رسانی شوند تا مزیت رقابتی در رتبه بندی موتورهای جستجو حفظ شوند. وبلاگ ها دیگر فقط برای اخبار نیستن. آنها همچنین به عنوان یک استراتژی بازاریابی آنلاین باعث جذب خواندن مطالب توسط افراد و میزان ترافیکی که وبلاگ ها جذب می نمایند ، مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

مطمئن شوید که سایت شما برای کاربران قابل خواندن است

برخی از کارشناسان می گویند که الگوریتم رتبه بندی گوگل به اندازه کیفیت محتوا، سرعت سایت را می سنجد. یعنی شما باید مطمئن شوید که وب سایت شما کاملا خوانا است و به سرعت برای بازدیدکنندگان بارگذاری می شود ، اصلا مهم نیست که چه تعداد تصویر یا ویدیو در صفحه شما وجود دارد.

در اینجا چند نکته وجود دارد:

یک صفحه اصلی سبک وزن فقط با پیوندهای مرتبط طراحی کنید تا خوانندگان بتوانند آنچه را که می خواهند بدون پیمایش بیش از حد به پایین صفحه بیابند.
هنگام توصیف چیزی مانند محصول یا خدمات به جای پاراگراف از جملات کوتاه استفاده کنید.
در صورت امکان، با استفاده از فهرست‌های گلوله، متن را بی‌نظم نگه دارید و از بلوک‌های طولانی متن اجتناب کنید.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

رفع لینک های خراب و شکسته

طراحی وب سایت با بهینه سازی

هر گونه لینک خراب و خطاها را برطرف کنید

لینک های شکسته و خراب یا خطاها در وب سایت تان را بررسی کنید ، به خصوص در زمان مسیریابی که اگر وبلاگ دارید ، باید بررسی کنید و مطمئن شوید که تمامی لینک های مقالات هنوز معتبر هستند و به درستی کار می کنند. شما می توانید اینکار را با انجام یک روش سایت ساده با کلیک بر روی مقالات و صفحات تصادفی تست نمایید تا ببینید آیا همه چیز درست به نظر می رسد و همه پیوندها هنوز کار می کنند یا خیر ، رفع آنها به سئو سایت شما در گوگل کمک زیادی می کند زیرا گوگل بات نشان می دهد که محتواهای جدید مرتبا اضافه می شوند.

 

سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید

یادگیری روش های مناسب سئو وب سایت ها در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر بسیار مهم است ، بهینه سازی سایت های شما برای کاربران موبایلی نیز به همان اندازه اهمیت دارد و همانطور که می دانید امروز مردم تمام وقت خودشان را در موبایل ها می گذرانند و امروزه سعی می کنند هر چیزی را با موبایل جستجو کنند.

وب سایت های شما باید طوری طراحی شوند که بر روی همه اندازه دستگاه ها نظیر موبایل ، تبلت ، لپ تاپ به خوبی نمایش داده شوند ، می توانید از طراحی وب سایت واکنشگرا استفاده نموده و سبک صفحات را با توجه به اندازه موبایلی تطبیق دهید. حتی ممکن است بخواهید در زمان طراحی وب سایت از یک رویکرد سازگار با موبایل یا «اول برای موبایل» استفاده کنید، به این معنی که تجربه‌ای را ایجاد می‌کنید که در ابتدا برای نمایشگرهای کوچک‌تر به‌جای ساختن از صفحه‌های بزرگ‌تر به بیرون، استفاده نمایید.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

صفحه خود را به درستی فرمت کنید

عنوان صفحه عامل مهمی در رتبه بندی موتور جستجوگرها است ، باید اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مرتبط با محتوای تان را به عنوان بخشی از URL یک صفحه وب ( آدرس صفحه) کلماتی همانند “وبلاگ”، “خدمات” یا “تماس” درج کنید.

هنگامی که صفحات جدیدی در سایت خود ایجاد می کنید، مطمئن شوید که عنوان های توصیفی دارند (باید بیش از یک کلمه باشند). شما می‌خواهید افرادی که از طریق نتایج گوگل به دنبال چیزی مرتبط با آن عبارات کلیدی هستند، هنگام غربال کردن همه گزینه‌های خود، آن را آسان‌تر پیدا کنند.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی

کاربران را به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی تشویق کنید

کاربران تان را در به اشتراک گذاری مطالب درون رسانه های اجتماعی تشویق نمایید. شبکه های اجتماعی به طور فزاینده ای در سئو مهم هستند ، همچنین می تواند به شما کمک کند تا مقالات و لینک های تان را به مخاطبین گسترده تری برسانید. محتوهای خود را در فیسبوک ، توییتر ، لینکدین ، اینستاگرام ، پینترست و سایر وب سایت های رسانه اجتماعی اشتراک گذاری نموده تا در موتورهای جستجو نظیر الگوریتم رتبه بندی صفحات گوگل دیده شوید.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

عناوین و توضیحات جذاب بنویسید

برای نوشتن عناوین و توضیحات جذاب ، خارج از چارچوب فکر کنید ، این عناوین باید جذاب و متفاوت از آنچه که دیگران درباره آنها می نویسند باشند تا مردم بر روی آنها کلیک کنند. شما می خواهید عناوین و توضیحات را در یک زمینه شلوغ محتوایی برجسته نمایید تا بیننده ها جذب آن شده و بر روی لینک های شما کلیک نمایند ، بسیار مهم است که کلمات کلیدی مناسب قرار دهید زیرا موتور جستجوگرها از این کلمات به عنوان نشانه ای برای رتبه بندی صفحات بالاتر با الگوریتم های خود استفاده می کنند.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

URL های وب سایت خود را بهینه کنید

اگر صاحب وب سایت هستید به احتمال زیاد URL ها پیوند دائمی شما آدرس های بسیار طولانی و گیج کننده ای دارند. یک راه ساده برای پاک کردن آدرس، حذف هر «شاخص» یا کلمات غیر ضروری از URL مانند index.html است. همچنین می توانید از پیوندهای کوتاه تری با استفاده از افزونه‌ای مانند Pretty Link Pro برای وردپرس ایجاد کنید که پیوندهای طولانی با پسوندهای html را کوتاه کرده و به چیزی کاربرپسندتر هدایت می‌کند. مهمترین چیز در مورد ایجاد URL با کیفیت این است که بدانید گوگل چگونه آنها را می خواند تا صفحات وب سایت شما را به درستی رتبه بندی کند،مهمترین چیز در مورد ایجاد URL با کیفیت این است که بدانید گوگل چگونه آنها را می خواند تا صفحات وب سایت شما را به درستی رتبه بندی کند.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

توضیحات متا عالی را درباره هر صفحه وب بهینه کنید و بنویسید

توضیحات متا می تواند ابزار قدرتمندی برای کمک به گوگل برای درک محتواهای صفحات وب شما باشد. برای اینکه گوگل و سایر موتورهای جستجوگر نظیر Yahoo، Bing، Ask Jeeves یا AOL صفحه شما را بالاتر از صفحاتی که اصلاً توضیحات متا ندارند، باید از آن به درستی استفاده کنید. یادتان باشد که وقتی ابر داده یک صفحه وب یا تگ های متا را بهینه می کنید ، در واقع به گوگل می گویید که در آن صفحه وب یک چیز خاصی وجود دارد تا بتواند آن را به طور مناسب فهرست بندی نماید و دریابند که آیا این دقیقا همان چیزی است مردم آن را دنبال می کنند یا خیر

طراحی وب سایت با بهینه سازی

بهبود سئو با اینفوگرافیک

طراحی وب سایت با بهینه سازی

برای بهبود سئوی خود از اینفوگرافیک استفاده کنید

اینفوگرافیک ها در رسانه های اجتماعی بسیار قابل اشتراک گذاری هستند و می توانند منبع ارزشمندی برای سایر توسعه دهندگان محتوا برای بک لینک دادن به وب سایت شما باشند. اینفوگرافیک ها همچنین روش عالی و جذاب برای ارائه اطلاعات به مصرف کنندگان و کاربران می باشد. آنها از نظر بصری جذاب تر از یک بلوک متن یا متن های ساده هستند. داشتن یک برنامه سئو قبل از ارسال اینفوگرافیک بسیار مهم است، زیرا ممکن است برخی از موتورهای جستجو بدون تنظیم مناسب، آنها را ایندکس نکنند.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

مطبوعات یا اخبار مربوط به کسب و کار خود را دریافت کنید

اگر جدیدا کاری انجام داده اید که ارزش خبری دارد ، همانند  راه‌اندازی یک محصول جدید ، باید مطمئن شوید که این خبر را درست منتشر کرده اید.

کسب و کارهای محلی باید به روزنامه ها و ایستگاه های تلویزیونی محلی خود مراجعه کنند. برندهای شناخته شده ملی ممکن است بخواهند با Bloomberg Businessweek یا پلتفرم بزرگ دیگری تماس بگیرند. اگر کسب‌وکار شما در سال گذشته در یک رسانه نمایش داده شده است، می‌توان آن را در نتایج Google News برای سؤالات خاص مرتبط با دسته‌بندی صنعت شما گنجاند.

مهم است که هر وب سایتی حداقل یک به روز رسانی در ماه داشته باشد تا موتورهای جستجو بدانند که شما به طور فعال سایت خود را حفظ می کنید. هرچه بیشتر محتوای جدید تولید کنید – مثلا هر هفته – سئو سایت شما بهتر خواهد بود.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

بهبود رتبه سئو سایت

طراحی وب سایت با بهینه سازی

نتیجه گیری طراحی وب سایت با بهینه سازی :

بهبود بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر برای هر کسب و کار و تجارتی مهم و ضروری است ، هرچه رتبه سایت تان در جستجوگرهایی نظیر گوگل ، یاهو و بینگ بهتر باشد ، روزانه بازدید کنندگان بیشتری خواهید داشت و شانس شما را برای تبدیل افزایش خواهد داد. به عبارت دیگر: رتبه بالاتر = افزایش پتانسیل فروش! طراحی وب سایت با بهینه سازی

هیچ راهکار سریعی برای بهبود رتبه شما به صورت یک شبه وجود ندارد. یک مقایسه درست در این مورد درباره رتبه بندی سایت برای موتورهای جستجوگر این است که همانند رفتن به باشگاه است. اگر من یک روز به باشگاه تناسب اندام نروم ، نمی توانم انتظار داشته باشم که صبح روز بعد با شکم 6 تکه از خواب بیدار شوم. سئو یک فرایند طولانی مدت بوده و اگر به صورت اصولی در یک بازه زمانی مناسب انجام بگیرد قطعا می تواند به کسب و کارتان رونق ببخشد و آن را به شکل مناسب در بیاورد. بزرگترین نکته ما برای هر کسب و کاری این است که وقت خود را صرف کار و سرمایه گذاری روی سئو کنید. زمانی که نوبت به ایجاد درآمد بیشتر برای کسب و کار شما می شود، در دراز مدت نتیجه خواهد داد. اگر سئوالات بیشتری درباره بهینه سازی و سئو دارید می توانید در ادامه از کارشناسان تیم نیکداد بپرسید.

طراحی وب سایت با بهینه سازی

نکات پایانی طراحی وب سایت با بهینه سازی:

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت  طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. همچنین صفحه خدمات طراحی سایت نیکداد را برای این کار نگاه کنید. شرکت نیکداد بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. طراحی وب سایت با بهینه سازی

همچنین سئو سایت برای موتورهای جست و جو و  تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت نیکداد خدمات طراحی سایت تهران ،تبلیغات گوگل و سئوسایت را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. به پایان مقاله طراحی وب سایت با بهینه سازی رسیده ایم که امیدواریم مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد.

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 1 =