طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
جستجو
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت واکنش گرا
زمان مطالعه: 3 دقیقه

طراحی وب سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو

 

طراحی ریسپانسیو (Responsive) یا طراحی وب سایت ریسپانسیو یعنی نمایش صفحات وب بدون مشکل در انواع دستگاه ها و تلفن های هوشمند می باشد.  محتوا، طراحی و عملکرد در تمام دستگاه ها مطابق با همان دستگاه می باشد. با توجه به اینکه در سال های اخیر استفاده از گوشی های موبایل و تبلت افزایش یافته است، فرم و ساختار وب سایت شناور بوده و با ابعاد و رزولوشن دستگاه های مختلف تغییر یافته و با سایز صفحه نمایشگر آن دستگاه سازگاری می یابد.

یکی از عوامل مهم در رتبه بندی سایت ها که گوگل اعلام کرده است طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن یک سایت است، اگر می خواهید سایت شما کاربر پسند باشد حتما باید به صورت واکنشگرا طراحی شده باشد تا کاربر هم با موبایل و هم با لپ تاب و کامپیوتر خانگی بتواند سایت را در ابعاد خودش ملاحضه کند.

طراحی سایت ریسپانسیو

 

طراحی سایت واکنشگرا و غیر واکنشگرا

اگر بخواهیم بفهمیم وب سایت ما ریپانسیو است یا خیر؟  ابتدا سایت را در یک تبلت یا کامپیوتر باز می کنیم و عرض مرورگر را به آهستگی کم و زیاد می کنیم! اگر سایت مورد نظر واکنش گرا باشد ملاحضه خواهید کرد که اندازه و چیدمان آن مطابق با تغییر عرض صفحه تغییر خواهد کرد و اسکرول افقی پدید نمی آید ولی در سایت های غیر ریپسانسیو این تطابق اتفاق نمی افتد و اسکرول افقی لازم است تا بتوان قسمت های پنهان چپ و راست را مرور کرد.

 

علت طراحی وب سایت ریسپانسیو

یکی از علتهای مهم طراحی اینگونه وب سایت ها این است که گوگل اهمیت زیادی به آنها می دهد، زیرا کاربران موبایلی گوگل بسیار زیاد تر شده اند و الان به گونه ای شده که افراد بیشتر با موبایل خود وب سایت ها را چک و مرور می کنند پس نیاز و پاسخگو بودن به کاربران موبایلی بسیار مهم است. یکی دیگر از علت ها کم هزینه بودن این روش می باشد و حتی چون ریسپانسیو در ابتدای کار قرار دارد ممکن است گوی سبقت را از رقیبان تان بالا ببرید و آنها هنوز اینکار را برای وب سایت های خودشان انجام نداده باشند و شما رتبه خوبی نسبت به آنها کسب خواهید کرد.

 

طراحی وب سایت ریسپانسیو

 

هدف ها در طراحی وبسایت ریسپانسیو

سایت های واکنش گرا چون کاربر را در محدودیت استفاده از دستگاه های دیگر قرار نمی دهند یعنی کاربر نیاز نیست حتما لپ تاب داشته باشد تا سایت تان را ملاحضه کند از این بابت بسیار می تواند حایز اهمیت باشد و کاربر را درون سایت تان نگه دارد و از امکانات سایت حتی در موبایل خودش استفاده کند. تقریبا نصف کاربران با گوشی های هوشمند وب سایت های خود را ملاحضه می کنند. پس حتما باید سایت شما مطابق اندازه دستگاه مورد نظر باشد و سئو آن نیز رعایت شود تا بازدید رفته رفته بالا برود و رتبه خوبی را کسب کنید.

 

طراحی سایت واکنش گرا

 

یک نکته مهم که در طراحی سایت واکنشگرا می تواند مهم باید این است که سایت ها بر اساس ساختارهای از پیش تعریف شده به قالب واکنشگرایی تبدیل گردد.

از مهمترین این ساختارها بوت استریپ است که توسط توییتر ارائه شده و تیم نیکداد آن را در سایت های طراحی شده لحاظ می کند و این ساختار باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت می شود زیرا یکسان بودن آن در وب سایت ها باعث آن شده است و علت دیگر آن این است که مرورگرها سریعا آن را شناسایی کرده و وب سایت را در قالب درخواست شده نشان می دهند.

 

 

درخواست مشاوره طراحی سایت ریسپانسیو

ارتباط با ما در نیکداد
اگر نیاز به مشاوره دارید اطلاعات خود را وارد کنید در کمترین زمان با شما تماس خواهیم گرفت
سوالی ذهنت رو درگیر کرده؟
ارتباط با ما سایت نیکداد
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 7 =