طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

اعتبار دامنه یا Domain Authority چیست ؟

اعتبار دامنه یا Domain Authority چیست ؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

اعتبار دامنه یا Domain Authority چیست ؟

دامین آتوری یا اعتبار دامنه که تحت عنوان DA شناخته می شود یک رتبه بندی و امتیاز برای دامنه های اینترنتی می باشد. برای داشتن یک برند موفق ، باید وب سایت کسب و کار خودتان را تا حد امکان در رتبه های بالاتر موتور جستجوگرها قرار دهید. با این حال ، گاهی اوقات واقعاً نمی دانید که وبسایت شما واقعا خوب کار کرده یا خیر ، و حتی زمانی که فکر می کنید همه کارها را درست انجام می دهید ، باز هم آنطور که می خواهید در نتایج جستجو بالا نیستید. در اینگونه مواقع می توانید اعتبار دامین خود(DA) را بررسی کنید.

Domain Authority یک امتیاز در رتبه بندی موتور جستجو می باشد که میزان موفقیت یک سایت را درمورد نتایج جستجوها نشان می دهد. این روش که توسط شرکت Moz ایجاد شده تا نمای کلی از عملکرد احتمالی موتور جستجوگرهایی نظیر گوگل را ارائه دهد. به وب سایت ها امتیازی از بین 1 تا 100 می دهد که هرچه قدر امتیاز بیشتر باشد نشان دهنده نتایج بهتر و عملکرد مناسب آن است. اعتبار دامین این قابلیت را می دهد به مدیر سایت بفهماند که چقدر مشتریان با شما تعامل دارند. همچنین کمک خواهد کرد تا بخش هایی از سایت که نیاز به بهبود بیشتر دارند را بررسی و آنالیز نمایید. در واقع DA یک جایگزین محبوب برای رتبه بندی صفحات گوگل می باشد.

اعتبار دامنه یا Domain Authority

نحوه محاسبه Domain Authority

وب سایت موز برای محاسبه امتیاز DA به دنبال 40 عامل مهم می باشد. یکی از این موارد مهم شامل دامنه ریشه یا پیوندهای ورودی بوده که مورد دوم بسیار در امتیاز دامنه تاثیرگذار است ، زیرا سایتی که مقدار زیادی لینک ورودی از دامنه های معتبر و مرتبط دارد قطعا دامین آتوری آن بالاتر خواهد رفت.

مثلا بگویید شما یک شرکت پهنای باند را مدیریت می کنید ، فقط صحبت کردن درباره محصولات تان کافی نیست ، شما باید پیوندهای ورودی به پست های وبلاگ ، صفحات محصول و موارد دیگر داشته باشید تا کمک نماید امتیاز بالاتری کسب نمایید. سایت‌هایی که اصلاً لینک‌های ورودی ندارند، معمولاً امتیاز اعتباری حدود یک دارند.

 

 

مشکلات مربوط به دامین آتوریتی

یکی از مشکلات سیستم امتیاز دهی سایت moz.com این است که وقتی وب سایت شما امتیاز بالایی کسب می کند ، بهبود آن سختتر از نسبت به امتیازهای پایین می باشد. برای مثال اگر سایت شما امتیاز da آن 70 می باشد ، باید تلاش بسیار زیادی برای بهبود امتیاز تان نسبت به سایتی که امتیاز آن 30 می باشد ، انجام دهید. به این معنی ، حتی اگر یک کمپین بازاریابی جدید و موفق برای افزایش ترافیک یا خلاص شدن از شر آن طراحی کنید ، پیوندهای بد قطعا تاثیری بر امتیازهای دامین آتوری شما همچنان کمتر دارد.

همچنین کاهش اعتبار دامین ممکن است بدون دخالت شما اتفاق بیافتد ، مثلا زمانی که یک سایت محبوب در سطح جهانی نظیر توییتر ، تعداد زیادی بک لینک دریافت می کند و بهبود می یابد این می تواند به صورت خودکار سایت شما را در مقایسه با رتبه های جستجو پایین بیاورد و امتیاز آن را کم کند. شما همیشه با بالاترین سایت های Domain Authority مقایسه خواهید شد. اینها سایت هایی مانند آمازون یا ویکی پدیا هستند که نمی توانید با آنها رقابت کنید. بنابراین، وقتی نوبت به گرفتن نمره «بالا» می‌رسد، بهترین کار این است که سعی کنید امتیازی بزرگ‌تر از مستقیم‌ترین رقبایتان به دست آورید.

 

اعتبار دامنه یا Domain Authority

 

چگونه بهترین دامین آتوری های را بدست آوریم

به دلیل پیچیدگی هایی که پشت امتیازهای دامنه وجود دارد واقعا یک کسب یک نمره خوب به صورت قطعی کاملا سخت است ، با این حال ، اگر می خواهید از رقبای خودتان پیشی بگیرید باید به دبنال کسب امتیازات بالاتر از دامنه آنها باشید. در اینجا سه راحل اصلی برای این وجود دارد که به معرفی آن پرداخته ایم.

 

1. لیستی از لینک های پروفایل استاندارد

لینک پروفایل لیستی از تمامی بک لینک های وب سایت شما می باشد. برای بالابردن امتیاز سایتتان ، اگر لینک ها از سایت های معتبر باشند ، گوگل به آنها اهمیت می دهد. بنابراین ، مهم نیست که پیوندهای شما در مورد ” مد ” باشد یا پرسیدن ” شماره فکس چیست؟ ” آنها باید از سایت های معتبرتر باشند و استفاده از ابزار سئو می تواند به شما کمک کند که بفهمید کدام لینک ها سالم هستند و کدام باید تغییر کنند. همچنین برای سئوی بهتر وب سایت ها باید لینک‌های دریافتی از وب‌سایت‌های معتبر و مرتبط داشته باشید. همچنین از دریافت لینک های بد خودداری کنید یا لینک های بی کیفیت را از صفحه خود حذف نمایید.

 

2. محتوای جذاب ایجاد کنید.

معیارهای تعامل نظیر نرخ پرش یا ترافیک ارگانیک ، می تواند تفاوت زیادی در دامین آتوری سایت شما ایجاد کند. بنابراین برای افزایش رتبه تان ، باید به فکر ایجاد محتوای مناسب باشید تا افراد را به سایت خود جذب نمایید و با نگه داشتن کاربران در سایت ، رتبه وبسایت تان را افزایش دهید. اگر می خواهید سایت های معتبر به وب سایت شما لینک دهند باید به فکر تولید محتوا و مقالات یونیک و دسته اول باشید.

 

3. بک لینک های با کیفیت بالا کسب کنید.

یکی از مهم ترین راهکارهای برای افزایش دامین آتوری یک وب سایت ، لینک سازی است. برای اینکار می توانید از چیزی بنام روش ‘the skyscraper method’ استفاده نمایید. این یک روش بازاریابی محتوا است که شامل ارزشیابی محتوای رقبای شما و اطمینان از بهتر بودن محتواها و مقالات شما است. به این ترتیب ، به احتملا زیاد بک لینک های ارزشمندتری بدست می آورید. داشتن لینک و پیوندها از سایت های معتبر باعث افزایش رتبه وب سایت شما می شود. سعی کنید از سایت های مرتبط تر بک لینک یا رپورتاژ بگیرید و به یاد داشته باشید که همه لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند و گاهی برخی از لینک ها اسپم هستند و باعث کاهش رتبه می گردند.

 

4. سئوی داخلی سایت خود را بهینه کنید

سئوی داخلی وب سایت برای بهبود امتیاز DA به اندازه سئو خارجی صفحه حائز اهمیت می باشد ، بنابراین بهینه سازی تمامی کدهای درون وبسایت ، استفاده از تگ های عنوان ، تولید محتوای با کیفیت باید در اولیت قرار بگیرد.

 

تفاوت Domain Auothority با Page Authority

در حالی که دامین آتوریتی قدرت کلی و اعتبار دامنه را نمایش می دهد ، پیج آتوری به اعتبار یک صفحه خاص از وبسایت شما اشاره دارد. گاهی ممکن است Page Authotiry یک صفحه خاص از وبسایت شما بسیار بیشتر از Domain Authotiry شما باشد یا برعکس. ولی در زمان خرید تبلیغات فقط به DA یا اعتبار دامین توجه نمایید.

 

چگونه می توانم اعتبار دامنه خود را ببینم ؟

راه های مختلفی برای بررسی Domain Authority وجود دارد. می توانید از Moz’s Link Explorer، MozBar یا بخش تجزیه و تحلیل SERP در Keyword Explorer و همچنین وب سایت websiteseochecker استفاده کنید.

 

اعتبار دامنه

 

 

نتیجه پایانی :

دامین اتوریتی یا DA یکی از عوامل مهم در آنالیز سئو سایت شما می باشد ولی این تنها معیار نیست و توصیه می کنیم به صورت وسواسی بر روی این فاکتور تمرکز نکنید. شما نمی توانید یک شبه امتیاز سایت تان را بالا ببرید. شما در این زمینه باید کاملا آزمون و خطا نمایید و تجربیات زیادی کسب کنید و حتی باید سالها در این حوزه تخصصی فعالیت نمایید.

پیشنهاد می کنیم در این حوزه با کارشناسان سئو تیم نیکداد در تماس باشید و ما با یک گروه متخصص بهینه سازی وب سایت سالها در این زمینه کار کرده ایم و تجربیات و نمونه کارهای موفق ما در سئو گویای همه چیز می باشد. همچنین ما امکان طراحی سایت شرکتی ، طراحی سایت فروشگاهی ، سئو و بهینه سازی سایت ، تبلیغات گوگل ادورز را دارا هستیم. همچنین شما می توانید برای لینک سازی به کانال تلگرام لینک سازی و پیج اینستاگرام لینک بیلد مراجعه نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 8 =