طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

طراحی وب چیست؟ چگونه آن را به درستی انجام دهیم و بهترین مهارت ها

طراحی وب چیست؟ چگونه آن را به درستی انجام دهیم
زمان مطالعه: 11 دقیقه

طراحی وب چیست؟ چگونه آن را به درستی انجام دهیم

طراحی وب سایت یکی از مهم ترین مهارت ها و مشاغل اینترنتی می باشد که دانستن آن برای هر وب مستری ضروری است. در این بخش شما با این شغل بیشتر آشنا خواهید شد و دلایل اصلی اهمیت آن و مهارت های لازم را برای آن دست پیدا می کنید. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که معنای طراحی وب چیست و چه تکنیک هایی در این فرآیند وجود دارد؟

امروزه وب سایت ها در اینترنت نقش به سزایی را ایفا می کنند و همانطور که می دانید سایت ها با موضوعات مختلف نظیر برنامه ها ، خدمات ، بازی ها و غیره برای ارائه تجربیات مناسب به مخاطبین ساخته می شوند ، با این حال همه این موضوعات برای عملکرد بهتر در دنیای اینترنت به یک مکان یا وب سایت مناسب نیاز دارند. افرادی که می خواهند فعالیت دیجیتالی خودشان را تقویت کنند باید از نقش طراحی وب در سرمایه گذاری و کسب ثروت آشنا باشند و چنین دانشی به اولویت بندی صحیح مراحل در زمان ایجاد هر محصول یا راه حل کمک می نماید.

در این مقاله یاد خواهید گرفت:

– طراحی وب چیست؟
– چرا طراحی وب سایت مهم است؟
– در طراحی سایت به چه نکاتی توجه کنیم؟
– بدترین اشتباهات طراحی وب چیست؟
– مهمترین مهارت های یک طراح وب چیست؟

 

طراحی وب چیست؟

 

طراحی وب چیست؟

طراحی وب زمینه ای است که شامل رابط های دیجیتالی همانند وب سایت ها ، برنامه ها و خدمات می باشد. با استفاده از برنامه نویسی و کدنویسی زبان HTML برای وبسایتها و CSS برای استاندارد کردن زبان بصری آنها ، متخصصان طراحی وب را برآن داشته تا با ایجاد تجربیات دیجیتالی برای استفاده عموم بهره برداری نمایند. هدف از سایت ارائه یک تجربه با کیفیت به مخاطب و کمک به کسب و کارها در رسیدن به اهداف مناسب می باشد.

به این ترتیب ، یک طراح وب حرفه ای باید مهارت های لازم را برای انجام این کار کسب کند. آنها ممکن است در زمینه های خاص طراحی وب ، ایجاد وب سایت تا توسعه برنامه تلفن همراه(طراحی اپلیکیشن) تخصص داشته باشند. در همه این موارد اهداف یکسان است : “تحقق چشم انداز پروژه ها”

طراحی وب دارای چند بخش فرعی است که در زیر به تفصیل توضیح داده شده است.

 

در ادامه می توانید ببینید:

آنچه باید درباره طراحی سایت بدانید

 

طراحی گرافیک وب

این بخش از طراحی وب که برای تصاویر سایت ها انجام میگیرد و شامل همه چیزها از جمله رنگ و فونت ها گرفته تا طرح کلی صفحات می باشد. مهم ترین وظیفه ترجمه هویت برند به طراحی وب سایت است. بازدید کننده باید بتواند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کرده و صفحه را به عنوان بخشی از حضور کسب و کار به درستی ببیند.

 

طراحی رابط

کار طراحی وب نیز به طراحی رابط کاربری اشاره دارد. نه تنها برای وب سایت های سنتی اعمال می شود ، بلکه شامل اپلیکیشن های تلفن همراه ، بازی ها ، نرم افزارهای رایانه ای و چندین محصول دیگر نیز می باشد. به هر حال رابط هر چیزی است که به عنوان یک واسطه بین کاربر و سیستم عامل عمل می کند. ایده ارائه یک رابط کاربری ساده ، شهودی و سازگار با ویژگی های مخاطب هدف می باشد.

 

طراحی تجربه کاربری

ظاهر و احساس یک رابط دیجیتال نیز نیاز به تجربه کاربری مناسب دارد. در غیر این صورت مخاطب شما به دنبال راه حل های دیگری خواهد بود. یک متخصص طراحی سایت وظیفه ایجاد یک تجربه واقعا ارزشمند را دارد که به معنای درک نیازهای کاربر و ارائه آنهاست. تعامل با کسب و کارتان باید همیشه یک لحظه مثبت را برای مخاطبان به همراه داشته باشد ، به این معنی که هیچ مانعی نداشته باشید و همیشه به اهداف تان دست پیدا کنید.

 

بهینه سازی موتور جستجو

مورد آخر که البته کم اهمیت هم نیست ، طراحی وب سایت شامل کار با سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد و باید اطمینان حاصل بکنید که وقتی سایتی را طراحی می کنید باید برای گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر بهینه سازی شده و محتواهای شما در آنها به درستی فهرست بندی و ایندکس شوند. سئو به محتوای شما کمک می کند تا به موقعیت های بهتری در رتبه بندی نتایج گوگل دست پیدا کنند و مخاطبین بیشتری را به سوی وب سایت های خود هدایت خواهید کرد. حتی اگر برخی از جنبه های سئو به نوشتن محتوا مربوط شود ، طراحی وب باید با کدنویسی تمیز و قابلیت استفاده بهتر تا باعث تعیین رتبه بندی بهتر وب سایت ها گردد.

 

چرا طراحی وب سایت مهم است؟

طراحی وب سایت روشی است که به مردم برای درک برند آنها کمک می کند. با بکارگیری استراتژی و رویکرد صحیح بازاریابی بصری ، کسب و کارها می توانند مخاطبین مناسب را جذب کرده و آنها را به مشتری تبدیل کنند و در این زمینه می توانید نمونه های طراحی صفحات فرود را مشاهده نمایید. معمولا کاربران یا مشتریان بیشتر تمایل دارند با برندی تماس بگیرند که ثبات و اعتماد پروژه در آنها بیشتر است و شما اگر یک برنامه ریزی درست در زمان طراحی یک سایت نداشته باشید قطعا می توانید نتایج بالقوه آنلاین مناسبتان را از دست بدهید.

چرا طراحی وب سایت مهم است؟

معمولا مخاطبین هستند که حرف اول را می زنند و می توانند بگویند که طراحی شما کم بوده و حتی اگر از تجربه کاربری نامناسب سایت شما ارتباط برقرار نکند و  از دریافت خدمات شما صرف نظر می کند. در عوض مشتریان رقبایی را انتخاب می کنند که ارزش مناسبی به طراحی وب سایت خود می دهند. به همین دلیل کار طراحی وب سایت شرایط مهم و حائز اهمیتی را طلب می کند. یک طراح حرفه ای و مهار می تواند نیازهای برند شما را تجزیه و تحلیل نموده و از ابزارهای مناسب برای ترجمه بصری آن استفاده نماید و در عین حال به استراتژی و اهداف تان وفادار بماند.

 

در طراحی سایت به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که قبلا مشاهده کرده اید ، طراحی وب می تواند بخشی از یک ارائه قدرتمند تجاری باشد. با این حال همانند هر جنبه دیگری از استراتژی شما باید بر اساس تصمیمات صحیح در مراحل برنامه ریزی و اجرا قرار گرفته باشد. انتخاب های اشتباه می تواند تاثیر منفی بر کل حضور آنلاین افراد داشته باشد. برای تضمین کیفیت وب سایت باید به عوامل خاص در زمان طراحی سایت توجه نمود و در بخش زیر مهم ترین آنها ذکر شده است:

 

  • زیبایی شناسی

هر زمانی که مردم درباره طراحی وب بحث و صحبت می کنند ، عامل زیباشناسی یکی از آنهاست ، هویت برند شما زیبایی شناسی وب سایت می باشد و باید توسط طراحی وب سایت به خوبی نمایش داده شود. این بدان معنی است که باید مطمئن شوید حضور آنلاین شما با رنگ ها ، سبک ها و احساسات شما مطابقت دارد. مراقب باشید که اغراق نکنید زیرا بسیاری از عناصر باعث می شود تجربه بازدیدکنندگان شما را مختل نماید.

  • قابلیت استفاده

هرگز فراموش نکنید که افراد واقعی از وب سایت شما استفاده خواهند کرد ، بنابراین طراحی وب باید قابلیت استفاده خوبی داشته باشد. با این حال چه چیزهایی نیاز دارد؟ قابلیت استفاده به این معنی است که می توانید توسط مخاطبانی با سوابق ، سنین مختلف و تخصص های متفاوت مرور شوند. سادگی یکی از مهم ترین اصول آن بوده و باید تعداد منوها و گزینه های مختلف را حذف نمایید. باید خودتان را جای بازدیدکنندگان قرار دهید و به آنچه که آنها می بینند و یا فکر می کنند را در نظر داشته باشید.

طراحی وب چیست؟

در طراحی سایت به چه نکاتی توجه کنیم؟

طراحی وب چیست؟

  • کیفیت محتوا

حتی اگر سایر عناصر طراحی وب به خوبی کار کنند ، بدون محتوی خوب چیزی نیستند ، برعکس چرا بازدیدکنندگان شما فقط به سراغتان می آیند؟ به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارها بازاریابی محتوا را انتخاب می نمایند تا همیشه محتوای با کیفیت را ایجاد کنند که مردم تمایل مطالعه و خواندن و اشتراک گذاری آنها را دارند. اینکار نیازمند این است که باید مطمئن شوید صفحات شما با ارائه راه حل های مناسب به زمان بازدیدکنندگان تان ارزش دهد.

  • سرعت سایت

آیا می دانستید اگر وب سایت شما با سرعت بالایی بارگذاری نشود ، ممکن است افراد از کسب و کار شما دست بکشند؟ مطالعات نشان می دهد که اگر زمان بارگذاری صفحه شما از 3 ثانیه بیشتر شود ، نرخ پرش شما 38 درصد افزایش می یابد و این بسیار بد است. یکی از عوامل مهم در طراحی سایت، سرعت بارگذاری صفحات می باشد. سرعت شامل یافتن تعادل بین تمامی عناصر و فشاری که بر مرورگر بازدیدکننده و اتصال اینترنتی وارد می کند ، می باشد.

  • سازگاری با موبایل

طبق آخرین داده ها ، تلفن های همراه بیش از 50 درصد از کل ترافیک آنلاین را تشکیل می دهند. این بدان معنی است که اگر وب سایت شما به درستی در گوشی های هوشمند و تبلت ها بارگذاری نشود ، ممکن است تقریبا نیمی از مخاطبان بالقوه را از دست بدهید. برای جلوگیری از آن باید در زمان ایجاد طراحی سایت به فکر سازگاری صفحات برای گوشی های موبایل باشید. طراحی سایت ریسپانسیو یعنی صفحات شما به طور مناسب با اندازه های مختلف صفحه نمایش و شرایط دسترسی آسان و سازگار را داشته باشند.

 

در ادامه می توانید ببینید:

ویژگی های کلیدی طراحی سایت در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲

 

بدترین اشتباهات طراحی وب چیست؟

طراحی وب سایت یکی از بخش های جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی و فروش می باشد و باعث تقویت ثبات و قدرت برند از طریق تجارب بصری و کیفیت می گردد. با این حال نتایج خوب تنها زمانی بدست می آید که از اشتباهاتی که پتانسیل خنثی کردن تلاش های شرکت شما را دارند ، دوری نمایید. هر استراتژی می تواند متفاوت باشد. با این حال، تأثیرات طراحی وب ضعیف تقریباً به طور کلی منفی است. اگر مخاطبان شما به دلیل این مسائل در رسیدن به راه حل شما مشکل دارند، نتایج شما می تواند به شدت آسیب ببیند.

طراحی وب چیست؟

بدترین اشتباهات طراحی وب چیست؟

طراحی وب چیست؟

هنگام کار با طراحی وب، مراقب باشید که اشتباهاتی مانند موارد زیر را مرتکب نشوید:

هنگام برنامه ریزی و اجرای طرح خود، مخاطب هدف را در نظر نگیرید، زیرا ممکن است مانع از توانایی شرکت شما برای جذب مشتریان مناسب شود.
فراموش کنید که تصاویر خود را در بین کانال های مختلف، چه آنلاین و چه آفلاین، ثابت نگه دارید.
افزودن عناصر زیادی که حواس کاربر را پرت می کند و حضور برند شما را تضعیف می کند.
عدم وجود یک تماس برای اقدام واضح برای هدایت مشتریان بالقوه شما به مرحله بعدی سفر خریدار؛
تصمیمات طراحی وب خود را به درستی مستند نمی کنید تا بتوان آنها را در آینده بررسی و ارجاع داد.

 

مهمترین مهارت های یک طراح وب چیست؟

با توجه به اهمیت طراحی سایت ، مشخص می شود که متخصصی که آن را برنامه ریزی و اجرا می کند ، چگونه باید از مهارت های خاصی برخوردار باشد تا کیفیت را به کار خودش بیاورد. در غیر این صورت ممکن است کل پروژه با مشکل مواجه شود و نتواند به اهداف خودش برسد. در زیر مهمترین مهارت های نرم و سختی که یک طراحی وب سایت داشته باشد را آورده ایم.

 

ابزار طراحی وب

بسیاری از کارهای طراحی وب از طریق ابزارهای ویژه انجام می شود که وظایف را ساده و استاندارد می کند. دانستن راه تان برای ارائه کیفیت و سرعت در زمان کار ضروری است. اولین گام یادگیری شغل طراحی سایت این است که بتوانید از ابزارهای مناسب استفاده کنید. چندین جایگزین با قابلیت های مختلف در دسترس هستند که از Photoshop گرفته تا Dreamweaver

همچنین ابزارهای تخصصی وجود دارند که بر روی کارهای خاصی تمرکز می کنند ، همانند Sketch که بر عناصر رابط کاربری برداری تمرکز دارد و InVision که به شما کمک می کند کار طراحی وب خود را به مشتری یا مافوق ارائه دهید. گاهی فکر می کنید سخت به نظر می رسد مخصوصا اگر مبتدی هستید ، اما خبر خوب این است که تمام دانش طراحی وب ممکن است از طریق یادگیری آنلاین بدست بیاید ، تنها چیزی شما نیاز دارید یک لپ تاپ بوده که با مشاهده ویدیو های آموزشی آنلاین به راحتی مهارت های جدیدی را کسب نمایید.

 

ارتباط

یک طراح وب اغلب در ارتباط نزدیک با سایر متخصصان کار می کند ، بنابراین یک ارتباط خوب برای تکمیل هر پروژه ای ضروری است. این کار مستلزم درک صحیح معیارهای آن و قابل درک شدن توسط دیگران می باشد. ارتباط خوب در هر زمینه ای ارزشمند است. افرادی که در طراحی وب سایت کار می کنند ، مسئول ارائه بصری یک کسب و کار هستند ، بنابراین آنها باید بتوانند توضیح دهند که چگونه تصمیمات آنها اهداف و ویژگی های پروژه را برآورده می کند.

 

HTML/CSS

کار برنامه نویسی در طراحی وب سایت بسیار مورد نیاز و ضروری است. زبان های مهم و اصلی شامل HTML و CSS هستند که هر کدام کار متفاوتی را انجام می‌دهند.

HTML (زبان نشانه گذاری فرامتن) و CSS (برگ های سبک آبشاری) نحوه نمایش عناصر در صفحات وب را هماهنگ می کنند. یک طراح وب حرفه ای می تواند با استفاده از تگ ها و مقادیر مناسب هنگام نوشتن در HTML و CSS، طراحی برنامه ریزی شده را به دقت اعمال کند.

طراحی وب چیست؟

مهمترین مهارت های یک طراح وب چیست؟

طراحی وب چیست؟

UX/UI

از آنجایی که طراحان وب با رابط ها کار می کنند ، باید در UX/UI مهارت داشته باشند. علیرغم اینکه معمولا در کنار هم استفاده می شوند ، آنها مفاهیم متفاوتی هستند. طراحی UX شامل کارهای مرتبط با تجربه کاربری می باشد. این بدان معنی است که همه چیز را از نظر طراحی بهم متصل می کند تا مطمئن شوید که مخاطب هدف شما از هر چیزی که ایجاد می کنید اعم از وب سایت ، برنامه و غیره راضی هستند. طراحی وب چیست؟

طراحی UI به کار بر روی رابط های کاربری اشاره دارد. طراحان باید در ایجاد ساختارها مهارت داشته باشند که به راحتی قابل درک باشد تا افراد بتوانند در هنگام استفاده از محصول یا خدمات شما به هر کاری که نیاز دارند دست یابند.

طراحی وب چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

طراحی وب سایت حتی می تواند شامل ایجاد محتوای مناسب که توسط موتورهای جستجوگر شناخته می شوند ، باشد. بنابراین باید طراحان وب سایت در زمان کار طراحی به علم سئو و بهینه سازی وب سایت مسلط باشند. سئو امروزه باعث شده تا وب سایت ها فروش بالاتری داشته باشند و کسب رتبه های برتر و افزایش مشتری امری ضروری در دنیای وب است.

طراحی وب چیست؟

یکی از بیشتری دارایی های وب سایت رتبه بندی آنهاست که این موارد مستلزم دانش نحوه عملکرد سیستم های مدیریت محتوا است و شما باید به بهینه سازی آنها مسلط باشید.

 

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

طراحی وب چیست؟

مدیریت زمان

یکی دیگر از مهارت های نرم که برای طراحی وب سایت بسیار حائز اهمیت است ، مدیریت زمان می باشد. این بدان معنی است که یافتن راه های مناسب برای دستیبای به اهداف تان در چارچوب زمانی مشخص باید در برنامه زمان بندی پروژه تان قرار بگیرد. این مورد می تواند بسیار ارزشمند باشد زیرا اگر مدیریت زمان انجام نگیرد برای یک کسب و کار بسیار مضر می باشد و حتی باعث می شود تا کارفرما پروژه را دست شرکت یا شخص مربوطه ندهد. هر مرحله نیاز به ساعت های پیش بینی شده با در نظر گرفتن بودجه و مهلت دارد. بنابراین، طراحان وب باید بتوانند در اطراف آن کار کنند. طراحی وب چیست؟

طراحی وب چیست؟

نکات پایانی:

حالا که با تعریف طراحی وب آشنا شده اید ، آماده هستید که اولیت مناسبی را برای پروژه های تان بدهید. البته هرگز فراموش نکنید که این جنبه از برند شما خیلی مهم است ، با توجه به اینکه چگونه رویکرد صحیح در حضور دیجیتال می تواند نتایج عالی را بدون توجه به اینکه کسب و کار شما در چه زمینه ای است، به همراه داشته باشد. تمام آن چیزی را که در این مقاله آموخته اید شامل ساخت یک استراتژی مناسب کسب و کار بسیار ضروری است و حتما آن را به خاطر داشته باشید. همانطور که در مقاله بالا مشاهده کردید یک وب سایت بهینه شده می تواند تفاوت مثبتی در نتایج شما ایجاد کند. برای بهبود سایت تان و شناسایی فرصت ها و پیشی گرفتن از رقیبان حتما سایت تان را سئو بکنید یا آن را به تیم نیکداد بسپارید تا شما را در صدر نتایج گوگل قرار دهد.

طراحی وب چیست؟

سخن آخر:

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت  طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. همچنین صفحه خدمات طراحی سایت نیکداد را برای این کار نگاه کنید. شرکت نیکداد بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. طراحی وب چیست؟

همچنین سئو سایت برای موتورهای جست و جو و  تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت نیکداد خدمات طراحی سایت تهران ،تبلیغات گوگل و سئوسایت را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. شاید می خواهید طراحی وب چیست؟ در این مقاله یاد گرفته اید که چه نکاتی را در زمان طراحی وب انجام دهید. طراحی وب چیست؟

طراحی وب چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + سه =