طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

نکات و ترفندها در طراحی سایت کسب و کارها

نکات و ترفندها در طراحی سایت کسب و کارها
زمان مطالعه: 8 دقیقه

نکات و ترفندها در طراحی سایت کسب و کارها

ترفند طراحی سایت

امروزه کسب و کارها به سوی آنلاین شدن می روند و با توجه به گسترش فضای مجازی و اینترنت ، رقابت در طراحی سایت کسب و کارها و دیجیتال مارکتینگ رو به افزایش است. صاحبین مشاغل که به سوی کسب و کارهای اینترنتی و تاسیس یک وب سایت روی می آورند باید نکات مهم را رعایت کنند تا علاوه بر جذب کاربر ، به درآمدزایی برسند. آنها باید علاوه بر تولید محتوای جذاب به دنبال زیباسازی و شکیل بودن صفحات وب نیز باشند. یکی از مهم ترین چیزهایی که کاربر در اولین ورود به سایت ، به آن توجه می نماید روابط کاربری آن سایت است.

امروزه شما با داشتن یک سایت قطعا نمی توانید به کسب درآمد فکر کنید. باید یکسری ترفندها و نکات ریز و درشت را در طراحی سایت رعایت کنید تا یک وبسایت موفق و جذاب داشته باشید. ترفندها و تکنیک های طراحی سایت یکی از مهم ترین روش ها برای طراحان سایت می باشد که باید از آنها بهره ببرند. امروزه افکت های گرافیکی نقش پررنگی در این زمینه دارند که باید سایت شما از آنها بهره ببرد. اگر در بخش های مختلف سایت از رنگ های نامناسب استفاده نمایید یا ترکیب بندی المان ها کاملا غیر حرفه ای انجام بگیرد ، قطعا با واکنش منفی کاربران مواجه خواهد شد و کسانی که از طریق سرچ موتورهای جستجوگر وارد سایت شما می شوند ، در کوتاه ترین زمان وبسایت تان را ترک می کنند و اصلا برایشان مهم نیست که مطالب سایت چقدر مفید و جامع می باشد.

در این مقاله ما یک سری ترفند برای طراحی سایت مشاغل به شما معرفی می کنیم که به کار بردن آنها می تواند در جذب کاربران و تبدیل آنها به مشتری واقعا تاثیر گذار باشد. یکی از مهم ترین نکات طراحی سایت شلوغ نبودن بیش از حد آنها می باشد. گاهی حتی یک انیمیشن خاص با توجه به اینکه می تواند زیبا باشد ولی تجربه کاربری سایت را کاهش دهد. اکثر طراحان سایت از این اشتباه مرتکب می شوند و ساده بودن و کلیشه ای بودن طراحی وب سایت می تواند جذب کاربر را بالا ببرد و به طوری که مشتریان نباید احساس گیج شدن در سایت کنند و کاملا راحت و آسان در محیط کاربری سایت کار کنند. در ادامه جدیدترین ترفندهای طراحی سایت برای مشاغل را خدمتتان توضیح می دهیم.

 

ترفندهای طراحی سایت

 

برخی از ترفندها در طراحی سایت مشاغل :

جلوگیری از طراحی های عجیب و نامشخص :

یکی از نکات مثبت که در این زمینه باید انجام بگیرد ، ساخت وب سایت هایی با طراحی کاملا ساده و آسان می باشد. بنابراین سعی نکنید محیط وب سایتهای تان را شلوغ و نامرتب نمایید ، طرح های عجیب می تواند کاربران را کاملا سردرگم کرده و وقت شان را در سایت بگیرد و آنها نیز اگر به نتایج دلخواه خودشان نرسند ، قطعا سایت تان را ترک می کنند و به سایت های رقیب مراجعه خواهند کرد. کلیشه های ذهنی شان را به طور یکباره از بین نبرید و از استانداردهای رایج در طراحی وبسایتها بهره ببرید تا کاربر به سمت سایتتان جذب شود.

 

افزایش سرعت صفحات وب سایت :

سرعت لود وب سایت از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر کاربر زمان طولانی را صرف باز کردن سایتتان کند ، قطعا طاقتش به سر خواهد آمد و بر روی ضربدر کلیک می کند و سریعا سایت را ترک می کند که این برای سئو سایت و بانس ریت اصلا مناسب نخواهد بود. گوگل پیشنهاد می کند که حداکثر زمانی که شخص در زمان ورود به سایت شما باید منتظر بماند ، 4 ثانیه است که سرعت مناسب و سریع نیز باید زیر 3 ثانیه باشد ، بنابراین سعی کنید از المان ها و تصاویر کم حجم و سبک استفاده نمایید و حجم فایل های سی اس اس و جی کوئری و .. را نیز فشرده سازی نمایید. یکی از روش هایی که می توانید در این زمینه بهره ببرید استفاده از سایت gtmetrix می باشد که به شما در رفع مشکلات سرعت سایت کمک می کند و به صورت کامل تمامی تصاویر و کدنویسی های مشکل دار را به شما نمایش می دهد.

 

بهبود خطاهای 404 :

مشکلات خطای 404 که اگر شما صفحه ای را حذف کنید یا صفحه وبسایت تان پاک شود ، این خطا برای کاربر نمایان می شود و این اصلا برای ترافیک سایت مناسب نخواهد بود ، اگر شخصی با این خطا در سایت شما روبرو شود ، سریعا آن را می بندد و دیگر به آن صفحه مراجعه نمی کند ، بنابراین باید عملیات ریدایرکت برای صفحات حذف شده را انجام دهید ، شما برای اینکار می توانید از افزونه در وردپرس یا سرچ کنسول گوگل بهره بگیرید که تمامی خطاها را در آنجا به شما نشان می دهد و می توانید ریدایرکت یا انتقال به یک لینک دیگر برای آن صفحه را انجام دهید تا کاربر به محض اینکه وارد آن صفحه شد به صفحه مورد نظر شما هدایت شود. لینک های شکسته می تواند آسیب جدی به سئو سایت شما بزند و در این زمینه حتما از ابزارهای گوناگون برای شناسایی لینک های شکسته و خراب استفاده نمایید.

ترفندهای طراحی سایت

 

ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن سایت :

اکثر کاربران وب سایت امروزه با موبایل وارد سایت می شوند ، بنابراین سایت شما باید برای صفحات کوچکتر بهینه شده باشد ، ریسپانسیو که امروزه نقشی مهمی در سئو وب سایت ها ایفا می کند و حتی گوگل اعلام کرده که ابتدا عملیات ایندکس را برای نسخه موبایل انجام می دهد و سپس برای نسخه دسکتاپ مطالب را ایندکس خواهد کرد. شما همچنین با ابزارهایی نظیر  Responsivedesignchecker  می توانید از واکنشگرا بودن صفحات وب سایت برای تبلت ، موبایل و دسکتاپ مطمئن شوید و اگر مشکلی در آنها وجود داشت یا پیغام خطایی داشته باشید را می توانید ببینید.

 

تاثیرگذاری رنگ ها در جذب کاربران سایت :

رنگ ها گویای موضوعات یک وب سایت هستند. باید برای برند خودتان یک رنگ خاص تعیین نمایید. مثلا اگر رنگ برند شما بنفش می باشد باید در طراحی سایت خود از رنگ اصلی یعنی بنفش استفاده نمایید. با استفاده از این رنگ می توانید در ذهن مخاطب بیشتر ماندگاری داشته باشید. هر رنگی معنای خاصی می دهد و اثر خاصی بر روی ذهن بیننده دارد. طبق استانداردهای طراحی سایت ، تعداد رنگ های یک صفحه یا سایت نباید از چهار تا بیشتر شود ، شامل یک رنگ اصلی و دو یا سه رنگ کمکی و همچنین یک رنگ فونت می باشد. سعی کنید رنگ ها را در کل سایت و صفحات پخش نمایید یعنی در تمام صفحات از همه این رنگ ها بهره ببرید ته فقط در تعدادی صفحه محدود به چشم بیایند.

 

استفاده ترکیبی از افکت های گرافیک و عکس :

بهره مندی از ترکیب افکت گرافیکی و عکس ها می تواند مخاطبین شما را سرگرم خودش کند. این یک ترفند مهم برای انتقال مفاهیم به طور جدی و موثر می باشد. از ذهنیت و قوه ی تخیل استفاده کرده و از ایده های خلاقانه ای که به ذهنتان می آید دوری نکنید. باید از گرافیک های کاملا واقعی ترکیبی که مخاطب دقیقا بفهمد در دنیای دیجیتالی دقیقا همان روبرو در مانیتورش نمایان باشد.

ساخت و تولید محتواهای ارزشمند :

تولید محتواهای ارزشمند یکی از مهم ترین نکات در وب سایت ها می باشد که مخاطبین برای رفع نیازهایشان به سایت تان مراجعه و به دنبال سئوالات خودشان هستند ، سعی کنید از مطالب کپی استفاده نکنید و حدالمکان متن یونیک و ترجمه شده باشد و فقط ظاهر سایت در جذب کاربر موثر نیست ، بلکه تولید کنندگان محتوای دسته اول نیز می توانند بر جذب بازدید کننده موثر واقع شوند. محتواهای تولیدی شما باید با فونت زیبا و مناسب ، رعایت اصول نگارشی ، پخش کلمات کلیدی در متن و تیترها ، شکستن متن ها به بخش های کوچکتر باشد.

 

بهره گیری از ترفند تاریک یا دارک در طراحی وب :

اگر شما از برنامه های مختلفی استفاده می کنید حتما با تم تاریک آن استفاده کرده اید ، مثلا در صفحه گوشی موبایل تان تم تاریک قرار داده اید که این طراحی برای ساعات شب و زمانی که چراغ ها خاموش هستند و کاربران در حال جستجو و وبگردی در سایتتان می باشند ، کاملا مناسب است. پس از طراحی سایت تاریک در صفحات غافل نشوید.

 

ترفند طراحی وب

 

ساخت سایت و تصاویر سه بعدی :

عکس های سه بعدی درک بهتری را از محتوا به اشخاص می دهند و همه چیزها در واقعیت به صورت سه بعدی می باشد. مثلا برای سایت های فروشگاهی که محصولات را از زوایای مختلف بررسی و نشان می دهد ، می تواند بسیار مفید باشد که شما از تصاویر 3d بهره ببرید. استفاده کاملا درست از انیمیشن های سی اس اس نیز می تواند یک ایده بسیار عالی در این زمینه باشد.

 

استفاده از المان های چند رسانه ای :

برای نمایش کالاها و محصولات و خدمات یک وب سایت به مشتریان می توانید از المان های چند رسانه ای بهره ببید. یک فرم چند رسانه ای مناسب برای هر مطلبی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید یک تجربه کاملا جدیدی از خدمات خود را در زندگی واقعی افراد به وجود آورید. از المان های چند رسانه ای نظیر فیلم ، صوت ، نمودار ، نقشه و موارد مختلف دیگر استفاده نمایید. داستان نویسی یک روش بسیار عالی در این زمینه است که سایت های مشهور دنیا از آن بهره می گیرند و سعی کنید ذهن بیننده را درگیر خودتان نمایید.

 

استفاده از کتاب های الکترونیکی وب سایت :

تولید محتواهای ارزشمند همیشه بهترین روش ها برای معرفی برندتان به دیگران می باشد. همیشه تولید محتوای متنی و ویدیویی و صوتی مورد استفاده قرار نمی گیرد ، گاهی نیاز است که از کتاب های وب یا پی دی اف استفاده کنید و آنها را به بیننده القا نمایید که به خواندن آنها مشغول شوند. اگر شما در زمینه ای خاص فعالیت می کنید و از دانش کافی در این زمینه برخوردار هستید می توانید یک کتاب الکترونیکی یا کتاب وب بسازید و درباره اطلاعات مختلف صحبت نمایید. کتاب های وب باید از جذابیت بالایی برای مخاطبین شما برخوردار باشند.

 

 

چرا ترفندها در طراحی سایت مهم است؟

برای رونق کسب و کارها باید از این ترفندهایی که ذکر کرده ایم استفاده نمایید. شرکت های مختلف طراحی وب سایت این ترفندها را به مشتریان خود نمی گویند و سعی می کنند از آنها پنهان نمایند ، ولی در وب سایت نیکداد همه اطلاعات و روش ها را به شما کاملا رایگان خواهیم گفت. همه سایت ها و شرکت های طراحی وب سایت موفق به گرفتن پروژه های بزرگ نخواهند شد ، زیرا آنها به روز و حرفه ای نیستند. طراحی وب سایت یک حرفه کاملا بین المللی می باشد و باید در این زمینه اطلاعات کافی داشت ، اگر تیم طراحی سایت مسلط به یک زبان خارجی نباشد ، نمی تواند با دیگر افراد دنیا ارتباط برقرار نماید. البته باید نمونه کارهای موفقی نیز در این زمینه داشت که در گروه نیکداد نمونه کارهای طراحی سایت به صورت کاملا خاص نمایش داده شده که می توانید ملاحضه نمایید. در این مقاله سعی کرده ایم از برترین ترفندها در طراحی سایت مشاغل استفاده کنیم که امیدواریم مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد.

 

نتیجه نهایی ترفندها در طراحی سایت :

در مبحث طراحی وب سایت به روز رسانی محتواها از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در این زمینه کاملا خلاق باشید ، برای اینکه به مباحث طراحی وب سایت بیشتر آشنا شوید ابتدا لازم می دارم به بخش طراحی سایت بانک ، طراحی سایت حرفه ای ، طراحی سایت مدرسه سر بزنید و با ویژگی های آنها آشنا شوید. البته تخصص گروه نیکداد فقط در طراحی سایت خلاصه نمی شود و ما در زمینه طراحی اپلیکیشن ، سئو و بهینه سازی ، تبلیغات گوگل ، بک لینک سازی و لینک بیلدینگ تبحر خاصی داریم. اگر هر سئوال در تمامی زمینه های وب داشتید می توانید از کارشناسان ما بپرسید.

 

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =