طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

6 مرحله برای فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

6 مرحله برای فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای
زمان مطالعه: 11 دقیقه

6 مرحله برای فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

فرآیند طراحی وب سایت معمولی حداقل 14 هفته طول می کشد ، مشتریان می توانند وب سایت هایی را متناسب با نیازها و اهداف خود ببینند. البته این برای شرکت های طراحی وب سایت یک مقدار سریعتر به نظر می رسد. مراحل مختلفی در فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای وجود دارد که باعث موفقیت طراحان وب سایت می گردد ، شما باید تلاش کنید که مشتریان را در طول زمان کار طراحی وب راضی نگه دارید. فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

روش های زیادی دارد که شما می توانید اینکار را انجام دهید. ارتباط شخصی داشته باشید ، به هر درخواستی احترام بگذارید ، پشتیبانی عالی ارائه دهید ، قبل از هر چیزی تمامی شکاف ها و نقاط کور را در روند طراحی سایت شناسایی و از بین ببرید. زیرا اگر این کارها را انجام ندهید مشتریان از شما سرخورده خواهند شد و دیگر برای دریافت خدمات مراجعه نمی کنند. همچنین آموزش مشتریان در مراحل طراحی وب سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای را به طور کامل در این مطلب خدمتتان توضیح خواهیم داد.

 

چرا باید مراحل طراحی وب سایت را بدانیم؟

همانطور که اشاره کرده اید ، از منظر یک شرکت طراحی سایت ، آموزش به مشتریان درباره فرآیند توسعه سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. با درک درست از موقعیت ، مشتریان ممکن است زمان مورد نیاز را به تیم توسعه دهنده داده تا کار خود را به پایان برسانند و نتیجه با کیفیت و بدون مشکل ارائه نمایند.

فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

پست های مرتبط: تجربه کاربری (UX) یا سئو سایت کدام مهم تر است؟ ، سایت های واکنش گرا و برنامه های موبایل ، چگونه یک سایت تاثیرگذار طراحی کنیم

فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

مزیت های مراحل طراحی سایت :

  • قابلیت ایجاد روابط شفاف با مشتریان و افزایش اعتماد و اعتبار شرکت طراحی سایت می گردد.
  • باعث کمک می شود تا در نیمه راه یکدگیر را ملاقات کرده و برای از سرگیری زودهنگام وضعیت باهمدیگر همکاری نمایید.
  • کمک می کند تا آن چیزهایی که نیاز دارید را از مشتری بدون سئوال و ملاحضات زیاد در هر مرحله دریافت کنید.
  • به شما کمک می کند تا در تیم تان کارآمدتر و موثرتر کار کنید.
  • به ارائه به روز رسانی ها برای مشتری منطقی کمک کرده و از این روش ارزش واقعی به ارمغان می آورد.
  • از سردرگمی ها و سئو تفاهمات در مراحل آخر جلوگیری کرده و زمانی که تغییرات در طراحی سایت می تواند پرهزینه و وقت گیر باشد.
  • منجر به ایجاد نتایجی خواهد شد که انتظارات مشتریان را برآورده می کند.
  • به تایم زمانی سریع و ضرب الاجل کمک می کند.
  • باعث می شود تا نتایج را سریعتر ارائه دهید و در زمان ، تلاش و منابع ارزشمند صرفه جویی نمایید.
  • کمک می کند  تا به عنوان یک شرکت قابل اعتماد و بدون دردسر خودتان را تثبیت کرده و برندتان را معتبرتر کنید و شهرت تان را افزایش دهید.
  • باعث افزایش کسب درآمد خواهد شد. همانطور که می دانیم مشتری را راضی نگه می دارد و می تواند آنها را به یکی از طرفداران وفادار شرکت تبدیل نموده در نهایت خدمات متنوع و محصولات تان را سفارش دهند و سود زیادی از این راه کسب کنید.

 

مراحل فرآیند طراحی وب سایت

از مرحله کشف ، در جایی که شرکت ها رویاها ، نیازها و الزامات مشتری را مورد بحث قرار می دهند تا راه اندازی نسخه نهایی و ارائه تعمیر و نگهداری مداوم ، فرآیند طراحی سایت شامل مراحل مختلفی است که تیم طراح وب برای ارائه بهترین نتایج به مشتریان انجام می دهد. این مراحل در شش مرحله اولیه تقسیم بندی می شوند :

– مختصر
– برنامه ریزی
– طرح
– توسعه
– راه اندازی
– نگهداری

فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

مختصر :

معمولا با اولین مصاحبه مشترک یا اولین تماس با پروژه شروع می شود ، این یکی از مهم ترین بخش ها در فرآیند طراحی سایت می باشد ، همه چیزهایی که در اینجا مورد بحث قرار می گیرد بر نتایج تاثیرگذار هستند. اگر چیزی را از دست بدهید ، ممکن است همه چیزها به اشتباه پیش رود و نتیجه با کیفیت ، عالی و در زمان مناسب حاصل نشود. فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

اینجاست که شرکت طراحی سایت تمامی اطلاعات لازم را در زمان شروع طراحی جمع آوری کرده و مهمتر از همه آنها را در جهت درست تنظیم می کند. فروشنده باید صریحا متوجه شود که مشتری در پایان به چه چیزهایی نیاز دارد و چه انتظاراتی از شرکت دارد. فاز مختصر باید پروژه را از بالا به پایین پوشش داده و هیچ سنگی بر روی آن باقی نماند و به عنوان یا قاعده به چنین سئوالات حیاتی پاسخ دهد:

شما چه کسی هستید و شرکت تان درباره چه چیزهایی تخصص دارد؟ این نمای کلی از شرکت است و مشتری داستان پشت نام تجاری ، فلسفه و تصویر کلی آن را بیان می کند ، اگر محصولی دارید یا ارزشی برای جامعه به ارمغان می آورند باید در اینجا آشکار گردد. مشتری باید بگوید که شرکت آنها چگونه از سایرین متمایز بوده و چه چیزهایی آنها را از رقبای اصلی جدا می کند و چه پیامی را به آنها ارائه می کند.

 

طراحی سایت و برنامه ریزی

 

برنامه ریزی

پس از اینکه تمامی اطلاعات لازم را از مشتری دریافت نموده اید و ایجاد اهداف مشخص و زمان برنامه ریزی بسیار حائز اهمیت است. این مرحله معمولا با تعریف خزش دامنه شروع می شود. در واقع شما باید وظایفی که انجام میگیرد ، موارد قابل تحویلی که باید به مشتری ارائه شود ، جدول زمانی و نقاط قوت را مشخص کنید ، تا هر دو طرف بدانند که چه چیزها و چه زمانی را باید انتظار داشته باشند.

در این مرحله کارهای تحقیقاتی زیادی انجام می شود ، مرحله ای برای طوفان فکری و ارائه ایده ها و نمونه های اولیه برای برآورده کردن مشخصات و انتظارات مشتری است. این مرحله جنبه هایی از طراحی سایت را پوشش می دهد :

نقشه سایت : این یک ساختار کلی وب سایت و سلسله مراتب را تعریف کرده و همچنین روابط بین صفحات را روشن می کند.

ساختار اطلاعات : نحوه ساختار محتوا را مشخص می کند ، یکی از مهم ترین مراحل فرآیند طراحی سایت است ، زیرا پایه اصلی پروژه آینده بوده و همه چیز بر اساس آن ساخته خواهد شد ، بنابراین باید به خوبی فکر شود.

وایرفریم ها : در این بخش از فرآیند طراحی سایت، تیم طراح اولیه صفحات و ماکت ها را ایجاد می کند ، آنها هیچ ویژگی طراحی ندارند و فقط بلوک ساختگی و گرافیکی را برای بازتولید یک ساختار اطلاعات شماتیک دارند. علاوه بر این ، تیم مکان واحدهای عملکردی را برای اطمینان از سطح مناسب در دسترس قرار می دهند.

پس از آن تیم به بازخورد از مشتری نیاز دارد تا در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهد وتأییدیه برای پیشبرد گزینه پیشنهادی را دریافت کند. مشتری باید در این مرحله شرکت کرده زیرا کل فرآیند توسعه سایت را در مسیر درستی قرار می دهد. اگر چیزی در اینجا نادیده گرفته شود باعث افزایش هزینه و تاخیرهای زیاد می گردد.

 

طراحی وب سایت حرفه ای

 

دیزاین و طراحی :

طراحی و دیزاین یکی از بخش های اصلی در طراحی وب سایت محسوب می شود ، این بخش که به ارائه ویژگی های طراحی ، سبک ها و عناصر زیبایی شناسی و فضای کلی می پردازد. این مرحله معمولا با تحقیق شروع می شود زیرا تیم باید الهاماتی در طراحی پیدا کند. همراه آن تیم هویت برند شرکت طراحی سایت رقبا را تجزیه و تحلیل نموده تا درباره جنبه هایی همانند :

  • طرح رنگی : رنگ ها معمولا اولین چیزی هستند که کاربر در سایت می بیند و آنها را درک می کند و باید به خوبی استدلال شود.
  • عناصر برند سازی همانند لوگوتایپ که عناصر هویت بصری به ارتباط یک وب سایت با شرکت و ایجاد انتقال بین کانال های دیگر کمک می کند و از تجربه کاربر یکپارچه برند محور در سراسر صفحه اطمینان می دهد.
  • تایپوگرافی : شامل خانواده فونت ها برای متن سرتیتر ، اندازه فونت ، سبک و ویژگی های دیگر می باشد. تایپوگرافی همانند یک طرح رنگی در اولیت قرار دارد. نه تنها ابزاری برای نمایش متن محسوب می شود بلکه دارای قابل اعتماد یک سایت می باشد و برای تقویت پیام ها ، فضای کلی پروژه و زیبایی شناسی به کار می رود. همچنین با سبک ، وزن و اندازه و سایر پارامترهای مناسب ارتفاع خط، خوانایی مطلوب ، بهبود تجربه کاربر و اطمینان از سطح دسترسی بالا کمک می کند.
  • آثار هنری برای سر تیترها: این عناصر که مسئول ایجاد اولین تاثیر حیاتی ، انتقال موثر پیام ها در سراسر پروژه هستند و همه چیزها را بهم گره می زنند و در نتیجه هارمونی را در پروژه ایجاد می کنند.
  • عناصر بصری از جمله نمادها ، دکمه ها ، کنترل ها و غیره که اگرچه آنها جزئیات بسیار کوچکی از رابط کاربری هستند ، آنها لحن و سبک پروژه ها را تکمیل می کند و در عین حال پایه ای محکم برای ایجاد یک تجربه کاربری عالی می باشند.
  • رسانه های قدرتمند و غنی از جمله فیلم ها و انیمیشن ها که امروزه دیگر جایی برای سایت های ایستا نیست و اگر می خواهید رقابت خوبی با دیگر وب سایت ها داشته باشید باید به فکر تولید محتوای غنی ، استفاده از انیمیشن ها و ویدیوها و جلوه های شناور پروژه باشید.

البته اینها همه چیز نیستند و در مرحله طراحی ، تیم طراحی سایت به دنبال راه حل هایی می گردند که چهار عامل مهم طراحی سایت مناسب را شناسایی کنند:

قابلیت استفاده،
پاسخگویی،
سازگاری با موبایل،
دسترسی.

 

به عنوان یک مشتری، باید هر گزینه را به طور کامل مطالعه کنید. این سوالات را از خود بپرسید:

کدام گزینه بهترین پاسخ را به مخاطبان هدف شما خواهد داد؟
کدام گزینه برای دستگاه هایی که مخاطبان شما ترجیح می دهند بیشتر از آنها استفاده کنند، بهترین کار را دارد؟
کدام گزینه خدمات یا محصول شما را به بهترین نحو “فروش” می کند؟
چه گزینه ای از برند شما حمایت می کند؟
چه گزینه ای به دستیابی بهترین تجربه کاربری همه کانال برای اجرای کمپین های بازاریابی موفق کمک می کند؟

 

گرافیک و دیزاین سایت

 

توسعه و برنامه نویسی :

مرحله طراحی بیانگر زیبایی های یک وب سایت می باشد ، در حالی که مرحلعه توسعه درباره زنده کردن این چیزهای زیبا و اجازه کار کردن به آنهاست. اینجاست که یک اتفاق شگفت انگیز می افتد و همه چیزها واقعی می شود. به بیان ساده تر زمانی که طراحی گرافیک در سایت انجام میگیرد نمی توانید بدون کدنویسی امکانات و ویژگی ها و کارها را در سایت نشان دهید. بلکه طراحی گرافیک و توسعه مکمل همدیگر هستند.

 

مرحله توسعه فرآیند طراحی وب سایت بسیار گسترده است. این شامل چندین مرحله حیاتی است.

تبدیل طراحی به قالب HTML/CSS کارآمد
در صورت نیاز، قالب HTML/CSS را به وب سایت مبتنی بر CMS تبدیل کنید.
اضافه کردن تمام واحدهای عملکردی
آزمایش و تست کردن.

در این مرحله، یادآوری این عوامل مهم ضروری است:

چارچوب ها : اکثر وب سایت های مدرن بر اساس یک چارچوبی ساخته شده اند. این می تواند یک راه حل دست ساز و عالی همانند استفاده از Bootstrap یا یک سیستم مدیریت محتوای کامل مانند وردپرس می باشد. هر رویکردی معایب و مزایای خودش را دارد. بنابراین انتخاب  فونداسیون مناسب بسیار حیاتی است تا نتیجه نهایی همه چیز را خراب نکند ، مثلا با کندی بیش از حد یا مدیریت بسیار دشوار

استانداردهای وب سایت : باید تمامی استانداردهای سایت را رعایت کنید تا به یک دارایی قابل اعتماد تبدیل شود. علاوه بر آن ، کدها باید بهینه و ساختارمند و مستند باشند.

دسترسی : امروزه دسترسی یک چیز بسیار مهم و بزرگی است و وب سایت شما باید به خوبی در دسترس همگان باشد. بنابراین باید دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب را رعایت نمایید.

پاسخگویی و سازگاری با موبایل : امروزه کاربران موبایلی رو به افزایش هستند و باید سایت های تان را برای صفحات موبایل سازگاری دهید ، وب سایت ها باید به خوبی با هر دستگاهی سازگار باشند و حرکت انگشت تان باید راحت باشد.

بهینه سازی عملکرد سایت : بهینه سازی ارتباط نزدیکی با تجربه کاربر و تبدیل به مشتری دارد ، اگر سایت شما به کندی کار کند یا باعث انتظار کاربران شود ، کاربران سریعا سایت تان را ترک کرده و دیگر باز نمیگردند ، استراتژی بازاریابی شما را به خطر می اندازد و برای بازگشت به مسیرتان هزینه های زیادی را متحمل خواهید شد.

امنیت : طبق آمارها تقریبا 90% از سازمان ها در سراسر دنیا در سال های گذشته مورد حملات فیشینگ قرار گرفته اند. چه یک وبلاگ کوچک برای مخاطبین محلی راه اندازی کرده اید یا با سیستم های پرداخت برای فروش مصحولات به خریداران بین المللی کار کنید ، امنیت باید اولویت اصلی تان باشد.

سئو : نیازی به تاکید اهمیت بهینه سازی موتورهای جستجوگر نیست ، پشت سر ترافیک ارگانیکی که شرکت شما برای سرپا ماندن به آن نیاز دارد ، یکی از جنبه های حیاتی از هر وب سایت در دنیاست که صرف نظر از مقیاس و جایگاه که بنابراین سئو بسیار مهم و باعث شناخته تر شدن سایتتان خواهد شد.

تست و آزمایش : تیم شما باید وب سایت را آزمایش و تست کند و یک گزارش کامل ایجاد می کند تا تیم توسعه دهنده بتواند قبل از راه اندازی اشکالات را برطرف نماید.

 

توسعه و برنامه نویسی طراحی سایت

راه اندازی و اجرا :

وب سایت شما در این مرحله از فرآیند طراحی سایت تقریبا آماده راه اندازی می باشد. البته نباید انتظار داشته باشید که این مرحله نیز بی عیب و نقص پیش می رود. اشتباهات همیشه اتفاق می افتد ، توسعه وب سایت مستعد چیزهای غیرمنتظره و با چالش هایی همراه است. با این حال زمانی که همه چیز در مراحل طراحی وبسایت به خوبی انجام می شود ، احتمال فاجعه ها کاهش می یابد.

فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

مرحله راه اندازی شامل این مراحل است:

– تست های نهایی در مورد عملکرد و امنیت.
– وب سایت را به سرور مشتری منتقل کنید.
– ادغام قطعات اضافی مانند تجزیه و تحلیل کد گوگل، ابزار بازاریابی ایمیلی، تبلیغات و غیره.
– تست های نهایی در مورد تجربه کاربری

علاوه بر این، برخی از شرکت های طراحی وب به مشتریان و تیم های آنها آموزش و مستندات کاملی در استفاده از ویژگی های خاص سایت ارائه می کنند.

 

اجرا و پیاده سازی طراحی سایت

فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

نگهداری و پشتیبانی سایت :

وقتی سایت تان راه اندازی شد ، هیچ چیزی تمام نمی شود. اگرچه مرحله تعمیر و نگهداری به طور گسترده اختیاری در نظر گرفته می شود ، اما برای کسانی که به دنبال استراتژی بازاریابی هستند می تواند در اولویت قرار بگیرد. در این مرحله از فرآیند طراحی سایت مشتری خدماتی نظیر : فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

حمایت کردن؛ فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای
عیب یابی؛ فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای
تست های امنیتی؛
به روز رسانی ها یا نصب های افزودنی ها؛ فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای
ادغام ویژگی های جدید؛ فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای
به روز رسانی و ایجاد محتوا فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

به‌علاوه، در این مرحله، برندها تست‌های A/B را اجرا می‌کنند تا دریابند که کدام رویکرد بهترین را تبدیل می‌کند یا تعیین می‌کند که چه تغییراتی بر معیارها تأثیر می‌گذارد. بنابراین، آنها اغلب از کمک شرکت طراحی وب برای زنده کردن این آزمایشات استفاده می کنند.

طراحی وب سایت هر چه که باشد، ابزار مورد اعتماد شما برای رسیدن به بازار هدف و موفقیت در جایگاه تان است. در پایان روز، همه چیز باید بی عیب و نقص باشد. برای رسیدن به این موفقیت ، باید گردش کار طراحی وب را به حداکثر برسانید. به استخوان های هر مرحله برسید و از هر فرصتی برای همکاری با شرکت طراحی وب خود نهایت استفاده را ببرید.

فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

نتیجه گیری فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای :

وب سایت ها در اشکال و اندازه های مختلف هستند ، اگرچه ممکن است اهداف و الزامات مشتریان به طور قابل توجهی متفاوت باشد ، اما وقتی صحبت از فرآیند طراحی وب به میان می آید تقریبا یکسان به نظر می رسد. این مراحل که شامل شش عدد است : مختصر، برنامه ریزی، طراحی، توسعه، راه اندازی و نگهداری ، که هرکدام دارای چندین مراحل حیاتی است که باید انجام بگیرد و کاملا جلا داده شود. درک مراحل طراحی وب سایت برای هر دو طرف(کارفرما و مشتری ) ضروری و حیاتی است.مراحل فرآیند طراحی وب سایت را بهتر بشناسید تا همکاری موثر باشد و از سردرگمی، سوء تفاهم، تاخیرهای شدید، هزینه های غیرمنتظره و ناامیدی جلوگیری شود.

 

نکات پایانی فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای:

فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای یکی از بهترین روش ها ساخت سایت قوی در اینترنت است که در این بخش به طور کامل خدمت شما توضیح داده ایم. اگر هر سوالی در این زمینه داشتید می توانید آن را از کارشناسان ما بپرسید. فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

فرآیند طراحی وب سایت حرفه ای

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + نه =