طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
جستجو
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

طراحی سایت فلش

طراحی وب سایت فلش
زمان مطالعه: 6 دقیقه

طراحی سایت فلش

طراحی سایت متحرک یا طراحی وب سایت های فلش با گرافیک بسیار جذاب و زیبایی طراحی می گردند و یکی از راهکارهای مناسب برای طراحی صفحات با جذابیت خاص برای کارهایی نظیر عکاسی ، نمونه کارها و … بسیار مناسب می باشد ، وب سایت های فلش (Flash) در گروه سایت هایی است که دارای گرافیک بسیار بالایی هستند و مسلما در اینگونه موارد حجم سایت نیز بالا خواهد رفت ولی با این اوصاف بعضی افراد ترجیح می دهند از قالب های فلش برای دیزاین سایت خود استفاده نمایند. طراحی وب سایت های فلش که پویایی و تکنیک های خاص با رنگ های جذاب ، موسیقی ، جلوه های متحرک ، زیبایی های خیره کننده ای دارا می باشند و سطح تعامل خوبی با کاربران خواهند داشت.

طراحی سایت فلش

 

طراحی سایت فلش چه نوع کاربردی دارد؟

از طراحی سایت های فلش در گالری های نقاشی ، طراحی سایت موسیقی ، طراحی سایت هنرمندان ، طراحی وب سایت ساختمانی ، طراحی سایت های دکوراسیون و … استفاده می گردد. شرکت های بزرگی هستند که ترجیح می دهند صفحه اصلی سایتشان به صورت فلش و متحرک طراحی گردد و از نظر بیننده بسیار ماندگار تر به نظر خواهد رسید ، سایت های فلش چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند و باعث ارتباط بهتر کاربر با وب سایت شما خواهد شد.

 

طراحی سایت های فلش ، نمایانگر هنر و گرافیک جذاب

طراحان وب سایت و برنامه نویس ها برای زیبایی سایت و تحرک عالی آنها در ارائه محتواها و تجربه کاربری مناسب به طراحی سایت فلش روی می آورند ، چنین وب سایت هایی که با فلش ایجاد می گردند یک تعامل مستقیم و مناسبی را با کاربر برقرار می نمایند ، سایت های فلش می تواند نمایانگر هنر و گرافیک حرفه ای باشد که واقعا یک فیلم یا انیمیشن را به صورت فانتزی و واقعی به نمایش بگذارد. طراحی تمامی سایت های اینترنتی نیازمند تخصص و تحقیقات است و قبل از ساخت چنین سایتی شما باید به طراحی وب سایت شرکتی و طراحی سایت هنری و طراحی سایت آتلیه آشناییت داشته باشید تا بتوانید بهتر در این زمینه تصمیم بگیرید.

طراحی سایت متحرک

 

دسته بندی طراحی سایت فلش :

سیستم های فلش یا طراحی سایت متحرک که ممکن است بر مبنای سیستم های مختلفی ایجاد گردند که در این بخش ما آنها را به 4 دسته تقسیم بندی می نماییم:

1- ساخت سایت فول فلش Full Flash

2- سایت فلش سه بعدی یا تری دی فلش 3D Flash

3- سایت های فلش به صورت استاتیک Static Flash

4- سایتهای فلش نیمه داینامیک Semi Dynamic Flash

 

معایت طراحی وب سایت های فلش :

سایت های فلش دارای عیب های گوناگونی هستند که در ادامه موارد مختلف آنها را باهم بررسی می کنیم:

  • کم بودن سرعت آن

سایت های فلش حجم بالایی دارند و برای لود شدن به سرعت اینترنتی بالایی نیز نیازمندند ، لود چنین سایت هایی ممکن است حتی چند دقیقه زمان ببرد و گاهی برای کاربران خسته کننده خواهد بود زیرا همه از سرعت اینترنت بالایی برخوردار نیستند.

  • حجم بالایی وب سایت های فلش

سایت های فلش با حجم بالایی که دارند میزان فضای وب یا هاست بیشتری نیازمند هستند و باید در سرورهای قوی بارگذاری گردند ، از این روز هزینه های مختلفی را نیز باید پرداخت نمایید تا چنین سایت هایی در مرورگر کاربران لود شوند.

  • مشکل نمایش سایت

یکی از اشکالات عمده وب سایت های فلش برای نمایش در هر مرورگری می باشد که حتما باید افزونه فلش بر روی آن مرورگر نصب باشد در غیر اینصورت سایت فلش به درستی نمایش داده نمی شود.

  • عدم شناسایی سایت توسط موتورهای جستجوگر :

از اشکالات مهم دیگر سایت های فلش عدم سئو و ایندکس شدن توسط موتورهای جستجوگر می باشد ، سایت هایی که با فلش طراحی شده اند توسط گوگل فقط به عنوان یک فایل فلش شناخته می گردد و این در افزایش رتبه وب سایت و سئو و بهینه سازی اصلا مناسب نخواهد بود و اگر به فکر سایت فلش هستید باید سئو سایت تان را فراموش کنید و فقط سایت جنبه نمایشی داشته باشد.

  • خطرهای مختلف امنیتی :

از سایت های فلش بیشتر برای ایجاد کدهای مخرب استفاده می گردد و طراح وب سایت می تواند از کدهای مخرب در فایل فلش جایگذاری نموده و کاربر پس از اجرای فایل در مرورگر سیستم ، می تواند به کامپیوتر شما نفوذ پیدا کند و دسترسی هایی در سیستم مربوطه پیدا نمایند و واقعا خطرناک و جبران ناپذیر خواهد بود. بخش هایی همانند دسترسی به فایل و درایوها ، مشاهده آی پی ، روشن نمودن بدون اجازه دوربین و وبکم ها و …

  • عدم نمایش صحیح در گوشی های همراه و تبلت ها :

با افزایش گوشی های تلفن همراه و تبلت ها و کامپیوترهای دستی و پیشرفت های بسیاری که در این زمینه ایجاد شده است ، کاربران ترجیح می دهند بجای استفاده از کامپیوتر برای وبگردی از موبایل ها استفاده کنند ، یکی از مشکلات اساسی سایت های فلش نمایش ندادن صحیح و مناسب ان در گوشی های تلفن همراه بوده که اصلا رسپانسیو نخواهند بود و یک سایت فلش در گوشی موبایل اصلا بدرستی نشان داده نخواهد شد و کاربران زیادی را از دست خواهید داد.

  • عدم امکان اشتراک گذاری 

در چنین وب سایت هایی شما امکان اشتراک گذاری مطالب و تصاویر سایت تان را در شبکه های اجتماعی نخواهید داشت ، قطعا شبکه های اجتماعی یکی از بهترین مکان ها برای بازاریابی و کسب بک لینک و افزایش بازدید می باشد ، فایل های فلش اصلا نمی توانند مطالب خود را در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری کنند.

  • هزینه بالای ساخت وبسایت

یکی از نقص های مهم اینگونه از وب سایت ها ، هزینه های بالای ساختن آنهاست که به علت کمبود طراح سایت فلش می باشد ، هزینه ساخت صفحات فلش بسیار بالاتر از یک سایت معمولی است ، به روز رسانی و نگهداری این سایت ها نیز به علت کمبود تسلط افراد کمتری به فلش ، قطعا بالاتر خواهد بود.

  • نارضایتی کاربران در پخش ناخواسته آهنگ

اگر به سایت های فلش سر زده باشید قطعا با پخش آهنگ و ویدیو به طور ناخواسته و بدون خواستن نظرات کاربران روبرو شده اید که این اصلا جنبه خوبی ندارد و باعث نارضایتی کاربران خواهد شد.

  • نمایش ندادن نقشه سایت

تمامی برگه ها و صفحه های سایت های فلش با آدرس URL سایت نشان داده می شود و شما با وارد شدن به صفحه های دیگر آدرس نیز تغییر نمی یابد که این باعث سردرگمی یافراد شده و یکی از اصول خلاف بهینه سازی وب سایت محسوب می گردد.

طراحی وبسایت فلش

 

موارد مهم در طراحی وبسایت فلش

داشتن خلاقیت و مبتکر بودن یکی از اصول مهم طراحی وب سایت هنری می باشد. شما باید بتوانید دانش برنامه نویسی و تکنولوژی ساخت وب سایت را با کمک گرافیک و پویانمایی ایجاد نمایید که محصول چنین گزینه ای نیز یک صفحه فلش خواهد بود.

مزایای طراحی وب فلش :

  1. گرافیک ظاهری جذاب و زیبا و رنگ های متنوع
  2. کاربران به دلیل تنوع انیمیشن و رنگ و متحرک بودن صفحه اصلا احساس خستگی نمی کنند.
  3. افزایش آمار بازدید وب
  4. قابلیت نمایش نمونه کارهای حرفه ای به همراه تصاویر و توضیحات

 

معایب طراحی وب فلش :

  1. سرعت بسیار کم سایت های فلش
  2. امکان فراخوانی و ایندکس شدن در موتورهای جستجوگر را ندارند
  3. حجم بالای وب سایت و اشغال شدن هاست میزبانی
  4. به صورت رسپانسیو و زیبا در نمایشگرهایی نظیر تبلت ، موبایل و … نشان داده نخواهند شد.

 

طراحی سایت با فلش

 

طراحی وبسایت نسخه فلش

به دلیل معایبی که در بالا ذکر نموده ایم در بیشتر موارد برای طراحی در کنار وب سایت اصلی تحت نام « نسخه فلش سایت » استفاده می گردد تا بر آمار بازدیدکنندگان و قدرت سایت اصلی بیفزاید چرا که ظاهر زیبای سایت های فلش باعث ماندن بیشتر کاربران در سایت شده و آنها را به بازدید از خدمات و محصولات، بیشتر ترغیب می کند.

ویژگی های طراحی سایت فلش با نیکداد

نیکداد با ارائه و تلفیق نمودن وب سایت های فلش به همراه HTML به صورت جذاب و زیبا ، بهترین وب سایت ها را به مشتریان ارائه نموده و سعی نموده ایم تا سایت های فلش معمولی که کمترین مشکلات را دارند استفاده کنیم ، با در نظر گیری قسمتی برای دانلود آخرین ورژن Flash Player در اینگونه سایت ها موجب هدایت کاربران به برورسانی و یا نصب این برنامه می کند تا امکان مشاهده قسمتهای فلش سایت بخوبی میسر باشد.

در نظرگیری معیارهای محیط کاربر پسند و طراحی وب سایت فلش فارسی از تخصص های نیکداد است. تیم نیکداد برای طراحی سایت متحرک همچنین می تواند با هزینه های اندک تبلیغات گوگل ادوردز را برای سایت شما انجام دهد تا از همان روزهای نخست بارگزاری سایتتان در رتبه های برتر گوگل دیده شوید.

درخواست مشاوره طراحی سایت فلش

ارتباط با ما در نیکداد
اگر نیاز به مشاوره دارید اطلاعات خود را وارد کنید در کمترین زمان با شما تماس خواهیم گرفت
سوالی ذهنت رو درگیر کرده؟
ارتباط با ما سایت نیکداد
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هجده =