طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

شغل طراحی سایت چیست؟

شغل طراحی سایت چیست؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

شغل طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت یا طراح وبسایت یکی از مهارت های خلاقانه و مهندسی نرم افزار / برنامه نویسی می باشد که به ایجاد و بهبود وب سایت ها کمک می کند. طراحان وب سایت معمولا تجربه کاربری را به خوبی درک می کنند و قابلیت ساخت وب سایت های حرفه ای را دارند که امکان پیمایش و استفاده در آنها بسیار آسان باشد ، همچنین سایت هایی را پیاده سازی می نمایند که استانداردها و مشخصات طراحی مناسب را رعایت کند. البته گاهی اوقات از آنها به عنوان یک توسعه دهنده front-end نیز یاد می شود. در این مقاله سعی کرده ایم شما را بیشتر با شغل طراحی سایت در ایران آشنا کنیم و درباره الزامات ، وظایف ، مسئولیت ها و مهارت های کلیدی آن بیشتر صحبت نماییم.

شغل طراحی سایت چیست؟

شغل طراحی سایت چیست؟

شغل طراحی سایت چیست؟

الگوی شغل طراحی وب

همیشه به دنبال یک طراح وب سایتی هستیم که مسئولیت ایجاد سایت های عالی برای مشتریان را داشته باشد. وظایف اصلی شامل مفهوم سازی و اجرای ایده های خلاقانه برای سایت های مشتری و همچنین ایجاد عناصر بصری می باشد که در راستای برندسازی مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. شما از نزدیک با تیم توسعه وب سایت برای اجرای صحیح و بدون دردسر کار خواهید کرد. برای موفقیت در این نقش ، باید مهارت های طراحی بصری عالی داشته باشید و در نرم افزارهای گرافیکی نظیر Adobe Photoshop و Adobe Illustrator مهارت داشته باشید.

مسئولیت های طراح وب:

مفهوم سازی ایده های خلاقانه با مشتریان
تست و بهبود طراحی وب سایت
ایجاد دستورالعمل ها، استانداردها و بهترین شیوه های طراحی
حفظ ظاهر وب سایت ها با اجرای استانداردهای محتوا
طراحی تصاویر بصری برای وب سایت ها و اطمینان از مطابقت آنها با برندسازی مشتریان
کار با سیستم های مختلف مدیریت محتوا
ارتباط ایده های طراحی با استفاده از جریان های کاربر، جریان های فرآیند، نقشه های سایت و وایرفریم ها
گنجاندن قابلیت ها و ویژگی ها در وب سایت ها
طراحی صفحات نمونه شامل رنگ و فونت
تهیه طرح های طراحی و ارائه ساختار وب سایت شغل طراحی سایت چیست؟

الزامات طراح وب:

مدرک تحصیلی مرتبط در رشته مرتبط
تسلط بر نرم افزارهای طراحی گرافیکی از جمله Adobe Photoshop، Adobe Illustrator و سایر ابزارهای طراحی بصری
تسلط بر زبان های برنامه نویسی توسعه وب front-end نظیر HTML و CSS، JQuery و JavaScript
درک مناسبی از سیستم های مدیریت محتوا
درک عالی از اصول بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو
درک مسلط از مسائل مربوط به سازگاری بین مرورگرها
مهارت های طراحی بصری عالی
تجربه به روز با پروتکل ها، استانداردها و فناوری های وب بین المللی
خلاق و پذیرای ایده های جدید
سازگار و مایل به یادگیری تکنیک های جدید
مهارت های ارتباطی عالی

شغل طراحی سایت چیست؟

الگوی شغل طراحی وب

شغل طراحی سایت چیست؟

سوالات متداول برنامه نویسان وب:

توسعه دهنده وب چیست؟

وظیفه اصلی توسعه دهنده وب سایت شامل طراحی و ساخت سایت می باشد. توسعه دهندگان وب سایت معمولا مسئولیت های ضروری و مهمی در این حیطه دارا هستند و باید بتوانند یک لیست سفارشی برای کسب و کار خودشان ایجاد نمایند.

شغل طراحی سایت چیست؟

آیا یک توسعه دهنده سایت می تواند وبسایت خودش را سفارشی نماید ؟

زمانی که درباره شغل توسعه دهنده سایت صحبت می کنیم ، باید یک سری اطلاعات درباره نقش آنها در سازمان و شرکت ها بدست بیاورید. برای اینکه بتوانید اطلاعات مناسبی از این شغل را بیابید ما در این بخش توضیحات کامل را خدمتتان ارائه می نماییم.

شغل طراحی سایت چیست؟

شغل طراح سایت :

طراحی سایت یک برنامه ریزی برای ایجاد وبسایت می باشد که شامل تعدادی از مهارت های جداگانه ای بوده که همگی زیر چتر طراحی سایت قرار دارند. برخی از نمونه های این مهارت ها شامل معماری اطلاعات، رابط کاربری، ساختار سایت، ناوبری، طرح‌بندی، رنگ‌ها، فونت‌ها و تصاویر کلی می باشد. تمامی این مهارت ها با اصول طراحی ترکیب شده تا سایتی ایجاد گردد و اهداف شرکت یا شخصی و فردی در وب سایت ها ساخته شده و نیازهای انسان ها را برآورده نماید.

در این مقاله سعی کرده ایم نگاهی به اصول طراحی وب سایت و رشته ها و مهارت های مختلفی که بخشی از صنعت طراحی وب سایت هستند بیاندازیم.

طراحی بخش مهم و کلیدی در طراحی وب سایت است 

طراحی که یکی از بخش های مهم “طراحی وب” محسوب می شود یعنی طراحی که شامل اصول طراحی ، گرافیک ، تعادل ، کنتراست ، تاکید ، ریتم و عناصر ، خطوط ، اشکال ، بافت ، رنگ و جهت می باشد. با کنارهم قرار دادن تمامی این موارد ، یک طراح وب سایت می تواند به ساخت انواع سایت ها بپردازد. یک طراح سایت خوب نه تنها اصول طراحی ، بلکه محدودیت های وب را نیز درک می کند. به عنوان مثال یک طراح وب سایت موفق در اصول طراحی تایپوگرافی نیز ماهر خواهد بود. طراحان معمولا درک محدودیت های وب سایت را دارا هستند و می توانند انواع وب سایت های حرفه ای موفق را بسازند.

شغل طراحی سایت چیست؟

شغل طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت نقش های مختلفی دارد

زمانی که به عنوان یک طراح وب سایت کار می کنید ، ممکن است وظیفه تان ایجاد یا کار بر روی کل سایت یا فقط صفحات جداگانه باشد و برای اینکه بهترین طراح سایت در شغل تان باشید باید چیزهای زیادی یاد بگیرید از جمله موارد زیر :

شغل طراحی سایت چیست؟

طراحی معماری یا اسکلت وب سایت چیست؟

HTML – این زبان که جزو پایه و ساختار اولیه صفحات وب بوده و در تمامی وب سایت ها از آن استفاده می شود.
CSS – Cascading Style Sheets معمولا صفحات وب به صورت بصری طراحی می شوند و شما با استفاده از سی اس اس می توانید کل ظاهر سایت نظیر طرح بندی ، تایپوگرافی ، رنگ ها و موارد دیگر را تغییر داده و مدیریت نمایید.
جاوا اسکریپت – این زبان که بر رفتارهای خاصی در وب سایت ها حاکم است و می تواند برای انواع تعاملات و ویژگی ها استفاده شود.
برنامه نویسی PHP، ASP، ColdFusion ، XML- برنامه نویسی CGI – CGI و چند ورودی بعدی (PHP، ASP، و غیره) همه اشکال متفاوتی از زبان های برنامه نویسی هستند. بسیاری از سایت‌ها به هیچ یک از این زبان‌ها نیاز ندارند، اما سایت‌هایی که دارای ویژگی‌های غنی‌تر هستند، مطمئناً باید با استفاده از برخی از این زبان‌ها کدگذاری شوند.
معماری اطلاعات – روشی که محتوا و پیمایش یک سایت ساختار یافته را ارائه می کند و به ایجاد یک سایت موفق کمک می کند که استفاده از آن آسان و شهودی می باشد.
سئو Seo – بهینه سازی موتور جستجو معمولا این تضمین را می کند که وب سایت ها را برای گوگل و سایر موتورهای جستجوگر جذاب نماید و افرادی که به دنبال محصولات، خدمات یا ویژگی های اطلاعاتی در آن سایت هستند، می توانند پس از جستجوی آنلاین آن را پیدا کنند.
مدیریت سرور – همه وب سایت ها باید میزبانی شوند. مدیریت سرورهایی که آن سایت ها را میزبانی می کنند یک مهارت مهم در طراحی وب است
استراتژی وب و بازاریابی – داشتن یک وب سایت کافی نیست. آن سایت ها همچنین باید با یک استراتژی دیجیتالی مداوم بازاریابی شوند
طراحی – ایجاد ظاهر و احساس بصری وب سایت ها همیشه یکی از جنبه های مهم در این صنعت بوده است
سرعت – یک سایت موفق سایتی است که بدون در نظر گرفتن سرعت اتصال بازدیدکننده، با سرعت بالایی در دستگاه های مختلف بارگیری می شود. توانایی تنظیم عملکرد سایت ها یک مهارت بسیار ارزشمند است.
محتوا – مردم همیشه به محتواها اهمیت می دهند و یکی از دلایلی که از سایت ها بازدید می کنند همین محتوا است ، توانایی ایجاد محتواهای جذاب یک جزء بسیار مهم در دنیای طراحی سایت است.

شغل طراحی سایت چیست؟

طراحی وب سایت

شغل طراحی سایت چیست؟

علاوه بر مهارت های بالا ، یک سری دیگر از زمینه ها و مهارت در طراحی سایت وجود دارد که امروزه در حال گسترش و پیشرفت های فراوان در زمینه برنامه نویس هستند ، ولی اکثر طراحان وب سایت و برنامه نویسان سعی می کنند از یک تا دو زبان استفاده کنند. موارد دیگری که در طراحی وب مورد نیاز است مواردی هستند که می توانند با دیگران به عنوان بخشی از یک تیم طراحی وب بزرگتر شریک بشوند.

شغل طراحی سایت چیست؟

نکات پایانی :

پس همانطور که ملاحضه کردید شغل طراحی سایت امروزه یکی از مشاغل پردرآمد ، تخصصی و پرزحمت است ، شما برای اینکه در این راه موفق شوید باید خودتان را به روز نمایید ، در دوره های مختلف برنامه نویسی شرکت نموده و بتوانید حرفی برای گفتن داشته باشید ، طراحی سایت در ایران نوپا است و روز به روز در حال گسترش می باشد ، امروزه برنامه نویس حرفه ای در حوزه وب سایت بسیار کم است و سعی کنید زودتر خودتان را حرفه ای و برند نمایید. هر سئوالی در زمینه طراحی سایت داشتید می توانید از گروه نیکداد در ادامه بپرسید. در پایان اگر بپرسیم که شغل طراحی سایت چیست؟ شما با مطالعه این مقاله به طور کامل می توانید به آن پاسخ دهید.

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =