طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

دغدغه های اصلی طراحان وب سایت وردپرسی

دغدغه های اصلی طراحان وب سایت وردپرسی
زمان مطالعه: 7 دقیقه

دغدغه های اصلی طراحان وب سایت وردپرسی

یکی از برترین سیستم های مدیریت محتوای وب سایت در دنیا، وردپرس می باشد که اغلب شرکت ها و سایت های بزرگ و کوچک از این پلتفرم بهره می برند. وردپرس به دلیل سریعتر و آسانتر کردن به روز رسانی های وب سایت تا حدودی امروزه جزو پرکاربردترین CMS ها یا سیستم های مدیریت محتوا در جهان است. با این حال به عنوان طراح وب دو سوال وجود دارد که اغلب از مشتریان درباره پلتفرم وردپرس پرسیده می شود. که اغلب این سوالات درباره سرعت و امنیت آنها است و در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا دغدغه های اصلی طراحان وب سایت های وردپرسی را بررسی نمایید.

 

دغدغه های اصلی طراحان وب سایت وردپرسی

 

آیا وردپرس سرعت وب سایت من را کند می کند؟

اگر شما از هاستینگ مناسب استفاده کنید، کدنویسی ها را به صورت ناب حفظ نمایید و از کش سمت سرور بهره ببرید قطعا سرعت خوبی را خواهید داشت. وردپرس یکی از CMS های قوی و با بهترین عملکرد برای وب سایت ها می باشد که البته باید از میزبانی وب قوی استفاده کرده و از هاست های اشتراکی که دیر پاسخ می دهند، بپرهیزید. از آنجایی که بسیاری از شرکت های میزبانی وب بر روی سرورهای مشترک ایجاد می شوند، سایت ها با گذشت زمان کندتر خواهند شد، در مقابل میزبانی مناسب همانند WP Engine و میزبانی VPS هزینه زیادتر می شود و این مشکلات البته از بین خواهد رفت و به سرعت سایت شما کمک می کند.

 

هاستینگ یا میزبانی وب سایت:

وردپرس یک سی ام اس قوی و بهترین عملکرد را برای منابع میزبانی کافی دارا است. بسیاری از وب سایت های شرکت های خدمات حرفه ای در سال های گذشته بزرگتر و پیچیده تر شده اند، اما میزبانی آنها از این روند پیروی نکرده است. وب سایت های وردپرس در هاست اشتراکی ممکن است کمی دیر پاسخ دهند و از آنجایی که بسیاری از شرکت های میزبانی وب سایت بر روی سرورهای مشترک خود راه اندازی می شوند، سایت ها با گذشت زمان کمی کندتر خواهند شد. در مقابل میزبانی مناسب قطعا گرانتر از بقیه است ولی مشکلات تان را از بین خواهد برد و به سرعت سایت کمک زیادی می کند.

 

کدنویسی سفارشی:

اکثر سایت های ساخته شده بر روی وردپرس با یک موضوع یا قالب از پیش آماده ساخته می شوند. امروزه کدنویسی های ضعیف و بدون بهینه سازی که در سیستم وردپرس وجود دارد باعث شده تا سایت شما سنگین تر شوند و حتی در مواردی باعث کاهش سطح امنیتی نیز می گردند. شما باید از کدنویسی سفارشی و تمیز وب سایت خود اطلاع پیدا کنید و همه چارچوب ها را دراین زمینه رعایت نمایید. طراحی وب سایت با کدنویسی کمتر قطعا چیزی است که به آن نیاز دارید و باعث افزایش سرعت وب سایت تان نیز می شود.

 

ذخیره سازی:

یکی از دلایل اصلی که یک وب سایت وردپرس یا هر سایت مبتنی بر پایگاه داده می تواند عملکرد ضعیفی داشته باشد، اسکریپت نویسی سمت سرور و عملیات پایگاه داده است که می تواند کاملا وقت گیر باشد. بهترین ابزار برای اینکار، کش کردن سمت سرور است. روش های تولید فایل اچ تی ام ال استاتیک جایگزین پردازش اسکریپت ها و سرچ پایگاه داده خواهند شد و در هر زمان که صفحه ای درخواست می شود، مستقیما به کاربران ارائه خواهد شد.

 

به روز رسانی ها:

وردپرس نیز همانند دیگر نرم افزارها نیاز به آپدیتی و به روز رسانی منظم دارد. اکثر به روز رسانی ها برای مسائل امنیتی نوشته می شوند. البته این بسیار مهم است که مطمئن شوید وردپرس تان آپدیت شده است. علاوه بر این، اگر سایت شما از افزونه هایی برای اضافه کردن برخی از ویژگی ها استفاده می کنند، آن افزونه ها نیز باید به روز نگه داشته شوند. وردپرس زمانی که نیاز به آپدیت دارد، به شما اطلاع خواهد داده شد که می توانید با یک کلیک اینکار را انجام دهید.

پسورد در وردپرس

افزونه امنیتی Wordfence :

حفاظت از نیروی بی رحم
اسکن بدافزار
احراز هویت دو مرحله ای (2FA)
فایروال برای محافظت در برابر حملات رایج و خاص وردپرس

رمز عبور در وردپرس
آیا وردپرس امنیت سایت من را کمتر می کند؟

قطعا خیر، اگر از پسوردهای قوی تر استفاده نمایید و همیشه وردپرس تان را به روز رسانی نمایید، همچنین با نصب افزونه های امنیتی نظیر Wordfence می توانید به خوبی امنیت آن را افزایش دهید. امروزه روش های زیادی برای تامین امنیت وردپرس وجود دارد که یکی از این روش ها استفاده از نام های کاربری و پسورد قوی و امن می باشد. البته اگر شما در این زمینه از رمز عبور ضعیف استفاده نمایید، خود وردپرس به شما هشدار می دهد که باید از یک رمز عبور قوی تر استفاده نمایید و سطح امنیتی تان را افزایش دهید.

 

امنیت سایت وردپرس

 

دیگر طراحان وب وردپرس چه می کنند؟

با بسیاری از طراحان و توسعه دهندگان وردپرس که صحبت کرده ایم، در کمال تعجب تقریبا همه افراد گفته اند که تمام پروژه های مبتنی بر موضوع آنها شامل ایجاد سفارشی سازی ها عمده برای موضوع است. آنها از یک تم وردپرس موجود به عنوان نقطه شروع استفاده می کنند و از آن برای ایجاد چیزی سفارشی تر استفاده می نمایند. آنها اکثرا از اینکه ما مشتریانی را پیدا کرده ایم که از مضامین وردپرس راضی هستند، بدون اینکه سفارشی سازی عمده ای انجام دهند، آنها تعجب کردند.

البته بسیاری از طراحان وب سایت وردپرسی، وب سایت هایی را از ابتدا طراحی کرده و تم های سفارشی تولید می نمایند. این بسیار خوب است و یک گزینه عالی برای وب سایت هایی با بودجه بالاتر و نیازهای خاص می باشد.

 

تم های سفارشی:

طراح وب وردپرس ممکن است مجبور باشد روزها را صرف بازنویسی بخش های بزرگی از موضوع کند. آنها ممکن است مجبور شوند وب سایت را کاملاً متفاوت با موضوع اصلی جلوه دهند. پس از مدتی آنها متوجه می شوند که بهتر است سایت را از ابتدا طراحی کرده و یک تم سفارشی بسازند. (این کار به طور کلی بسیار ساده تر از ایجاد سفارشی سازی های عمده در یک موضوع موجود است). بهتر بود از تم متفاوتی استفاده می کردند که مشتری ترجیح می دهد.

هیچ راهی برای پیش بینی میزان کار از قبل وجود ندارد، زیرا طراح وب وردپرس نمی داند که مشتری تغییراتی با این بزرگی درخواست خواهد کرد. دامنه پروژه همچنان در حال رشد است و نقل قول نقطه ای را ارائه نمی دهد که در آن بتوانید “نه” بگویید یا دوباره نقل قول کنید. مشکلات اصلی در وب سایت های وردپرسی گاهی به خاطر تم ها و قالب ها می باشد.

 

آیا می توانید یک تخمین قیمت وب سایت ارائه دهید؟

برخی از طراحان وب سایت های وردپرسی سعی می کنند با ارائه تخمین ها به جای قیمت های ثابت یا تعیین محدودیت در تعداد ویرایش ها و سفارشی سازی ها بر این مشکلات غلبه نمایند. البته هیچ یک از این رویکردها بر مشتری متمرکز نیستند، زیرا مشتری باید از قبل بداند که برای وب سایتی که نیازهای آنها را برآورده می کند چه هزینه ای می پردازد. بنده هرگز مشتری طراحی وب سایت وردپرسی را پیدا نکردم که از افزایش صورتحساب های هربار که درخواست تغییر می کند، خوشحال باشد. آنها بر این باور هستند که این تغییرات برای برآورده کردن نیازهای اولیه آنها ضروری است. بنابراین آنها حاضر نخواهند بود که بیشتر از آنچه که برنامه ریزی کرده اند را پرداخت نمایند. البته باید این امکان را داشته باشید تا قیمت های طراحی را برای وردپرس تخمین بزنید.

 

دغدغه اصلی سایت وردپرس

 

معمولاً نیازی به شخصی سازی قالب وردپرس نیست!

تم ها و پوسته های سفارشی شده نسبت به تم های دمو و آماده که در ابتدای طراحی ایجاد می شوند، ظاهر حرفه ای کمتری داشته است. ما معتقدیم که طراحان وب وردپرس با تجربیات کمتر، تم ها را سفارشی می کنند تا کمبود دید افراد را در آن جبران نمایند. با نصب تم ها، کمی از بی مزه بودن سایت های خود را کاهش می دهند.

آنها شروع به تغییرات اساسی و سفارشی سازی می نمایند. اولین پیش نویس ها را به کاربران خود نمایش می دهند، همچنین البته بسیاری از تغییراتی که مشتری درخواست می کند ایده خوبی نیستند – بالاخره آنها طراحان وب وردپرس نیستند!

 

نتیجه گیری:

همانطور که می دانید مقاله دغدغه های اصلی طراحان وب سایت وردپرسی به پایان رسید. شما در این مطلب یاد گرفتید که دغدغه اصلی سایت وردپرس چیست و چه ویژگی هایی را باید بیشتر در سایت های خود لحاظ نمایید. سایت وردپرس امروزه در دنیا بسیار مورد توجه است. سایت های وردپرسی باید از سرعت و امنیت کافی در این زمینه برخوردار باشند تا کاربران سایت تان بتوانند به راحتی به بخش های مختلف سایت بروند. حالا شما با مشکلات اصلی وب سایت های وردپرسی آشنا شده اید.

 

نکات پایانی :

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت  طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. همچنین صفحه خدمات طراحی سایت نیکداد را برای این کار نگاه کنید. شرکت نیکداد بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

همچنین سئو سایت برای موتورهای جست و جو و  تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت نیکداد خدمات طراحی سایت تهران ،تبلیغات گوگل و سئوسایت را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. پس تا اینجا دغدغه های اصلی طراحان وب سایت وردپرسی را به خوبی یاد گرفته اید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + سه =