طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

بهترین روش های تجربه کاربری در طراحی وب سایت

بهترین روش های تجربه کاربری در طراحی وب سایت
زمان مطالعه: 9 دقیقه

بهترین روش های تجربه کاربری در طراحی وب سایت

تجربه کاربری یا UX که در طراحی وب سایت از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از اهداف اصلی در زمان ایجاد وب سایت های جذاب و مناسب همین گزینه می باشد ، یعنی زمانی که کاربر در سایت شما پیمایش می کند بتواند از یک تجربه لذت بخش برخوردار باشد و زمان بیشتری را در سایت شما باقی بماند که این گزینه از لحاظ سئو و بهینه سازی سایت بسیار حائز اهمیت است. شما باید یک سری عناصر کلیدی طراحی را باهم ادغام کنید تا باعث موفقیت در تجربه کاربری وب سایت ها شوید. برای بهبود طراحی UX سایت تان باید موارد زیر را رعایت بکنید تا یک طراحی وب سایت عالی داشته باشید.

تجربه کاربری در طراحی وب

تجربه کاربری عالی در طراحی سایت

تجربه کاربری در طراحی وب

1. نوع طراحی تان را انتخاب و به آن پایبند باشید

در حالی که طراحان باید به سوی روندهای طراحی موجود و آینده دار بروند ، همچنین از یک نوع طراحی با اهداف همسوی شما استفاده نمایند. در اینجا چند نمونه طراحی برتر وجود دارد که باید آنها را مد نظر داشته باشید :

طراحی فلت : طراحی مسطح با عناصر دو بعدی ، تایپوگرافی ساده ، مینیمالیسم و رنگ های جسور مشخص می شوند. Flat 2.0 به دلیل خوانایی عالی، سلسله مراتب بصری واضح از اشکال و رنگ ها، ناوبری بصری و طراحی تطبیقی ​​در حال حاضر بر طراحی وب روی دسکتاپ و موبایل غالب است.

طراحی متریال : تفسیر گوگل از Flat 2.0، طراحی متریال عمدتاً با عناصر طراحی مسطح با لمس ظریف سه بعدی برای یو ایکس می باشد. طراحی متریال معمولا دارای یک رابط شیک و جذاب با احساس مجازی از اشیاء و مجموعه سبک های از پیش تعریف شدت ای هستند که به راحتی با طراحان مختلف سازگاری دارد.

طراحی مینیمالیسم : این نوع طراحی که از گرایش های محبوب از جمله فلت 2.0 و فلت و متریال الهام گرفته شده است ، طراحی مینیمالیسم با بافت های مسطح ، در یک فضای سفید و یا منفی با استفاده از پالت های رنگی محدود مشخص می شوند. طراحی های وب مینیمالیستی دارای سرعت دانلود سریع تر، تبدیل بهتر، ناوبری آسان و طراحی پاسخگو هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند.

تجربه کاربری در طراحی وب

تجربه کاربری یا ux

تجربه کاربری در طراحی وب

2. نقشه سایت ایجاد کنید

ساختارهای محتوایی غیر منطقی و ناوبری ضعیف یکی از مسائل رایج در طراحی ux می باشد که باعث ایجاد تجربه کاربری بد می شود. هدف نقشه سایت ایجاد یک معماری عالی وب سایت با قابلیت دسته بندی اطلاعات از طریق گروه بندی مطالب مرتبط می باشد. ایجاد نقشه سایت یا سایت مپ در مراحل اولیه فرآیند طراحی می تواند باعث بهبود طراحی شما با روش های کمک کننده زیر باشد :

درک بهتری از اهداف طراحی ایجاد می کند. هر وب سایتی باید هدف داشته باشد ، با هر تصمیم طراحی مطابق با آن ، همچنین ارائه بصری تمام محتوای سایت به تیم ، می توانید درباره اهداف صحبت کرده و تصمیمات طراحی را اولویت بندی نمایید.

مبنعی واحد از واقعیت را ایجاد می کند. یک پروژه طراحی وب شامل افراد زیادی از طراحان فرانت اند تا سهامداران است. نمایش رابط بین صفحات سایت شما ، درک ارتباطات و ایجاد تغییرات در IA و طراحی را آسان تر می کند.

صفحات غیر ضروری را حذف می کند. اطلاعات سلسله مراتبی در نقشه سایت به اعضای تیم کمک می کند تا صفحاتی را که مستقیماً با هدف سایت مرتبط نیستند پیدا و حذف کنند.

محتوای تکراری را حذف می کند. زمانی که بتوانید به راحتی تمام صفحات وب سایت خود را بر اساس نقشه سایت  ارزیابی کنید، احتمال تکرار محتوا و ایجاد یک تجربه گیج کننده برای کاربر را کاهش می دهید.

3. از هدرهای چسبناک برای ترغیب کاربران به کاوش در سایت استفاده کنید

هدرهای چسبنده یا منوی ناوبری ثابتی که کاربر را به پایین اسکرول می کند تا روی صفحه بمانند ، حالا یک استاندارد طراحی وب نیز می باشد. طبقه گفته کارشناسان شرکت ادوبی ، عناصر رابط کاربری چسبنده با امکانناوبری بهتر می شود و این اطمینان را می دهد تا کاربران اقدامات یا اطلاعات کلیدی را در هر کجای صفحه دسترسی داشته باشند. برای ایجاد عناصر ثابت در هر صفحه از نمونه های سرصفحه چسبنده استفاده می شود.

تجربه کاربری در طراحی وب

4. پیام های مفید، مختصر و واضح بنویسید

در زمان طراحی سایت منطبق بر UX ، شما باید پیام های سایت تان را کاملا مفید و واضح به گوش خواننده و بازدیدکننده ها برسانید و آنها را راهنمایی کنید و به آنها در تعامل محصول کمک کنید. اگر مطالب شما کپی و گیج کننده و گمراه باشد ، باعث ایجاد تجربه کاربری بد در افراد شود و در زمان نوشتن مطالب باید نکات عملی زیر را دنبال کنید.

کاملا مفید آنها را ایجاد کنید. نوشتار همیشه باید مفید باشد و بدانید که مخاطبین شما چه افرادی هستند و در زمان تعامل با محصول شما چه چیزهایی نیاز دارند ، مطمئن شوید که هر کلمه روی صفحه برای کاربر هدفی را دنبال می کند.

مختصر بنویسید ، بهترین نوشتارها ساده و مختصر هستند ، کاربران باید بتوانند متن ها را خوانده و سریعا بدانند کجا بروند و چه کارهایی انجام دهند.

از واژه ها و اصطلاحات آشنا استفاده نمایید ، نوشتار باید برای کاربران در تمامی سطوح قابل دسترسی باشد تا تجربه کاربری را بهبود ببخشد. هر اصطلاح خاص را که کپی را مشخص می کند ، حذف نمایید و آنها را با زبان ساده تر جایگزین نمایید.

مقاومت بالایی داشته باشد. نوشتارها باید همان سبک ، لحن و صدا را داشته باشد که با برند مطابقت دارند. این عمل نه تنها رابط کاربری را قابل استفاده تر می کند ، بلکه باعث ایجاد اعتماد در کاربران نیز می شود.

تجربه کاربری در طراحی وب

تجربیات کاربری مناسب در طراحی وب

تجربه کاربری در طراحی وب

5. تست قابلیت استفاده را در طول فرآیند طراحی وب سایت انجام دهید.

هدف از تست و آزمایش قابلیت استفاده این اطمینان را می دهد تا افرادی که برای طراحی کار می کنند از محصول تان استفاده نمایند. آزمایش در طول فرآیندهای طراحی سایت می تواند به شما کمک کند تا مسائل را زود تشخیص دهید و هزینه ها را به حداقل برسانید. در اینجا چندین دستورالعمل کلی را در زمان تست های قابلیت قرار داده ایم:

از یک نمونه اولیه استفاده کنید. آزمایش قابلیت استفاده روی نمونه های اولیه قبل از محصول نهایی را می دهد این قابلیت را به شما می دهد تا طراحی های تان را در مراحل اولیه ارزیابی نموده و از ایجاد تغییرات پر هزینه در مراحل بعدی جلوگیری نمایید. تجربه کاربری در طراحی وب

کاربر مناسب را برای آزمایش پیدا کنید. تستر ایده آل شخصی است که از محصول تان استفاده کند. در زمان جستجوی شرکت کنندگان در آزمون ، هنگام انتخاب کاربران برای آزمایش ، مشخصات روانشناسی و دموگرافیک را در نظر بگیرید

اهداف و وظایف واضح را طراحی کنید. مطمئن شوید که یک گردش کار با اهداف روشن ایجاد می کنید. شما می توانید محدوده خطاها یا چالش هایی را که هر کاربر تجربه می کند را بهتر مشاهده کنید. تجربه کاربری در طراحی وب

تست و آزمایش انجام دهید. خود را درگیر آزمایش واقعی کنید تا ببینید کاربران واقعی چگونه با محصول شما تعامل دارند. شما می توانید بینش بیشتری نسبت به تجربه کاربر نسبت به خواندن نتایج آزمایش به دست آورید.

بعد از آزمون مصاحبه انجام دهید. چند دقیقه با شرکت کنندگان در آزمون برنامه ریزی کنید تا سوالات ساده ای در مورد محصول، وظایف و برداشت کلی از محصول بپرسید. یک بحث سریع با شرکت کنندگان در آزمون می تواند جزئیات بیشتری در مورد تجربیات آنها به شما بدهد.
روندهای طراحی به سرعت تکامل می یابند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که شیوه های اساسی طراحی ثابت می مانند. طراحان فقط چند لحظه فرصت دارند تا توجه افراد را به خود جلب کنند قبل از اینکه وب سایت شما را ترک کنند و برای کاربرپسندتر اقدام کنند.

تجربه کاربری در طراحی وب

تجربه کاربری چیست و چرا برای کاربران و وب سایت ها مهم است؟

امروزه بیشتر بازاریابان وب سایت بر تجربه کاربری تاکید دارند. موضوع حتی به جایی رسیده که عبارت UX یا تجربه کاربری بسیار فراگیر شده است. حالا این گزینه معمولا توسط افرادی که معنی آن را می دانند و کسانی که حتی نمی دانند ، نادیده گرفته می شود. واقعا مایه تاسف است زیرا درک معنای تجربه کاربری و سودمندی آنها در تجارت کسب و کارها و صاحبان وب سایت ها بسیار مهم است. تجربه کاربری یکی از بزرگترین عوامل موفقیت یک وب سایت هستند. یک سایت با تجربه کاربری ضعیف نه تنها عملکرد بدی دارند ، بلکه در دراز مدت به کسب و کار و برندتان آسیب می زند.

 

تعریف تجربه کاربری در وب سایت و طراحی

تجربه کاربری «ux» که طبق تعریف ، تجربه یک فرد با وب سایت شرکت را شامل می شود. شامل تمامی جنبه های تجربه مصرف کننده از جمله همه چیزهایی است که می بینند ، می شنوند و واکنش های احساسی آنها را شامل می شود و عوامل مختلفی وجود دارد که بر تجربه کاربر تاثیر گذار هستند. اصلی ترین آنها قابلیت استفاده ، سودمندی ، اعتبار ، مطلوبیت و دسترسی و ارزش می باشد.

از نظر طراحی وب ، بهترین روش های تجربیات کاربری در ایجاد یک وب سایت ، استفاده آسان و جذاب برای مصرف کنندگان می باشد. این کار معمولا با استفاده از محتوا ، تصویر ، رسانه در ایجاد پاسخ های احساسی می شود. تجربه های کاربری یا طراحی UX از اهمیت زیادی برخوردار هستند و یک طراحی بد باعث آسیب دیدن وب سایت و ترک بازدیدکنندگان می گردد.

تجربه کاربری در طراحی وب

اهمیت تجربه کاربر در طراحی UX وب سایت

تجربه کاربری برای طراحی وب سایت ها بسیار مهم است زیرا به طور قابل توجهی بر نرخ تبدیل تأثیر می گذارد. نحوه ظاهر و عملکرد یک وب سایت عواملی هستند که مستقیما بر جذابیت یک محصول در مصرف کننده و شانس خرید آن موثر هستند. در اینجا چند نمونه حقایق که بر اهمیت ایجاد یک تجربه کاربری مثبت تاثیر می گذارند را خدمتتان توضیح می دهیم.

مطالعات تخمین می زند که بیش از 55 درصد بازدیدکنندگان کمتر از 15 ثانیه در یک وب سایت صرف می کنند. بهترین روشها توصیه می نمایند که بر روی جذب کاربر در 59 ثانیه یا کمتر تمرکز نمایید. تقریبا 40% از مردم  وب سایت هایی که بسیار کند بارگذاری می شوند ، را سریعا ترک می کنند. مطالعات نشان می دهد که 94 درصد از کاربرانی که به یک وب سایت اعتماد ندارند به دلیل طراحی آن چنین می کنند. پیمایش آسان و محتوای اصلی و جذاب دو مورد از مهمترین عواملی هستند که بر مدت زمانی که کاربر در سایت می گذراند و تجربه کاربر تأثیر می گذارد.

تجربه کاربری در طراحی وب

طراحی صفحات وب ux

تجربه کاربری در طراحی وب

چه چیزهایی UX یک وب سایت را برجسته می کند؟

چندین عامل وجود دارد که می تواند به یک تجربه کاربری مناسب در برنامه های وب سایت یا تلفن همراه کمک کند. عناصر تجربه کاربری به شرح زیر می باشد:

محتوای درج یک و مرتبط

علاوه بر عملکرد کلی وب سایت یا برنامه ، به محتواهای مرتبطی نیاز دارند که در نهایت برای کاربران مفید باشد. محتوا بسته به ویژگی خدمات یا محصولات توزیع شده تنظیم می گردند. علاوه بر این ، باید یک بینشی درباره اینکه چگونه می توانند مشکلات متمایز را برای مخاطبان هدف حل می کند. به همین دلیل است که داشتن وبلاگ در سایت بیش از حد ضروری است و می تواند به تجربه کاربری عالی کمک کند. تجربه کاربری در طراحی وب

رابط کاربری 

اصلا کافی نیست که وب سایت تان را با اطلاعات پر کنید. این اطلاعات نیاز به دسترسی آسان دارد ، این می تواند با یک رابط کاربری خوب ارائه شود. بهترین رابط در واقع طبیعی و شهودی به نظر می رسند. برای اینکار وب سایت تان باید از لحاظ فونت ، اندازه فونت ، رنگ ها و طرح کلی سایت سازگار داشته باشد.

تجربه کاربری در طراحی وب

استفاده آسان و ساده

یک نوار پیشمایشی ، منوی کشویی ، پیوند به صفحه اصلی در هر صفحه یا یک نوار جستجو می تواند به تجربه کاربری عالی در سایت تان کمک کند. سایت ها باید دارای قابلیت آسان و ساده ای باشند.

تجربه کاربری در طراحی وب

اعتبار سایت :

برای اینکه وب سایت تان مورد توجه قرار بگیرد ، باید بر روی تمرکز زیاد در قابلیت اعتماد افراد طراحی شود. می توانید یک گواهی SSL به آن اضافه کنید، که اعتبار زیادی را در هنگام ارسال اطلاعات شخصی کاربر در وب‌سایت یا برنامه شما به آن اضافه می‌کند. تجربه کاربری در طراحی وب

پاسخ های خودکار

اتوماسیون می تواند تعامل بهتری با کاربر داشته باشد و حس توجه به جزئیات را فراهم نماید. یک ربات چت در سایت می تواند به مجموعه از سئوالات پاسخ دهد. این واقعا مفید بوده زیرا کاربر مجبور نیست منتظر پاسخ بماند ، به سادگی به آن دسترسی پیدا می کند. علاوه بر این ، همیشه می توانید برای افرادی که در خبرنامه عضو و مشترک می شوند ، پاسخ های خودکار ارسال نمایید. استقبال کاربران از وب سایت شما باعث اعتماد و اعتبار زیادی می گردد.

تجربه کاربری در طراحی وب

تعامل مبتنی بر انسان

فقط پاسخ های خودکار کافی نیست ، باید ایده های ارتباط آنلاین (مانند فرم ها) را نیز داشته باشد. شما باید یک تیم خدمات مشتری داشته باشید که به موقع هر درخواستی را پاسخ دهید. اگر اینکار را انجام ندهید ، کاربران دیگر از سایت شما بازدید نخواهند کرد ، به سادگی بازدید فعلی تان را از دست می دهید.

تجربه کاربری در طراحی وب

 

نکات پایانی تجربه کاربری در طراحی وب:

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت  طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. همچنین صفحه خدمات طراحی سایت نیکداد را برای این کار نگاه کنید. شرکت نیکداد بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. تجربه کاربری در طراحی وب

همچنین سئو سایت برای موتورهای جست و جو و  تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت نیکداد خدمات طراحی سایت تهران ،تبلیغات گوگل و سئوسایت را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. به پایان مقاله تجربه کاربری در طراحی وب رسیده ایم که اگر در این زمینه هر گونه سوالی داشتید می توانید آن را با ما مطرح نمایید.

تجربه کاربری در طراحی وب

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =