طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

اهمیت سئو و ترافیک در طراحی وب سایت

اهمیت سئو و ترافیک در طراحی وب سایت
زمان مطالعه: 19 دقیقه

سئو و طراحی وب سایت

مقدمه:

سئو و بهینه سازی سایت و افزایش ترافیک با طراحی سایت کاملا ارتباط مستقیم دارد. یک وب سایت موفق باید بهترین روش های سئو را در پیش بگیرد که شامل ارائه تجربه سازگار با موبایل، زمان بارگذاری سریع، لینکسازی خارجی و لینک سازی داخلی و تمامی کارهایی که به رتبه بندی و درک بهتر سئو کمک می کند را انجام دهد. امروزه شرکت ها و وب سایت های موفق تمامی راهکارهای سئو را منطبق با قوانین گوگل انجام می دهند تا در بهترین نتایج موتورهای جستجوگر قرار بگیرند و منجر به افزایش رتبه و ترافیک برای آنها شود. سئو و طراحی وب سایت امروزه بسیار حائز اهمیت شده است. اگر شما سایتی که در حال ساخت آن هستید را به خوبی سئو و طراحی وب سایت مناسبی انجام ندهید، قطعا با شکست روبرو خواهید شد. سئو و طراحی وب سایت امروزه در گروه هم کار می کنند.

 

چرا سئو در طراحی وب سایت مهم است؟

چرا سئو و طراحی سایت مهم است؟

با توجه به اینکه طراحی سایت با جنبه های بصری ارتباط دارد، سئو بر نحوه یافتن یک سایت تاثیر می گذارد، شاید فکر کنید که سئو و طراحی سایت دو طرف جدا از یک معادله هستند. این تا حدی درست است ولی طراحان و سئوکارها وظایف متفاوتی را انجام می دهند و نباید انتظار داشت که یکی کار دیگری را انجام دهد.

البته این جمله بدان معنی نیست که سئو و طراح سایت باهم دیگر کار نمی کنند. این دو باهم می توانند تأثیر فوق‌العاده‌ای بر درآمد شرکت داشته باشند. به همین دلیل، اگر به طراحی یا طراحی مجدد سایت فکر می کنید، بسیار مهم است که به فکر سئو کردن سایت تان نیز باشید. به همین دلیل سئو و طراحی وب سایت در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

 

طراحی وب سایت در کنار سئو سایت اهمیت دارد زیرا:

  • طراحی مجدد یک سایت می تواند به طور کامل تمام کارهای سئویی که انجام داده اید را پاک نماید یا به آنها آسیب برساند. بسیاری از شرکت ها یک سایت جدیدی راه اندازی می کنند و یا سایت خود را به دامین جدید منتقل می کنند و مشاهده می نمایند که پیشرفت سئو آنها یک شبه ناپدید شده یا اصلا آنها فراموش کرده اند که تغییر مسیر 301 را تنظیم نمایند. ریدایرکت 301 به موتورهای جستجوگر می گوید که چطور یک صفحه جابه جا شده را پیدا نمایند. نباید سئو و طراحی وب سایت را در اینترنت فراموش کنید.

 

  • سئو می تواند بر روی طراحی سایت تاثیر بگذارد، زمانی که بهترین روش های سئو مرتبط با طراحی وب را در نظر میگیرید، همانند بهینه سازی سرعت سایت و معماری وب سایت، اغلب متوجه می شوید که این عوامل مستقیماً بر نحوه طراحی سایت شما تأثیر می گذارد. اگر از سئو صرف نظر کنید، قطعا برای رتبه بندی و ایجاد ترافیک دچار مشکل خواهید شد. سئو و طراحی وب سایت را باید به شیوه های کاملا حرفه ای انجام دهید. در طراحي وب سايت حرفه اي باید سئو انجام دهید. سئو سایت امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

اهمیت های طراحی سایت و سئو:

اگر بعد از طراحی صفحات وب، سئو را نادیده بگیرید، قطعا با توجه به وقت و هزینه ای که کرده اید، نتایج دلخواه تان را بدست نمی آورید و ترکیب سئو و طراحی سایت باهمدیگر کاملا هوشمندانه تر بوده و می توانید از طریق وب سایت تان و طراحی آن پایه استراتژی سئو تان را ایجاد نمایید. حتما دوست دارید بدانید سئو چیست ، در واقع همان روش های بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر را می گویند. هزینه سئو سایت امروزه به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از آنها کلمات کلیدی و قرار گیری آنها در صدر نتایج گوگل است. همچنین هزینه ساخت سایت نیز در طراحی وب سایت از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

بهینه سازی طراحی سایت و سئو

 

8 فاکتور برای بهینه سازی طراحی سایت و سئو

حالا که ارتباط میان طراحی و سئو را کامل درک کرده اید، نگاهی به جنبه های خاص وب سایت تان که تحت تاثیر هردو قرار می گیرند می اندازیم که چگونه می توانید آنها را برای طراحی سایت و سئو بهینه سازی نمایید.

 

طرح ها

عناصر اصلی طراحی سایت که باید توسط طراح شما تعیین شود، با این حال  در این بخش چند نکته وجود دارد که باید برای اهداف سئو در نظر داشت:

1. کدهای سایت

طراحان درباره کدهایی که برای ارائه عناصر اصلی در طراحی وب سایت استفاده می کنند، بسیار محدودیت دارند، بیشتر طراحان وب به اچ تی ام ال و سی اس اس پایبند هستند و البته دلایل خاص خودشان را نیز دارند. اگرچه سایت های فلش ممکن است جالب به نظر برسند، اما بهینه سازی آنها دشوارتر است و در نتیجه شانس زیادی برای رتبه بندی مناسب در موتورهای جستجو ندارند. به طراحان خود بگویید که از صفحات فلش دوری کرده و به فکر سئو سایت تان باشند.

2. سازگاری با موبایل

تعداد زیادی از کاربران سایت امروزه از موبایل و تلفن های هوشمند برای وبگردی استفاده می کنند و سایت شما باید برای همه آنها قابل دسترس باشد. این نه تنها تجربه کاربری بهتری ارائه می کند، بلکه شانس شما را برای رتبه بندی مناسب تلفن همراه (گوشی های همراه یک عامل مهم در رتبه بندی گوگل به حساب می آیند) بیشتر می نماید. بهتری راه حل برای رفع این مشکل، استفاده از طراحی واکنش گرا است که باعث می شود سایت تان در تمامی دستگاه ها و مرورگرها قابل دسترسی باشد. طراحی ریسپانسیو می تواند محتوای تکراری را از بین ببرد.(البته اگر شما یک سایت موبایلی جداگانه داشته باشید چنین اتفاقی ممکن است بیافتد.)

3. خوانایی

البته طراحان در درجه اول بر روی عناصر غیر متنی سایت تمرکز می کنند، ولی مهم است که فونت ها و اندازه هایی را که انتخاب می کنید، خواندن مطالب باید برای بازدیدکنندگان آسان باشد. طراح شما باید بداند که فضای زیادی برای کپی باقی بگذارد. برای اینکه بتوانید رتبه خوبی داشته باشید به محتوای آموزنده و بهینه زیادی نیاز دارید و طراحی که فقط با چند جمله خوب بسنده کند، باعث مشکلات و ناکامی در سئو شما می شود.

بهینه سازی طراحی سایت

 

تصاویر

ممکن است فکر کنید که متن ها تنها عنصر سایت شما هستند که باید بهینه شوند، اما اینطور نیست و در زمان آپلود تصویر نیز باید به فکر بهینه سازی و سئو عکس ها نیز باشید.

4. نام فایل ها

همه عکس های شما باید برای سئو بهتر، دارای نام فایل توصیفی و منطقی باشند. اگرچه گاهی افراد نام هایی همانند «IMG_0035.jpg» برای تصاویر خود استفاده می کنند، که اصلا مناسب نیست. نام تصاویر می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا تصاویر شما را ببینند و آنها را در متن قرار دهند.

5. اندازه فایل

اگرچه تصاویر بزرگ و با کیفیت مطمئنا از لحاظ بصری جذابتر هستند، طراح شما باید سعی کند اندازه فایل را تا حد امکان کوچک نگه دارد. فایل های بزرگ می توانند زمان بارگذاری صفحه را گاهش دهند، نه تنها تجربه کاربری ضعیفی ارائه می دهند، بلکه نرخ پرش شما را نیز افزایش می دهند که به رتبه بندی سایت تان آسیب می رساند.

6. تگ های Alt

تصاویر شما علاوه بر نام فایل ها، باید تگ های جایگزین نیز داشته باشند. این توصیفات به موتورهای جستجو کمک می کند تا آنچه را که به تصویر کشیده اند، تعیین کنند و کاربران می توانند زمانی که ماوس را بر روی یک تصویر قرار می دهند، آن را بخوانند. تگ‌های Alt همچنین به کاربران کم بینا (و کاربرانی که مرورگرهایشان فایل‌های شما را پشتیبانی نمی‌کند) کمک می‌کند تا بفهمند چه چیزی نشان داده می‌شود، به همین خاطر برای دسترسی بسیار اهمیت دارند.

 

معماری سایت

 

معماری سایت

میزان تأثیری که طراح شما بر معماری سایت شما می گذارد، بسته به میزان مشارکت شما (یا سئوی سایت) در این فرآیند متفاوت است، اما نقش مهمی در توانایی سایت شما برای رتبه بندی دارد. معماری سایت ارتباط مستقیمی با سئو و طراحی وب سایت دارد و در اینجا چیزی است که باید در نظر داشته باشید:

7. ناوبری

ناوبری یکی از مهم ترین اجزای یک تجربه کاربری عالی است و به همین دلیل باید آن را ساده نگه دارید. هرچه بازدیدکنندگان سایت شما راحت تر بتوانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند، احتمال تبدیل آنها بیشتر می شود. استفاده آسان از ناوبری همچنین احتمال گیج شدن بازدیدکنندگان و خروج از سایت شما را کاهش می دهد که می تواند نرخ پرش شما را کاهش دهد و رتبه شما را بهبود ببخشد.

8. ساختار URL

هر یک از صفحات شما باید یک URL توصیفی داشته باشد که محتوای صفحه را توصیف کند. کلمات باید با خط فاصله تقسیم شوند (نه زیر خط)، و می توانید چند کلمه کلیدی مرتبط را وارد کنید.

آدرس‌های اینترنتی با کلمات توصیفی (برخلاف اعداد و حروف تصادفی) به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا صفحات شما را درک کنند و همچنین به خاطر سپردن آن‌ها برای بازدیدکنندگان سایت نیز آسان‌تر خواهد بود.

 

سوالات متداول

 

طراحی وب و سئو چگونه به هم مرتبط هستند؟

در نهایت هدف هر دو طراحی وب و سئو ارائه یک تجربه عالی به کاربران است. بنابراین در حالی که طراحان بیشتر روی اجزای زیبایی شناختی یک سایت تمرکز دارند، سئو کاران بیشتر بر جنبه های کسب رتبه های مناسب در موتورهای جستجو تمرکز دارند. نتیجه مطلوب یکسان است سایتی که به بازدیدکنندگان آنچه را که می خواهند، می دهد و به موفقیت کسب و کارها کمک می کند. برای اینکه به بازدیدکنندگان خود اطلاعاتی را برای تبدیل شدن به مشتری نیاز دارند، ارائه دهید. سایت شما باید هم کاربردی باشد و هم از لحاظ بصری جذاب به نظر برسد. دو ویژگی که یک طراح خوب باید بتواند به آنها دست یابد و همچنین باید برای یافتن مشتریان بالقوه تلاش کند که مسئولیت آن بر عهده سئو کار است.

طراحی سایت مهمتر است یا سئو؟

برخی از صاحبین سایت ها فکر می کنند که طراحی عالی می تواند روی سئو بد بیشتر تاثیر بگذارد یا برعکس، می خواهند بدانند کدام یک مهم تر است. با این حال، پاسخ هیچ کدام نیست. به بیان ساده، سئوی قوی چیزی است که کاربران را به سوی سایت شما می کشاند و طراحی عالی همان چیزی است که آنها را در آنجا نگه خواهد داشت. قطعا داشتن سایت زیبا و جذاب اگر کسی آن را نبیند کاملا بی فایده است، داشتن سایتی که در رتبه اول موتورهای جستجو قرار بگیرد و به شما کمکی نمی کند اگر طراحی ضعیف شما باعث ترک بازدید کنندگان خواهد شد و به رتبه شما نیز آسیب می زند.

طراحی سایت مهمتر است یا سئو؟

 

چگونه طراحی وب سایت و سئو را در کسب و کار خود تمرین کنیم

از آنجایی که طراحی وب و سئو بسیار بهم دیگر مرتبط هستند، باید مطمئن شوید که آنها به خوبی با یکدیگر کار می کنند. به همین دلیل است که باید از فرآیند بسیار رایج استخدام یک طراح برای چیدمان و ایجاد سایت و سئو به عنوان یک فکر عالی استفاده نمایید. هم یک طراح و هم سئوکار باید در مراحل اولیه پروژه شما دخیل باشند. این به طراح سایت کمک می کند تا معماری سایتی را ایجاد نموده و کاملا سئو پسند باشند و همچنین فرصتی برای سئو نیز ایجاد می کند تا در رتبه های خوبی قرار بگیرید.

شاید با خودتان فکر کنید که بهترین راه برای اطمینان از طراحی و بهینه سازی سایت این است که یک فردی را استخدام کنید که هم به طراحی سایت و هم سئو کاملا مسلط باشد، اما اگر این همان چیزی است که مد نظر شماست، باید بسیار مراقب باشید. این دو موضوع کاملا از هم جدا هستند و بهتر است افراد متخصص آن را انجام دهند و هرکدام دارای موارد بسیار زیادی است که هیچ موقع یک طراح سایت نمی تواند کاملا تخصصی قطعا یک سئو کار عالی باشد.

یکی از بهترین روش ها و راه حل ها این است که از شرکت های تبلیغاتی و شرکت های طراحی سایت و سئو و بهینه سازی نظیر سایت نیکداد استفاده نمایید. به راحتی می توانید با کارشناسان ما در گروه Nikdad تماس بگیرید و سئو و طراحی سایت تان را به متخصصان و برنامه نویسان ما بسپارید.

 

طراحی وب و سئو

 

طراحی وب و سئو را برای سایت خود موفقیت آمیز کنید

از میان طراحی وب و سئو رابطه های پیچیده ای وجود دارد، تیم نیکداد با استعدادهای طراحی درخشان، توسعه دهنده های حرفه ای و سئوکاران عالی توانسته به مشتریان خود از لحاظ بصری و کاربری کمک زیادی کند. ما تا به امروز سایت های زیادی را طراحی و سئو کرده ایم که در بخش نمونه کارها می توانید آن را ملاحضه نمایید. سعی کنید آموزش های لازم را در زمینه سئو و طراحی وب سایت مشاهده نمایید.

 

 

یک نقشه کلمات کلیدی ایجاد کنید

بر اساس صنعت و محصولات، خدماتی که کسب و کارتان ارائه می دهد، از قبل ایده خوبی درباره اینکه وب سایت شما باید شامل چ صفحاتی باشد، داشته باشید. جایی که صاحبان مشاغل و طراحان وب سایت معمولا اشتباه می کنند، این است که هر محصول و خدمات را به یک گروه کلید واژه مشخص تقسیم نمی کنند.

تصور کنید که در حال طراحی سایت عمل جراحی پلاستیک هستید که در کار لیفت صورت و لیفت باسن متخصص هستند. ممکن است تصمیم بگیرید که می خواهید یک صفحه اصلی و یک صفحه جراحی در سایت داشته باشید. متأسفانه، صفحه جراحی شما احتمالاً برای هیچ یک از روش های شما رتبه خوبی نخواهد داشت زیرا به یک گروه از کلمات کلیدی پاسخ نمی دهد. جستجوگری که به دنبال لیفت صورت است احتمالا نمی خواهد صفحه ای که درباره لیفت باسن و لیفت صورت هستند را باهم بینند. آنها می خواهد صفحه ای را که فقط درباره لیفت صورت است را مشاهده نماید. صفحه لیفت صورت شما در نتایج گوگل ظاهر نمی شود و این موضوع اصلی شما مشخص نیست.

ابزارهای مهم سئو:

برای بهترین بهینه سازی موتور جستجو، باید یک صفحه اصلی، یک صفحه لیفت صورت و یک صفحه لیفت باسن طراحی کنید. صفحه اصلی شما می تواند به طور کلی در مورد عمل جراحی پلاستیک باشد، اما صفحات فرعی شما باید بر روی عملیات مربوطه خود تمرکز کنند. ابزارهای مختلفی در زمینه سئو و طراحی وب سایت وجود دارد که باید به آنها مسلط باشید.

از ابزاری مانند SEMrush برای شناسایی کلمات کلیدی که باید استفاده کنید بهره ببرید. این یک ابزار پولی است که حدود 100 دلار در ماه هزینه دارد، اما به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که افراد چه کلمات کلیدی را آنلاین جستجو می کنند.( البته در سایت نیکداد می توانید از کارشناسان ما این ابزار را با قیمت بسیار مناسب تهیه نمایید.) هنگامی که فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط برای وب سایت خود را بررسی کردید، آنها را به گروه های جداگانه تقسیم کنید و هر صفحه را برای آن عبارات جستجو بهینه کنید.

نام دامنه

 

نام دامنه

انتخاب نام دامین یک تصمیم فوق العاده مهم است که اگر استراتژی توسعه نام تجاری مورد سنجش قرار بگیرد، طبیعی است که باید نام برند خود را در نام دامنه تان بگنجانید. در حالی که این یک حرکت تجاری کاملا خوب است، یک استراتژی خوب برای سئو و طراحی وب، گنجاندن یک کلمه کلیدی در نامه دامنه شما است. در زمان انتخاب نام دامنه حتما باید سئو و طراحی وب سایت را لحاظ کرد تا بهترین نام را برگزینید.

علی رغم الگوریتم 2012 گوگل برای جلوگیری از رتبه بندی سایت های هرزنامه و با کیفیت پایین با نام های دامنه تطابق دقیق (EMD)، تا زمانی که وب‌سایت شما با کیفیت بالا باشد، همچنان مزایایی برای گنجاندن کلمه کلیدی در دامنه شما وجود دارد. داشتن یکی از کلید واژه های اصلی هدف در نام دامنه به پیوند دادن نهاد تجاری شما با یک موضوع خاص کمک می کند. مثلا یک وب سایت کسب و کار محلی ممکن است نام شهر خودش را در نام دامنه قرار دهد تا به تقویت اعتبار دیجیتالی تان در آن مکان کمک کند.

چرا نام دامنه مهم است؟

به خاطر داشته باشید که نام دامنه شما باید با چشم انداز کسب و کار شما هماهنگ باشد. اگر امیدی به رشد کسب و کار خود به یک سازمان سراسری، سراسری یا جهانی دارید، باید از درج یک شناسه محلی در دامنه خود اجتناب کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از یک کلمه کلیدی موضعی در نام دامنه خود استفاده کنید که محلی بودن شما را محدود نمی‌کند. استفاده از نام برند خود به همراه یک کلمه کلیدی مرتبط رویکرد خوبی است که نتایج سئوی شما را تسریع می کند. اگر مدل کسب و کار شما تغییر کند، این نیز می تواند محدود کننده باشد و شما باید فراتر از کلمه کلیدی در نام دامنه خود تکامل پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر نایک نام دامنه nikeshoes.com را در حین ایجاد حضور دیجیتالی خود انتخاب می کرد، ظرفیت خود را برای رتبه بندی برای سایر پوشاک مانند شلوار ورزشی و هودی محدود می کرد. همیشه هنگام انتخاب نام دامنه، برند و استراتژی سئوی خود را متعادل کنید.

 

میزبانی و هاستینگ وب سایت:

میزبانی و هاستینگ وب سایت:

هاست سایت یکی از بخش های اصلی در سئو و بهینه سازی سایت می باشند که باید برای سریعتر باز شدن، تضمین کیفیت و امنیت آنها از بهترین هاستینگ ها بهره ببرید.

قطعا تهیه یک هاست ارزان قیمت درست است که یک حرکت مالی کوتاه مدت و عالی به حساب می آید اما ممکن است از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و وب سایت ها را کندتر کند. سایت های کند قطعا تاثیر منفی بر سئو دارند، نرخ پرش شما را افزایش می دهند و تبدیل مشتری را نیز کاهش خواهند داد.

یک هاست گران قیمت تر قطعا امنیت بالاتری خواهد داشت و باعث می شود تا آسیب کمتری به سایت شما از طریق هکرها ایجاد شود. اگر هم اتفاقی برای سایت تان به وجود بیاید، یک ارائه دهنده هاست خوب معمولا پشتیبانی قوی تری داشته و آن را به خوبی بازیابی می کند. هنگام انتخاب میزبان، تعادلی بین هزینه و ویژگی ها پیدا کنید.

CMS / پلتفرم سایت

CMS / پلتفرم سایت

بسیاری از سئو وب سایت های شما به پلتفرم طراحی سایت یا نوع CMS تان بستگی دارد. توسعه دهندگان پیشرفته تر ممکن است تصمیم بگیرند که یک سایت کاملا سفارشی بسازند. با این حال، اکثر کسب و کارها از نوعی سیستم مدیریت محتوا (CMS) یا سایت سازها برای ایجاد وب سایت استفاده می کنند و مدیریت کردن سایت ها را نیز آسانتر می کند. سئو و طراحی وب سایت و انتخاب cms برای کاربران بسیار حائز اهمیت است.

یکی از محبوب ترین پلتفرم ها برای طراحی سایت ها، وردپرس می باشد. طراحی سایت وردپرس برای اهداف سئو بسیار مناسب هستند و به کسب و کارها این قابلیت را می دهد تا به راحتی بعد از طراحی سایت آنها را مدیریت نمایند.

پلتفرم های دیگری مانند Wix، Squarespace، Weebly یا Shopify وجود دارند. هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند، اما ما به دلیل تطبیق پذیری و پایگاه کاربری گسترده آن، استفاده از وردپرس را به شدت توصیه می کنیم. از آنجایی که افراد زیادی از WP استفاده می کنند، در صورت بروز مشکل، منابع زیادی در اینترنت وجود دارد.

وردپرس دارای بسیاری از ویژگی های سئو داخلی است و این ویژگی ها به شما امکان می دهند تا عنوان متا، عنوان صفحه، URL و توضیحات متا خود را به راحتی ویرایش کنید. این ویژگی ها اغلب توسط طراحان وب نادیده گرفته می شوند زیرا ارتباط کمی با زیبایی صفحه دارند.

 

سرعت بارگذاری صفحه

سرعت بارگذاری صفحه

سرعت لود سایت از اهمیت زیادی برخوردار است، اگر سایت شما دارای المان های گرافیکی و منابع بزرگ و پرحجمی هستند، قطعا با کندی سرعت مواجه خواهید شد. همچنین امروزه دسترسی به وب سایت ها با گوشی های تلفن همراه با اتصالات کندتر و ضعیف تر انجام می شود، اگر سایت شما برای بارگذاری سریع از تلفن همراه سخت باشد، بازدیدکنندگان و رتبه بندی تان را از دست خواهید داد.

در جولای 2018، گوگل به روز رسانی سرعت خود را ارائه کرد که بر رتبه بندی وب سایت هایی که سرعت بارگذاری فوق العاده کندی دارند تأثیر منفی می گذارد. اهمیت روزافزون زمان بارگذاری وب سایت باعث ایجاد تعادل بین طراحی وب و بهینه سازی موتور جستجو می شود. ارتباط سئو و طراحی وب سایت نقش مهمی در سرعت و بارگذاری website ها دارد.

 

یک طراحی سئو پسند باید شامل موارد زیر باشد:

تصاویر با اندازه مناسب – تصاویر بزرگ را آپلود نکنید و اجازه دهید CMS شما آنها را به اندازه کوچک کند.
تصاویر فشرده – فایل های تصویر را فشرده کنید تا سریعتر بارگیری شوند.
فایل های CSS و جاوا اسکریپت کوچک و ترکیبی – درخواست های کمتر روی سرور می تواند به سرعت بارگذاری صفحه کمک کند.
بدون تغییر مسیر – مطمئن شوید که هنگام تغییر URL صفحه، تغییر مسیرهای غیر ضروری در سایت شما وجود ندارد.
بدون تصاویر با پیوند داغ – شامل کدی باشد که سایت های دیگر را از تعبیه یکی از تصاویر بومی شما در صفحات خود محدود می کند. این از سرور شما برای بارگذاری تصاویر برای مخاطبان خود استفاده می کند.
متخصصان سئو اغلب با طراحانی که سرعت بارگذاری یک وب سایت را نادیده می گیرند مشکل دارند. شاید بزرگترین راهکار سئوی توسعه وب سایت در این مقاله، در نظر گرفتن عواقب همه عناصر طراحی در یک سایت باشد.

طراحان و توسعه دهندگان می توانند از Google PageSpeed ​​Insights و ابزار Lighthouse در Chrome Dev Tools برای شناسایی و حل مشکلات بارگیری استفاده کنند. برای اینکه به راحتی ریدایرکت های داخلی یا تصاویر با اندازه فایل های بزرگ را پیدا کنید، از Screaming Frog برای خزیدن در سایت خود استفاده کنید.

تجربه کاربری (UX)

تجربه کاربری (UX)

تجربه کاربری یک جنبه مناسبی از وب سایت است که طراحان معمولا بهتر از کارشناسان سئو آن را مدیریت می کنند. مخالفت با این واقعیت سخت است که یک سایت زیبا و الهام بخش برای کاربران عالی است. وقتی صحبت از UX به میان می آید، طراحی وب سایت و سئو معمولاً بر سر قصد کاربر در تضاد هستند. یک صفحه اصلی زیبا یک کاربر را تحت تاثیر قرار می دهد، اما صفحه اصلی به چه منظوری خدمت می کند؟ اگر صفحه اصلی شما نیازهای یک بازدید کننده را در نظر نمی گیرد و به آنها کمک نمی کند تا قدم بعدی آگاهانه را انجام دهند، مشکل دارید. امروز در زمان ساخت تجربه کاربری باید اصول سئو و طراحی وب سایت را بلد باشید تا بتوانید بهترین نوع آنها را پیاده سازی نمایید.

یک روش عالی برای کشف مشکلات احتمالی UX در وب سایت، نصب Google Analytics و تجزیه و تحلیل دوره ای رفتار بازدیدکنندگان است. گزارش جریان رفتار راهی آسان برای مشاهده مکان ورود و خروج کاربران به سایت شما است. اگر نرخ پرش در هر صفحه ای بالا به نظر می رسد، A/B را امتحان کنید اجزای مختلف سایت را امتحان کنید. تجربه کاربری در سئو و طراحی وب سایت اهمیت زیادی دارد.

ویژگی های بالقوه ای که می توانید در سئو و طراحی وب سایت آزمایش کنید عبارتند از:

– ناوبری سایت
– سبک های دکمه فراخوان
– متن دکمه Call to action
– مکان های فراخوان برای اقدام
– محتوای رایج صفحه
– قرار دادن شاخص‌های اعتماد مانند مطالعات موردی، گواهی‌نامه‌ها و اعتبارسنجی
– حتما سرعت بارگذاری صفحه را نیز در نظر داشته باشید. یک سایت کند نه تنها برای عملکرد سئو مضر است، بلکه برای کاربران نیز مشکل ساز است.

نمایه سازی و خزیدن

نمایه سازی و خزیدن

برای اینکه موتورهای جستجو به راحتی به صفحات وب شما دسترسی داشته باشند، باید چند قطعه فنی سئو را در جای خود داشته باشید. این قطعات عبارتند از:

– ناوبری خوب در سراسر سایت
– یک نقشه سایت
robots.txt و متا روبات غیر محدود کننده
– معماری اطلاعات خوب
– پیوندهای داخلی

– طراحان تقریباً همیشه عناصر ناوبری خوبی را شامل می شوند (هدر، پاورقی و نوار کناری) زیرا آنها بخش استاندارد طراحی وب هستند. با این حال، قطعات دیگر بیشتر در پشت صحنه عمل می کنند. فراموش کردن گنجاندن آنها می تواند مانع بزرگی برای سئوی سایت شما باشد. ربات ها نیز در سئو و طراحی وب سایت نقش دارند.

 

نقشه های سایت

نقشه های سایت

SiteMap باید کاملا حرفه ای برای فهرست مطالب و بازدیدکنندگان وب سایت ایجاد شود. هر دو برای یافتن توسط مخاطبان هدف شما مهم هستند و آنها اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت پیدا خواهند کرد. معمولا SiteMap XML یکی از بهترین روش ها برای ساخت نقشه سایت می باشد که ربات ها از طریق این نقشه های سایت می توانند به محتوای سایت شما پی ببرند.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، ایجاد نقشه سایت XML به آسانی با افزونه Yoast SEO به صورت رایگان امکان پذیر است. از سوی دیگر، نقشه های سایت HTML، اگر ناوبری هدر و پاورقی خوبی دارید، همیشه ضروری نیستند.

ایجاد نقشه سایت XML و ارسال آن به کنسول جستجوی گوگل یکی از اجزای حیاتی سئو برای توسعه دهندگان وب سایت است. نباید از ساخت نقشه سایت غافل شوید و این باعث می شود تا ترافیک سایت تان را محدود سازد و توانایی وب سایت تان را برای تبدیل به مشتری کم می کند. برای سئو و طراحی وب سایت حتما نقشه سایت استفاده نمایید.

 

ربات ها

Robots.txt فایلی است که می توانید با تایپ نام دامنه خود در نوار URL و افزودن robots.txt به انتهای آن دسترسی داشته باشید. این مانند لیست مهمانان در یک رویداد برجسته است … اما برای روبات ها. اگر یک ربات در لیست نباشد، نمی تواند به وب سایت شما دسترسی داشته باشد. ربات های Meta tag که می توانید آنها را در صفحات تان اضافه نمایید تا مثلا صفحات خاصی را در فهرست موتورهای جستجوگر محدود سازید. ربات ها نقش زیادی در سئو و طراحی وب سایت کاربران دارند پس باید حواستان باشد.

نقشه های سایت

دستورالعمل‌های روبات‌ها مهم هستند زیرا ممکن است به طور تصادفی دسترسی به وب‌سایت شما را محدود کنند. به عنوان مثال، توسعه دهندگان اغلب از robots.txt برای محدود کردن یک وب سایت در زمانی که در حال توسعه هستند، استفاده می کنند.

 

معماری اطلاعات و ساختار سایت

معماری اطلاعات مناسب یک جنبه مهم در بهینه سازی موتورهای جستجوگر است. معمولا یک وب سایت باید سازگاری مناسب با سئو داشته باشد تا به کاربران کمک نمایند که در کجای سایتتان قرار دارند. این به ایجاد طرح از محتوای شما کمک می کند تا بر رتبه بندی ارگانیک صفحات تاثیر بگذارند. معماری صفحات در گروه سئو و طراحی وب سایت اینترنتی می باشد که باید آنها را مد نظر داشت.

به عنوان مثال، طراحی سایت نفت و گاز ممکن است شامل محصولات مختلف مربوط به فرآیندهای بالادستی، میانی و پایین دستی باشد. در نظر بگیرید که اگر سایت شما چندین محصول مرتبط با بخش های مختلف زنجیره تامین O&G ارائه می دهد، چگونه می توانید URL های یک واحد LACT را ساختار دهید.

معماری اطلاعات و ساختار سایت

URL صفحه اصلی شما فقط نام دامنه اصلی شماست. شما باید صفحه اصلی خود را برای موضوع کلی وب سایت تان بهینه کنید. در این مورد، ممکن است صفحه اصلی خود را برای «تجهیزات نفت و گاز» بهینه کنید. سئو و طراحی وب سایت به شما کمک می کند تا سریعتر به اهداف تان برسید.

دایرکتوری شامل:

دایرکتوری بعدی پایین، شما زیربخش های منطقی خود را اضافه می کنید. برای سایت نفت و گاز شما، دایرکتوری های فرعی شما به شکل زیر خواهد بود:

com/upstream/
com/midstream/
com/downstream/

دایرکتوری بعدی حاوی هر یک از محصولات است که به دایرکتوری های فرعی شما مربوط می شوند. زیر شاخه برای واحد LACT شما، yourdomain.com/midstream/lact-unit/ خواهد بود. وقتی شخصی از این صفحه بازدید می‌کند، متوجه می‌شود که شما چندین محصول و محصول میان‌دستی برای بازارهای بالادستی و پایین‌دستی دارید.

این ساختار دایرکتوری همچنین به رتبه بهتر صفحه اصلی شما برای “تجهیزات نفت و گاز” کمک می کند زیرا موتورهای جستجو می توانند ببینند که شما مجموعه ای جامع از تجهیزات برای کل صنعت O&G دارید. به دلیل محتوای مفید در سایت شما، به احتمال زیاد نیازهای جستجوگر را برآورده خواهید کرد.

 

لینک های داخلی

پیوندهای داخلی لینک هایی از یک صفحه سایت شما به صفحه دیگر هستند. پیوندهای داخلی طبیعتاً ناوبری یا متنی هستند. قبلا جان مولر سخنگوی گوگل در مورد نحوه استفاده گوگل از پیوندهای داخلی در وب سایت شما صحبت نموده است. مولر خاطرنشان می کند که پیوندهای متنی در محتوای اصلی سایت شما متفاوت از پیوندهای ناوبری شما رفتار می شود. لینک های ناوبری برای موتورهای جستجو که نیاز به خزیدن وب سایت شما و فهرست بندی صفحات شما دارند، مهم هستند. آنها همچنین برای کاربران مهم هستند که وب سایت شما را کشف کنند و به سرعت آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.

لینک های داخلی

پیوندهای متنی به همین دلیل برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان وب مهم هستند، اما نشان می دهند که صفحه مقصد درباره چه چیزی است. به این خاطر که متن لینک به شما درباره اینکه بر روی چه سایتی کلیک می کنید، اطلاعات خواهد داد. شما باید به اصول سئو و طراحی وب سایت مسلط باشید تا بتوانید در این زمینه تصمیم گیری های مهم اتخاذ کنید.

مثال زیر:

به عنوان مثال تصور کنید که در حال طراحی سایت ساختمانی هستید. زمانی گوگل یک لینکی از «home» و URL را در صفحه اصلی سایتتان می بیند، می داند که شما به صفحه اصلی خودتان آنها را لینک داده اید. زمانی که شما مثلا در یک مقاله درباره انتخاب یک پیمانکار تجاری با متن لینک “”شرکت ساختمانی تجاری” آن را پیوند داده اید، گوگل به این موضوع واکنش نشان می دهد و برای آن سایتی که لینک شده است یک امتیاز در نظر می گیرد. برای سئو و طراحی وب سایت حتما از لینک های داخلی استفاده بکنید و آنها را در محتواهای تان بکار ببرید.

 

لینک های داخلی

استفاده از پیوندهای ناوبری و متنی هر دو برای پیمایش وب سایت شما مهم هستند. به طراحان کمک کند تا یک طراحی وب مناسب برای موتورهای جستجو ایجاد کنند که کاربران را نیز خوشحال کند. سئو و طراحی وب سایت توسط مدیران مختلف آموزش داده می شوند تا همه به این حوزه مسلط باشند.

سئو و طراحی وب سایت:

اهمیت seo و web design امروزه بسیار حائز اهمیت است و اگر شما صرفا یک سایت طراحی بکنید که برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی نشده باشد، هیچ درآمدی از آن سایت نخواهید داشت پس به فکر سئو و بهینه سازی صفحات وب سایت خود باشید. سئو و طراحی وب سایت امروزه جزو ضرورت های صنعت طراحی وب به حساب می آید.

 

برای طراحی وب سایت و سئو امروز با نیکداد تماس بگیرید

همین امروز با گروه نیکداد تماس بگیرید تا یک وقت مشاوره تعیین کنند تا در زمینه طراحی سایت و سئو و بهینه سازی و طراحی اپلیکیشن به شما کمک نمایند. در پایان اگر سوال هایی در زمینه سئو و طراحی وب سایت داشتید می توانید با کارشناسان ما آن را مطرح سازید.

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + دوازده =