طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

روش های سئو و بهینه سازی سایت

روش های سئو و بهینه سازی سایت
زمان مطالعه: 11 دقیقه

بسیاری از شما با اصطلاح سئو در ارتباط با بازاریابی دیجیتالی، کسب و کارهای آنلاین و به طور کلی از آنها در دنیای اینترنت شنیده اید، صرف نظر از اینکه متعجب می شوید که چند نفر به سادگی آنها را به یاد دارند و هرگز معنی آنها را نمی فهمند. اگر شما جزو این افراد هستید در ادامه با ما همراه باشید، در این مطلب چیزهای مهمی را در انجام استراتژی سئو بهینه سازی موتورهای جستجوگر به طور موثر یاد می دهیم و می خواهیم به شما بگوییم که:

– سئو و بهینه سازی سایت چیست و چرا از همیشه مهمتر است.
– اصول اولیه یک استراتژی سئو و بهینه سازی سایت (کلمات کلیدی، داده های متا، و لینک سازی، اجزای فنی).
– هشت تاکتیک خاص که شما را برای موفقیت در سئو بر اساس روندهای سئو آماده می کند.
– اهمیت سئو و بهینه سازی سایت در سال 2022

 

مقدمه

بر طبق سافاری دیجیتال، تقریباً 61 درصد از مدیران سایت ها اعتقاد دارند که سئو و بهینه سازی سایت کلید موفقیت آنلاین است، به همین دلیل است که مشاغل مدرن به طور متوسط 41 درصد از بودجه بازاریابی خود را به آن اختصاص می دهند. به طور خلاصه، صرف زمان برای ترسیم یک استراتژی سئوی مناسب می تواند نه تنها ترافیک آنلاین شما، بلکه در کل تجارت شما را متحول کند.

با توجه به شرایط کنونی دنیا، استفاده از اینترنت به همان میزانی است که قبلا بوده است.همه گیری بیماری کرونا باعث شد تا خرید آنلاین بیشتر انجام شود حتی بیشتر از حد معمول فیلم و تلویزیون تماشا نماییم، در طول عمر به اندازه کافی در جلسات برنامه ZOOM شرکت نماییم. سئو و بهینه سازی سایت برای بسیاری از سازمان ها در طول سال 2022 مهم بوده و ما انتظار داریم که در سال 2023 نیز مشابه آن باشد. بنابراین با نزدیک شدن به سال جدید چگونه می توانید یک استراتژی سئو و بهینه سازی سایت ایجاد کنید که با زمان حرکت کند؟ خوب بیایید با اصول اولیه آن شروع کنیم.

پیشنهادات زیر را دنبال کنید تا بهینه سازی موتور جستجوگر سئوتان را بهبود ببخشید و ببینید که وب سایت تان در رتبه های بالای نتایج موتور جستجو قرار می گیرد.

1. محتوای مرتبط و معتبر را منتشر کنید

محتوای معتبر و با کیفیت یکی از مهم ترین ها در رتبه بندی سایت شما در موتور جستجوی است و هیچ جایگزینی برای محتوای عالی شما وجود ندارد، این کار مخصوصا در زمان انجام بازاریابی سئو صدق می کند و محتوای با کیفیت به طور خاص برای کاربران مورد نظر ایجاد شده و باعث افزایش ترافیک سایت می شود و به سایت شما اعتبار و ارتباط می بخشد، مهارت های وب نویسی تان را به خوبی تنظیم کنید و خود را به عنوان یک مرجع در موضوعی که درباره آن می نویسید، معرفی کنید.

محتوای مرتبط و معتبر را منتشر کنید

کلید واژه ها

یک عبارت کلیدی خاص را برای هر صفحه محتوای معتبر در وب سایت تان شناسایی و هدف قرار دهید. به این فکر کنید که خواننده شما چگونه می تواند آن صفحه خاص را با عبارات جستجویی همانند:

  • کارشناسی ارشد آنلاین در مدیریت مهندسی
  • مهندسی زیست پزشکی چیست؟
  • عنوان نهم منابع آموزشی
  • عکاسی از شفق شمالی
  • چگونه برای بورسیه اقدام کنیم؟
  • مهلت FAFSA چه زمانی است؟
  • تفاوت بین مهندسی و فناوری مهندسی چیست؟

 

عبارات کلیدی چندگانه

دستیابی به رتبه بندی موتورهای جستجو برای عبارات کلیدی چند گانه در یک صفحه وب بسیار دشوار است، مگر اینکه این عبارات بسیار مشابه باشند. یک صفحه ممکن است بتواند هم برای «شغل های مهندسی زیست پزشکی» و هم برای «شغل های مهندسی زیست پزشکی» رتبه بندی کند. رتبه بندی برای “امور دانشجویی” و “ریاست دانشجویان” یا “تبعیض جنسیتی” و “رویه های گزارش خشونت” با یک صفحه بعید است.

اگر می خواهید در وب سایت تان برای عبارات چند کلمه کلیدی رتبه بندی کنید، باید برای هر عبارت کلیدی مورد نظرتان یک صفحه وب جداگانه ایجاد نمایید.

 

قرار دادن کلمات کلیدی

زمانی که عبارت کلیدی شما برای یک صفحه مشخص انتخاب شد، به این سؤالات توجه کنید:

  • آیا می توانم از بخشی یا تمام عبارت کلیدواژه در URL صفحه (با استفاده از کلمات کلیدی در پوشه ها) استفاده کنم؟
  • آیا می توانم از بخشی یا تمام عبارت کلیدی در عنوان صفحه استفاده کنم؟
  • آیا می توانم بخشی یا تمام عبارت کلیدواژه را در عنوان صفحه و عنوان فرعی استفاده کنم؟

پاسخ مثبت به این سوالات می تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشد. هرچند طبیعی و کاربرپسند باشید، به عنوان مثال شما نمی خواهید کلمه “مهندسی” سه بار یا بیشتر در URL نشان داده شود یا عبارت نورهای شمالی در عنوان صفحه و همچنین هر عنوان تکرار شود. خوانایی و قابلیت استفاده همچنان بر بهینه سازی موتورهای جستجو برتری دارد.

 

محتوا

فراتر از آدرس صفحه، عنوان، محتوا بیشترین تأثیر را در رتبه بندی موتورهای جستجو دارد. عبارت کلید واژه خود را چندین بار در سراسر صفحه تکرار کنید، یک یا دوبار در پاراگراف های آغازین و پایانی، و دو تا چهار بار دیگر در طول محتوای باقی مانده. باقی بمانید و لینک استراتژیکی به منابع مرتبط و اطلاعات اضافی هم در وب سایت گسترده سازمانی شما و حتی در وب سایت های دیگر مفید است.

فراموش نکنید که برای برجسته کردن این عبارات کلیدی، از تگ های برجسته، مورب، عنوان (به ویژه H1) و سایر تگ های تاکیدی استفاده کنید، اما در این کار زیاده روی نکنید. شما همچنان می خواهید که زبان و سبک نوشتاری شما به طور طبیعی خوانده شود. هرگز نوشتن خوب را فدای سئو و بهینه سازی سایت نکنید. بهترین صفحات برای کاربر نوشته می شود نه برای موتور جستجو. درباره سئو و بهینه سازی سایت باید مطالب بیشتری بخوانید تا به شما در یافتن فرصت های محتوایی جدید کمک کند.

 

2. محتوای خود را به طور منظم به روز کنید

حتما متوجه شده اید که ما نسبت به محتوا احساس بسیار قوی تری داریم. موتورهای جستجو نیز همین کار را انجام می دهند. محتوایی که به طور مرتب به روز رسانی می شود به عنوان یکی از بهترین شاخص های مرتبط بودن وب سایت است، بنابراین حتما به فکر به روز رسانی محتواهای وب سایت تان باشید.، محتوای تان را بر اساس یک برنامه زمان بندی مشخص بررسی کنید و در صورت نیاز آپدیت نمایید.

محتوای خود را به طور منظم به روز کنید

وبلاگ نویسی

نوشتن محتوای اضافی، پر از کلمات کلیدی، در وبلاگ خبری دپارتمان شما همچنین می تواند رتبه بندی شما را در موتور جستجو افزایش دهد. پست های وبلاگی حتی می توانند به روز رسانی های کوتاه تری را درباره موضوعات خاص دهند که شما هدف آن هستید. زمانی که به خواننده کمک می کند تصویر بهتر یا اطلاعات زیادی درباره موضوع ارائه دهد، صفحات وب با CMS مرتبط و پست های وبلاگ تان را بهم متصل نمایید.

 

3. متا داده ها

در زمان طراحی سایت تان، هر صفحه حاوی یک فاصله بین تگ های <head> برای درج متادیتا یا اطلاعاتی در مورد محتوای صفحه شما است. اگر یک سایت با CMS دارید که در اصل توسعه تیم وب به طور اختصاصی آن را ارائه داده است، این داده ها از قبل برای شما جمع آوری شده است. با این حال، بررسی و به روز رسانی متادیتا برای شما مهم است زیرا سایت شما در طول زمان تغییر می کند.

فراداده عنوان

ابر داده عنوان مسئول عناوین صفحه نمایش داده شده در بالای پنجره مرورگر و به عناوین در نتایج موتورهای جستجوگر است و این مهم ترین متا دیتا در صفحه شما است. برای کسانی که دارای یک وب سایت با CMS هستند، تیم وب یک سیستم خودکار برای ایجاد عنوان متا برای هر صفحه وب بر اساس عنوان صفحه تان ایجاد کرده است. این امر بر اهمیت استفاده از عناوین صفحه های فکر شده و غنی از عبارات کلیدی می افزاید.

متا داده ها

توضیحات فراداده

توصیحات فراداده به عنوان توضیحات متنی هستند که مرورگر ممکن است در بازگشت جستجوی صفحه شما استفاده می کند و آن را به عنوان نمایشگر پنجره سایتتان در نظر بگیرید. توصیفی مختصر و جذاب از آنچه که وجود دارد با هدف تشویق افراد به ورود و توضیحات متا در این زمینه به خوبی به شما کمک می کنند.

معمولاً شامل دو جمله کامل است. موتورهای جستجو ممکن است همیشه از توضیحات متا شما استفاده نکنند، اما مهم است که این گزینه را به آنها بدهید.

فراداده کلیدواژه

ابر داده کلمات کلیدی به ندرت برای رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می شود. با این حال، شما باید قبلاً عبارات کلیدواژه خود را بشناسید، بنابراین اضافه کردن آنها به ابرداده کلمات کلیدی خود ضرری ندارد. شما می خواهید عبارات مختلفی را وارد کنید. به عنوان یک قاعده کلی، سعی کنید آن را در حدود 3-7 عبارت نگه دارید و هر عبارت شامل 1-4 کلمه باشد. یک مثال عالی می تواند “مدرک علوم کامپیوتر” باشد.

 

4. یک سایت با ارزش لینک داشته باشید

یک صفحه وب پر از محتوا، بی طرفانه و معتبر به بازدیدکنندگان کمک می کند تا درباره آنچه که به آن علاقه دارند را بیشتر بیاموزند، به احتمال زیاد لینک هایی را از وب سایت های دیگر جذب نماید که بهینه سازی موتور جستجوی شما را بهبود می بخشد.

با افزودن لینک های مرتبط در متن، اعتبارتان را بهبود ببخشید. به جای داشتن لینک های “اینجا کلیک کنید”، سعی کنید نام مقصد را بنویسید. “اینجا را کلیک کنید” هیچ ارزش برای موتور جستجوگر برای آدرس پیوست شده ندارد، در حالی که کلمه کلیدی “Michigan Tech Enterprise Program”  برای رتبه بندی در صفحات جستجوگر بهترین گزینه است و باعث بهبود لینک صفحه در رتبه بندی می گردد. همیشه با لینک دادن کلمات کلیدی از پیوندهای توصیفی استفاده کنید، این نه تنها بهینه سازی موتورهای جستجو را بهبود می بخشد، به خواننده ها مخصوصا کسانی که دارای معلولیت هستند یا کسانی که از صفحه خوان استفاده می کنند، ارزش می بخشد.

از تگ های alt استفاده کنید

5. از تگ های alt استفاده کنید

همیشه تصاویر و رسانه های ویدیویی تان را با استفاده از تگ های alt یا توضیحات متنی جایگزین توصیف کنید. آنها به موتورهای جستجو اجازه می دهند صفحه شما را پیدا کنند، که بسیار مهم است، به خصوص برای کسانی که از مرورگرهای متنی یا صفحه خوان استفاده می کنند.

 

 

آنچه که هر استراتژی سئو و بهینه سازی سایت باید داشته باشد

سئو و بهینه سازی سایت اساساً تمرین استفاده از برخی اصول محتوای کیفی و بهبودهای فنی در ترافیک آنلاین و رتبه بندی شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو می باشد. نوشتن محتوای بیشتر و استفاده از لینک های مناسب و کلمات کلیدی متنوع تر بهترین راه برای رتبه بندی بالاتر در طول زمان است. به این «مقیاس‌سازی» گفته می‌شود.

بنابراین چند نکته مهم وجود دارد که به آنها باید توجه داشت، ابزارهای اصلی برای شروع استراتژی سئو و بهینه سازی سایت 2022 شامل:

 

1. هدف گذاری کلمات کلیدی

کلمات کلیدی عباراتی هستند که معمولا در گوگل، بینگ و غیره جستجو می شوند و بخش مهمی در تعیین رتبه وب سایت های شما هستند. از تعداد مناسب کلمات کلیدی در مکان های مناسب استفاده نمایید و به مرور زمان می بینید که صفحات شما به رتبه های برتر صعود می کند.

 

هدف گذاری کلمات کلیدی

کلمات کلیدی که ممکن است یک نمایندگی خودرو در حال تحقیق در مورد آنها باشد

 

استراتژی کلمات کلیدی در طول سال‌ها تغییر زیادی کرده است، تا آنجا که ممکن است موارد زیادی وجود داشت، اما بسیاری از محتواها پس از آن هرزنامه شدند و سایت‌ها در نهایت توسط الگوریتم‌های گوگل جریمه شدند. این روزها، شما باید جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید، از کلمات کلیدی بسیار متنوعی استفاده کنید و آنها را به طور طبیعی جابجا کنید. گوگل روز به روز هوشمندتر می شود، بنابراین شما را وادار می کنند برای آن کار کنید.

 

2. بک لینک ها

همانطور که به سمت جنبه فنی کارها پیش می رویم، یکی از عوامل مهم در عملکرد سئو و بهینه سازی سایت ، دریافت بک لینک است. این زمانی است که وب سایت دیگری در یک مقاله یا پست وبلاگی به سایت شما لینک دهد. این نه تنها به شما کمک می کند تا آنچه به عنوان اعتبار دامنه شناخته می شود را بدست آورید، بلکه به طور مستقیم شانس افرادی را که روی وب سایت شما کلیک می کنند در صورتی که در دامنه های قابل اعتماد دیگر ظاهر شود، افزایش می دهد.

بک لینک ها

 

شما می توانید لینک های ارگانیک تان را با نوشتن محتوای جذاب بدست آورید، هرچه کار شما بهتر باشد و با هدف جستجوی افراد مطابقت بیشتری داشته باشد، احتمال زیادی وجود دارد که دیگران در صنعت شما به سایت تان برگردند. این فرآیند فراگیر به عنوان لینک سازی شناخته می شود و در حالی که می توانید به سادگی به سایت های دیگر در تجارت لینک ها دسترسی داشته باشید، فعالیت های زیادی وجود دارد که می تواند باعث سرعت بخشیدن به این فرآیند کمک کند:

– وبلاگ نویسی مهمان
– گواهینامه ها
– پاسخ به سوالات در سایت هایی مانند Quora.
– ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری مانند فیلم ها و اینفوگرافیک ها.
– استفاده از مخاطبین صنعتی و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی (مانند لینکدین).

 

3. سئو فنی

با ادامه آن، مسائل فنی مختلف دیگری در بخش بک اند سایت تان وجود دارد که بعد از رفع آنها، می تواند تفاوت زیادی در نتایج کلی سئوی شما ایجاد نماید. در پایان اگر UX وب سایت شما روان و در دسترس نباشد، انجام هر کار مهم در وب سایت شما برای هر بازدیدکننده ای سخت خواهد بود. برای زمینه، بیش از 50٪ از کل ترافیک آنلاین از طریق تلفن همراه است، بنابراین وقتی صحبت از مواردی مانند UX می شود، موارد فنی مهم هستند.

چه سرعت سایت باشد و چه حذف بک لینک های مخرب (لینک هایی به وب سایت هایی که نامربوط یا غیرقابل اعتماد تلقی می شوند، و غیره)، یا ایجاد یک نقشه سایت XML واضح با ساختار URL تمیز، همه این نکات فنی سئو و بهینه سازی سایت می توانند بسیار پراهمیت باشند. به کسب رتبه های بالاتر فکر کنید و شما نمی خواهید چیزی مانع از انجام کار سئو و بهینه سازی سایت شود که به افراد اجازه می دهد تا وب سایت شما را به صورت ارگانیک پیدا کنند.

 

4. معیارهای سئو و بهینه سازی سایت

اگر دانید که «موثر» یعنی چه، نمی‌توانید سئوی مؤثری انجام دهید! برای اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و بهبود استراتژی سئوی خود، باید درک کاملی از معیارهای سئو داشته باشید.

معیارهای سئو و بهینه سازی سایت

 

چرا ترافیک ارگانیک و سئو و بهینه سازی سایت مهم است؟

اگر به دنبال طول عمر و مقرون به صرفه در بازاریابی دیجیتالی هستید، استراتژی های جستجوی ارگانیک توسط سئو و بهینه سازی سایت هدایت می شوند و قابل شکست نیستند. نه تنها سئو ارزن تر از تبلیغات پولی است، بلکه اثرات آن طولانی تر است. در حالی که کمپین های PPC نیاز به تمدید دارند و هزینه‌های پیشنهادی در نوسان است، ابزارهای ردیابی سئو از داده های ارگانیک برای جمع آوری فهرست های کلمات کلیدی استفاده می کند و هرچه در آن عمیق تر شوید به ارائه ایده های محتوایی بیشتری ادامه می دهند.

مسلماً، سئو و بهینه سازی سایت در ابتدا می تواند مانند یک سوزش کند احساس شود. با این وجود، بعد از چند ماه می توانید شاهد تغییرات جدی در ترافیک و رتبه بندی تان باشید. علاوه بر این هرچه بیشتر در آن بمانید، بک لینک ها و اعتبار سایت تان نیز بیشتر ایجاد می شوند و می توانید به دنبال کلمات کلیدی بزرگتر و بهتر باشید.

حتی در شروع هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی و دقیق تر به خصوص درباره محتوا و موضوعات فرعی خاص یک روش عالی برای SMB ها برای دیدن زودهنگام نتایج و ایجاد یک پلتفرم به سمت حرکت است. بیش از یک سوم کل جست و جوهای گوگل دارای چهار کلمه یا بیشتر است (یعنی کلمات کلیدی دم بلند). این کلمات کلیدی نه تنها رقابتی کمتری دارند و بنابراین رتبه بندی آنها آسان تر است، بلکه همچنان می توانند ترافیک انباشته زیادی را به صورت ارگانیک هدایت کنند. به پایان مقاله روش های سئو و بهینه سازی سایت رسیده ایم و در پایان اگر برای سئو و بهینه سازی سایت نیاز به خرید بک لینک و خرید رپورتاژ داشتید می توانید از صفحه مرتبط آنها را خریداری نمایید. همچنین کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز را نیز در وب سایت نیکداد می توانید ملاحضه فرمایید. حتی اگر نیاز به لندینگ و طراحی وب سایت داشتید ما می توانید بهترین سایت ها را برای شما پیاده سازی کنیم.

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دوازده =