طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
جستجو
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

تفاوت لینک فالو و نوفالو

تفاوت لینک فالو و نوفالو
زمان مطالعه: 12 دقیقه

تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست؟ دانستن تفاوت بین لینک های Follow و Nofollow برای وب سایت ها یک عامل بزرگ در بهینه سازی و سئو موفقیت آمیز سایت های شما برای موتورهای جستجوگر می باشد. لینک فالو در واقع پیوندی است که وب سایت شما باز می گردد و به شما در رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کند. یک لینک بدون دنبال کردن(نوفالو) نیز به یک وب سایت متنهی می شود، اما هیچ افزایش در رتبه بندی آن سایت برای موتورهای جستجو ایجاد نمی کند. اطمینان از اینکه لینک های سایت شما باعث افزایش رتبه جستجوی می شوند، بخش مهمی از بهینه سازی موفقیت آمیز در موتورهای جستجوگر است. در ادامه مقاله تفاوت لینک فالو و نوفالو همراه ما باشید.

 

سئو چیست؟

 

سئو چیست؟

در ابتدای کار باید بدانیم که بهینه سازی موتور جستجو دقیقا چیست؟ بهینه سازی یا سئو فرآیندی است که در آن وب سایت شما طوری طراحی می شود که بیشترین ترافیک ممکن ار برای وب سایت ایجاد نماید. این فرآیند شامل موارد مختلفی است، همانند انتخاب کلمات کلیدی خاص، داشتن تعداد کلمات صحیح برای مقالات، مهم است که یاد بگیرید چگونه بهینه سازی موتور جستجو برای افزایش ترافیک وب سایتتان کار می کند. این مقاله بخش مهمی از بهینه سازی موتورهای جستجو را بیان می کند که در واقع همان لینک ها هستند. در مبحث سئو زیاد درباره تفاوت لینک فالو و نوفالو شنیده ایم که در این مقاله سعی کرده ایم به طور کامل آن را توضیح دهیم.

 

لینک چیست؟

در مراحل بعدی، می توانیم درباره اینکه لینک دقیقاً چیست و چرا باید از آنها استفاده کنیم، صحبت خواهیم کرد. لینک به سادگی متنی است که وقتی روی آن کلیک می کنید شما را به یک وب سایت جدید می برد. این می تواند شما را به یک ویدیو، وب سایت، عکس یا هر چیزی در اینترنت بیاورد. استفاده از پیوندها در سایت شما یک روش عالی برای توضیح چیزی یا ارائه تصویری از یک موضوع است، به جای صرف یک پاراگراف برای توضیح یا تعریف موضوع.

لینک هایی که از سایر وب سایت ها به سایت شما بازگردانده می شود نیز بازدید بیشتری از صفحه را برای شما به ارمغان می‌آورند و می‌توانند جایگاه سایت شما را در رتبه‌بندی مرورگر جستجو افزایش دهند. لینکها بخش مهمی از صفحات وب سایت موفق هستند که باید بر این اساس مورد استفاده قرار گیرند. لینک سازی گام مهمی در فرآیند سئو است.  در ادامه بررسی می کنیم که تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست و کجاها کاربرد دارد.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

فرق و تفاوت لینک فالو و نوفالو این است که لینک ها معمولا برای وب سایت های معتبرتری رزرو می شوند و لینک های نوفالو بیشتر منجر به وب سایت های اسپم می شوند. پیوندهایی که بر مبنای فالو هستند معمولا جزو لینک های اصلی سایت به حساب می آیند. زمانی که یک لینک به وب سایت اضافه می شود، نوع پیش فرض لینک است. بنابراین، یک لینک باید ویرایش شود تا به لینک نوفالو تبدیل شود. به طور خودکار اتفاق نمی افتد. یک سایت برای موفقیت به هر دو نوع لینک نیاز دارد، زیرا هر دو صفحه از بازدیدکنندگان مختلفی بازدید می شود. دانستن تفاوت لینک فالو و نوفالو برای زمان های استفاده از آنها بسیار مهم است.

تفاوت لینک فالو و نوفالو به موارد زیادی بستگی دارد که همه آنها را به شما معرفی خواهیم کرد. پس در ادامه مقاله تفاوت لینک فالو و نوفالو همراه ما باشید.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

لینک های نوفالو:

این در واقع لینکی است که باید تغییر داده شود، زیرا متن اصلی HTML یک پیوند استاندارد است. لینک اچ تی ام ال متنی است که زمان رفتن به یک صفحه وب در نوار جستجو ظاهر می شود. برای تغییر نوع لینک html، به سادگی به متن و ویژگی rel=”nofollow” می رود. این لینک را تغییر می دهد و اطمینان حاصل می کند که لینک بدون دنبال کردن صفحه تغییر می کند. بسته به اینکه چه افزونه هایی در وب سایت شما اجرا می شوند، پلاگین هایی وجود دارد که به طور خودکار لینک هایی را که نوفالو هستند را پیگیری می کنند و مدیریت آنها را آسانتر می نمایند.

لینک های نوفالو در درجه اول تبلیغات یا هرچیزی که توسط وب سایت شما حمایت می شوند را شامل می شود. آنها می توانند لینک هایی باشند که از بخش دیدگاه ها یا لینک های سبک رسانه های اجتماعی می آیند. لینک های نوفالو در ابتدا برای مقابله با تمام وب سایت های اسپم یا هرزنامه ای بود که در حال ایجاد لینک های زیاد می باشند و این سایت ها الگوریتم های موتورهای جستجو را کنار می گذاشتند و منجر به این شدند که سایت های اسپم در صدر نتایج گوگل قرار بگیرند. همچنین نمی توانید لینکی به وب سایت تان در سایت دیگری قرار دهید که از نوفالو به فالو تغییر دهید.

حالا ممکن است بپرسید که چرا داشتن یک لینک نوفالو برای وب سایت مهم است. در حالی که لینک های نوفالو ممکن است برای افزایش رتبه یک وب سایت در موتور جستجوگر حساب نمی شوند، اما همچنان می توانند منجر به بازدید از صفحه شوند. بازدید از صفحه برای به دست آوردن ترافیک بیشتر وب سایت ها بسیار مهم هستند و می توانید بازدید سایت ها را افزایش دهید. آنها همچنین برای داشتن یک پروفایل بک لینک طبیعی در بهینه سازی موتور جستجوگر پراهمیت باشند. فقط داشتن لینک هایی که هم در وب سایت شما نوفالو هستند و هم به وب سایت شما باز می گردند می تواند مشکوک باشد. حتی اگر لینک های نوفالو ممکن است رتبه سایت شما را افزایش ندهند، باعث بازدید از صفحه نیز می شوند و این لینک همچنان می تواند بازدید پیج و کاربر را بالا ببرد. تفاوت لینک فالو و نوفالو، در رتبه بندی موتورهای جستجوگر است. فقط به خاطر داشته باشید که لینک هایی که نوفالو هستند، همچنان مهم می باشند.

 

لینک های فالو

لینک های فالو:

لینک های این نوع به پیوندهای استاندارد مربوط می شوند و هیچ چیزی درباره متن HTML آنها تغییر نمی کند و آنها به سادگی به مکان دیگری در اینترنت منتهی می شوند. اگرچه لینک هایی که فالو نیستند، مهم هستند، لینک هایی که از نوع فالو هستند نیز شامل لینک هایی می باشند که می خواهید روی آنها تمرکز کنید. این ها لینک هایی هستند که رتبه وب سایت شما را در رتبه بندی موتورهای جستجوگر افزایش می دهند. این بدان معنی است که هرچه رتبه وب سایت شما بالاتر باشد، در جستجوی انجام شده برای آن نیز بالاتر ظاهر می شوید. اگر وب سایت شما رتبه بالایی داشته باشد، در دو صفحه اول گوگل ظاهر می شود. این مورد در به دست آوردن بیشترین ترافیک وب سایت سایت تان پراهمیت است. این دقیقا تفاوت لینک فالو و نوفالو می باشد و لینک های فالو تاثیرگذاری بالاتری در افزایش رتبه بندی وب سایت تان در گوگل دارند.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

یکی از تفاوت لینک فالو و نوفالو این است که لینک های دوم به طور کلی به وب سایت های معتبر منتهی می شوند. این بدان معنی است که اگر وب سایت شما یک لینک فالو در سایت دیگری داشته باشد، در رتبه بندی موتورهای جستجوگر بهتر عمل می کند. همچنین نشان می دهد که وب سایت شما یک سایت بزرگ و معتبری است و اصلا اسپم نیست. همچنین در ایجاد اعتبار وب سایت و نشان دادن به کاربران که در جستجوی اطلاعات مهم و با کیفیت هستند، بهتر عمل می کند. هیچ چیزی در لینک های فالو نمی تواند بیشتر از افرادی که سایت شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری می کنند یا فکر می کنند که سایت شما اسپم هست، بنابراین این دقیقا تفاوت لینک فالو و نوفالو می باشد و لینک های فالو نشان می دهند که سایت شما اسپم نیست.

 

چرا لینک های فالو مهم هستند؟

لینک های فالو برای بهینه سازی موفق وب سایت بسیار مهم هستند. اگر یک وب سایت معتبر لینکی به سایت شما بدهد، افراد بیشتری را به سایت شما هدایت می کند. همچنین باعث افزایش رتبه وب سایت و اصول سئو بهتر شما در موتورهای جستجوگر می شود و آن را برای افراد بیشتری قابل مشاهده می نماید. دیده شدن وب سایت یک عامل کلیدی در به دست آوردن بیشترین ترافیک ممکن وب سایت ها می باشد. یک سایت موفق باید هر بر محتوا و هم بر استراتژی های بازاریابی خودش متمرکز باشد. بخشی از این استراتژی بازاریابی باید تلاش برای به دست آوردن لینک در سایت های معتبر مختلفی باشد. این کار هم افراد بیشتری را به سایت شما هدایت می کند و اعتبار وب سایتتان را افزایش می دهد. به دلیل تعداد زیاد وب سایت هایی که محتوای مشابه ای دارند، بازاریابی موفق می تواند تفاوت بین حجم زیاد یا کم ترافیک وب باشد.

 

نحوه استفاده گوگل از بک لینک ها

لینکها به طور کلی برای گوگل و رقبای آن برای کار موثر ضروری هستند. آن‌ها به خزنده‌ها اجازه می‌دهند صفحات جدید را پیدا کنند و بفهمند که چگونه با محتوای دیگر در اینترنت ارتباط دارند.

اهمیت آنها برای سئوی شما

زمانی که صفحه دیگری به سایت شما لیک می دهد، به خزنده ها می گوید که وب سایت شما دارای محتوایی است که ارزش ارجاع دارد.

لینک فالو به این معنی است که مالک یا نویسنده سایت برای محتوای شما ضمانت کرده است. هرچه تعداد بیشتری داشته باشید، موتورهای جستجو بیشتر به صفحه شما اعتماد می کنند و آن را بر اساس آن رتبه بندی می کنند. با پیوندهای کافی – یا رأی – به صفحه خود، شاهد افزایش سئو در SERP تان خواهید بود. کدام کاربر وب سایت امروزه به لینکی که در چند صفحه اول نتایج گوگل ظاهر می شوند، اعتماد ندارد؟

پیوندهای طبیعی در مقابل غیر طبیعی

برای ارائه مطمئن ترین نتایج موتور جستجو، گوگل به یک رژیم غذایی کاملا طبیعی و بدون هرزنامه نیاز دارد. این بدان معناست که برای جلوگیری از جریمه شدن، پیوندها باید طبیعی باشند.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

بک لینک های سئو

بک لینک های سئو

بک لینک در بهینه سازی سایت به لینک هایی که به وب سایت ها در خارج از سایت مورد نظر داده می شوند، می گویند. یعنی در حالت کلی ما دو نوع لینکسازی داریم، لینک سازی داخلی که در همان وب سایت به صفحات داخلی داده می شود و لینک سازی خارجی که توسط سایت های دیگر به وب سایت شما داده می شود. بخش بهینه سازی موتور جستجوگر از یک وب سایت می آید که با لینک دادن آن به وب سایت های تان، مهر تأییدی به وب‌سایت شما می‌دهد. این دو مورد مهم برای بهینه سازی موتورهای جستجو، شهرت و دیده شدن سایت شما بسیار پراهمیت است. بدست آوردن بک لینک های بهینه شده برای موتورهای جستجو می تواند دشوار و زمان بر باشد. این یعنی که آنها باید تمرکز اصلی برای وب سایت شما باشند، زیرا ممکن است مدتی طول بکشد که لینک هایی از سایت های دیگر بدست می آورید. این یک مرحله مهم در بازاریابی وب سایت شما است.

 

 

چگونه بک لینک بسازم؟

یک راه عالی برای ساخت بک لینک ها برای بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوگر، استفاده از روش لینک شکسته است. این به سادگی شامل گزارش لینک هایی است که در سایر وب سایت ها کار نمی کنند، می توانید لینک هایی را برای جایگزینی لینک های شکسته توصیه کنید، عمدتاً آنهایی که به وب سایت شما باز می گردند. هم به شما و هم به وب سایت دیگر کمک می کند، بنابراین هر دوی شما برنده خواهید شد. یکی دیگر از روش های عالی برای ایجاد بک لینک بهینه شده برای موتورهای جستجوگر برای وب سایتتان، وبلاگ ها و سایت های مهمان است. می توانید وب سایت تان را در وبلاگ ها لینک دهید، بنابراین افراد را به وب سایت خود هدایت نمایید. این ممکن است یک لینک نوفالو باشد، همانطور که در یک وبلاگ وجود دارد، اما همچنان ترافیک وب سایت را برای شما به ارمغان می آورد. همانطور که قبلاً بحث کردیم، تفاوت لینک فالو و نوفالو افزایش رتبه در گوگل است، اما هر دو منجبر به بازدید از صفحه می شوند. اما پیشنهاد سایت نیکداد استفاده و خرید از لینک های پرارزش و پراهمیت در این زمینه است، همانطور که می دانید در داخل ایران به آسانی هیچ سایتی به شما لینک فالو نمی دهد و شما می توانید در صفحات خرید بک لینک و خرید رپورتاژ بهترین لینکها را با کیفیت بالا و بدون اسپم خریداری نمایید.

 

نحوه تشخیص لینک های NoFollow

تفاوت لینک فالو و نوفالو در حالت معمولی قابل مشاهده نیست، برای دیدن آن باید به کدهای سایت نگاه کنیم. البته شاید این برای شما آزار دهنده باشد.

لینک فالو یک لینک ساده معمولی بدون ویژگی rel=”nofollow” است. در حالت کلی به صورت زیر است.

<a href=”https://Nikdad.net”>

پیوند NoFollow شامل یک ویژگی rel=nofollow است:

<a href=”https://saradoesseo.com” rel=”nofollow”>

بهترین روش برای دیدن اینکه آیا یک لینک دارای ویژگی

“nofollow” است یا نه این است که روی آن کلیک راست کرده و روی “Inspect” کلیک کنید. سپس به کد آن لینک نگاه کنید و ببینید آیا شامل rel=”nofollow” است یا خیر. اگر اینطور نیست، یک پیوند فالو دریافت کرده اید!

 

چگونه بک لینک بسازم؟

لینک جویس چیست؟

حتما درباره Link Juice در سئو شنیده اید، اصطلاح عامیانه برای ارزش لینک گذاری است. این در واقع برای نشان دادن جریان قدرت از یک سایت لینک دهنده به وب سایت لینک شده استفاده می شود. هرچه یک صفحه لینک های ورودی بیشتری داشته باشد، لینک جویس دریافت می کند. هرچه قدر لینک جویس بیشتری داشته باشد، اعتبار زیادی به عنوان محتوای قابل اعتماد برای کاربران و موتورهای جستجوگر دارد. با این حال، همه لینک جویس ها به یک اندازه اعتبار ندارند. آیا لینک های فالو بیشتر از لینک های nofollow ، لینک جویس تولید می کنند.

تفاوت لینک فالو و نوفالو طبیعی یا غیر طبیعی:

لینک های طبیعی ورودی ارگانیکی هستند که سایت لینک داده شده به ایجاد آنها کمکی نکرده است. لینک کردن سایت شما به سادگی باعث ارائه محتوای مرتبط تر در گوگل را می دهد. امروزه لینک ها باید کاملا طبیعی و بر طبق قوانین گوگل ایجاد شود.

لینک های غیر طبیعی نوعی از لینک ها هستند که توسط خود صاحب وب سایت ایجاد می شود و برای دستکاری در رتبه های سایت استفاده می شوند. این لینک ها نه تنها طعم تلخی برای گوگل می باشد، بلکه تمامی دستورالعمل‌های آن‌ها را نقض می‌کنند و بر رتبه‌بندی صفحه تأثیر منفی می‌گذارند. علاوه بر این، ایجاد لینک هایی که توسط صاحب سایت به طور سرمقاله در صفحه ای قرار داده نشده یا تضمین نشده اند، در غیر این صورت به عنوان پیوندهای غیر طبیعی شناخته می شوند، می تواند نقض دستورالعمل های گوگل تلقی شود.

لینک جویس چیست؟

گوگل این نمونه های رایج را فهرست می کند:

– پرداخت برای لینک ها
– تبادل کالا یا خدمات برای پیوند
– پیوند متقابل بیش از حد (“به من پیوند دهید و من به شما پیوند خواهم داد”)
– لینک های سایت دایرکتوری با کیفیت پایین
– ارسال نظر هرزنامه

 

آیا تفاوتی بین لینک Nofollow و Noindex وجود دارد؟

در حالی که لینک نوفالو به خزنده‌ها می‌گوید که یک پیوند را دنبال نکنند، noindex به آنها می‌گوید که یک صفحه وب را ایندکس نکنند. استفاده از کد “noindex” به این معنی است که صاحب سایت یا مدیر وب سایت نمی خواهد صفحه ای در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش داده شود. هدف معمولاً این است که در یکی از چند صفحه اول نتایج جستجو نمایه شود و توسط کاربران بالقوه دیده شود. تفاوت لینک فالو و نوفالو را همانند نو ایندکس در این بخش بررسی کرده ایم.

با این حال، مواردی وجود دارد که صفحه سایت هیچ هدفی در مورد SERP ندارد.

– زمان استفاده از Noindex
– صفحات متشکرم
– صفحات مدیریت / ورود به سیستم
– صفحات خط مشی
– صفحاتی که ممکن است محتوای تکراری داشته باشند. اگر چندین نسخه از یک چیز دارید، استفاده از ویژگی noindex به جلوگیری از ایندکس شدن محتوای تکراری کمک می کند. نسخه قابل چاپ یک صفحه نمونه خوبی از محتوایی است که در آن می خواهید از کد HTML noindex استفاده کنید.

 

چگونه بک لینک بسازیم؟

همه ما می دانیم که بک لینک ها بخش مهمی از یک وب سایت موفق هستند، اما چگونه آنها را بدست آوریم؟ محتوای با کیفیت ایجاد کنید، این بهترین راه برای کسب بک لینک ارگانیک است. اگر محتوای محتوای استثنایی منتشر می کنید، دیگران می خواهند به آن لینک دهند. اگر بتوانید محتوای چشم نواز، تفکر برانگیز و ارزشمند ایجاد کنید، دیگران متوجه خواهند شد. بهتر از آن، دیگران به آن پیوند خواهند داد. تفاوت لینک فالو و نوفالو در سئو بسیار مهم است.

درباره موضوعات و سایت تان صحبت کنید

نظرات تان را درباره پست های وبلاگ بنویسید. اطمینان کنید که آنها ایده های سنجیده ای هستند که بحث را پیش می برند. به انجمن ها پاسخ دهید. مشابه نظرات، پاسخ ها باید اطلاعات قابل اعتمادی را ارائه دهند. در مورد محصول یا خدمات شخص دیگری توضیحاتی ارائه دهید. اگر کسی را ستایش کنید، ممکن است بخواهد آن را در سایت خود به اشتراک بگذارد و به طور بالقوه پیوندی به تأیید شما ارائه دهد. حالا متوجه شده اید که تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست.

 

تفاوت لینک فالو و نوفالو به زبان ساده

تفاوت لینک فالو و نوفالو

بنابراین تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست؟

امیدواریم این مقاله تفاوت بین لینک های فالو و نوفالو را برای وب سایت های شما توضیح داده باشد. ما همچنین مزایای داشتن هر دو نوع لینک را در سایت ها به شما نشان داده ایم. دیده شدن وب سایت شما تا حد امکان بهترین راه برای بدست آوردن بیشترین ترافیک وب سایت است. یکی از بهترین راه ها برای انجام اینکار این است که تا حد امکان لینک های بیشتری به وب سایت خود داشته باشید. این هم اعتبار و هم محتوای وب سایت شما را نشان می دهد. ایجاد لینک های با کیفیت از سایر وب سایت ها می تواند یک فرآیند دشوار باشد، به خصوص در هنگام شروع. مهم است که منابع را بر روی سئو وب سایت و ساخت لینک متمرکز کنید. برای کمک به خدمات سئو و لینک بیلدینگ، همین امروز با نیکداد تماس بگیرید. حالا یاد گرفته اید که تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست.

 

در پایان تفاوت لینک فالو و نوفالو به زبان ساده:

لینک های فالو نوعی بک لینک هستند که به کاربران و خزنده های موتورهای جستجو می گوید محتوای شما مرتبط و قابل اعتماد است. آنها در اصل یک توصیه برای سایت شما هستند. با هر یک، شما افزایش در لینک جویس دریافت می کنید. با تعداد کافی از آنها، می توانید رتبه بندی صفحات خود افزایش دهید.

لینک های Nofollow نیز بک لینک هستند اما بدون مزیت افزایش ارزش لینک(لینک جویس) شما. اگرچه آنها کم ثمر هستند، اما در کل بی ارزش نیستند. آنها می توانند ترافیک را به سمت سایت شما هدایت کنند – به خصوص اگر یک سایت شناخته شده به سایت شما لینک داده شود. در حالی که آنها از نظر خزنده ها “به حساب نمی آیند”، آنها در پروفایل های پیوند طبیعی به حساب می آیند.

توصیه می شود تعادل خوبی بین هر دو نوع پیوند در پروفایل بک لینک خود داشته باشید. در پایان اگر هر سوالی در زمینه تفاوت لینک فالو و نوفالو داشتید می توانید در بخش کامنت ها از نیکداد بپرسید.

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 4 =