طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

اصول سئو سایت – 7 اصل مهم در سئو برای موفقیت کمپین ها

زمان مطالعه: 12 دقیقه

اصول سئو سایت – 7 اصل مهم در سئو برای موفقیت کمپین ها

آیا می دانسته اید که تنها 44 درصد از کسب و کارها از بهینه سازی موتورهای جستجوگر (سئو) استفاده می کنند؟ اگر قبلاً روی این روش ها سرمایه گذاری نکردید، فرصت بسیار مناسبی برای شما صاحبین کسب و کارها است که از این گزینه استفاده نمایید و پتانسیل لازم برای تبدیل شدن تبدیل به فروش را داشته باشید.

اگر می خواهید با سئو شروع کنید، باید اصول اولیه سئو سایت را بدانید که به شما در اجرای یک کمپین موفق کمک می کند. با وارد نمودن آدرس اینترنتی تان می توانید به پاسخ های سریع نیازهای کمپین تان را بیابید.

 

7 تا از اصول سئو سایت:

در این مقاله سعی کرده ایم هفت اصل مهم سئو سایت را در اختیار شما قرار دهید تا بتوانید کمپین سئو موفق را ایجاد نمایید.

  • جستجو و ادغام کلمات کلیدی
  • تمرکز بر روی تجربه کاربری
  • بهینه سازی تگ های عنوان
  • توضیحات متا را بهینه نمایید
  • مطالب ارزشمندی منتشر نمایید
  • تصاویر را تگ کنید
  • ایجاد لینک سازی داخلی

اگر می خواهید درباره سئو وب سایت اطلاعات زیادی کسب کنید، پیشنهاد می کنیم که کمپین های سئو سفارشی را بررسی کنید و ببینید که چگونه می توانید یک استراتژی موفق ایجاد نمایید. اگر می خواهید اصول سئو را یاد بگیرید، به خواندن این مقاله ادامه دهید و اگر علاقه دارید که کمپین سئو در وب سایت تان را ما انجام دهیم همین حالا با مجموعه نیکداد تماس حاصل فرمایید. حتی در این زمینه می توانید از صفحات بک لینک و رپورتاژ مجموعه نیکداد دیدن نمایید و از لیست محصولات متنوع استفاده نمایید.

 

1. تحقیق کلمات و ادغام کلمه های کلیدی مهم

سعی کنید از کسی که عملیات سئو شما را انجام می دهد، بخواهید که سئو را برای شما توضیح دهد و آنها تحقیق و ادغام کلمات کلیدی را به عنوان دو جزء مهم سئو ذکر نمایند. زمانی که کاربران جستجو می کنند، از کلمات کلیدی برای یافتن اطلاعات مرتبط درباره موضوعی که جستجو می کنند را استفاده نمایند. اگر می خواهید این سرنخ ها کسب و کارتان را پیدا کنند، باید از کلمات کلیدی مناسب برای یافتن آنها استفاده نمایید.

 

تحقیق کلمات کلیدی:

تحقیق کلمات کلیدی یک جزء مهم برای کمک به شما در رتبه بندی نتایج جستجوی مرتبط است. می توانید از ابزارهای مختلفی برای تحقیقات کلمات کلیدی نظیر BuzzSumo یا Keyword Tool استفاده کنید. این ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی شما را قادر می سازد تا مناسب ترین عبارات را برای کمپین سئو خودتان بیابید. زمانی که شما تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهید، می خواهید روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید. کلمات کلیدی دو سیلابی بلند شامل سه یا چند کلمه هستند. نمونه ای از این کلمه کلیدی نظیر «لوله‌ کشان در هریسبورگ، PA» یا «برق‌ کار ها در نزدیکی هریسبورگ، PA» است.

 7 اصل سئو

این کلمات کلیدی برای کمپین شما بهتر از کلمات کلیدی کوتاه تر هستند که فقط شامل یک یا دو کلمه هستند.

برای مثال اگر شخصی کلمه «برق» یا «لوله‌ کش» را جستجو کند، تعیین هدف جستجوی او دشوار تر است. آنها ممکن است به دنبال تعریفی از کلمه، نحوه تبدیل شدن به یک لوله کش یا برق کار واقعی برای استخدام در یک پروژه باشند. کلمات کلیدی کوتاه هدف جستجوی خاصی ندارند، بنابراین ایجاد ترافیک ارزشمند برای آن چالش بر انگیز تر است.

احتمال کمتری وجود دارد که سایت شما به درخواست جستجوی آنها مرتبط باشد، زیرا بسیار گسترده هستند. از سوی دیگر می دانید که فردی که «برق در نزدیکی هریسبورگ، پی‌ سی» را جستجو می کند، به دنبال یک برق کار در آن منطقه است. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا این کلمات کلیدی طولانی را پیدا کنید و به سرنخ های بیشتری علاقه مند به کسب و کار خود برسید.

 

ادغام کلمات کلیدی

زمانی که کلمات کلیدی تان را انتخاب کردید، آنها را رد سایت تان ادغام خواهید نمود. ادغام کلمات کلیدی بخش مهمی از سئو و بهینه سازی سایت هستند. اگر در نتایج جستجوی تان به دنبال کلمات کلیدی خاص برای رتبه بندی هستید. باید آنها را در محتوای سایت تان ادغام نمایید. زمانی که کلمات کلیدی را ادغام نمایید، آنها به طور طبیعی در نسخه خود استفاده می شوند. اگر بیش از حد از کلمات کلیدی در صفحه تان استفاده کنید، منجر به پر کردن کلمات کلیدی خواهد شد و گوگل پر کردن کلمات کلیدی را به عنوان یک سیگنال منفی می بیند، بنابراین اگر صفحه تان را با کلمات کلیدی بیش از حد پر نمایید، خطر آسیب به رتبه سایت را مشاهده خواهید کرد.

اصول سئو سایت از اهمیت زیادی برخوردار است و زمانی که کلمات کلیدی را ادغام می کنید، آنها به طور طبیعی استفاده می شوند. اگر بیش از حد از کلمات کلیدی در صفحات استفاده کنید قطعا به ضرر رتبه های سایت تان در گوگل خواهد شد. با ادغام کلمات کلیدی به سایت تان کمک می کند که در نتایج جستجوی مرتبط تری ظاهر شوید. این یکی از بهترین شیوه های سئو برای داشتن یک کمپین موثر در رشد کسب و کارتان است.

 

 

2. روی تجربه کاربری تمرکز کنید

اگر می خواهید بدانید که اصول سئو سایت چیست و چگونه باید آن را بهبود ببخشید، باید از بهبود تجربه کاربری شروع نمایید. تجربه کاربری نقش مهمی در سئو سایت دارد. هر زمانی که شخصی از سایت شما بازدید می کند، می خواهید تجربه مثبتی داشته باشد و با محتوای سایت شما تعامل داشته باشید و این یکی از مهم ترین اصول سئو سایت است.

روی تجربه کاربری تمرکز کنید

 

گوگل زمان رتبه بندی سایت تان، روی تجربه کاربری حساب باز می کند و اگر مردم از وب سایت شما لذت ببرند، احتمالاً برای مدت طولانی تری در آن باقی می مانند، به این زمان ماندن گفته می شود. زمانی که شخص در سایت شما باقی می ماند و گوگل این را به عنوان یک سیگنال مثبت می بیند که صفحه شما با درخواست جستجوی کاربر مرتبط است.

در این بخش چندین راه حل برای بهبود تجربه کاربری در سایت وجود دارد:

 

بهبود سرعت صفحه

سرعت صفحه نقشه اساسی در تجربه مخاطبین سایت شما دارد. مخاطبان شما نمی خواهند که برای دریافت اطلاعات منتظر بمانند تا صفحه شما بارگذاری شود. اگر بارگذاری بیش از حد طول بکشد، مخاطبان شما سایت تان را ترک می کنند و به جای آن از سایت های رقیب دیدن می نمایند.

 

بهبود سرعت صفحه

 

83% از مردم انتظار دارند که وب سایت شما در 3 ثانیه یا زیر سه ثانیه بارگذاری شود. اگر سایت شما به اندازه کافی سریع بارگیری نشود، در خطر از دست دادن ترافیک ارزشمند کسب و کارتان هستید. برای شروع می توانید از ابزار Google PageSpeed Insights استفاده کنید تا ببینید چقدر طول می کشد تا سایت شما بارگذاری شود. این ابزار معیارهایی برای زمان بارگذاری شما در دسکتاپ و موبایل را نمایش می دهد. گوگل پیج اسپید بهینه سازی هایی را در اختیار شما قرار می دهد تا برای بهبود زمان بارگیری سایت تان انجام دهید.

ابزار Google PageSpeed Insights

 

اگر تجربه بهبود زمان بارگذاری خود را ندارید، می توانید از خدمات افزایش سرعت صفحه سایت تان توسط شرکت نیکداد بهره ببرید و افزایش سرعت وب سایت تان را به ما بسپارید. مجموعه نیکداد در زمینه بهینه سازی سایت در کوتاه ترین زمان ممکن فعالیت می کند تا سایت شما را بهبود ببخشد.

 

ناوبری ساده

ناوبری شما جزء ضروری ترین بخش ها در اصول سئو وب سایت است. وقتی کاربران وارد سایت شما می شوند، می خواهند اطلاعات مرتبط را به سرعت پیدا کنند. اگر ناوبری شما بهم ریخته باشد، می تواند باعث ایجاد تجربه کاربری بد شود. زمانی که پیمایش تان را تنظیم می کنید، باید از عناوین دسته بندی گسترده به جای عناوین فوق العاده دقیق استفاده نمایید. این عنوان ها به شما کمک می کنند تا با ارائه برگه های کمتر، محتوای تان را مرتب تر نگه دارید.

در زیر این عناوین گسترده، می توانید زیر مجموعه های کوچک تری ایجاد نمایید که به هدایت مخاطبان تان با اطلاعات خاص تر کمک کنند. برای مثال، فرض کنید شما یک شرکت HVAC هستید. شما می خواهید خدمات تعمیر تهویه مطبوع خود را برای مردم آسانتر نمایید برای اینکار می توانید با ایجاد یک دسته بندی گسترده شامل “خدمات” شروع کنید.

ناوبری ساده

اگر مردم به دنبال خدمات هستند، سریعا به تب مربوطه می روند، در بخش خدمات می توانید انواع خدمات را ارائه دهید و ممکن است بخواهید تمام خدمات تان را بر اساس گرمایش، تهویه مطبوع دسته بندی کنید.

در بخش تهویه مطبوع، خدمات تعمیر تعویه مطبوع تان را قرار دهید. مسیر ناوبری به این صورت است: خدمات à خدمات تهویه مطبوع à تعمیر تهویه مطبوع این مسیر برای مخاطبان شما ساده و آسان است تا به خدمات تعمیر تهویه مطبوع برسند. اصول سئو سایت از اهمیت زیادی برخوردار است که در این زمینه ناوبری ساده و کاربرپسند می تواند به شما کمک کند.

 

 

افزودن تصاویر بصری

تصاویر بخش مهمی از اصول سئو سایت هستند که اگر مخاطبین شما از وب سایت بازدید کنند و دیواری از متن را ببینند، قطعا علاقه خود را از دست خواهند داد. دیدن صفحه ای که دارای گرافیک و تصاویر سفارشی هستند می تواند بسیار جذاب تر باشد. شما می توانید انواع مختلفی از تصاویر را در سایت تان قرار دهید. این تصاویر شامل شامل عکس، فیلم و اینفوگرافیک است. این تصاویر، گزینه ای جالب برای مخاطبین تان است که باعث می شود آنها در سایت شما مشارکت داشته باشند.

ویژوال ها همچنین می توانند به مخاطبان شما کمک کنند تا اطلاعات حیاتی را که ممکن است در زمان پیمایش در صفحات شما از دست بدهند، ارائه نمایند. به همین دلیل، جلوه های بصری، مرور محتوای شما را برای کاربران آسانتر می کند و یک مزیت بزرگ برای استفاده آنها است.

 

 

3. تگ های عنوان را بهینه سازی کنید

برچسب های عنوان یکی از مهم ترین اجزای اصول سئو سایت هستند. زمانی که کاربران در گوگل جستجو می کنند، برچسب عنوان شما را در نتایج جستجو می بینند و در واقع این اولین چیزی است که مخاطبان شما در زمان یافتن، لیست شما را می بینند.یکی از مهم ترین اصول سئو سایت، بهینه سازی تگ های عنوان است.

تگ های عنوان را بهینه سازی کنید

از آنجایی که این اولین چیزی است مخاطبین شما خواهند دید، می خواهید تاثیر مناسبی داشته باشید و به آنها نشان دهید که صفحه شما با جستجوی آنها مرتبط است. برای بهینه سازی برچسب های عنوان، ابتدا مهم ترین کلمه کلیدی تان را در عنوان تان ادغام نمایید. شما می خواهید در جلوی عنوان شما ظاهر شود تا مطمئن شوید که مخاطبین تان آن را می بینند و می توانند صفحه تان با نتایج جستجوی مرتبط است. فرض کنید که شما یک فروشگاه گل فروشی هستید و صفحه ای برای کلمه کلیدی «بهترین چیدمان های گل» ایجاد می کنید. در اینجا چند نمونه از عناوین خوب وجود دارد که کلمه کلیدی شما را در اولویت قرار می دهند:

– 10 تا از بهترین چیدمان گل برای عروسی شما
– بهترین چیدمان های گل: 10 چیدمان برای شگفت زده کردن مهمان های عروسی شما
– بهترین چیدمان های گل برای تحت تاثیر قرار دادن مهمانان عروسی تان

هر یک از این عناوین کلمه کلیدی حیاتی “بهترین چیدمان گل” را در ابتدا قرار می دهد. اگر کسی این عبارت کلیدی را جستجو کند و هر یک از این عناوین را ببیند، می داند که به عبارت جستجوی او مرتبط است.

 

بهینه سازی تگ عنوان

با بهینه سازی تگ عنوان خود، به جذب سرنخ های مرتبط تر به صفحه کسب و کار خود کمک خواهید کرد.

این یکی از حیاتی ترین اصول سئو سایت برای به دست آوردن سرنخ برای کلیک روی لیست مطالب سایت های شما است.

4. توضیحات متا خود را بهینه کنید

یکی از اولین اصول سئو سایت، در کنار بهینه سازی تگ عنوان، بهینه سازی توضیحات متا است. توضیحات متای شما یکی از اجزای مهم لیست سئویتان می باشد که مخاطبان شما قبل از کلیک بر روی وب سایت تان به آن نگاه می کنند. توضیحات متا شما یک بخش کوچکی است که زیر تگ عنوان در موتور جستجوگر ظاهر می شود.

این بخش کوچک از متن به شما این امکان را می دهد که به مخاطبان تان یک پیش نمایش سریع از صفحه خود ارائه دهید تا به آنها کمک کند تعیین کنند که آیا صفحه شما مرتبط است یا خیر

توضیحات متا خود را بهینه کنید

شما فقط حدود 150 تا 160 کاراکتر برای توضیحات تان در اختیار دارید. شما میخواهید از این شخصیت ها عاقلانه استفاده کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات بیشتری را به مخاطبین تان ارائه می دهید که برای آنها ارزشمند هستند. مشابه عنوان شما، توضیحات متا نگاهی گذار به مقاله تان دارد.

اگر یک یا دو جمله خاص در مقاله تان دارید که به ارائه اطلاعات ارزشمند بیشتر به مخاطبین کمک می کند، می توانید از آنها در توضیحات متای تان استفاده نمایید.

 

5. محتوای ارزشمندی را برای مخاطبان خود منتشر کنید

در اصول سئو سایت اگر می خواهید بدانید که چگونه سئو را بهبود ببخشید، با ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا برای کسب و کارتان شروع کنید. بازاریابی محتوا یکی از اجزای مهم کمپین سئوی شما است. وقتی محتوایی را ایجاد می کنید، ترافیک ارزشمندی را به صفحه خود هدایت می کنید.

این استراتژی همچنین به شما کمک می کند تا سرنخ ها را برای مدت طولانی تری در صفحه تان نگه دارید، باعث افزایش زمان ماندگاری و ارسال سیگنال مثبت به گوگل می شود. برای شروع تولید محتوای جذاب باید قالب تان را انتخاب کنید و محتوا به اشکال مختلفی ارائه می شود از جمله:

– وبلاگ ها
– فیلم ها
– اینفوگرافیک
– کتاب های الکترونیکی
– راهنماها

از انواع این قالب ها استفاده کنید تا محتوای تان را برای مخاطبان تان جذاب نگه دارید. وقتی محتوایی تولید می کنید، روی موضوعات مرتبط با صنعت تان تمرکز کنید. شما می خواهید ترافیک را به سمت محتوایی که به تجارت تان علاقه مند هستند، هدایت نمایید.

اگر درباره مسائل مرتبط با وب سایت تان محتوایی نمی نویسید، ترافیکی را دریافت می کنید که به تجارت تان علاقه مند نیستند.

بیایید به کلمه کلیدی “بهترین چیدمان گل” برگردیم.

تصور کنید که شما یک شرکت لوله کشی هستید و می بینید که افراد زیادی به دنبال ایده های گل آرایی هستند. اگر یک پست وبلاگی درباره این موضوع بنویسید، به دلیل محبوبیت بالای آن، ترافیک را به سایت تان دریافت می کنید و آنهایی به سایت تان می آید که به دنبال ایده های گل آرایی هستند و با این حال این ترافیک به کسب و کار شما اصلا ربطی ندارد.

افرادی که به دنبال اطلاعات درباره چیدمان گل هستند، لوله کش استخدام نمی کنند. شما باید کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید تا بتوانید با محتوای تان ترافیک مرتبط جذب نمایید.

بازاریابی محتوا یک فرصت عالی برای کسب و کارتان است تا دانش تان را با مخاطبین به اشتراک بگذارید. زمانی که تجربه تان را اشتراک گذاری می کنید، کسب و کارتان به عنوان یک مرجع در حوزه معرفی تان است. این یک راه عالی برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان تان است و اگر به دنبال بهبود سئو در مقاله اصول سئو سایت هستید، بازاریابی محتوا راه حل عالی به نظر می رسد. بازاریابی محتوا یکی از روش های مناسب برای هدایت ترافیک به سایت شما و نگه داشتن سرنخ ها در صفحات تان برای مدت طولانی است.

 

6. تصاویر را تگ کنید

زمانی که صفحات تان را تنظیم می کنید، می خواهید مطمئن شوید که تصاویر شما همیشه قابل خواندن هستند. تگ های آلت Alt جزئیات ارزشمندی را برای مخاطبان شما فراهم می کنند.

تصاویر را تگ کنید

تگ های Alt برای اصول سئو سایت مناسب و اساسی هستند.

گوگل نمی تواند تصاویر را صرفاً به عنوان فایل های تصویری درک کند. تگ های Alt زمینه را به تصاویر شما اضافه می کنند و به گوگل کمک می کنند تا ارتباط تصاویرتان را با صفحه شما درک کنند. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که تصاویر شما در صفحه لود نشود.

مهم است که برچسب های alt روی تصاویرتان داشته باشید، بنابراین کاربران و گوگل بدانند عکس چه چیزی را به تصویر می کشد. تگ کردن تصاویر یکی از بهترین اصول سئو برای کمک به گوگل برای خواندن سایت شما و ایندکس کردن آن است.

 

 

7. لینک داخلی

لینک سازی داخلی یکی از اصول سئو سایت است که بر زمان ماندن مخاطبین شما در صفحه سایت تأثیر می گذارد. زمانی که شما یک صفحه را به صفحه دیگر لینک می دهید، مخاطبان خود را به صفحات اضافی در موضوعات مرتبط راهنمایی می کنید. پیوند های داخلی مخاطبان شما را در صفحه شما درگیر می کند. اصول سئو سایت و لینک سازی داخلی باهم مرتبط هستند.

آنها به هدایت مخاطبین شما به صفحات آموزنده ای کمک می کنند که دانش آنها درباره موضوعی که قبلاً علاقه مند به یادگیری آن هستند گسترش می دهد. پیوند داخلی حتی می تواند آنها را به یادگیری چیز های جدید سوق دهد! آنها می توانند به یادگیری در مورد موضوعات مختلف و مرتبط ادامه دهند و در عین حال با برند شما بیشتر آشنا شوند.

لینک داخلی

زمانی که به صورت داخلی پیوند می دهید، می خواهید متن لینک مربوطه را انتخاب نمایید. آنکر تکست Anchor text متنی است که پیوند را نگه می دارد. این به کاربران و موتور های جستجو کمک می کند تا زمینه پیوند شما را درک کنند.

همانطور که به اصول سئو سایت نگاه می کنید، فراموش نکنید که لینک ها را در داخل آن قرار دهید. این اصول اساسی سئو سایت هستند که شما را قادر می سازند تا با کمپین سئوی تان نتایج موفقیت آمیزی داشته باشید.

 

اصول سئو برای کمک به ایجاد یک کمپین موثر

 

از اصول سئو سایت برای کمک به ایجاد یک کمپین موثر برای کسب و کار تان استفاده کنید

زمانی که 89 درصد از بازاریابان می گویند که سئو موفقیت آمیز است، نمی خواهید یک استراتژی عالی برای رشد کسب و کارتان را از دست دهید. با استفاده از اصول سئو سایت، می توانید برنامه ای موفق ایجاد کنید تا باعث افزایش ترافیک شما شود و تبدیل های بیشتری بدست آورید. اگر اطمینان ندارید که چگونه یک کمپین موفق در اصول سئو سایت موثر است ما در نیکداد به شما گفته ایم که بسیار مهم است.

ما با تجربیات چند ساله، می دانیم که چگونه کمپین های سئو ایجاد کنیم تا ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا کند و به شما در این زمینه کمک می کنیم تا سرنخ های ارزشمندی را در اصول سئو سایت کسب نمایید. ما با تیم قوی و متخصصان سئو می توانید به شما کمک کنیم تا برنامه سئوی مناسبی را برای رشد کسب و کارتان ایجاد نمایید و در اصول سئو سایت می توانید در کنار شما باشیم تا بتوانید تمامی استراتژی ها را بکار ببرید.

در پایان اگر در زمینه اصول سئو سایت سوالات مختلفی داشتید و می خواهید بدانید که یک استراتژی موفق برای کسب و کارتان چیست می توانید به صورت آنلاین با کارشناسان ما در بخش چت زنده و بخش تماس ها ارتباط برقرار نمایید و از مشاوره های رایگان بهره مند شوید.

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
آیناز درزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 1 =