طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

اصول طراحی وب سایت ، چگونه یک وب سایت کاربرپسند طراحی کنیم

چگونه یک وب سایت کاربرپسند طراحی کنیم
زمان مطالعه: 4 دقیقه

وب سایت کاربرپسند

اصول طراحی وب سایت ، چگونه یک وب سایت کاربرپسند طراحی کنیم

اینترنت یک فرصت عالی برای کسب و کارها به شمار می آید ، یکی از راه های فروش محصولات بازاریابی آنلاین می باشد که اولین قدم برای ایجاد چنین جایگاهی ، داشتن یک وب سایت خوب است. امروزه هیچ کمبودی برای راه اندازی یک وب سایت وجود ندارد. کسب و کارها می توانند برای راه اندازی فعالیت خودشان در فضای مجازی به یک سایت حرفه ای متوسل شوند. دو راه برای ایجاد سایت دارید که یا خودتان آن را انجام دهید یا اینکه به یک متخصص یا برنامه نویس وردپرس بسپارید.

 

پایداری وب سایت ها :

برای اینکه حضور آنلاین خودتان را حس کنید باید وب سایت شما همیشه راه اندازی و فعال باشد. مهم نیست که وب سایت شما چقدر خوب به نظر برسد و چقدر کاربرپسند باشد ، اگر کاربران نتوانند آنها را ببینند همه چیز خراب می شود. برای دستیابی به کمتری زمان خرابی باید به فکر توسعه و بهینه سازی آنها باشید. توسعه وب سایت حتی برای متخصصان باتجربه کار ساده ای نیست. شما در اولین قدم باید پارامترهای دقیق کار را مشخص نمایید. این کارها به زمان ، تلاش و فداکاری زیادی نیازمند بوده که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

یکی از عوامل مهم پایداری وب سایت ها نحوه میزبانی یا هاست سایت می باشد. امروزه تعداد زیادی از شرکت ها خدمات میزبانی ارائه می دهند ، اگر قصد دارید از هاست های ارزان استفاده بکنید در انتخاب آنها دقت نمایید. با این حال اگر می خواهید از مشکلات سرور جلوگیری نمایید بهتر است از سرویس های میزبانی پولی استفاده کنید.

 

اهداف پروژه چیست؟

چه چیزهایی می توانیم انجام دهیم و در چه چارچوب زمانی قابل اتفاق است؟ اگر برنامه ها در اواسط توسعه تغییر کنند چه اتفاقاتی می افتد؟ همه این سئوالات باید پاسخ داده شود اگر می خواهید یک وب سایت کار آمد داشته باشید. عدم انجام اینکار در همان ابتدا منجر به بی ثباتی در روند توسعه خواهد شد. باعث برو مشکلات و شکست هایی در کار افراد می گردد. اگر می خواهید با این مسائل روبرو نشوید باید توسعه دهند های خوب را انتخاب نموده و قبل از شروع ، جزئیات پروژه را با دقت بررسی کنید. در ادامه پروژه باید صادق و صریح باشید و با جدیت با آنها رفتار نمایید.

 

 طراحی وب سایت کاربرپسند

 

تمرکز بر قابلیت دسترسی سایت با موبایل و واکنشگرا بودن سایت :

یکی از جنبه های مهم و حیاتی در زمان طراحی وب سایت که بسیار در اولویت قرار دارد ، دسترسی می باشد. این بدان معنی است که باید مطمئن شوید وب سایت شما در همه پلتفرم ها و مرورگرها به خوبی کار کند. واکنشگرا یا رسپانسیو بودن سایت ها برای بسیاری از شرکت ها حائز اهمیت است و آنها می خواهند سایت ها در دستگاه های مختلف به صورت کاملا زیبا قابل نمایش باشد. هدف از دسترسی به سایت در تلفن همراه یا از مرورگرهای محبوب باعث می شود تا همه کاربران بتوانند وارد سایت شوند. بازدید موبایلی به این دلیل مهم است که امروزه اکثر افراد دارای تلفن های همراه هستند و ترجیح می دهند با گوشی خود به گشت و گذار در اینترنت بپردازند ، بنابراین شما باید وب سایت خود را برای تمامی پلتفرم ها نظیر تبلت و موبایل نیز زیبا سازی و جذاب کنید.

علاوه بر این ، از اواسط سال 2021 ، گوگل سازگاری با موبایل را به عنوان یک عامل رتبه بندی برای جستجوها تبدیل کرده است یعنی اطمینان از بهینه سازی سایت برای کاربران تلفن همراه نه تنها برای تجربه کاربر ، بلکه برای سئو نیز بسیار مهم است. به همین دلیل شرکت هایی که می خواهند در فضای آنلاین خوب عمل کنند ، باید از همان روز اول بر روی دسترسی به وب‌سایت‌های خود تا حد امکان تمرکز کنند.

 

طراحی با قابلیت Navigability :

سایت ها باید به گونه ای طراحی شوند که پیمایش در آنها آسان باشد و جنبه های زیادی در طراحی وبسایت وجود دارد که نیازمند توجه هستند ، شما باید همه موارد را پوشش دهید. با این حال به عنوان سنگ بنای یک رابط کاربری خوب ، ناوبری مهمترین گزینه محسوب می شود. دستیابی به ناوبری زیاد سخت نیست و باید تمام ذهن و تمرکز تان را بر روی آن قرار دهید. از پالت رنگ در وب سایت تان برای عناصر خاصی از صفحه استفاده کنید. هیچ قانون سریع و سختی وجود ندارد که از چه رنگ هایی باید استفاده کرد یا آنها را کجا قرار داد.

استفاده از رنگ های تند و کنتراست بر روی عناصر خاص بسیار مهم است و برای تاکید بر عناصری که بیشترین کاربرد را دارند ، از طراحی چشمگیر استفاده نمایید. مطمئن شوید که همه چیز در وب سایت شما به وضوح برچسب گذاری شده است ، هر جزئیات در هر صفحه باید مشخص شود و بلافاصله در یک نگاه قابل تشخیص باشد.

در نهایت، استفاده از استراتژی های تولید سرنخ را در وب سایت خود محدود کنید. صفحات فرود، پاپ آپ ها و چت زنده می توانند برای تبدیل کلیک ها به فروش معجزه کنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر در این کار زیاده روی کنید، این استراتژی نتیجه معکوس خواهد داشت. پاپ آپ های تهاجمی، به ویژه، برای بسیاری از کاربران خاموشی فوری است. به همین دلیل است که باید تعادلی را پیدا کنید و هنگام طراحی وب سایت خود، مقدار مناسبی از آنها را وارد کنید.

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =