طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

چگونه در سال 2021 یک طراح و توسعه دهنده وب شویم؟

چگونه در سال 2021 یک طراح و توسعه دهنده وب شویم؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

چگونه در سال 2021 یک طراح و توسعه دهنده وب شویم؟

در دنیای امروز همه چیز توسط تکنولوژی ها و فناوری ها احاطه شده است. در همه مکان ها وسایل و تجهیزات جدیدی وجود دارد ، از کاربردهای اساسی گرفته تا اختراعات پیشگامانه نظیر هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشینی (MI)، رباتیک و غیره. حتی وب سایت ها و رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجوگر نیز از این قائده مستثنی نیستند و همه این موارد از یک فناوری جدید نوید می دهند.

سایت های تجارت الکترونیکی که برای خرید کالاها مورد استفاده قرار میگیرد تا وب سایت های شرکتی که برای کسب اطلاعات مشاهده می نمایید ، نیازمند داشتن فناوری های نوین برای ساختن هستند. اگر شما به دنبال ساخت یک وب سایت هستید به راحتی می توانید در سال 2021 یک طراح و توسعه دهنده وب سایت شوید و از این راه نیز کسب درآمد خوبی نمایید. در این مقاله سعی کرده ایم که شما را با این شغل بیشتر آشنا بکنیم.

 

توسعه وب سایت چیست ؟

برای شروع با اصول اولیه ، ابتدا باید بدانید که توسعه وب چیست؟! به فرآیند ایجاد وب سایت ها و برنامه های کاربردی که هردو را شامل می شوند می گویند و آنهایی که برای استفاده در شبکه های خصوصی که در شرکت های بزرگ دیده می شوند نیز اینترانت گفته می شود. امروزه ساخت سایت ها بر مبنای کدنویسی و برنامه نویسی تمرکز زیادی دارد و باید به کدهای برنامه نویسی مسلط باشید تا بتوانید یک وب سایت حرفه ای طراحی نمایید. برای جستجو در این حیطه باید به سه لایه شامل کدنویسی سمت کلاینت (فرانت اند) ، کدگذاری سمت سرور (بک اند) و فناوری پایگاه داده آشنا باشید.

 

توسعه دهنده وب با Front End :

معمولا فرانت ویژگی هایی که مستقیما توسط کاربران نهایی قابل مشاهده و دسترسی می باشد ، آنچه که هنگام بارگذاری وب سایت تجربه می کنید همانند کاربرپسند بودن ، زیباشناسی توسط توسعه دهندگان فرانت اند انجام میگیرد. به عبارت ساده تر آنها اجزای بصری که وارد وب سایت ها می شوند شامل دکمه ها ، ناوبری و سایر جنبه ها را ایجاد می کنند. توسعه دهنده بخش فرانت چیزهایی را می سازد که شما را مجذوب خودش می کند ، دانش زبان جاوا اسکریپت ، HTML و CSS برای برنامه نویسان این بخش بسیار مهم بوده و تسلط به این زبان ها پیش نیاز آن می باشد. شما باید به دانش کافی درباره ایجاد طرح های واکنشگرا ، اشکال زدایی نیز مجهز باشید و با ابزارهای سیستم مدیریت محتواها ، API ها و چارچوب ها آشنا شوید.

 

توسعه دهنده وب با Back End :

توسعه دهنده هایی که به پشت صحنه وب سایت ها می پردازند و بر منطق سمت سرور و یکپارچه سازی در برنامه های کاربردی وب تمرکز دارند. به بیان ساده تر، روی محصولات و برنامه های مشتری کار می کند. این توسعه دهندگان سرورها، پایگاه داده ها و برنامه ها را مدیریت می کنند و اینها جنبه و ویژگی هایی است که برای کاربران نهایی دیده نخواهد شد. برای این برنامه نویسان دانستن زبان و چارچوب هایی همانند جاوا و Ruby on Rails ضروری بوده و باید با برخی مهارت ها آشنایی داشته باشند و به مدیریت پایگاه داده ، استفاده از چارچوب ها و برنامه نویسی و امنیت مسلط باشند.

 

پایگاه داده ها :

فناوری پایگاه داده را به عنوان سیستم پشتیبانی یا ستون فقرات توسعه دهنده های وب در نظر میگیرند. این بخش قابلیت ذخیره و مدیریت چندین محتوا و تصاویر و کدها و فایل ها را دارا است و برای عملکرد بهینه وب سایت ها حائز اهمیت می باشد. امروزه اکثر وب سایت ها از نوعی سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای (RDBMS) استفاده می کنند که باعث می شود تا به طور یکپارچه برای ایجاد وب سایت های کاملاً کاربردی همگام شوند. برای افرادی که به دنبال کاوش عمیق در فناوری پایگاه داده هستند معمولا دیتابیس SQL بسیار متنوع تر و کاربردی تر است و همچنین، با برخی از سیستم های مدیریت پایگاه داده مانند MySQL، PostgreSQL و Oracle DB بسیار در دنیای وب کار می شود.

 

تفاوت طراحی وب و توسعه وب چیست؟

اگرچه اغلب این دو واژه بجای یکدیگر استفاده می شود ، اما تفاوت زیادی میان طراحی وب سایت و توسعه دهنده وب وجود دارد ، توسعه وب به جنبه های کاربردی وب سایت ها همانند سرورها و برنامه ها پرداخته و طراحی وب به ظاهر و حال و هوای وب سایت نظیر طرح های رنگی، فونت ها، کشویی ها، اسکرول بارها و نقاط لمسی می پردازد. حال که با توسعه وب و ملزمات آن آشنا شده اید ، به بررسی چگونگی به دستیابی به این مهارت ها خواهیم پرداخت ، احتمال مشتاق و شیفته یادگیری در زمینه توسعه وب سایت ها هستید!

 

طراح و توسعه دهنده وب

 

با وجود اینترنت که به صورت رایگان انواع دوره های آنلاین را برای کاربران مخصوصا در یوتیوب فراهم نموده است و شما می توانید به راحتی از تمامی دوره های آنلاین به عنوان کدنویسی ، طراحی سایت ، برنامه نویسی انواع زبان ها استفاده نمایید یا در دوره های پولی وب سایت های فارسی زبان شرکت نمایید. در این زمینه شما نیازی به تحصیل در دانشگاه یا رشته های مهندسی و علوم کامپیوتری و نرم افزار نخواهید داشت و حتی کسانی که فقط علاقه مند به یادگیری برنامه نویسی و توسعه وبسایت هستند نیز می توانند به راحتی از طریق اینترنت زبان ها را یاد بگیرند.

با توجه به تحقیقات Brainstation امروزه افراد زیادی از حوزه های مختلف دیگر وارد بازار کار طراحی سایت شده اند و به دنبال افزایش مهارت های خود می باشند و امروزه با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی ، فناوری بلاکچین و واقعیت افزوده (AR) که در مراحل تازه ای هستند و شما نیاز به کسب مهارت در این زمینه ها هستید تا بازار کار را در دستان خود بگیرید.

 

نتیجه گیری طراح و توسعه دهنده وب :

با توجه به پیشرفت هایی زیادی که در حوزه علوم کامپیوتر و برنامه نویسی و وبسایت ها گرفته شده است ، پیشنهاد می کنیم علم خود را در این زمینه بالا ببرید حتی توسط ویدیوهای رایگان که در فضای مجازی وجود دارند و به یادگیری یک یا چند زبان برنامه نویسی دنیا بپردازید که به آسانی بتوانید ایده های تان را عملی نموده تا از دیگر رقیبان جا نمانید. امیدوارم که این مطلب مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد ، اگر هر سئوالی در زمینه طراحی وب سایت و برنامه نویسی داشتید می توانید از کارشناسان ما بپرسید.

 

منبع :

https://digitalagencynetwork.com/how-to-be-a-web-developer

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 15 =