طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

هشت اصل مهم در جذابیت وبسایت

هشت اصل مهم در جذابیت وبسایت در نیکداد وب nikdad
زمان مطالعه: 7 دقیقه

هشت اصل مهم در جذابیت وبسایت

 

جذابیت وب سایت ها به عوامل زیادی بستگی دارد که همه آنها در کنار هم می توانند سایت شما را زیباتر نمایند. طراحی سایت یک مهارت حرفه ای و کاملا تخصصی است که نیازمند جنبه های مختلفی نظیر هنری و فنی می باشد. جنبه های هنری و نظری به روش های برقراری ارتباط با مخاطبین و انتال پیام ها در زمان کم اشاره دارد. جنبه های فنی نیز به کدنویسی و پیاده سازی یک سایت اشاره دارد تا با افزایش سرعت لود شدن سایت در گوشی موبایل بتوانید صفحه وب خود را کاربرپسند تر نمایید.

موضوع جذابیت و زیبای سایت به ساختارها و موضوعات و زیبایی شناختی اشاره دارد که مسئله فنی در اینجا اولویت دوم محسوب می شود. نوشتن مقاله و پست وبلاگ نیز خلاقیت و انرژی زیادی نیاز دارد. از آنجایی که وب سایت شما با محتوای با دقت ساخته شده و می توانید از لحاظ جذابیت و بصری آنها را دلپذیرتر نمایید. این بسیار مهم است که بازدیدکنندگان بتوانند به طور مستقیم در سایت شما پیمایش کرده و آن را درک نمایند. شما باید از نیازهای بازدیدکننده ها اطلاع پیدا کرده و آنها را برآورده نمایید. در این مقاله هفت اصل مهم و ضروری که در طراحی یک وب سایت جذاب موثر است را خدمتتان توضیح خواهیم داد.

برای مثال به سایت Wonderbly نگاه کنید. طراح این وبسایت هم از یک عکس واقعی و هم از طراح های گرافیکی برای طراحی سایت خود استفاده کرده است.

 

اصول جذابیت وب سایت

1.تصاویر و عکس ها

عکس ها و تصاویر در زیبایی یک سایت تاثیر زیادی دارد و انسان ها معمولا به صدا و آوا و تصاویر بسیار واکنش نشان می دهند. تصاویر باید با کیفیت زیبا در عین حال حجم مناسب ایجاد شوند و بتوانند مفهوم موضوع را به کاربران بیان نمایند. یک اثر جذاب و فوق العاده در جذب مشتری تاثیرگذار خواهد شد. البته استفاده از عکس های تکراری می تواند در سئو تاثیر منفی بگذارد و شرکت ها و طراحان گرافیست از UI عالی و مناسب برای بهبود کیفیت تصاویر استفاده می کنند و خلاقیت های خود را به مشتریان عرضه می دارند.

 

2. رنگ ها

انتخاب رنگ های مناسب واقعا می تواند در وب سایت ها احساس خاص را برانگیزند ، رنگ های زیبا و خاص باعث افزایش احساسات در اشخاص می شود و کنتراست بین چندین رنگ می تواند خوانایی را بهبود بخشید و توجه را به عناصر خاصی جلب نماید. ممکن است یک دکمه با رنگ متضاد ایجاد کنید که از بقیه عناصر صفحه خود متمایز باشد. شما با انتخاب یک عکس بامزه ، خلاقانه و زیبا می توانید مخاطبین زیادی را به سوی خود جذب نمایید. شما باید به هارمونی رنگ های کل صفحه سایت توجه داشته باشید. مثلا اگر در طراحی سایت گلخانه از رنگ های سبز استفاده می کنید ، نیازی نیست که تمام سایت را سبز نمایید ، روانشناسی رنگ ها در فرهنگ های مختلف تفاوت دارد ، برای مثال رنگ مشکی در فرهنگ ما ایرانی ها برای عزا داری استفاده می شود در حالی که رنگ عزاداری در بسیاری از فرهنگ های ملل مختلف خاورمیانه و اعراب رنگ سفید است. باید در طراحی های تان به موضوعات مختلفی نظیر سن مخاطب ، میزان تحصیل ، مناطق جغرافیایی و فرهنگ و تمدن آنها توجه نمایید.

 

 

وقتی صحبت از رنگ شد، وب سایت WebDesigner توسط Nick La تولید شده و تمام آن پاستل های نرم باعث درخشش این طرح شده است. در نگاه اول، انتخاب رنگ ممکن است تا حدودی دلخواه به نظر برسد، اما وقتی از نزدیک نگاه می‌کنید، متوجه یک پالت رنگ کاملاً مشخص می‌شوید، که برای اطمینان از هماهنگی همه عناصر ضروری است. وب سایت و به خصوص پس زمینه آن نیز ترکیب خوبی از رنگ ها و گرافیک را نشان می دهد که ما را به رتبه چهار می رساند.

 

3. توجه به ویژگی های جامعه هدف

تا اینجای مقاله شما با جذابیت ها و مفهوم زیبایی یک سایت آشنا شده اید ، هر شخصی جذابیت را در ذهن اش یک مدل تعریف می کند و نگاه هر کسی می تواند از سایر افراد متفاوت تر باشد. ساختار ذهن مشترک انسان ها باعث می شود تا یک المان هایی شکل بگیرد. شما باید تفاوت ها را درک کرده و به اشتراکات جامعه و طراحی ها توجه ویژه نمایید. باید ببینید که مخاطبین شما چه فرهنگ و پیشینه ای داشته و چه بازخوردهایی در شرایط مختلف نسبت به واژه ها و مفاهیم از خود نشان می دهند.

 

تیم ون دام تنها از تعداد انگشت شماری گرافیک در وب سایت Max Voltar استفاده می کند، اما آنها را با بیشترین فکر و دقت پیاده سازی نموده است. یک تصویر پس زمینه غیر مزاحم و یک تاج پیچیده دو تا از گرافیک ها را شامل هستند. از نظر بصری، آنها خیلی چشمگیر نیستند، اما همگی به ظاهر و احساس وب سایت می افزایند و بی جا نیست.

 

4. داشتن فضای سفید

معمولا فضای سفید دقیقا همان چیزی است که به نظر می رسد. دادن یک فضای تنفس به بازدیدکنندگان در سایت به آنها این امکان را می دهد تا روی محتوای شما تمرکز کنند. به نوبه خود این امر درک آنها را بهبود می بخشد. فراتر از آن، توجه بازدیدکنندگان را به مهم‌ترین عناصر صفحه شما جلب می‌کند، در حالی که به چشمان آن‌ها لحظه‌ای استراحت می‌دهد و آنچه را که دیده‌اند پردازش می‌کند، بدون اینکه یک‌باره غرق اطلاعات زیاد شود.

 

5. محتوای جذاب و منحصر به فرد

بعد از جذب اولیه مخاطب به وب سایت ها ، محتولا محتواها می تواند کاربران را در سایت حفظ کند. اگر محتوهای مناسب و غنی به کاربر ارائه ندهید آنها سایت شما را ترک می کنند ، حتی اگر گرافیک جذاب و رنگ های زیبا در طراحی سایت خود داشته باشید. متن ها و مقالات شما باید جذابیت و گیرایی خاصی داشته باشد. از جملات مستقیم و کوتاه بیشتر استفاده نمایید و تلاش کنید که اصل محتوا را کاملا مستقیم به مخاطب ارائه دهید. بهره گیری از اینفوگرافی و ویدیوها نیز باعث جذاب مخاطب بیشتر خواهد شد.

 

وقتی به گرافیک و سبک این سایت به طور کلی نگاه می کنید، همه چیز دارای آبرنگی است که با دست طراحی شده است: تصاویر مقالات، تصاویر پس زمینه آبرنگ، ابله ها و نمادهای دستی، استایل نظرسنجی، و غیره. نمایش جزئیات این طراحی را عالی می کند.

 

6. جذابیت در جزییات

جزئیات وب سایت یکی از اصل های مهم و تاثیرگذار در ذهن انسان ها می باشد، باید به جزئیات شامل طرح ، نقاشی و موارد بسیار دیگر توجه نمایید وگرنه باعث کسالت بار و خسته کننده تر بودن وب سایت خواهد شد. جزئیات در طراحی شما باید استفاده از تصاویر ، رنگ ها ، ویدیوها و کل محتوای درونی با حرکات موزون باشد. زیاد سعی نکنید که صفحات را با ایده های بیهوده پر کنید و در کوچکترین پیکسل های طرح خود نیز ورود کرده و سعی کنید آن هارمونی کلی را در جزییات نیز به کار برید.

7.ساختار اطلاعات

محتواهای سایت باید کاملا مستقیم نیازهای مخاطبین را جواب دهد. البته این به تنهایی کافی نیست. مطلب و کل محتوها باید یک شکل ساختار و منسجم داشته باشند. اگر دسته بندی محتوای شما در وب سایت کاملا گیج کننده باشد باعث خستگی افراد می شود و آنها قطعا سریع سایت را ترک می کنند. ساختار دسترسی به صفحات وب سایت باید به درستی لینک سازی شود و کاربر با یک سایت منظم و با دقتی روبرو شود. اگر حجم مقالات و مطالب سایت شما زیاد بوده باید با لینک سازی داخلی عالی به آنها دسترسی دهید و مقالات را بهم دیگر ارتباط دهید. سئو داخلی سایت یکی از اصل های بهینه سازی سایت ها می باشد. ساختار منسجم کل محتوا و صفحات وب سایت باید در اصول جذابیت رعایت شود.

مثال: Noritake سایتی است که مفهوم بامزه بودن را در اشیاء محلی به نمایش گذاشته است.

 

 

 

8. مخاطب محوری

طراحی وب سایت یکی از اقدامات پیچیده و قابل تفکر می باشد که قبل از ایجاد یک وب سایت باید به آن فکر نمود ، هدف از ایجاد وب سایت کاملا باید مشخص باشد و اهداف باید به صورت کاملا در مطالب و محتواها لحاظ گردد. در بازاریابی باید ایده ها مشخص باشد و نوع خدمات و کالاهایی که به مردم ارائه می کنیم را نیز تعیین نماییم. اگر کارها بر مبنای مخاطبان و جذب کاربران فعال انجام نگردد قطعات کار با شکست مواجه می شود و شما تنها یک سایت برای خودتان طراحی نموده اید. به دیدگاه ها و نظرات مشتریان احترام گذاشته و برای آنها وقت زیادی بگذارید و سعی کنید خدمات متنوع و عالی خودتان را به آنها عرضه بدارید. اگر تمامی اینکارها را انجام ندهید قطعا رقیبان تان اینکار را انجام خواهند داد و به مرور از حضور در بازار حذف خواهید شد و به اصطللاح سهم بازار شما به رقبا واگذار می شود.

 

نکته پایانی :

طراحی سایت یک موضوع پیچیده و تخصصی است که به صورت فردی نمی توانید کارها و پروژهای بزرگ را انجام دهید. طراحی وب سایت یک کار تیمی بوده که باید توسط شرکت های حرفه ای انجام بگیرد. قبل از سفارش ساخت سایت پیشنهاد می کنیم مقالات طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه نمایید و تفاوت ها و ویژگی های آنها را بشناسید. همچنین خدمات طراحی اپلیکیشن و تبلیغات گوگل نیز توسط تیم نیکداد انجام میگیرد که به برند شدن و دیده شدن شرکت شما در سطح اینترنت کمک خواهد کرد.

به این مقاله امتیاز دهید: 5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 13 =