طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

11 نکته برای کمک به شما در انتخاب بهترین نام دامنه

11 نکته برای کمک به شما در انتخاب بهترین نام دامنه
زمان مطالعه: 6 دقیقه

11 نکته برای کمک به شما در انتخاب بهترین نام دامنه

 

انتخاب نام دامنه همیشه آسان نیست و برای اینکه به شما در تصمیم گیری آن کمک نماییم، در اینجا یازده تا از بهترین نکات در انتخاب بهترین دامین را خدمتتان معرفی می کنیم. یک دامین تاثیر زیادی در موفقیت یا شکست یک شغل یا تجارت دارد و از این رو باید یک نام تجاری و حرفه ای انتخاب کنید تا به راحتی قابل یادآوری، تلفظ و تایپ باشد.

در این بخش ما 11 نکته مهم را برای کمک به انتخاب بهترین نام دامنه برای شما معرفی می کنیم:

انتخاب نام دامنه

 

1. اجتناب از سردرگمی از طریق تحقیق

نام دامنه در شبکه های اجتماعی و کسب و کار و تجارت شما جزو برندتان محسوب می شود و باید تحقیقات کاملی در زمان انتخاب نام دامنه داشته باشید. باید بررسی کنید که آیا نام برای شخصی دیگری ثبت شده است یا خیر، آیا در رسانه های اجتماعی موجود است یا خیر. همیشه از نام های دارای علامت تجاری دوری کنید تا درگیر مشکلات قانونی نشوید. اگر نام از قبل وجود دارد، نام دیگری برای ایجاد نمایه های اصلی در پلتفرم اجتماعی پیدا کنید.

 

2. یک پسوند مناسب را با دقت انتخاب کنید

برنامه های افزودنی بخش اصلی یک آدرس وب سایت هستند. پسوندهایی که در انتهای آدرس استفاده می شوند شامل .com، .gov یا .org. می باشد که در بین آنها دات کام بهترین نوع پسوند به شمار می رود. ممکن است مناسب ترین افزونه برای هدف تجاری شما نباشد.

شما می توانید به سراغ هر دامنه سطح بالا (TLD) مانند .net، .org، .info، .me، .co، .edu و .biz بروید. برخی از TLDهای عمومی جدید به عنوان برنامه های افزودنی مانند .app، .photography، .today، xyz. و .guru در دسترس هستند.

انتخاب بهترین دامین سایت

 

3. چیزی را انتخاب کنید که تلفظ و املا آن آسان باشد

یک چیز در میان همه وب سایت های محبوب جهانی رایج است، باید تلفظ و نوشتار آن آسان باشد، اگر نام دامنه سخت باشد، قطعا به خاطر سپردن آن مشکل است، ولی اگر نام دامنه ای که املای آن ساده تر باشد، می توانید تاثیر طولانی مدت در حافظه کاربران داشته باشد. همچنین، نام دامنه ای را انتخاب کنید که تلفظ آن آسان باشد. اگر مردم بتوانند به راحتی نام را بیان کنند، شانس بیشتری برای انتشار دهان به دهان وجود خواهد داشت. قطعا در انتخاب بهترین نام دامنه باید از لحاظ معنایی آسان باشد و همه بتوانند آن را به خاطر بسپارند.

 

4. آن را کوتاه اما منحصر به فرد نگه دارید

یک راه عالی برای به یاد ماندنی شدن نام دامین کوتاه نگه داشتن آنهاست. سعی کنید طول نام دامنه در 15 کاراکتر باشد. به خاطر سپردن نام های دامنه طولانی تر از این برای کاربران چالش برانگیز خواهد بود. علاوه بر این، افراد ممکن است هنگام وارد کردن نام دامنه های طولانی و رفتن به وب سایت دیگری، اشتباه تایپی کنند. به همین دلیل، همچنین سعی کنید نام دامنه خود را منحصر به فرد نگه دارید. انتخاب بهترین نام دامین از اهمیت زیادی برخوردار است و باید آن را مد نظر داشته باشید که کوتاه و خلاصه باشد.

 

5. از اعداد و خط فاصله اجتناب کنید

نام دامنه باید روان و جذاب باشد. متأسفانه اعداد و خط تیره مانع این کار می شوند. نام دامنه با این عناصر باعث سردرگمی مخاطبان شما می شود و از آنها می خواهد آدرس وب سایت را اشتباه تایپ کنند. بنابراین، در مورد نام دامنه باید به حروف پایبند باشید.

گنجاندن اعداد ممکن است در آدرس های ایمیل معقول به نظر برسد، اما در نهایت نام دامنه را با یک شماره در آن انتخاب نکنید. همچنین، از استفاده از خط تیره خودداری کنید، زیرا ممکن است افراد یک آدرس خط تیره را به عنوان دامنه هرزنامه در نظر بگیرند.

 

6. از حروف دوتایی استفاده نکنید

اگر در نام دامنه خود از حروف دوگانه استفاده می کنید، در واقع به دلیل اشتباهات تایپی، ترافیک خود را از دست خواهید داد. حروف دوتایی نه تنها خواندن آنها را سخت می کند، بلکه تایپ صحیح آنها نیز دشوار است. از این رو، باید سعی کنید استفاده از یک حرف پشت سر هم در نام دامنه خود اجتناب کنید تا آن را به راحتی تایپ کنید. در انتخاب بهترین نام دامنه سعی کنید از حروف دوتایی اصلا استفاده نکنید.

علاوه بر اشتباه گرفتن آن با دامنه مشابهی که ممکن است متعلق به یک رقیب باشد، مردم باید زمان بیشتری را صرف به خاطر سپردن املای صحیح کنند.

البته این توصیه استثناهایی هم دارد. اگر قبلاً یک نام تجاری ثابت با یک حرف دوگانه دارید، باید از همان املای در دامنه خود پیروی کنید.

 

7. تاریخچه دامنه را بررسی کنید

اگر نام دامنه ای را انتخاب کرده باشید که از قبل وجود داشته باشد، این نکته بسیار مهم است. گاهی اوقات، نام دامنه مورد نظر شما در حال حاضر در حال استفاده است، و همه شما هیجان زده هستید که بدانید برای فروش است. قبل از اینکه خوشحال شوید، تاریخچه دامنه را بررسی کنید. امروزه انتخاب بهترین نام دامنه از اهمیت زیادی برخوردار است.

حتی یک نام دامنه به ظاهر بی ضرر نیز می تواند تاریخ بحث برانگیزی داشته باشد. Wayback Machine پرکاربردترین بررسی کننده تاریخچه دامنه است که می تواند شما را به گذشته بازگرداند و نشان دهد که یک وب سایت در یک تاریخ خاص چگونه ظاهر می شد.

قبل از خرید یک نام دامنه موجود، تاریخچه دامین را برای هر ماه موجود مرور کنید تا ببینید آیا چیزی مبهم در آنجا وجود دارد یا خیر. پس باید در انتخاب بهترین نام دامنه تاریخچه آن را بررسی نمایید.

 

بررسی تاریخچه دامنه

 

8. کسب و کار و محل خود را هدف قرار دهید

لازم نیست هر کسب و کاری در سطح جهانی متمرکز شود. شما همچنین می توانید با هدف قرار دادن یک منطقه یا کشور خاص به رشد برسید. برای انجام این کار، می توانید نام دامنه ای را دریافت کنید که حاوی یک پسوند آدرس وب محلی شده باشد.

به عنوان مثال، برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجوی ایران، ممکن است بخواهید پسوند .ir را در نام دامنه خود دریافت کنید. پسوند دامنه جغرافیایی همچنین به شما کمک می کند تا در بین کاربران محلی به اعتماد زیادی دست یابید. سعی کنید انتخاب بهترین نام دامنه را خودتان انجام دهید و بر روی آن فکر کنید.

 

9. روی برندسازی تمرکز کنید

نام دامنه را به عنوان یک فرصت برندسازی برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. با نام دامنه مناسب، می توانید شناخت برند را افزایش دهید. بنابراین، همیشه به سراغ نام‌های دامنه قابل برند شدن بروید تا نام‌های عمومی.

از آنجایی که نام عمومی معمولاً بر روی کلمه کلیدی متمرکز است، تشخیص نام تجاری شما از سایرین با آن دامنه دشوار می شود. برعکس، یک نام دامنه قابل برند در میان جمعیت برجسته است.

می توانید از کلمات موجود استفاده کنید و خلاقانه از آنها برای به دست آوردن یک نام منحصر به فرد استفاده کنید، یا ممکن است یک کلمه یا عبارت جدید پیدا کنید.

 

10. همیشه بلند مدت فکر کنید

هرگز به کسب و کار خود از چشم انداز کوتاه مدت نگاه نکنید. اگرچه انتخاب نام دامنه ای که صنعت شما را منعکس می کند عاقلانه است، اما آنقدر خاص نباشید که هیچ زمینه ای برای رشد باقی نگذارید.

اگر از ابتدا یک نام دامنه منعطف استفاده می‌کنید، حتی زمانی که کسب‌وکار خود را تغییر می‌دهید، مجبور نیستید به دامنه جدیدی بروید. با انتخاب یک نام دامنه هوشمند، باید فضای کافی برای ارتقا یا گسترش کسب و کار خود داشته باشید.

 

11. در صورت امکان چندین دامنه خریداری کنید

هنگامی که نام دامین مناسب برای وب سایت کسب و کارتان پیدا کردید، می توانید نام دامنه را با تمام TLD های موجود نیز خریداری کنید. این اقدام شما را از شر یک رقیب حیله گر از داشتن وب سایتی که حاوی نام دامنه شما اما پسوند دیگری است نجات می دهد. در انتخاب بهترین نام دامنه سعی کنید تا حد امکان چندین دامین آن را خریداری نمایید و مثلا اگر دامنه .ir را ثبت می کنید، دات کام آن را نیز همزمان ثبت نمایید.

پس از خرید، آنها را به دامنه اصلی خود هدایت کنید. در صورت امکان، باید به فکر خرید غلط املایی رایج در نام دامنه خود باشید.

 

نام دامنه را هوشمندانه انتخاب کنید

یکی از بزرگترین مشکلات برای دریافت نام دامین این است که نام مناسب برای وب سایت شما ممکن است در دسترس نباشد. در چنین شرایطی ممکن است لازم باشد نام را تغییر دهید و ارزش تجاری آن را حفظ نمایید. در زمان انتخاب نام برای دامین تان نکات ذکر شده را دنبال کنید. همیشه خوب است که نام دامنه های جایگزین را قبل از ثبت دامین آماده سازید. نام وب سایت در طراحی سایت اهمیت زیادی دارد و باید بهترین اسم انتخاب گردد. در پایان امیدواریم انتخاب بهترین نام دامنه را یاد گرفته باشید و بتوانید انجام دهید.

 

نکات مهم در انتخاب بهترین نام دامنه

سعی کنید تا حد امکان در انتخاب بهترین نام دامنه از کسی تقلید نکنید، از راهنمایی ها و نمونه دامین های وبسایت های مختلف بهره بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − شش =