طراحی سایت نیکداد با برترین کیفیت در ایران
Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

09114617261

طراحی سایت کتابخانه

طراحی سایت کتابخانه | طراحی وب سایت کتابخانه
زمان مطالعه: 7 دقیقه

طراحی سایت کتابخانه

طراحی سایت کتابخانه دیجیتال

طراحی وب سایت کتابخانه که بهترین راه برای معرفی کتابخانه های شهر به مردم می باشد. در عصر حاضر دیگر برای ثبت نام و مراجعات حضوری به کتابخانه ها کمتر انجام میگیرد و شما به راحتی می توانید به وب سایت کتابخانه مراجعه نموده و اقدام به سرچ یا جستجوی کتابها کنید و تمامی اینکارها در گروه طراحی سایت کتابخانه ای انجام میگیرد. وب سایت های کتابخانه به شما کمک می کند تا بدون نیاز به مراجعه حضوری ، برخی از کارها را به صورت آنلاین از منزل خود انجام دهید. با داشتن یک سایت کتابخانه کاربران می توانند اقداماتی نظیر ثبت نام آنلاین ، اطلاع یافتن از کتاب مورد نیاز ، معرفی و مشاهده کتاب ها ، مقاله ها و پایان نامه ها ف معرفی کتابهای قدیمی و جدید و … را انجام دهید.

افرادی نظیر دانشجویان و اساتید که بیشترین ارتباط را با کتاب ها دارند و از این رو بیشتر به سایت های کتابخانه ای مراجعه می نمایند و باید طراحی چنین سایت های مختص این طیف ساخته شود ، صاحبین کتابخانه ها باید به فکر ساخت یک وب سایت حرفه ای کتابخانه باشند تا از این رو از شلوغی و ازدحام کتابخانه ها خلاص شوند و مشتریانشان نیز به صورت آسان از طریق اینترنت بتوانند با سامانه در ارتباط باشند. طراحی وب سایت مانند دیگر مشاغل به تخصص های متعدد و حرفه ای نیازمند است و شما از قبل باید با طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت دانشگاهی آشنا شوید تا بتوانید بهتر در این باره تصمیم بگیرید و بهترین وبسایت را با امکانات گسترده ای بسازید.

طراحی سایت کتابخانه

 

مزیت های طراحی سایت کتابخانه دیجیتال

ساخت و طراحی وب سایت کتابخانه دارای فواید زیادی است که مهمترین آنها عبارتند از :

الف) صرفه جویی در وقت و هزینه ها

شما با ساحت یک سایت کتابخانه می توانید باعث صرفه جویی در وقت و زمان کاربران و دانشجویان شوید و برخی از کارها را به صورت آنلاین از طریق وب سایت انجام دهند و در نتیجه باعث کاهش هزینه های آنها نیز می شود.

ب) شناساندن کتابخانه در فضای مجازی

با طراحی و ساخت چنین وب سایت هایی شما می توانید به سرعت در دنیای اینترنت مطرح شوید و کتابخانه تان را به آسانی به دیگر کاربران بشناسانید.

پ) نداشتن محدودیت زمانی

کتابخانه ها دارای ساعت کاری خاصی هستند و در هر زمانی نمی توانید به آنجا مراجعه نمایید ، ولی با طراحی سایت کتابخانه کاربران به صورت شبانه روزی می توانند به سایت شما مراجعه کرده و به جستجوی کتاب ها ، پایان نامه ها و مقالات بپردازند و حتی اقداماتی نظیر تمدید آنلاین کتاب را انجام دهند.

ت) باعث افزایش کاربران کتابخانه

یکی از مزایای مهم طراحی وب سایت های کتابخانه ای ، باعث افزایش کاربران کتابخانه از طریق فضای مجازی می گردد و با دسترسی به اینترنت به راحتی کاربران می توانند از طریق سایت کتابخانه ها به انواع کتب و مقالات دسترسی پیدا کنند و در وب سایت شما بمانند. داشتن وب سایت اختصاصی برای کتابخانه می توانند اعضای خود را افزایش دهند چون افراد زیادی هستند که به دنبال کتاب های نایاب و  قدیمی می باشند و این کتاب ها دیگر در بازار یافت نمی شوند.

ج) گسترش فرهنگ کتاب خوانی

ساخت وب سایت کتاب باعث افزایش فرهنگ کتابخوانی می گردد و امروزه دسترسی افراد به اینترنت باعث شده تا برای هرچیزی که می خواهند بدانند را در وب سایت گوگل جستجو کنند و از این روز با طراحی یک سایت کتابخوانی شما می توانید فرهنگ کتاب خواندن را در افراد جامعه افزایش دهید.

طراحی سایت کتابخانه دیجیتال

 

سرویس ها و بخش های مختلف طراحی وبسایت کتابخانه

یک وبسایت کتابخانه امکانات و سرویس های مختلفی دارد که باعث افزایش سرعت کارها و رفع نیاز کاربران می گردد و بخش های مختلف آن به شرح ذیل می باشد :

1- ساخت صفحه نخست کتابخانه

این صفحه شامل بخش اصلی سایت محسوب می گردد و حالت کلی یک وب سایت در صفحه اصلی آن مشخص است و به بخش های مختلف سایت می توانید دسترسی داشته باشید.

2- بخش معرفی کتابخانه

در این صفحه شما می توانید به تاریخچه ، تعداد سالنها ، امکانات مختلف ، تعداد کتابها و بخش های مختلف دیگر دسترسی پیدا کنید.

3- ایجاد صفحه تماس با ما

شماره های تماس و آدرس و نقشه گوگل و فرم تماس در این صفحه قرار داده می شود تا هر کاربر به راحتی بتواند با آنجا تماس بگیرد.

4- ساخت صفحه مقاله و پایان نامه ها

در این صفحه انواع مختلف مقالات تخصصی و پایان نامه های دانشگاهی و با موضوعات مختلف و به صورت دسته بندی شده قرار خواهند گرفت.

5- ساخت بخش اخبار ما

جدیدترین خبرهای مرتبط با کتابخانه در این صفحه قرار میگیرد شامل برنامه های جدید ، معرفی و تازه های منتشر شده و کتاب های مختلف نیز در این صفحه خبرها می تواند قرار داده شوند.

6- ایجاد قسمت کتابخانه الکترونیکی

در این بخش که به عنوان مهمترین بخش سایت های کتابخانه ای به شمار می رود ، کتابها به صورت فایل های پی دی اف یا الکترونیکی برای مشاهده و دانلود کاربران قرار داده می شود.

7- ایجاد بخش جستجوی کتاب ها

یک سیستم حرفه ای جستجوی کتاب های پیشرفته ای پیاده سازی می گردد که امکان جستجو انواع کتاب ها را بر مبنای دسته بندی های مختلف برای کاربران فراهم می کند و دیگر نیازی به حضور یافتن کاربر در کتابخانه به صورت فیزیکی نخواهد بود.

8- ایجاد بخش فروشگاه آنلاین کتابها

در این قسمت می توانید کتاب های مختلفی را با قیمت های مشخص شده برای فروش به کاربران قرار دهید و هر کاربر امکان خرید آنلاین کتابها را نیز داشته باشد.

9- ساخت باکس محبوبترین کتبها

کتاب هایی که بیشترین امانت یا مطالعه شده اند در این قسمت مورد نمایش در می آید.

10- ایجاد قسمت کتاب های تازه

کتاب هایی که جدیدا منتشر یافته اند و در بانک کتاب خانه قرار گرفته شده اند در این بخش مورد اطلاع کاربران قرار خواهند گرفت.

11- امکان عضویت آنلاین

با این سیستم کاربران می توانند به صورت آنلاین در وبسایت کتابخانه ثبت نام نمایند و عضو وب سایت گردند و مشخصات خود را پر نمایند و حتی در بخش کاربری شان بتوانند مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند.

12- ایجاد گالری تصاویر

برای معرفی بهتر کتاب ها و مقاله ها و سالن های مطالعه ، مخازن نگهداری کتاب ها و دیگر موارد می توانید با قرار دادن تصاویر با کیفیت در بخش گالری تصاویر ، دیگران را از این بخش ها آشنا کنید.

13- ایجاد سیستم پرداخت آنلاین

کاربران برای پرداخت شهریه ، حق اشتراک کتابخانه با استفاده از درگاه پرداخت می توانند مبالغ را در سایت کتابخانه واریز کنند.

14- امکان تمدید عضویت

کاربران می توانند به صورت آسان عضویت خود را از طریق وبسایت و این بخش تمدید نماید و پرداخت هزینه های عضویت را نیز از این بخش انجام دهند.

15- تمدید کتاب های امانتی

امکان تمدید مهلت و باز پس دادن کتاب ها به کتابخانه ها از طریق این بخش امکان پذیر خواهد بود.

16- مخازن کتابهای خطی

در این بخش می توانید نسخ قدیمی کتاب های موجود در کتابخانه را برای نمایش به سایر افراد قرار دهید.

طراحی پرتال کتابخانه

 

17- امکان ساخت بانک کتاب و طبقه بندی آنها

در این بخش امکان طبقه بندی کتابها با قفسه های مختلف یک کتابخانه را ایجاد نموده و موضوعات و دسته بندی هایی مانند علمی، هنری، اجتماعی، رمان و داستان، مهندسی ، سیاسی، اقتصادی و … را لحاظ کنید.

18- سرویس ها و بخش های دیگر طراحی سایت کتابخانه دیجیتال شامل

امکان ارسال خبرنامه ایمیلی به اعضا ، معرفی شبکه های اجتماعی ، پیوندهای مفید ، آمار بازدید حرفه ای ، آرشیو خبرها ، نمایش انواع کتاب ها ، اهداف و وظایف ، راهنماهای آموزشی ، آیین نامه و مقررات و … از سرویس های مختلف دیگر سایت های کتابخانه ای می باشد.

یکی از موارد مهم دیگری که مطرح است بهینه سازی سایت هاست که برای هر وبسایتی باید انجام گیرد ، نیکداد به صورت تخصصی به این موضوع می پردازد و سئو یا بهینه سازی وبسایت با موضوعات و کاربری های مختلف بر مبنای الگوریتم گوگل از اهمیت بالایی برخوردارد است و باعث افزایش بازدید و رنک سایت ها خواهد شد و اکثرا نیازمند افزایش کاربران در سایت هستند که نیکداد به این اصل توجه ویژه ای دارد.

 

ایجاد سایت های کتابخانه ای

 

ایجاد سایت های کتابخانه ای با نیکداد چه ویژگی هایی دارد؟

از مزیت های طراحی وب سایت نیکداد می توانیم به ایجاد و پیاده سازی پنل مدیریت کاملا فارسی و آموزش بخش های مختلف به مشتریان اشاره نماییم ، هر کاربری با هر سطح دانش به خوبی می تواند با بخش های مختلف سایت کار کند ، یکی از مزیت های دیگر می توان به طراحی سایت های واکنشگرا و پاسخگو که به راحتی در صفحات نمایشگری نظیر موبایل قابل استفاده و مشاهده باشند اشاره نماییم ، گرافیک سایت هایی طراحی شده نیز حال و هوای کتابخانه ها را نمایش می دهد و مرتبط با موضوعات کاری شما هستند ، قابلیت ایجاد سیستم پیشرفته کتاب ، امکان عضویت کاربران ، رابط کاربری مناسب برای مدیریت کتابخانه و به روز رسانی آسان سایت از ویژگی های نیکداد در ساختن سایت های کتابخانه ای می باشد.

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی ، هر کسب و کاری نیازمند ایجاد سایت و حضور فعال در دنیای اینترنت است ، اگر بخواهید در اینترنت فعالیت مفیدی داشته باشید نیازمند یک سایت حرفه ای و قدرتمند هستید که مشاغل خود را در فضای مجازی به دید سایر عموم قرار دهید و در طراحی سایت کتابخانه دیجیتال می توانید دیگران را تشویق به خواندن کتاب کنید و حتی جشنواره و همایش های مختلفی را نیز برای کاربرانتان تشکیل دهید تا آنها را با فعالیت های تان بیشتر آشنا کنید.

نیکداد همچنین می تواند با هزینه های اندک تبلیغات گوگل ادوردز را برای طراحی سایت کتابخانه دیجیتال شما انجام دهد تا از همان روزهای نخست بارگزاری سایتتان در رتبه های برتر گوگل دیده شوید.

 

درخواست مشاوره طراحی وب سایت های کتابخانه

ارتباط با ما در نیکداد
اگر نیاز به مشاوره دارید اطلاعات خود را وارد کنید در کمترین زمان با شما تماس خواهیم گرفت
سوالی ذهنت رو درگیر کرده؟
ارتباط با ما سایت نیکداد
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Nikdad.net وب‌سایت
عاشق یادگیری و آموزش هستم ، آموزش ها به صورت جامع و کامل می باشد و می توانید از این راه مهارت های تان را افزایش دهید. بنده 15 سال سابقه در حوزه وب دارم که در کنار وبلاگ نویسی در نیکداد به ارائه خدمات متنوع آن می پردازیم که اگر در این زمینه سوالی داشتید خوشحال میشم که با بنده مطرح سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + یازده =